Jump to content

Ćiriličar

Члан
  • Број садржаја

    4025
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    42

Последњи трофеј

Ćiriličar је имао/ла садржај са највише реакција!

9 Пратилаца

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Солун

Скорашњи посетиоци профила

6969 посетилаца

Ćiriličar's Achievements

Не мисли да оде

Не мисли да оде (8/9)

6.1k

Форумска репутација

  1. САМО о овој тачки причам(о): -Пре пада су били Адам и Ева и није било ни порода, никавог плурализма, раса, подељених језика. Културе у овом контесту су јако несмотрено овде убачене, али обраћа се СВЕТУ па има смисла. - Циљ стварања није био да Адам (про)падне, него да ураста (ок иконе ка подобију), међутим пад је ПРЕДВИЂЕН У СТВАРАЊУ, зато је адам добио "плату за грех"...и то се и десило. Подразумева се да је пад по Божијем допуштењу, то допуштење је укалкулисано и пре стварања као "план Б" за спасење. Дакле у ТОМ конесту је ово написано "израз Божије мудрости у стварању". -Ова реченица маааало, малкице вуче на исламску теологију, али је скоро неминовна да би се задовољило и хришћанство и ислма. Тако је она удовољила исламском учењу, а није нарушила хришћанско. Други део: -Бог јесте допустио верску разноликост јер све што се деси деси се по божијем допуштењу! Ако Бог нешто не допушта, а деси се, значи да Он није кадар то да спречи. То што Он допусти не знаћи да је његова воља и да је то корисно човеку. А верска разноликост је човеково лутање по недођији и тражење Бога. Ништа ја нисма помешао, ови сусрети НИСУ сетериолошког карактера, већ чисто имају за циљ помагању (политици) у што је могуће бољем и мирнијем суживоту. Они чак нису ни верског карактера у правом смислу речи... Они се набоље могу окарактерисати - беше ли оно Плавле Галатима шише (?), о Луди Галати, ако се већ свађате, гледајте да се не истребите. То ти је то, о луди људи, ако сте већ подељени у 100 раса, вера, полова, и сл., памети се призивајте овако и овако. Комликујете ствари...скоро НИЧЕГА ту нема религијсог, као у екуменистичким сусретима мећу 'ришћанима који су постали јако упитни и бесмислени (и неће их ни бити за дуго).
  2. Тимотију посланица прва св. апостола Павла, глава 2 1. Молим, дакле, пре свега да се чине искања, молитве, мољења, захваљивања за све људе, @Вилер Текс И за Украјинце, фашисте, Зленског, непријатење Русије, јер: "За све грехе људске кајем се пред Тобом, Многомилостиви. Гле, семе свих грехова налази се у крви мојој! Својим напором и Твојом милошћу ја угушујем тај зли усев дан и ноћ. Да не ниче кукољ но чиста пшеница на њиви Господњој. Кајем се за све брижне... Кајем се за све болесне... Кајем се за невернике... За све богохулнике... Кајем се за све човекоубице, што убијају туђ живот, да би свој сачували. Опрости им, Многомилостиви, јер не знају шта раде. Јер не знају, да нема два живота у васиони но један, и да нема два човека но један. Ах, како су мртви они, који одсеку пола срца! Кајем се за кривоклетнике... За све пљачкаше браће своје... За све гордељиве и поносите... За све пјане и прождрљиве плачем и уздишем... За све браколомне... За све многоглагољиве... За све рушиоце суседног огњишта и суседног мира кајем се и уздишем, јер проклетство навукоше на себе и на свој народ. За сва лажна уста, за све мутне очи, за сва горопадна срца, за све ненасите утробе, за све мрачне умове, за сву злу вољу, за све ружне помисли, за сва убитачна сећања, -кајем се, плачем и уздишем. За сву историју људи од Адама до мене грешнога кајем се, јер сва је историја у крви мојој. Јер сам ја у Адаму и Адам у мени. За све светове, крупне и ситне, што не дрхте пред страшним присуством Твојим, плачем и вапијем: Владико Многомилостиви, помилуј и спаси ме".
  3. Овде си се вратио из пада у предпад. То што ти причаш вжи(ло је) за стање пре пада. Творац је предвидео пад и, дакле, након Адамовог избора и пада добијемо тај "плурализам". Није ни пад израз Божије воље него Божијег допуштања, нити је тај/овај хаос плод Божије воље него Божијег допуштања/доуштења. Немој да мешамо... Овде исто, Павле говори да у есхатну нема тих подела, мада, можда може и овде као предокус у литургији и Прчешћу...не видим смисао мешати неки скуп о суживоту на земљи са тим шта је Божија воља била приликом стварања, а превиђати пад, иако се и те конференције и њихови закључци дешавају у паду...