Jump to content

Одговор Епископа западноамеричког Г. Максима поводом текста Епископа бачког Господина Иринеја „Опасни портпароли“

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 1 минут, Предраг М рече

мој коментар

Укапирао, али како има нервозних на орозу... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 212
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 7 часа, Александар Милојков рече

Да заиста, Црква је икона Живе и Свесвете Тројице на земљи.

Ево критичне тачке целог спора у Православној Цркви данас.

Да би Фанар испословао себи првенство и власт, засновано на првенству и власти саме Ипостаси Бога Оца, неће да дозволи да се Црква ни мрдне ни протегне без да је то директно узроковано самим Фанаром, док остали могу само то да прихвате.

Просто је фантастично како је дошло до овако страшне и катастрофалне злоупотребе. Употребљени су најинтелектуалнији и најдуховнији чланови Цркве, а тек ових дана можемо то јасно показати.

Толико превода, подршке и помоћи да се популише Зизјуласова теологија, од стране еп.бачког и многих других, да би напослетку и бачки и Амфилохије и други закључили да је Црква на прагу катастрофе, управо због јелинских злоупотреба које се виде данас у самој њиховој теологији.

Одговори ми молим те као теолог: Како је могуће да савремено богословље ноншалантно изједначи и поистовети Ипостас Очеву и Божију суштину? То није решење за узрочност која припада једино Оцу, него је, осим што је заблуда која већ постаје јерес, тактика за оправдањем првенства са влашћу узроковања и самосталног додељивања аутокефалија.

Просто је невероватно. Зар не? Невероватно је да данас, а важи то од давнина, Фанар дејствује да успостави структуру бесконачно ужаснију од римојеретичког папизма.

Зато молим те не труби, да тако кажем, о општењу и љубави и томе слично, када имамо деловање Фанара у одбацивању свих других изван једнакости и равночесности, осим са жељом да Римска Црква буде једнако плућно крило, само да прихвати "премудрости" о фантастичном и апсолутном првенству до ког је дошао Фанар.

А већ сам писао овде, да ће се о овоме говорити неизбежно макар за неколико векова. Али треба одати почаст на страхотан труд било које силе да је у питању, ЦИА или БИА, да се Православна Црква поткопа што више.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Zoran Đurović Погледај мој последњи текст ситна су слова цитирао сам једног свог друга који је у коментару на мом профилу на фб написао да је Максим звезда расколничког сајта украјинског бјесовског зборишча на коме су Патријарх Иринеј и епископ Иринеј главни њихови непријатељи.Дакле то су објективне чињенице.Ту нема шта да се доказује.Расколница Максима сматрају својим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Zoran Đurović рече

Укапирао, али како има нервозних на орозу... 

Потребно је само једно име да се помене и ћао довиђења... ;) 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Александар Милојков рече

Али владика Максим, у свом првом обраћању, се обраћа својој епархији, говорећи да ће се нормално наставити општење са другим помесним Црквама у САД-у. Понављам, код њега у Сједињеним Америчким Државама. "Денисенковци" све и да физички постоје у САД-у, они не представљају еклисијалну стварност тамо. Не само зато што их наша СПЦ не признаје, већ и зато што има та територија, све и да их сви признајемо као Цркву, канонски не припада. На тој територији, еклисијално не постоје никакви други украјински православци од оних који су и раније били под јурисдиксијом Цариграда и са којима је тамошња наша епархија СПЦ уобичајено евхаристијски општила. Колико ја разумем, владика Максим се потрудио да управо ово објасни. Ево линка ка канонским Украјинцима тамо:

https://www.uocofusa.org/

Задивљујуће. Не у позитивном смислу. 

Упорно избегаваш да адресираш кључно питање. 

Кажеш да денисенковци не представљају еклисијалну стварност.

Ево, директно и конкретно ћу да те питам.

1. Да ли за тебе представља еклисијалну стварност ова парохија која се приклања новој "ПЦУ"? (Владан је ископирао вест)

2. Да ли за тебе представљају еклисијалну стварност Денисенкове парохије које су се приклониле Цариграду?

3. Да ли је за тебе Америка канонска територија Цариградске Патријаршије? Јер и то наслућујем из овог твога одговора. 

