Jump to content

Наслеђивање греха рађањем


Препоручена порука

Помаже Бог!

Ако је Син Божји, оваплоћењем наследио све људско осим греха, онда, који тачније и чији то грех пада на нас рађањем? Адамов или грех наших непосредних родитеља? Затим, зашто се говори о првородном греху, када Адам и Ева нису саздани рађањем? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 295
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Адамов, а сви остали падају у воду.

Добродошао на форум!:mahmah:

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

пре 46 минута, Бездомник рече

Помаже Бог!

Ако је Син Божји, оваплоћењем наследио све људско осим греха, онда, који тачније и чији то грех пада на нас рађањем? Адамов или грех наших непосредних родитеља? Затим, зашто се говори о првородном греху, када Адам и Ева нису саздани рађањем? 

Крштена особа по обреду Православном губи наследство грехова насталих до тада, оних које добије рађањем, оних које наследи од својих родитеља или направи до тада. Зато што, 

Грех прародитељски је искупљен делима Христовим пре његовог васкрсења, а васкрсењем Христовим испуњен је Стари Завет, када лично Христос (на Спасовдан) даје Дух Свети, Апостолима које су наследили Свештеници Цркве да изводе тај обред. Нећу да улазим у природу Христа која је мистична и тајна. Али могу рећи да је приликом свог крштења Исус Христос добио Духа Светога и отишао у пустињу. Тамо се бранио од искушења у пустињи, имао је три понуде. Све три су везане за грех НЕ Адама и Еве директно, јер они бијаху кажњени али грех паде на њихово потомство, значи Каин, Авељ и Сет су били зачети у греху па самим тим и ми остали смо наследили палу природу. Да су се родили у Рају то би онда већ била друга прича. Христос је одбио сугестије ђавола у пустињи бранећи се Речју Божијом из Старог Завета. Након искушавања, Христос је отишао у народ да проповеда Нови Завет притом радећи чуда која пре тога није било добро да ради ако се сетиш кад је воду претворио у вино рекоше му да то не ради јер није време. На крају је страдао, што се посматра као жртва. Или како Јован Крститељ рече јагње Божије. Јагње је симбол жртве Богу био код јевреја. Каин је убио Авеља након што је Бог узео жртву од Авеља а не од Каина... Има та прича разне димензије сагледавања, али суштина одговора је да покајање и причешћа, а првенствено крштење као обред у целини спирају грехе са човека.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала! Боље Вас нашао!

Слажем се. Сада се поставља питање, ако се грех наслеђује рађањем из Адама, са свим последицама пале природе, зашто онда људи пре и мимо Христа, нису узмогли, квалитетом међусобних односа, рехабилитовати и преуспоставити људско биће и победити смрт?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Бездомник рече

Хвала! Боље Вас нашао!

Слажем се. Сада се поставља питање, ако се грех наслеђује рађањем из Адама, са свим последицама пале природе, зашто онда људи пре и мимо Христа, нису узмогли, квалитетом међусобних односа, рехабилитовати и преуспоставити људско биће и победити смрт?

Ево из Књиге постања један одломак који се тиче тога да је Бог поставио херувима да спречи човека да дође до плода дрвета живота како не би до века живео, с'обзиром да је једући од дрвета познања шта је добро, а шта је зло, спознао исто наведено. Наиме, Адам и Ева су прво знали само за добро, али, када су појели и забрањен плод, онда су спознали и шта је зло. Бог једино може да се избори са злом, а човек врло брзо ''пада'' па знајући то Бог му је ставио и одговарајућу забрану. И наравно, Бог је унапред и знао да ће Адам и Ева учинити то што су учинили. Али, па ипак, дао им је слободну вољу. Исто као и данас, људи сами бирају да ли ће бити Христови војници или..

22. И рече Господ Бог: ето, човјек поста као један од нас знајући што је добро што ли зло; али сада да не пружи руке своје и узбере и с дрвета од живота, и окуси, те до вијека живи!