стврно "методолошки" је бесмислено. Али смисао ових сусрета НИЈЕ - не знам који је ако није што кажу - нема везе, бар из изреченог, да се указује на пут спасења, нити се различита поимања спасења поистовећују, главни акценат је на суживоту, на уређењу ове недођије у којој смо сви и да се умањи зло у којем смо и које сами изазивамо. Пад је овде ДАТОСТ, и када се говори о мудроси у стварању, подразумева се да се мисли на сада-и-овед, дакле не мисли се на ПРЕДпад(но) стање, нити се претендује указати на пут спасења, јер тада би се задирало у догматске ствари. Мада, ислам, колио знам је ту много "крући", све је Бог испланирао и испрограмирао, по њима, ми смо овде на тестирању и сл. Тако да и са тог сатановишта формулација је вероватно бирана да не задире у догме, а да не повређује ничије догме. Твоја главна грешка посматрања ове проблематике је што: 1. Говориш са позиције пре пада, а људи су у паду и не задиру у стање пре пада....тад није било црнаца, ни религија, ни језика и т.д. 2. Истовремено говориш о есхатону, али овде се мора од свега - од стварања, преко пада, до есхатона - одрезати само: човечанство у пада, пре есхатона, а смисао овог састанчења је један једини - суживот и умањење зла међу људима. Дакле, "методолошки" не стоји ти прича. Мешаш ствари. Друга је ствар сад имају ли они какве скривене намере и сл. Углавном, пре него осудимо морамо имати доказе. Овде има тако, мало "климавх" формулација, али оне се подразумевају јер су вере различите и поимање стварањ, пада и спасења различито. Ипак, ниста није толико климаво да се коси директно са православним учењем.
  4. Мало пребрзо правиш везе...сусрет папе и главног имама Арабије и ово у КСтану... 13. Препознајемо важност и вредност Документа о људском братству за светски мир и заједнички живот између Свете Столице и Ал-Азхар Ал-Шарифа (усвојила Генерална скупштина УН у резолуцији А/РЕС/75/200 од 21. децембра , 2020.), и Декларацију из Меке (усвојена у Меки у мају 2019.), која позива на мир, дијалог, међусобно разумијевање и узајамно поштовање међу вјерницима за опште добро. Ја нисам ни читао ни коментарисао то из АДабија...и твоја интерпртација је "клизава". Могу да коментаришем ово под 13. Како си закључио, одакле цитирао ово "да су све религије створене по Божјој вољи и мудрости"? Уопште се не слажем са тим, то је опасна подметачина или глупост, а не верујем да је глупост. Религије нису створене, него су настале по Божијем допуштењу...па и убиства деце се одвијају по Божијем допуштењу, али допуштење не значи и сагласје. Ту улазимо у сферу спасења човечанства, људске слободе и тих великих тема...наравно да се не слажем. Ајд, даље, пошто си у току за разику од мене...колико разумем правиш везу са сусретом папе и главнг саудсјког имама и овога у КСтану? И тај Шваба, је у којем одбору? Папина енциклика фратели тути...нисам читао, али занимљиво, фала на линку, овде се говори о "препознавању вредности"....то може дасе тумачи како ко оће. Иначе то је као и споразуми у конфликтима у политици, послератна стања...уопштено па свако тумачи по своме. "Препознали смо вредност" је јако релативан појам, а ти тежиш ка "увезивању". Ја сам прелето преко овог из КСтана...и то ниста спорно није...може се мало налазити игра речи, али није драстично ништа.
  5. @Родољуб Лазић Ту се види, у Казахтану, и руски митрополит, како се зваше, што је заменио смењеног Илариона? Је ли и он потписник, то јест, је ри РПЦ учесник и потписних свих тих "повезаних" скупова i деклерација?
  6. о Ово "и култури", ако ћемо право и ако ћемо цепидлачити, не припада у овој реченици. Да су то убацили у другу реченицз не би се уопште косило са православним учењем. Мада, сама та друга реченица може да се стави под знак питања ако смо злонамерни или параноични. Али, ако узмемо цео контест и претпоставимо добру намеру учесника - није ни ова реченица "климава" са православног становишта. Јасно је на шта се мисли. Бог није стваро никаве "културе", културе су настајале у зависности од култа, али су настајале по Божијем допуштењу.
  7. Слободан Владушић: ДОБРОДОШЛИ У ПАКАО Недавно сам седео са једним пријатељем, који има сина у основној школи. Разговарали смо о чувеном уџбенику из биологије. Тај мој пријатељ ми је говорио како његовог сина у школи уче да није дечак, већ да тек треба да одлучи шта ће (све) да буде. Потпуно очајан, питао ме је: ко има право да ТО говори мом сину? Док сам га слушао, сетио сам се сцене из романа На Дрини ћуприја, где Османлије мајкама отимају мушку децу. Некада се то звало данак у крви, а данас изгледа, одлазак у школу. ,,Добродошли у годину 2030. Добродошли у мој град – или би требало да кажем ‘наш град’. Ја не поседујем ништа. Немам аутомобил, немам кућу, немам било какве апарате, нити одећу. То вам можда