Дакле, да чујемо. 1, 2, 3 - пали :)

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Bokisd рече

'Osta nam pusta tema o Raskolu ... (:smeh1:)

Ова тема је овца изгубљена у пустињи тако да... :) 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мене је епископ Максим раѕочарао тиме што није одговорио на најбитнија питања која у своме писму поставља епископ Иринеј:

“Преосвећени теолог мудро прећуткује Порошенкову „Православну Цркву Украјине”. Шта он сматра – да ли она заиста постоји или не постоји? Да ли може постојати Црква коју признаје и са којом литургијски и канонски општи само једна помесна Црква, па ма то била и Цариградска илити Васељенска Патријаршија, а осталих тринаест аутокефалних Цркава је de facto не признају самим тим што са њом нису у општењу? И где је ту канонска Украјинска Православна Црква? Да ли она за Фанар постоји или не постоји? Да ли на истом простору могу паралелно да постоје две Цркве, обе законите и признате? Да ли о статусу неке помесне Цркве, посебно о њеној аутокефалији, одлучује само једна Црква или битан предуслов представља и свеправославна рецепција? Да ли владика Максим зна за свеправославно усвојени став о начину стицања и проглашавања аутокефалије? Тај став је поодавно објављен у Шамбезију као званични материјал за сабор на Криту, али је на време вешто склоњен са дневног реда тога сабора, и то једнострано, без упућивања питања осталим на сабору присутним Црквама шта оне мисле и желе. Сада, после украјинског сценарија, можемо да изведемо и закључак зашто је та тема унапред скинута са дневног реда Критског сабора. Сва ова питања своде се на једно питање: да ли у Православљу, осим васељенског сабора, постоји чинилац са надјурисдикцијском или надаутокефалном влашћу? Да ли је Православна Црква монархијска, по угледу на папски систем, или је саборна и саборска, о чему нам сведоче Нови Завет и сва њена историја до данас? Елем, ко је заправо изазвао раскол? Један који ради по своме или сви остали који то не одобравају? Да ли су се у 11. веку четири Патријаршије одвојиле од Рима или се Рим одвојио од њих?”

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Размислите добро и о овоме, тј. о икономији. Наиме, ако се руководимо акривијским начелом да онај ко је признао расколнике и сам постаје расколник, онда ћемо морати да прекидамо општење и са Светом Гором. Јер неки од Светогораца јесу примили у општење тзв. аутокефалну ПЦУ. Ми нисмо прекинули општење са Светом Гором, колико знам. Зашто? Овај одговор треба да буде и одговор зашто владика Максим није, нити има право да прекине општење са оним канонским Црквама које су евентуално признале ове украјинске расколнике. Наиме, један епископ НЕМА ПРАВО, мимо Сабора, да прекида општење са било ким. Пример из историје Цркве нам је однос Несторија и Кирила. Годинама је Несторије Кирила оптуживао као јеретика, а Кирило му се у писмима обраћао са "брате и саслужитељу". И када је престао? Тек након Сабора у Ефесу (431.), на којем је Несторије осуђен.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Bokisd рече

'Osta nam pusta tema o Raskolu ... (:smeh1:)

Вратићемо се не брини.Само да спасимо душу Милојкова sine effusione sanguinem

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Августин рече

Вратићемо се не брини.Само да спасимо душу Милојкова sine effusione sanguinem

Јеси ли то Ти, Ипонски владико? :) Па и треба да ми спашаваш душу, јер изгибох са Максимом око Тебе. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

овде пршти и много је интересантније него и сама преписка архијереја. само пуцајте, ја пратим и уживам. :aplauz:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Александар Милојков рече

Пример из историје Цркве нам је однос Несторија и Кирила. Годинама је Несторије Кирила оптуживао као јеретика, а Кирило му се у писмима обраћао са "брате и саслужитељу". И када је престао? Тек након Сабора у Ефесу (431.), на којем је Несторије осуђен.

(ne znam kako da posmatramo onih 12 anatema protiv Nestorija koje je Kiril izdao kada putem pisama (bese tri pisma) vise nije mogao da urazumi Nestorija)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Александар Милојков рече

Јеси ли то Ти, Ипонски владико? :) Па и треба да ми спашаваш душу, јер изгибох са Максимом око Тебе. :)

Ја нисам Ипонски владика знаш на форумима постоје псеудоними.И ја нисам рекао да Ти ја спасавам душу него што каже"душа" заједница.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...