Jump to content

Др Зоран Ђуровић: Све Патријархове веренице

Оцени ову тему


Препоручена порука

@Hadzi Vladimir Petrovic Колико сам разумео, оно што он зове логос, ви зовете дубоки логос. Неспоразум је на пољу створеног, јер Милан сматра истоветним енергију и природу створеног и то поткрепљује физичким теоријама где нема разлике између честице и таласа. То би требало разликовати, али и објаснити како тачно. Међутим, да ли је елементарна честица ишта елементарнија него што је то рука узета као целина? Можда је рука природа, а састав руке енергија?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 461
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 4 часа, Milan Nikolic рече

Очекивао сам да ћеш прочешљати списе отаца, а не да се присећаш нечега што си одавно читао и да закључујеш ,,ето можда може онда тако". Ово је веома важна област, која се најтеже разумева и често се сметра опасном, а ти би да се само присетиш. Не иде тако. Потруди се као увек до сада и пронађи аргументе о логосима.

Твоје присећање о логосима у старту није исправно, када кажеш да можемо ,,директ" да сазнамо о нествореним логосима мимо твари. Схватам да си можда хтео нешто другачије да кажеш, али морамо пазити. Јер твар од које смо ми, директно је формирана од нестворених логоса, тако да те логосе ни не можемо познати мимо твари.

Па то сам на основу онога што сам прочитао и што се сећам, шта је проблем, једноставно две поставке ствари, основна да постоје превременски и нестворени логоси или нацрти твари по којима Бог све ствара из ничега и небића у постојање и биће, и друга поставка да можемо у творевини видети и спознати отиске и трагове и обрисе тих нестворених логоса по коме је и створена твар још пре времена по Божијем уму и вољи и да није тако како би писало рецимо у Псалмима да Небеса казују славу Божију, дело руку Његових јавља свод небески и слични стихови којих има много, како Небеса откривају славу Божију ако није у њима отисак и траг тих нестворених и предвечних логоса твари о тим истим Небесима.

....."Јер твар од које смо ми, директно је формирана од нестворених логоса, тако да те логосе ни не можемо познати мимо твари",..... ово је твоја реченица од горње поруке то је слично овоме горе што сам ја написо, кажеш.... не можемо логосе познати мимо твари,.... то је тако јер је и твар дошла у постојање и биће на основу предвечних логоса о "постојању" тих истих бића или настала је твар по Божијем нацрту и плану и Његовој вољи по којој све постаје и долази у биће, то је оно што си цитирао св.Григорија Ниског, и сасвим је очекивано да логоси нису мимо твари, логоси јесу у твари али је питање "само" колико ми реализујемо и остваримо тај предвечни логос о тварима и наум Божији о нама и целој творевини.

Директна спознаја мислио сам путем откровења или кроз нестворене енергије Божије оно од св.Григорија Паламе што је писао о томе.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 38 минута, Bokisd рече

логоси јесу у твари

 

1.да ли ти и како раздвајаш логосе и твар. 

Ако не одвајаш у апсолутном смислу то си пантеиста.

2. Да ли је твар неко ништа, Маја - обмана, или је ипак неко нешто, створена суштина, да ли то нешто има неки свој логос - смисао?

Јер Логос није оваплотивши се узео нестворене логосе (то је од вајкада његово), него то нешто створено, што се апсолутно разликује од нестворених логоса, а ипак је долично.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Колико сам разумео, оно што он зове логос, ви зовете дубоки логос. Неспоразум је на пољу створеног, јер Милан сматра истоветним енергију и природу створеног и то поткрепљује физичким теоријама где нема разлике између честице и таласа. То би требало разликовати, али и објаснити како тачно. Међутим, да ли је елементарна честица ишта елементарнија него што је то рука узета као целина? Можда је рука природа, а састав руке енергија?

Проблем са овим постом је што садржи много подразумеваних концепција које су међисобно у колизији.