изгледа чудно, али за нас, у овом граду, то је потпуно разумно.” Недавно сам седео са једним пријатељем, који има сина у основној школи. Разговарали смо о чувеном уџбенику из биологије. Тај мој пријатељ ми је говорио како његовог сина у школи уче да није дечак, већ да тек треба да одлучи шта ће (све) да буде. Потпуно очајан, питао ме је: ко има право да ТО говори мом сину? Док сам га слушао, сетио сам се сцене из романа На Дрини ћуприја, где Османлије мајкама отимају мушку децу. Некада се то звало данак у крви, а данас изгледа, одлазак у школу. Уместо ко, боље је питати се, на самом почетку, зашто? Одговор на ово питање није једноставан, иако почиње једним (наоко) врло једноставним текстом који је написала штићеница Светског економског форума, извесна Ида Аукен. Наслов текста гласи (дословно): Добродошли у 2030: ништа не поседујем, немам приватност а живот никада није био бољи. Ево како текст почиње: ,,Добродошли у годину 2030. Добродошли у мој град – или би требало да кажем ‘наш град’. Ја не поседујем ништа. Немам аутомобил, немам кућу, немам било какве апарате, нити одећу. То вам можда изгледа чудно, али за нас, у овом граду, то је потпуно разумно.” Прво што читалац запази у овом (привидно) идиличном и ведром тексту јесте да се посед ствари претворио у право употребе ствари. На први поглед, изгледа као да можемо да користимо све што смо раније пожелели да имамо (а нисмо могли). Међутим, оно што се у тексту не каже – а не каже се много тога – јесте да нас посед над стварима чини слободним. Ако немамо ништа, онда то заправо значи да смо потпуно зависни у односу неки центар моћи који све то поседује и који нам даје право да ми то користимо… све док он то жели. Укратко, Ида Аукен идеалним градом назива идеални логор у коме су људи претворени у робове који у сваком тренутку могу да буду лишени права на, примера ради, храну – ако су рецимо, болесни или стари, или ако центар моћи који располаже храном, тог јутра, просто речено, пожели да тог роба више нема. Разуме се, читалац се сада пита како ће људи бити натерани да буду део тог логора? Одговор на ово питање нуди нам сам текст Иде Аукен. Имагинарна јунакиња која ужива у овом граду будућности не спомиње ни оца, ни мајку, ни брата, ни сестру, ни сопствену породицу – дакле, јунакиња је, у ствари, усамљена у том мноштву људи попут ње, зато што је лишена било каквих трајних и стабилних веза са другим људима. Још је Аристотел у Политици знао да тиранска власт мора да људе држи међусобно раздвојене. Наравно, то се неће догодити тако што ће вам неко упасти у стан и насилно вас одвојити од ваших ближњих. Постоје много суптилније технологије које се базирају на савременој пропаганди. Идеја је једноставна: људи постају усамљени тако што се вештачки ствара атмосфера у којој ће усамљеност људи постати ,,природна”. Рецимо, ако сваки контакт између мушкарца и жене може да се тумачи као сексуално насиље, онда је јасно да ће се мушкарци уздржавати од било каквог контакта. Ако се девојчица од младости учи да је бити мајка срамота за њу, онда ће вероватно живот посветити каријери, док ће сексуалне потребе задовољавати успутним партнерима, брижно пазећи да не затрудни. Укратко, људи ће бити дресирани да буду сами. Међу папирима у својој архиви налазим и неколико текстова који потврђују успешност овог тренинга: у тексту под насловом Американци живе сами више него икада раније, наводи се податак да 28% америчке популације живи у једночланим домаћинствима (у поређењу са 13% из 1960. године). Текст под насловом Осећаш се усамљеним: превише времена на социјалним мрежама може бити разлог доноси резултате који показују да је степен употреба социјалних мрежа повезан са појачаним осећањем социјалне изолације. (Питање да ли социјалне мреже узрокују ово осећање или га ублажавају, оставља се, јасно, по страни). Поред ове физичке или тзв. спољашње усамљености постоји и друга, унутрашња усамљеност, која се намеће управо преко феномена ,,родног идентитета”, односно свесног дезоријентисања деце. Пол детета је биолошка датост, али то је исто тако, и чин првобитне, базичне оријентације у свету, јер се дечаци и девојчице биолошки разликују, као што то знају сви биолози осим аутора уџбеника с почетка текста. (Питањем да ли то сме да се каже, бавићемо се касније). Дечак постаје свестан да је дечак, а девојчица да је девојчица. Када се пол укине, односно када се деца дресирају као да пол не постоји, онда уместо дечака и девојчица које имају своје маме и тате, добијамо особе које тек треба да одреде своје идентитете. Нека од тих