Jump to content

Све активности

This stream auto-updates

  1. Последњих сат времена
  2. Квака је у томе што то уопште није занемарљива мањина, односно, то што га већина не практикује не значи да га не подржава.
  3. Јуче
  4. Свети апостол Павле у Посланици Римљанима даје хришћанима хијерархију исправног односа према животу. Он дословно пише следеће: „Из туге долази стрпљење, из стрпљења долази искуство, из искуства долази нада, а нада се не стиди ,јер се љубав Божија излила у срца наша Духом Светим који нам је дат“ (Рим. 5,3-5). Односно, апостол каже да су туге темељ живота, а исправним односом према њима човеку се даје нада да живот није узалудан. Нада је, наравно, добар „зачин“ за свако стање људске душе. Наш живот се састоји од туге, без обзира на статус, положај у друштву и неке индивидуалне карактеристике сваке особе. И тако из генерације у генерацију. У почетку, туге нису биле природне за нашу природу, већ су услед пада постале саставни део људског живота. Грех наших предака је тај раздор унео у људску природу, у однос човека са светом и у његов однос са Творцем. Узроци туге су и наша понашања. Постоје тестови који нису у вези са гресима појединца, али их човек свеједно подноси. Ово се односи на глобалне катастрофе, катаклизме, над којима човек нема контролу. Постоје посебни случајеви када човека задесе болести и околности (ово знамо из житија светих), које нису у директној вези са грехом. Али, ако постоји нада да је све што нам се дешава од Бога, онда човек почиње да се односи према искушењима на сасвим другачији начин, више не пада у очајање. Међутим, туга може да сатре човека, да га доведе до очајања и роптања. Свети оци говоре, размишљајући о тугама и болестима, да је немогуће постати свет ако у близини нема људи који ће те преварити и учинити зло. Али само сопствени однос према тузи одређује да ли је човек свет или грешан. Један од стараца Атона дао је умесно поређење: патња, туга, болест су замке Божије, којима Господ хвата људске душе да оне, занесене потоком, не падну у разбеснело светско море и ту се не удаве. Нажалост, изгубили смо способност да гледамо директно у очи Бога. Изгубили смо способност, због греха, директног погледа на Бога. Вео лежи на нашим очима, вид је замагљен. Скривамо своје очи од Бога, чак и у време невоље не вапимо за помоћ Њему, изгубили смо способност да видимо узрочно-последични однос. Господ нам шаље такве лекове као што су болести, туге, свакаква искушења да би нас исцелили и да бисмо, коначно, непосредно, отворили своје очи за Њега. Ако се надамо да све долази од Бога, онда ће нам Господ дати још једну врлину – трпљење. Човек учи да издржи, а не ради се о томе да све иде својим током. Не, стрпљење је велика сила! То је способност човека да смирено одговори на зло које постоји у овом свету, понизно, без агресије и жестине умирујући тако и себе и особу која је била „диригент“ зла. Ако се научимо да трпимо (а можемо издржати само када постоји љубав и нада у Бога), онда нам Господ даје следећу врлину – искуство. То јест, особа већ зна како да поступи у датој ситуацији. Страх се повлачи. Човек се не плаши ни болести ни туге, познаје механизме суочавања са њима, разуме да се све може победити и издржати уз помоћ и силу Божију. Ако научимо да трпимо, да ћутимо, да не узвраћамо злом за зло, чак ни да не одговоримо погледом на оно што нам је речено, већ једноставно да прећутимо, тада се ланац зла прекида. А када научимо да издржимо и стекнемо то искуства, онда ће нам бити дата следећа висина. Ово је нада која никога није посрамила. Нада је својствена човеку од рођења. Човек не може да живи без наде. Друга је ствар што се неко нада у Бога, а неко у оно што је повезано са земаљским животом. Ако човек не верује у вечност и Бога, почиње да се нада нечему земаљском: моћи (међутим, знамо да моћ није постојана, често је лажна); материјалним добрима, новцу (али колико је људи банкротирало и све изгубило за трен ока); блиским људима (а колико је издаја било у нашем свету од најближих људи). Из искуства видимо да је бесмислено и немогуће надати се земаљским стварима. Само те Бог никада неће издати или изневерити. Он је увек поуздан! Он ће увек бринути о човеку, јер је његов Створитељ, Он нам је удахнуо живот и овај живот је почетак нашег живота у вечности. Али све ове висине су могуће само у једном случају: ако волимо Бога и уздамо се у Његов добри Промисао за нас. Митрополит Антоније (Паканич) https://pravlife.org/ru