То да нема разлике између природе енергија у створеном би био доказ по@Bokisd  тумачењу псалма да небеса казују славу Божију у прилог учењу КЦ да је у Богу природа енергија.

Међитим ствар је у методу, јер научним сагледавањем небеса неће  показати славу Божију, него биг бен и црну рупу, али псаламским, молитвеним испитивањем твари, твар ће прије или касније попустити славу божију, логосе.

Микро или макро то нема везе, неко се сушто уздиже неко пропада, у свом пропадању може досећи ужасне димензије или у своме успињању може се сажети то нема везе.

Да би се те разне области довеле у кореспондецију треба их ваљано повезати, што је некад немогуће, због различитих конфесионалних и филозофских концепција.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Inženjer Djatlov @Bokisd @Hadzi Vladimir Petrovic

Инжињер, Боки и Влада, било би добро да замислимо један начин како то функционише код Бога Тројице, јер искрени да будемо стварно нас је један Бог створио, исти Он нас одржава и даје нам у сваком тренутку да постојимо, некако, све у Њему, све Њиме.

Прво, Бог је толико другачијег и узвишенијег постојања од нашег, али само као пример ћемо замислити како то код Бога може бити - да ствара и одржава постојање творевине. Дакле замислите следеће.

Замислите вас тројицу да сте божанске ипостаси и да имате идеје, да заједно имате жељу да створите творевину од тих идеја, творевину која до тада не постоји, него постоје само ваше идеје о тој творевини. Пазите сада, јер вероватно нико није претпоставио овако нешто због оскудног познавања смисла информација, а тиче се богословског сагледавања.

Пазите, дакле. Имате идеје, мноштво нацрта, семена, и сваки од вас те идеје поседује у себи као енергије, као нешто што може да се ангажује, да се пласира. И вас тријица почнете да стварате, тако што заједно креирате сваку појединачну природу - сваке твари и сваког бића. Початек стварања сваке појединачне природе чините тако што заједно улажете по једну идеју о тој твари или бићу.

Инжењер даје једну, Боки даје другу и Влада даје трећу идеју, тако што их свако од вас изведе као по један логос, по једно слово Л, попут бумеранга. И креирате од та три логоса један троугао. Дакле, тај троугао до тада није постојао, тако да је то већ првобитно стварање, али ипак без конкретног обличја неке твари или бића. Само је створен троугао, само једна конкретна природа.

Стварање иде даље. Вас тројица поседујете све планове о сваком створењу, о свему што може да се догоди, да се одвија. Створили сте најпре природу која поседује једну специфичну могућност, а то је да има избор између два положаја, два различита поступка, што доводи до могућности за настанак информације. Створили сте затворену димензију која попут новчића може да легне на једну или другу страну.

Сваком природом управљате по вашој жељи, бирате информације, креирате шта вам је воља. Од мноштва природа креирате читаве структуре, организме итд, али само једном створењу допуштате да његова појединачна природа, она кључна на којој је формирано биће, може својом слободном вољом да изабира једно или друго у формирању информације. То биће је човек, али и анђели имају такву засновану природу.

Дакле, ви стварате мноштво информација путем створених природа. Логоси носе створену природу, а створена природа носи могућу информацију. Цео процес се одвија тако што вас тројица увек знате сваки логос, увек је одабир информације ваш лични однос, преко логосȃ и ваших личности. Како то процесуирате вас тројица, то је ваш лични и сваком створењу непознат посао. Али то је ваш створени свет.

То је свет који процесуира и одржава Господ. Треба то да разумемо помоћу нових сазнања о појму информација. Цео космос је одигравање тих информација. То већ неколико деценија добро разумеју космолози и физичари.

Када се оствари нека информација, научници то називају случајношћу, вероватноћом итсл., али теолози би то требало разумети као остварење нечије воље - Божије воље. Нема ничега у нашем постојању а да то Бог или не допушта или не благоизвољева . Бог непрестано ствара, одржава и руководи творевином.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic

Значи ти прво оцениш моју поруку плакањем, па је онда читаш? Да ли је то нормално што радиш?