бесполних особа ће се изјаснити као девојчица, нека као дечак, а нека ни као девојчица ни као дечак; нека ће тврдити да је мачка, па ће се у ближој будућности сусрести са конзервативним, фашистички оријентисаним мачкама које неће да се паре са њом, јер не признају њен ,,родни идентитет”; нека бесполна особа ће пак, дићи руке од људскости, па ће тражити да буде третирана као alien, односно као не-људско биће страно свим људима и свим животињама. Без обзира шта се изабрало да се буде, сви ови изабрани ,,родни идентитети” су само суплементи који прикривају унутрашњу празнину човека који негира своју биолошку датост у већој или мањој мери: управо зато што може да замисли да буде било шта, укључујући ту и бића која нису људска, ова особа прећутно пристаје да буде третирана тек као живо биће односно као биочестица са флуидним, несталним идентитетом који у сваком тренутку може да се промени. Стална је можда, само усамљеност ових биочестица. Наиме, можемо се запитати како особа чији идентитет није сталан, може да оствари тајне и стабилне везе са другим људима, будући да овој особи трајност у највећој мери недостаје и у властитом животу. А она недостаје управо зато што сваки пут када дође до трења између њих и света, ове особе могу да промене идентитет, надајући се да ће се проблем тако решити сам од себе. Дакле, уместо да учествују (такви какви јесу) у свету или да свет мењају ако тај свет жели да им укине слободу да буду то што јесу, ови људи се повлаче у усамљеност свог идентитета, који онда сами мењају, да би угодили свету, остављајући свет да буде онакав какав јесте, дакле, непромењив. Тешко да је могуће замислити боље робове од овако дресираних људи. Наивни читалац може да ме пита: а шта је са оним људима који се природно не осећају пријатно у свом биолошком полу? Верујем да је таквих људи веома мало и сматрам да им треба помоћи и заштитити их. Међутим, тема овог текста и нису такви појединачни случајеви, већ стварање друштвене климе у којој се ,,родни идентитет” намеће као једини дозвољени идентитет, а који се потврђује управо кроз чин негације биолошког пола. Лекар и истраживач Лиза Литман је у једном интервјуу 2018. године казала да су родитељи са којима је била у контакту ,,описали врло необичан образац трансродне идентификације, где више пријатеља или читава друштва истовремено [мој курзив] почињу да се идентификују као трансродне особе” (тј. да осећају нелагоду због свог билошког пола и жељу да другачије ,,родно” идентификују). Литманова даље наставља: ,,Била бих неозбиљна, уколико не бих размотрила социјалну заразу и утицај вршњака као потенцијалне факторе који утичу на овај феномен.” Другим речима, Литманова се понела као прави научник, показујући да жеља за променом пола није само урођена потреба, већ у врло великој мери последица учинка друштвене климе која утиче на младе и која чини промену пола друштвено пожељном. Уместо да овај сасвим логичан закључак буде увод у толерантно и научно разматрање ,,родног идентитета”, Литманова је била изложена организованој кампањи која је довела у питање њен углед и научну репутацију. И није једина која је тако прошла: доктор Ален Џозефсон је на једном панелу 2017. године, казао: ,,Не дозвољамо им да гласају, не дозвољавамо им да возе – али ћемо зато деци од осам, девет година дозволити да одлуче да више нису дечаци или девојчице. Невероватно!” Џозефсон је после ове изјаве био смењен са места директора Одељена за дечију и адолесцентску психијатрију и психологију Универзитета у Луисвилу. У име толеранције. Има још таквих занимљивих, ,,толерантних” примера: професор Гермунд Хеслоу, са Универзитета у Лунду (Шведска) осмелио се да каже да су разлике између жена и мушкараца биолошки утемељене и да зато род (gender) не може бити посматран само као социјална конструкција: толерантно је оптужен је за трансфобију и антифеминизам, а његов универзитет је исто тако толерантно покренуо истрагу против њега. Јасно је да се нарација о родном идентитету не може одржати у слободној дискусији са науком и зато се научници морају утишати или преподобити тако да речима једног немачког писца из 1949. године, не само признају првенство власти ,,већ и да интензивно раде на логичном образложењу тог првенства”. Овај прогон научника није само порука научницима већ и свима осталима: тако пролазе они који се буне. Они пак, који пристају на нарацију о ,,родном идентитету” добиће моћ да угрожавају свакога ко ту нарацију доводи у питање. Људима се дакле, шаље порука да прихватањем нарације о ,,родном идентитету” постају ,,свемоћни”, а то делује привлачно, зар не? Нажалост, ,,свемоћ” је само илузија: ти људи постају, на жалост, само средства на путу за идеални логор. Укратко: када се научници попут Литманове и осталих утишају, на њихова места ће доћи робови који ће играти улогу ,,научника”. Процес је већ почео: већ сада је тзв. ,,претерана” жалост за покојном ближњом особом проглашена за болест, а ускоро ће цела јавност бити тако подешена тако да никоме не падне на памет да аргументима и позивањима на вредности као што су хришћанство или хуманизам доведе у питање овај процес великог ,,родног” осамљивања људи, који се тако припремају за живот у градовима у којима неће имати ни маму, ни тату, ни брата, ни сестру, ни вагину, ни ,,пишу”, ни мужа, ни жену, ни ћерку, ни сина, а ни трунчицу слободе јер ће ,,све што учине, помисле или сањају бити негде забележено“ – цитирам поново Иду Акунен. И да наставим њеним речима: ,,Све у свему, то је добар живот”. Да, наравно. Вратимо се сада на уџбеник из биологије којим почиње наш пут у Идину будућност. Ресорни министар треба да поменути уџбеник једноставно повуче из употребе. Све мање од тога је мазање очију јавности. Родитељи, са своје стране, треба да схвате следећу једноставну истину: ако желе да особе које су створили и у будуће буду њихова деца, онда ће морати да ту децу у великој мери васпитају сами. Упорно, сваког дана. У супротном ће остати без њих. (Знам да звучи патетично, али истина је управо таква). Текст првобитно објављен у часопису „Печат“.
  8. Кад боље прочитам....избрисоа сам коментар - СВЕ је апсолутно тачно!
  9. Ми, учесници 7 Конгреса – духовни поглавари светских и традиционалних религија, политичари, челници међународних организација, вођени нашом заједничком жељом за праведним, мирним, сигурним и просперитетним светом, потврђујући значај заједничких вредности у духовном и друштвеном развоју човечанства, препознајући неопходност супротстављања и превазилажења нетолеранције и говора мржње, ксенофобије, дискриминације и сукоба на основу етничких, верских и културних разлика, поштујући богатство верске и културне разноликости, схватајући да дела милосрђа, саосећања, милосрђа, правде и солидарности доприносе зближавању народа и друштава, препознавање вредности образовања и духовности за лични и међурелигијски развој потврђујући значај улоге и права жена у друштву, наводећи да материјална неједнакост доводи до незадовољства, друштвених тензија, сукоба и кризе у нашем свету, препознајући важност суочавања са глобалним изазовима у нашем постпандемијском свету, укључујући климатске промене, сиромаштво и глад; организовани криминал, тероризам и дрога, најоштрије осуђујући екстремизам, радикализам и тероризам који доводе до верског прогона и подривања људског живота и достојанства, осуђујући стварање жаришта међудржавних и међународних тензија у свету, изражавајући озбиљну забринутост због глобалног повећања броја миграната и избеглица којима је потребна хуманитарна помоћ и заштита, изражавајући чврсту жељу да допринесе стварању услова за дијалог и помирење између сукобљених страна, схватајући хитну потребу да духовни и политички лидери раде заједно у суочавању са изазовима нашег света, поздрављајући све међународне, регионалне, националне и локалне иницијативе, посебно напоре верских вођа да промовишу међурелигијски, међукултурни и међуцивилизацијски дијалог, изражавајући намеру да се у постпандемијском периоду интензивира сарадња између верских заједница, међународних, националних и јавних институција и невладиних организација, потврђујући рад Конгреса поглавара светских и традиционалних религија као међународне платформе међурелигијског дијалога за представнике многих религија, конфесија и вероисповести, указујући на могућност Конгреса поглавара светских и традиционалних религија за предузимање даљих конкретних корака на ширењу међурелигијског интеркултуралног и међуцивилизационог дијалога, ДОШАВШИ ДО ЗАЈЕДНИЧКИХ ПОЗИЦИЈА ИЗЈАВЉУЈУ И СЛЕДЕЋЕ: 1. Уложићемо све напоре да Конгрес вођа светских и традиционалних религија настави своје редовне активности у корист мира и дијалога између религија, култура и цивилизација. 2. Изјављујемо да у условима постпандемијског развоја света и глобализације процеса и безбедносних претњи, Конгрес вођа светских и традиционалних религија игра важну улогу у спровођењу заједничких напора на јачању дијалога у име мира и сарадње, као и унапређење духовних и моралних вредности. 3. Препознајемо да се негативне последице пандемијске болести могу превазићи само заједничким напорима, заједничким радом и међусобном помоћи. 