  5. Ralex

    O Istini Sudu i Ljubavi

    Patnja Treba razlikovati osećanja i osećaje. Bol je osećaj, a patnja je duhovni osećaj ili osećanje. Bol služi da zaštiti čoveka od samoga sebe. Uvek kada osetimo bol mi ćemo se posle takve situacije čuvati da nam se ne desi više. Čitao sam o devojčici,mislim da je iz Indije, koja nije imala nervne završetke za bol, pa su morali da je čuvaju jer je stalno povređivala sebe, valjda je i oko sebi iskopala. Kao što postoje telesni bolovi, da naučimo da se čuvamo telesno, tako postoje i duševni bolovi ( znate ono kad kažu boli me duša) da naučimo da čuvamo svoju dušu. A duševni bolovi su patnja, muka, gnev, jad, beda, nervoza, mržnja, brige, strahovi itd. Modernim rečnikom rečeno stres je duševna bol. I ovi duševni bolovi služe da naučimo da se čuvamo situacija u kojima povređujemo svoju dušu, i to je svrha takvih osećanja. Kada čovek shvati da mu gnev,patnja, muka i slična loša osećanja razaraju život i povređuju ga , tada on odlučuje da preispita otkuda ova osećanja dolaze, i kad shvati da su ona posledica njegovog pogrešnog odnosa prema sopstvenom životu, kao i prema drugima, da su posledica njegovog pogrešnog suda o dešavanjima, onda on promenom svog ponašanja i mišljenja, sprečava da ponovo dođe u situaciju da sebe povređuje na taj način.
  6. - Сви су већ разумели да је та обредна побожност празна ствар ако је формалност. Али како та три озлоглашена канона пред Причешће и све остало испунити смислом да заиста пожелиш да дођеш у цркву и да се у њој радујеш? - Мислим да читање канона пре Причешћа уопште не одговара свима. На пример, не читам их увек. Осим тога, не постоји строги рецепт за све мирјане да читају три канона. Ово је монашко правило. А пошто ми немамо Ватикан, нема докумената који су опште обавезујући за све, нема те традиције... И људима је потребно да разјаснимо да није потребно преузимати осећање кривице јер нису испоштовали каноне, и све остале бескрајне међукарике које су добре и помажу у припреми за литургију. Тешко је читати акатист... – Рећи ће неко, напротив, за славу Божију се трудио. - Да, овде је опет питање у значењима која ми сами дсајемо. Ако сте радили на славу Божију најбоље што сте могли, Господ ће то прихватити. Верујем да понекад човек, силујући саму себе, то не чини узалуд и то није апсурдно. Али апсурд не треба подржавати. - Људи често говоре: „Зар не можемо да принесемо малу жртву Богу?“ Зашто свој однос са Богом описујемо као „жртву“? Када то чујете, то покреће одбрамбену реакцију. - То су потешкоће превођења. За савремене урбане православце, реч „жртва“ је обележена негативним значењима: не смемо се жртвовати, морамо да живимо за себе, о томе говори читава наша грађанска култура. Не треба да се спутавамо ни у чему, треба да дозволимо себи да сањамо, постављамо високе циљеве и тако даље. Али средњовековна култура, у којој је хришћанство сазрело, доживљавала је то као жртву, као племенити импулс. Има доста истине у овоме и за модерног православног буржуја понекад је корисно да се причести овом истином. Понекад морамо да жртвујемо и удобност, и време, и неке околности у којима нарушавамо себе. Неће све у нашем животу бити удобно, и не треба. У цркви, како год се тамо сместили, и даље ће понекад бити непријатно. Са свештеником, ма колико био изванредан исповедник, с времена на време ће бити непријатно. Тако живот функционише. – Рекли сте да данас настаје нови стил верског живота, назван „побожност слободе“. Објасните шта мислите под овим концептом? „Мислим да је побожност слободе само идеал. Ову категорију за себе лично сматрам синонимом за идеју стваралачке побожности оца Сергија Булгакова. Односно тај креативни рад, који хришћанин себи мора дозволити у потрази за сопственим искључивим стилом духовног живота. Много је лакше размишљати о духовном животу као о скупу правила која су универзално обавезујућа за све и која свима одговарају. Али није. Зато је отац Сергије рекао да треба