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Milan Nikolic рече

@Hadzi Vladimir Petrovic

Значи ти прво оцениш моју поруку плакањем, па је онда читаш? Да ли је то нормално што радиш?

Нормално је почнем да плачем прије него завршим:)).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Нормално је почнем да плачем прије него завршим:)).

Ја се твојим порукама посветим читајући их по више пута, а ти ми оцењујеш поруку у року од два минута од постављања, и то једну од најопширнијих порука до сада. Стварно ниси фер.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Izgubili ste kompas od raskola, mislim takve nebulozne stvari...treba ovo i ono i stvoreni i ne stvoreni nekakvi logosi prazna priča koja ne drži vodu.

Sve to skupa kad se stavi u kontinutet Biblije i predaje ne može ostati.

U novije vrijeme od 2. vatikanskog pod utjecajem protestantizma pojavili se nekakvi moderni teolozi koji tvrde duša je besmrtna, uskrsnuće odmah poslije smrti i sl, nebuloze.

Kongregacija za nauk vjere 1979. je to sve skupa proglasila bezveznim objavivši pismo svim biskupima.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@kopitar

Учење о логосима није новија ствар. Поменуо сам ти да је св.Максим непосредно пред Шести Васељенски сабор изнео опширно учење о логосима. Да није било Максима и Римске Цркве тог времена, Црква би била буквално поражена. А ти олако прелазиш преко тога. Људи су светитељи и мученици због свега тога. Св.Максим да није био спознао тајне о логосима, не би толико истрајао у негирању онога што називамо монотелитском јереси. Римска Црква је учествовала у том Сабору и требало би да подржаваш то наслеђе.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Milan Nikolic рече

@kopitar

Учење о логосима није новија ствар. Поменуо сам ти да је св.Максим непосредно пред Шести Васељенски сабор изнео опширно учење о логосима. Да није било Максима и Римске Цркве тог времена, Црква би била буквално поражена. А ти олако прелазиш преко тога. Људи су светитељи и мученици због свега тога. Св.Максим да није био спознао тајне о логосима, не би толико истрајао у негирању онога што називамо монотелитском јереси. Римска Црква је учествовала у том Сабору и требало би да подржаваш то наслеђе.

O čemu je govorila ta hereza?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@kopitar

Монотелитска јерес говори да Исус има само једну, божанску, вољу. А управо учење о логосима једино може да потврди да то није тачно. Свети оци нису давали дубинске анализе које сада покушавамо да дамо, али су вођени Духом Светим установили исправно исповедање, да Исус има две воље, божанску и човечанску. Учење о логосима директно показује да Исус - поред божанске - има и природу и вољу какву има свако од нас, потпуно исто. Али то треба развити до краја, што је данас прилично могућно, јер хришћанство је и даље подељено по том питању монотелитства, то су сви такозвани дохалкидонци.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Milan Nikolic рече

Свети оци нису давали дубинске анализе које сада покушавамо да дамо,

Дечко има озбиљан комплекс величине, а нема двије чисте.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Milan Nikolic рече

@kopitar

Монотелитска јерес говори да Исус има само једну, божанску, вољу. А управо учење о логосима једино може да потврди да то није тачно. Свети оци нису давали дубинске анализе које сада покушавамо да дамо, али су вођени Духом Светим установили исправно исповедање, да Исус има две воље, божанску и човечанску. Учење о логосима директно показује да Исус - поред божанске - има и природу и вољу какву има свако од нас, потпуно исто. Али то треба развити до краја, што је данас прилично могућно, јер хришћанство је и даље подељено по том питању монотелитства, то су сви такозвани дохалкидонци.

Hvala, nekako mi je na prvu.da ima samo Božansku volju pošto je i njegova ličnost samo Božanska.

Ali da je imao samo božansku volju onda ne bi bio potpuni čovjek.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...