4. Уверени смо да покретање било каквог војног сукоба, стварање жаришта напетости и конфронтације, изазива ланчане реакције које нарушавају међународне односе. 5. Сматрамо да екстремизам, радикализам, тероризам и сви други облици насиља и ратова, без обзира на њихове мотиве и циљеве, немају никакве везе са аутентичном религијом и морају бити најоштрије одбачени. 6. Снажно апелујемо на националне владе и овлашћене међународне организације да пруже свеобухватну помоћ свим верским групама и етничким заједницама које су биле изложене кршењу права и насиљу од стране екстремиста и терориста као последица ратова и војних сукоба. 7. Позивамо светске лидере да напусте сваку агресивну и деструктивну реторику која води дестабилизацији света и да престану са сукобима и крвопролићем у свим деловима нашег света. 8. Позивамо верске вође и истакнуте политичке личности из различитих делова света да неуморно развијају дијалог у име пријатељства, солидарности и мирне коегзистенције. 9. Залажемо се за активно укључивање лидера светских и традиционалних религија и истакнутих политичких личности у процес решавања сукоба ради постизања дугорочне стабилности. 10. Примећујемо да је плурализам у погледу разлика у боји коже, полу, раси, језику и култури израз Божје мудрости у стварању. Бог је допустио верску разноликост и стога је неприхватљива било каква принуда на одређену религију и верску доктрину. 11. Позивамо на подршку практичних иницијатива за спровођење међурелигијског и међуконфесионалног дијалога, зарад изградње социјалне правде и солидарности за све народе. 12. Солидарни смо са напорима Уједињених нација и свих других међународних, владиних и регионалних институција и организација, промовишући дијалог међу цивилизацијама и религијама, државама и нацијама. 13. Препознајемо важност и вредност Документа о људском братству за светски мир и заједнички живот између Свете Столице и Ал-Азхар Ал-Шарифа (усвојила Генерална скупштина УН у резолуцији А/РЕС/75/200 од 21. децембра , 2020.), и Декларацију из Меке (усвојена у Меки у мају 2019.), која позива на мир, дијалог, међусобно разумијевање и узајамно поштовање међу вјерницима за опште добро. 14. Поздрављамо напредак који је глобална заједница остварила у области науке, технологије, медицине, индустрије и другим областима, али ипак истичемо важност њиховог усклађивања са духовним, друштвеним и људским вредностима. 15. Схватамо да друштвени проблеми често гурају људе на екстремне ставове и поступке и позивамо све државе света да обезбеде адекватне услове за живот својим грађанима. 16. Примећујемо како људи и друштва који одбацују важност духовних вредности и моралних смерница подложни су губитку хуманости и креативности. 17. Позивамо светске политичке и пословне лидере да се усредсреде на превазилажење неравнотежа у развоју савремених друштава и да смање јаз у благостању различитих сегмената становништва и различитих земаља света. 18. Уочавамо позитиван утицај дијалога између лидера светских и традиционалних религија на друштвено-политичке процесе у државама и друштвима, доприносећи очувању мира. 19. Полазимо од непроменљиве чињенице да је Свевишњи створио све људе једнакима, без обзира на њихову расну, верску, етничку или другу припадност или друштвени статус, па стога поштовање једних према другима и међусобно разумевање лежи у основи сваког верског учења. 20. Позивамо политичке и јавне личности, новинаре и блогере да се, признајући слободу говора, чувају верског уопштавања и да екстремизам и тероризам не поистовећују ни са једном нацијом или вером, као и да не користе религије у политичке сврхе. 21. Залажемо се за повећање улоге образовања и верске формације, посебно међу младима, у јачању поштовања коегзистенције религија и култура и разоткривању опасних псеудорелигијских предрасуда. 22. Посебну пажњу посвећујемо значају јачања институције породице. 23. Залажемо се за заштиту достојанства и права жена, побољшање њиховог друштвеног статуса као равноправних чланова у породици и друштву, као и подстицање њиховог укључивања у мировне процесе у културним и верским срединама. 24. Уочавамо неизбежност глобалног дигиталног развоја, као и значај улоге верских и духовних вођа у интеракцији са политичарима у решавању проблема дигиталне неједнакости. 25. Поштујући слободу изражавања, настојимо да развијамо дијалог са медијима и другим институцијама друштва како бисмо разјаснили значај верских вредности за унапређење верског знања, међурелигијског склада и грађанског мира, као и да развијамо општу толеранцију према религије. 