себи дозволити стваралачки импулс, да се према свом духовном животу односите као према задатку уметника. Чини ми се да је ово плодна идеја коју савремени теолози и просто мислећи, читајући људи треба да схвате озбиљно и да себи дозволе ову стваралачку смелост у побожности. Знаш, када човек створи слику, напише причу - он је у креативној потрази, нико га због тога не грди. Али чим покушате да у свом духовном животу схватите како живи ваше тело, како треба да пости, који је ритам молитве, на пример, за вас прихватљив, то изазива страх, који, иначе, разумем, јер за почетника, Наравно, треба ићи провереним, утабаним стазама. Даље, када сте већ прошли овај период, треба да дозволите себи да трагате за собом, не плашећи се грешака и руководећи се Јеванђељем и богатим наслеђем које је остало из црквене историје. - Постоји мишљење да Црква не воли свештенике који размишљају. Шта је са вашим запажањима? Мислим да је то нека врста стереотипа. Заиста, ако изнесете своје мишљење и оно се не поклапа са мишљењем, на пример, епископа, онда ће пре или касније доћи до сукоба. Али ова ситуација ми је јасна изнутра, јер сам и сам тако незгодан за своје епископе. А да сам ја сам газда, био бих још строжи према себи. Јер морамо схватити да је дисциплина у Цркви неопходна ствар. Имати хијерархију је универзалан начин да се минимизира број сукоба, то важи свуда, не само у људској заједници. Питање није ово, већ да је потребно тражити исправан тон расправе. Не могу да кажем да се свештеници гасе. Друга ствар је што се и сами свештеници понекад плаше да жртвују своје благостање. Па чак и епископи – али не толико – могу да страдају због својих изјава. Ако останете у границама уљудности, канонског права, нико ти ништа неће. Чак и ако сте пребачени у неку парохију или замољени да пређете у другу епархију, то није критично. Али треба схватити да је неопходно обратити пажњу на слободу мисли свештеника управо зато што је реч свештеника способна да уништи онога ко је чује. Што сам старији, све више схватам колика је одговорност свештеник који говори. - Да ли увек говорите шта мислише? Не, наравно да не, то раде само лудаци! Хвала Богу што нико не чује ваше мисли, јер сте и сами шокирани оним што сте управо помислили или пожелели. Да убијете некога, на пример, зато што вас је наводно увредио... Деликатност, љубазност, такт, треба да буду својствени сваком хришћанину и уопште сваком образованом човеку. Они не дозвољавају да кажемо све што мислимо. Можемо повредити особу. А свештеник има одређену моћ говора, ма колико се томе смејали... Према томе, мислим да деликатност треба да буде у свему. Морате научити да кажете истину исправно. — Понекад постоји осећај да духовник није потпуно искрен са вама и да говори на начин који се чини „тачним“, али не онако како заиста мисли. Шта је скупље - чин свештеника или унутрашња истина? — Мислим да је ово у суштини демагошко питање. Особа можда неће бити искрена са вама, прво, зато што нисте истражитељ а ни његов психијатар. Друго, свака зрела особа увек држи дистанцу. Искреност је велики дар. Ако видите особу која је изузетно искрена према вама, ово је комплимент за вас лично. Мислите да свештеници нису само људи? И они се плаше парохијана. На пример, ја то лично доживљавам, јер знам да ми неки православни хришћани не желе добро, желе да ме искористе, и ја им то не замерам. Али увек постављам неку врсту границе. Понекад се дешава да је човек само лицемер. А да ли мислите да међу свештеницима нема лицемера? Има их доста. То је управо таква болест која погађа активно религиозне људе. Има ли улизица међу свештеницима? Много. Оних који не говоре шта мисле? Доста. Али тако функционише наш свет, јер свештеници нису надљуди отпуштени са Марса, то су само људи код којих се дешавају и кукавичлук, и жеђ за утехом, и праведна сујета, жеља да се угоди шефу . - Један свештеник је једном рекао: „Није тајна, да има доста парохија које не обављају никакав друштвени рад. Шта треба да ради свештеник који заиста жели да приближи људе Богу путем друштвених мрежа или неких догађаја, а за то му претпостављени не дају дозволу?