26. Апелујемо на све људе вере и добре воље да се уједине у овом тешком времену и допринесу обезбеђењу безбедности и хармоније у нашем заједничком дому – планети Земљи. 27. Обраћамо се молитви у знак подршке свим људима добре воље на планети који дају значајан допринос ширењу међуцивилизацијског, међурелигијског и међународног дијалога зарад просперитетнијег свијета. 28. Позивамо на подршку делима милосрђа и саосећања у регионима погођеним војним сукобима, као и природним катастрофама и катастрофама које је проузроковао човек. 29. Позивамо на солидарност у подршци међународних организација и националних влада у њиховим напорима да превазиђу последице пандемије Цовида. 30. Потврђујемо да је сврха Конгреса и ове Декларације да усмере савремене и будуће генерације човечанства у промовисању културе међусобног поштовања и мира; доступан за употребу у јавној управи било које земље у свету, као и од стране међународних организација, укључујући институције УН. 31. Задужујемо Секретаријат Конгреса да изради Концепт развоја Конгреса поглавара светских и традиционалних религија као глобалне платформе међурелигијског дијалога за 2023-2033. 32. Афирмишемо улогу Републике Казахстан као ауторитативног и глобалног центра међуцивилизацијског, међурелигијског и међуверског дијалога. 33. Захваљујемо Републици Казахстан и председнику Касиму-Жомарту Токајеву на сазивању ВИИ Конгреса вођа светских и традиционалних религија, на њиховим хуманитарним иницијативама и доприносу обнови и напретку, миру и слози. 34. Захваљујемо се Републици Казахстан на одличној организацији Конгреса, а народу Казахстана на срдачности и гостопримству. 35. Потврђујемо наш колективни интерес за наставак активности Конгреса лидера светских и традиционалних религија и намеру да сазовемо следећи ВИИИ конгрес 2025. године у главном граду Републике Казахстан, Нур-Султану. * * * Ову Декларацију усвојила је већина делегата ВИИ Конгреса вођа светских и традиционалних религија и преноси се властима, политичким лидерима и верским личностима широм света, релевантним регионалним и међународним организацијама, организацијама цивилног друштва, верским удружењима. и водећи стручњаци. Такође ће бити дистрибуиран као званични документ 77. заседања Генералне скупштине УН. Принципи садржани у актуелној Декларацији могу се ширити на свим регионалним и међународним нивоима, ради разматрања у свим политичким одлукама, законодавним нормама, образовним програмима и медијима у свим заинтересованим земљама. НЕКА БУДУ БЛАГОСЛОВЕНЕ НАШЕ ТЕЖЊЕ И НЕКА МИР И ПРОСПЕРИТЕТ ДА СЕ ДА СВИМ НАРОДИМА И ЗЕМАЉАМА! РЕПУБЛИКА КАЗАХСТАН НУР-СУЛТАН 15. СЕПТЕМБАР 2022. ГОДИНЕ ------------------------ Sta je sporno sa ovim u Kazahstanu? Kave veze ima to u Nemackoj sa susretom u Kazahstanu? Kad si tako upucen, ajde prosvetli nas.
  10. Верски лидери требали би да се састају јако често на високом нивоу, не да расправљају о догматским питањима око којих се никада неће сложити, већ да истакну основне ствари које нас повезују: -Да смо монотеисти. -Да морамо да живимо једни са/поред других. -Да бранимо основне Божије законе - брак и породицу. -Да се народи којим ти лидери проповедају еру све више упознају и све више поштују и живе у миру. -Да успоставе основне приципе суживота као: а)право на живот б)право на имовину в)право на исповедање вере г)не повређивања достојанства, људског, религијског и сл. и т.д. Каква "једна светска религија" ако људи разговарају? Има ли изјава одваде? Шта су одлучили, да зидају заједничке храмове и отварају заједничке верске школе, шта ли? Мис'им стварно се иде у крајности. Свет је историјској фази кад је миграција, кретање и мешање становништа неминовност, у таквом свету треба да се сарађује.
  11. Per favore! Toliko su "jaki" da u Nemackoj ne mozes kupiti grejalicu. Toliko su jaki da Nemacka ne sme da zucne, nece imati toplu vodu zimus a sami sebi bombarduju gasovode. Srbija je bila napadnuta od 20 zemalja, najace armade sveta tada, pa nije to sebi radila, niti ijedan autosovinista Srbin to sebi radi niti bi radio sta Solc radi. Jaki su dok mogu stampati pare bez pokrica, braniti te pare bombama, i onda za bezvredne pare kupovati sve po svetu i proizvoditi dzaba po svetu. Zamisli najajca ekonomija Evrope za pola godine nema grejanja...mislim to je bas "snaga", nema sta. A o vojsci da ne pricamo...jako su kad rokaju iz neba neduzan narod koji ne sme da pisne niti ima cim da se brani. Sto nisu jaki ka Severnoj Koreji. Toliko su "jaki" da Svedjani ne mogu da obuzdaju tinejdzere koji s ubijaju i siluju, mogu misliti kakva im je vojska. I tako dalje...