“ „Морате да радите са људима. Власти имају своје задатке, циљеве. Најчешће су и наше владике таоци овог система. Немају прилику да буду очеви, углавном су чиновници и руководиоци. Увек морамо да радимо са људима, јер то што се у парохији не спроводи нека врста друштвеног рада је 90% кривица самих парохијана. Ово су моја запажања. Њима одговара да свештеник остане на свом предвидивом путу - згодан свештеник, згодан храм, и то је све, и не дирај ме више. Некада сам чак и очајавао: „Толико причаш и причаш, покушаваш, гураш, ништа не иде.“ Морамо да дамо људима времена да се нађу како би и они могли да чују себе. Нема потребе да очајавате, морате се припремити за веома дуг процес. Свештеник је личност која се формира деценијама, немогуће га је одгојати у богословији. Добије диплому и - сада је отац. Не, он ће постати свештеник за тридесет година, када буде служио на једном или више места, и сам доживео губитке, сам доживео издаје, прогоне – и од стране епископа и од стране парохијана, и некакве пропусте, тешкоће са својом браћом. Дакле, свештеници само треба да дозволе себи ово дугорочно искуство и да не журе нигде. - Још увек ме прогања ово питање. Замислите: ја сам млад свештеник, желим да водим мисионарски блог или неку врсту филмског клуба за своје парохијане, да разговарам са њима о филмовима и, у вези са тим, о верским питањима. Али владика ми не даје. И шта, морам да чекам тридесет година? — Не, владике не живе дуго, према мојим запажањима. Ово се мења много брже. Епископи нису вечни. Не треба журити. Као прво, збуњује ме што се у последње време појачала агресија на свештенике блогере. Ја то никако не могу да разумем, јер свештеници, који пишу чланке, отварају блогове, заправо то раде мимо целог нашег црквеног система. Изгледају као ексцентрици, руше свој углед, најчешће заврше у оловци владике. Ове људе, напротив, треба некако охрабрити. Али, с друге стране, разумем страхове епископа и декана, јер врло често ово блогерско искуство – посебно младима – толико диже главу да човек почиње да верује у себе, као у звезду, дозвољава себи много. Наравно, много је лакше не подржавати га пастирски и деликатно га прекорети, него га једноставно забранити. То се дешава због наше лењости. Забранили и смирили - нема проблема. Овде обема странама треба много стрпљења и пажње . архимандрит Савва (Мажуко) https://www.pravmir.ru
  7. Добротворна организација "Српска омладина за Космет" учествовала је у куповини машине за мешање тамјана са 255.000 динара прикупљених у оквиру манифестације "Вече српске традиције" која је одржана 27. фебруара 2024. године, у Руском дому. Такође ова организација објављује и успешан завршетак акције у којој су Вртићу "Колибри" у Партешу даривали тобоган и две љуљашке у вредности од 118.000 динара. Неопходна средства прикупили су у оквиру хуманитарне трибине "Млади у цркви" која је одржана 30. маја 2024. године, у 19 часова на Пољопривредном факултету у Београду у сарадњи са Савезом студената Пољопривредног факултета у Београду. Говорници на трибини били су протојереј-ставрофор проф др Милош Весин и јереј Игор Батес. Са радом добротворне организације "Српска омладина за Космет" детаљни је се можете упознати у нашој емисији "Будимо људи" у којој је гост био председник организације Петар Јосиповић.
  8. Питање за познаваоце унутарисламских прилика. Сведоци смо да се често званична исламска тела, национална и наднационална, након терористичких акција исламских организација и покрета ограђују од њих и тврде да је то изопачење исламског учења, нешто што није истински ислам. Али то је, колико знам, само на речима. Нисам чуо да се предузимају реалне акције да се ти "екстремисти" ( који су, наводно, занемарљива мањина у односу на "прави" ислам) преваспитају, убеде, искорене, шта год, како не би кварили слику истинског ислама. У чему је ту квака? Како је могуће да огромна већина истинских следбеника ислама не може да се избори и искорени занемарљиву мањину оних који практикују тероризам, који (наводно) није у складу са исламом и тиме наносе штету и исламу и свим муслиманима? Не само да не може та већина да се избори за "право лице ислама" него се стиче утисак да и не предузима нешто озбиљно, систематски, у том правцу. Све је своди на некаква ад хок саопштења поводом терористичких напада.
  9. Заиста,са исламом нема дијалога.Алах вечни самац. Са Алахом је човек увек на губитку.Нажалост,њихов посланик је за њих најбољи пример, мада из хадиса и осталих извора видимо како је он живео. Треба знати да је веровање у судбину разорно за живот муслимана.У исламу не постоји слободна воља. Алах је творац зла,који жели робове ,не пријатеље. Љубав и милост не постоје у исламу. Ислам забрањује људско лице, уметност.Ислам не постоји без џихада и Шеријата.Ислам забрањује да се муслимани друже са "кјафирима". Дозвољено је да се лаже, постоји и Такија.Оптужују друге за идолатрију а љубе Црни камен који опрашта грехе.Хадиси кажу да је Мухамед рекао да ће на Судњем дану камен да оживи,имаће очи,руке,ноге и опраштаће грехе.Пет пута на дан моле се Мухамеду(Ташахуд) а оптужују друге да се моле "мртвим" људима.Слика џенета,срамно је и говорити о томе- вино,пилав,хурије и тако вечно.Шеријат од човека чини роба. Шеријат каже да се спале људи који не верују у Бога. Следбеници Књиге,имају могућност да постану муслимани,да плате џизју и да буду понижени и трећа опција да буду ликвидирани. Заблуда је да је ислам религија мира. Муслимани морају да рашире џихад по свету. Мухамед је рекао да неће стати док сви људи не кажу да нема Бога осим Алаха.Треба прочитати Омаров пакт. Какво срце може да каже да је Бог,тј Алах творац зла,да намерно тера људе да чине зло. Атрибути Алаха даље кажу да је Алах тиранин,да уводи у заблуду итд.Каже се да Алах сам чини зло.Наша Црква,искуство,наши оци,не познају таквог Бога,и то је хула да се тако говори о Богу.Довољно је прочитати Куран,хадисе,тефсире, и лако се може закључити о чему се ради.Када муслимана суочите са чињеницама,када не може да врда,он каже:"Мени моја вера,теби твоја". То је лаж,то је Мухамед говорио онда када је био слаб,када није могао да спреми војску. Лицемерје у исламу,није ништа ново. Мухамед и Алах немају много тога божанског, нажалост ни људског Са Алахом је човек увек на губитку. Алах, вечни самац.
  10. Пре недељу дана
  11. Храм св. Апостола Петра и Павла у београдском парку Топчидер у петак 12. јула 2024. године прославља храмовну славу. Како нам је потврдио старешина ове светиње о. Владимир Марковић, празнично бденије биће служено у четвртак увече од 18 сати, а на дан празника ће света архијерејска Литургија почети у 8 сати и 30 минута. Славу такође прославља и храм св. Апостола у Винчи, а како је за наш радио рекао старешина ове цркве протојереј-ставрофор Драган Станишић, архијерејски намесник врачарско-грочански, вечерња служба са петохлебницом ће уочи празника почети у 18 часова. На дан славе, света архијерејска Литургија се служи од 9 часова. Домаћин славе у Винчи је Црквени одбор храма на челу са својим старешином. Храм у Врчину посвећен св. Апостолима позива на празнично бденије у четвртак од 16 сати и свету Литургију на дан празника од 9 часова. Подсећамо да славу у петак прославља и црква у Котежу. Сви су, као и увек, добродошли на молитву! Извор: Радио "Слово љубве"
  12. Da, nažalost prirodni čovek u egoizmu nalazi pokretačku silu , dok bi duhovni trebalo da je nalazi smislu koji u njemu izazove oduševljenje i pokrene ga na akciju
  13. И за време поста вас терају да радите за сендвиче, објасните шефу да је пост, да сачека са литијумом до петка. Овај постави неку глупост па му овај други постваи питање као не зна. Која организована екипа. Тако је било и са оним Несторовићем.
  14. Ćiriličar

    Литијум

    @Milan Nikolic Koliko naplacuje Srbija rudnu rentu Milane?