  12. Илон Маск нуди решење за украјинско-руски сукоб (Принтскрин) Илон Маск, милијардер и светски предузетник, познат по широком спектру интересовања, воли у све да се меша, па је на Твитеру предложио како да се заустави сукоб у Украјини. Објавио је и анкету у којој пита пратиоце а има их на милионе, слажу ли се с њим. По тачкама је изнео своје виђење. Поновити изборе анектираних регија под надзором УН-а. Русија одлази ако је то воља народа. Крим формално остаје део Русије, као што је био од 1783. (до Хрушчовљеве грешке). Водоснабдевање Крима осигурано. Украјина остаје неутрална”, написао је Маск а пратиоци су га великим одзивом махом подржали. Маску је одговорио и Михајло Подољак, саветник украјинског премијера Володимира Зеленског. Подољак је у одговору Маску изнео, како је навео, бољи мировни план, према којем „Украјина ослобађа своје територије, укључујући анектирани Крим”. У Русији би, према предлогу Подољака, требало да се изврши демилитаризација и обавезна денуклеаризација, како не би могла више да буде претња другима, а ратни злочинци да иду на међународни суд. Маску се испод објаве јавио и Антон Герашченко, саветник украјинског министра унутрашњих послова, који је иронично оценио да у случају прихватања Масковог плана, ''Русима треба вратити и Аљаску''. „Она је такође била руска, а Путин воли да окупља руске земље. Дакле, очигледно би САД требало да се обавежу и врати им Аљаску пре него што им Русија објави рат. Некима је тако лако да управљају животима и земљом Украјинаца”, написао је Герашченко. Маску су многи у коментарима писали да је немогуће спровести поштен референдум на Криму и у покрајинама које су се изјасниле за придруживање Русији након што је бројно становништво протерано, али он је накнадно поставио нову анкету. „Покушајмо онда овако: Људи који живе у Донбасу и на Криму треба својевољно да одлуче јесу ли део Русије или Украјине”, написао је Маск у новој анкети. Илон Маск нуди решење за украјинско-руски сукоб WWW.POLITIKA.RS Илон Маск, милијардер и светски предузетник, познат по широком спектру интересовања, воли у све да се меша, па је на Твитеру предложио како да се заустави сукоб у...
  13. Ma jok bre...ne raspadaju se, raspali su se odavno...ali sad se ujedinjuju...ponovo sabiraju Duhu Svetom i u vrednostima...a uglavnom se zna od uvek ko je na kojoj strani...medjutim sad je Rusija jaka...tako da ovj put nece biti kao do sada, od unijacenja, preko Lenjina...varase se ti, zapad je truo, ne truli, truo je da su mu elite djavoimane, a Sloveni, pravoslavni, se polako sabiraju u Duhu! Ishod je politiökog, metafizickog i eshatoloskog karaktera. E sad, nije da su Rusi perfektni...ali boljih Bog nema sada na zemlji. A i spremao ih je kroz ceo vek mucenistva...ne raspadaju se Sloveni, nego se vec raspadnuti Sabiraju...
  14. I bre, ko da zezal nosis. Kritika nije kuknjava nikava. Ja sam ziveo 5 godina sa Rusima i 25 sa zapadnjacima, tako da "ne pricam o gromovima gledajuci munje sa prozora". Nemoj da vredjas, to je jadno i nisko. Ako ne mozes da primis argument i drugo misljenje onda se makni sa foruma. Ili si tu da imas auditorijum.
  15. То ти је оно што сам ти говорио пре операције, када сам иронично помињао "наши западни партнери"! Знам Оби, то је био дипломатски језик....пробелм је само што Руси пате за Европом, имају комлекс, разумеш. Што њихове елите пате и имају комлекс. То је тако...а изгледа да је и државно руководство било несвесно, не изгледа, очигледно је. Ти цело време трубиш као да је Москва непогрешива...они су јаки, иду у дробром правцу за Истином и слободом...и победиће...али уз велике грешке...е о њима сам говорио. Минхенски говор Путина је говор политичара оји хоће да се Русија пита...али сад видимо да нису били схватили да су за Запад Словени "нижа раса"...то је то, враћање на изворе....западни свет је свет раскола, њима је Византија страна и неће је, и сви светови које Византију следе или наслеђују су ниже расе за њих. Погледај Ђоковића...па џаба му, не воле га. Ми православни не можемо то да разумемо јер гледамо са друге стране, нас не воле, нисмо ми ти који не волим. Зато Словени треба да узму ствари у своје руке....по Достојевском да ћемо спасити свет. А, и да сутра окупирају Русију....западни свет ће проасти изнутра. Мада то је опасан свет...има капитал и опасно оружје и сатанистичке елите. Надати се да здраве западне елите узму ствари у своје руке...иначе се планети лоше пише.
×
×
  • Креирај ново...