  15. Da pojasnim; Momak se zaljubi u devojku, I više bez nje ne može da zamisli život, Neke devojke čak pokušaju samoubistvo zbog toga što ih je ostavio momak u koga su zabjubljene. Toliko drugih momaka ali samo ovaj je vredan života. Dakle postoji nešto što ljubavi baš u tog momka daje smisao i bez tog smisla devojci više ni život nije mio. Ona zapravo ne voli tog momka nego voli sebe i smisao koji njenom životu daje život s njim, ta računica koju je ona u svojoj glavi napravila je veća od ljubavi prema tom Momku. Inače prava ljubav ne traži da objekt ljubavi postane njena svojina, to je jedna sebična ljubav. Evo ja sam zavoleo Boga zato što je mom životu koji je bio izgubio svaki smisao dao upravo to šta mi je bilo potrebno. Ko će da voli Boga i da veruje u njega ako mu to nema smisla, Eto dao sam vam malo materijala ako želite da razmišljate na temu ljubavi i smisla.
  16. 2. Свети Севир, презвитер. Живео у средњој Италији. Муж необичне светости. Једном позван беше да исповеди и причести самртника, но он задоцни радећи у винограду. У томе стиже му вест, да је болесник умро. Сав устрашен, као да је он убица онога човека, поче горко плакати над мртвацем. И по његовој усрдној молитви Бог оживе мртваца. Тада га Севир исповеди и причести и приготови за хришћански растанак с овим светом. Осмога дана онај човек поново умре. Кад мртвац оживе, питаху га људи: Реци где си био? и ко те пробуди? Био сам у месту страха и ужаса. У друштву црнаца вукова и паса, У дубини пуној нечистоће сваке, У безданој тмини без иједне зраке. И када ми очај душу сву обузе Неки светли младић за руку ме узе. Тада хладне струје дубином хукнуше И псоглави црни на мене рукнуше: – Наш је овај, наш је! Куд га водиш сада? Зар га не познајеш, грађанина Ада? На то ангел рече: Севир за њег моли! И ја га одводим пo Господњој вољи. Још један пут мора у тело да следи, Гле, Севир га тражи, да га исповеди! Да га исповеди и да га причести. Одбите се војске злобе и обести! Тако ангел рече, па полете са мном По хладноме Аду, по бездану тамном. Док на светлост стиже. и до тела мога. To je историја мене умрлога. O какво је благо – исповеђен бити И причешћен у свет бесмртни ступити!
  17. Свети Теофан Затворник: Мисли за сваки дан у години Који претрпи до краја тај ће се спасти (Мт.10,22). А имамо ли ми шта да трпимо? У томе ни код кога нема недостатака. Код свакога је поприште трпљења широко, а тиме је и спасење блиско. Претрпи све до краја и спашћеш се. Ипак, треба знати трпети, јер се иначе може десити да се трпи а да се нема никакве користи. Најпре чувај свету веру и води беспрекоран живот који јој је сагласан. Сваки грех који се деси одмах чисти покајањем. Друго, све што наилази да се отрпи примај као из руке Божије, тврдо се сећајући да без Његове воље ништа не бива. Треће, верујући да све што долази од Господа бива на добро наших душа, искрено захваљуј Богу, благодарећи и за жалости и за утехе. Четврто, заволи жалости због велике спасоносности коју садрже и разбуди у себи жеђ за њима као за пићем, додуше горким, али лековитим. Пето, ceћaj се да несрећу не треба да одбацујеш као тесну одећу, већ да је претрпиш. Њу свакако мораш претрпети. Онда је боље да је претрпиш хришћански. Роптање не избавља од беде него је само отежава, а смирена потчињеност одлукама промисла Божијег, и благодушност несрећи одузимају тежину. Шесто, сматрај себе заслужним још веће несреће. Јер, кад би Господ хтео да са тобом поступи по правди, какву би беду само имао да поднесеш! Седмо, изнад свега се моли, и милостиви Господ ћe ти дати чврстину духа, при којој ће ти се чинити да се и нема шта трпети, док ћe се други чудити величини твојих искушења.
  18. Milan Nikolic

    Литијум

    ИНТЕРВЈУ Александар Цвјетић, професор Рударско-геолошког факултета: Пројекат "Јадар" може бити еколошки безбедан WWW.NOVOSTI.RS ИАКО је разумљиво да се људи брину, треба заиста нагласити да у оквиру пројекта "Јадар", толико научно и технолошки напредног, питање вода је и те како пажљиво узето у обзир...
  19. A koji to smisao tacno postoji mimo ljubavi? Smisao ne postoji van ljubavi, nesto je smisleno ako vodi ljubavi ako jeste ljubav.. ako nije onda je besmisleno.
  20. Људи се толико навикну на вести да без њих више не могу мирно да живе. При томе заборављају да је представљање вести медијима понекад веома далеко од адекватног преношења информација. Покушајмо да се дистанцирамо и читамо вести као споља, без да се уносимо. Шта ћемо видети? Привлачан наслов, који често од првих речи манипулише свешћу читаоца: наглашава, или чак одмах, и пре читања саме вести, доноси пресуду. И није тако ретко да наслов не одговара суштини онога што је речено у самом тексту. Али, утисак је већ створен и читалац је спреман да информацију прихвати у правом светлу (на „прави“ начин, наравно, за онога ко је писао, односно наручио ову вест). Њузмејкери играју на карту очекивања, тежње, жеље, или, обрнуто, претеривање тамо где све није тако страшно (у зависности од потреба оних који желе да формирају ову или ону реакцију јавности). Зар заиста нема правих вести? Наравно да има. Али, размислите о томе колико често се ми сами, када препричавамо неки догађај пријатељима, придржавамо тачности у описивању онога што се догодило? На крају крајева, ми често нешто улепшавамо или, напротив, оцрњујемо. Колико често прилагођавамо чињенице да бисмо створили изглед онога што бисмо желели? Понекад чак и не примећујемо како искривљујемо стварност да бисмо задовољили неке своје импулсе. Али, шта је са нашим познаницима, ми смо спремни да их уверимо у било шта ако треба. Авај, ово је својство пале људске природе: „сваки је човек лаж“, каже псалмиста (Пс. 116:2). Само Господ може бити потпуно поштен. Са људима је то мало компликованије. Ово увек треба да имате на уму када примате било коју информацију. Прилазите свакој вести уздржано, видите да ли је у питању нека манипулација или изобличење итд. Али, најважније је да не уносимо себе, да се не укључујемо. Сетимо се да нам се без Божије воље ништа не може десити (Лк. 21,18), што значи да је све што се дешава нама и целом свету створено искључиво по Промислу Божијем. Важно је само са понизношћу прихватити Његову вољу – и тада нас никакве вести неће уплашити или завести. митрополит Антоније(Паканич) приредила: Ј. Г. (Поуке.орг) извор
  21. Московски Сретењски манастир учврстио је своје молитвене везе са манастиром Црна река у Епархији рашко-призренској Српске Православне Цркве. Икона и део моштију Светог преподобног Петра Коришког, даровани су руском народу по благослову Архиепископа и Митрополита рашко-призренског г. Теодосија, а руком високопреподобног архимандрита Андреја, црноречког игумана. Икона и честица моштију израз су благодарности Епархије рашко-призренске за дугогодишње пријатељство Сретењског манастира, као и за помоћ у прикупљању значајних средстава за обнову Богословије Светих Кирила и Методија у Призрену. Црноречки игуман, архимандрит Андреј топлим речима обратио се игуману Јовану, братији и верном народу и казао, да „ми, као народ који живи на Косову и Метохији, много смо патили и патимо, али у свом страдању никада нећемо заборавити молитвену и материјалну подршку руског народа и Руске Цркве, а посебно Сретењског манастира“. „Нашој Цркви, Епархији, народу и посебно Призренској Богословији, у којој сам тада био проректор, Сретењски манастир и Руска Црква су много помогли, па смо сматрали својом обавезом и дугом, да вам дарујемо нешто што сматрамо најдрагоценијим за нас у том тренутку“ рекао је о. Андреј и нагласио да су „то, пре свега, наше молитве, јер се увек молимо за Руску Цркву и за руски народ, као и мошти Светог Петра Коришког Чудотворца“. Слово архимандрита Андреја, по завршетку Свете Литургије, у целости можете прочитати на интернет страници Сретењског манастира. Извор: Радио Слово љубве
  22. Meni je Bog pokazao da ne izaziva ljubav oduševljenje već smisao koji u nečemu nađemo. Smisao učini da mi to nešto zavolimo i s oduševljenjem radimo. Logos se pored ostalog prevodi i kao smisao.
  23. Jedno pitanje za teologa: Da li ako kažemo Bog Ljubav vrijedi i obrnuto, Ljubav je Bog?
  1. Учитај још садржаја
×
×
  • Креирај ново...