23. И Господ Бог изагна га из врта Едемскога да ради земљу, од које би узет;

24. И изагнав човјека постави пред вртом Едемским херувима, с пламенијем мачем, који се вијаше и тамо и амо, да чува пут ка дрвету од живота.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево, рецимо то овако. Ако суштина бића бива конституисана личносним односима, а Христос се није родио узрокован Адамом, већ, остајући Син Божји, зашто је онда људска природа коју је усвојио, остала и даље подложна страдању, до Његовог васкснућа из мртвих? Ако је ваплоћењем Син Божји у потпуности усвојио људско биће, ослобоћено бремена Адамовог греха, зашто је онда уопште било потребе да Он пострада таквом смрћу? Нису ли увоћењем људске природе у домострој светотројичних односа, људске слабости Христа, онтолошким преимућством  Његове личности,, као Сина Божјег, требале бити аутоматски превазиђене?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ti u stvari hoces sholasticki odgovor. Nekada covek zaista bez nje i ne moze razumeti neke stvari.

Adamov greh nas je odvojio od  Boga, radjamo se u odvojenosti od Boga i u tom smislu smo nasledili taj greh, 

tu odvojenost od Boga. Tu odvojenost ili provaliju, taj greh (promasaj), prevazilazimo krstenjem u Hristu.

 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Благовесник рече

Ti u stvari hoces sholasticki odgovor. Nekada covek zaista bez nje i ne moze razumeti neke stvari.

Adamov greh nas je odvojio od  Boga, radjamo se u odvojenosti od Boga i u tom smislu smo nasledili taj greh, 

tu odvojenost od Boga. Tu odvojenost ili provaliju, taj greh (promasaj), prevazilazimo krstenjem u Hristu.

 

Тиме што се крштевамо у Свету Тројцу, рађајући се у Христу, умирући у Адаму.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Бездомник рече

Ево, рецимо то овако. Ако суштина бића бива конституисана личносним односима, а Христос се није родио узрокован Адамом, већ, остајући Син Божји, зашто је онда људска природа коју је усвојио, остала и даље подложна страдању, до Његовог васкснућа из мртвих? Ако је ваплоћењем Син Божји у потпуности усвојио људско биће, ослобоћено бремена Адамовог греха, зашто је онда уопште било потребе да Он пострада таквом смрћу? Нису ли увоћењем људске природе у домострој светотројичних односа, људске слабости Христа, онтолошким преимућством  Његове личности,, као Сина Божјег, требале бити аутоматски превазиђене?

Teska filosofija je potrebna ovde, da bi se dao odgovarajuci odgovor. :0228_hot:

U sustini, samo logicki da rasclanimo. Sustina bica po teoriji, nije uzrokovana licnoscu ( tj. ipostasju ), nego je sama po sebi , svaka sustina i priroda samopostojeca ( kada je stvorena ).

Jeste, Hristos nije uzrokovan Adamom, i primio je nasu prirodu, koja i jeste podlozna stradanju, i nije je preobrazio, ...ostavio je, nasu prirodu u svojoj licnosti podloznu stradanju. Jer, postoji razlika, kako smo rekli , izmedju licnosti i prirode. Priroda je ta koja daje postojanje, gde se kroz licnost projavljuje ta ( priroda ).

Tako u Hristu, imamo jednu licnost, i dve prirode, koje se projavljuju , svaka u svom domenu. I tako se zadrzava stradalna priroda coveka u Hristu, koja se tek u Vaskrsenju, koje je projava Bozanske prirode u licnosti Hristovoj, .....i tako se,  pobedjuje smrt.

Ovo su samo neke smernice za razmisljanje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Бездомник рече

Ево, рецимо то овако. Ако суштина бића бива конституисана личносним односима, а Христос се није родио узрокован Адамом, већ, остајући Син Божји, зашто је онда људска природа коју је усвојио, остала и даље подложна страдању, до Његовог васкснућа из мртвих? Ако је ваплоћењем Син Божји у потпуности усвојио људско биће, ослобоћено бремена Адамовог греха, зашто је онда уопште било потребе да Он пострада таквом смрћу? Нису ли увоћењем људске природе у домострој светотројичних односа, људске слабости Христа, онтолошким преимућством  Његове личности,, као Сина Божјег, требале бити аутоматски превазиђене?

Па очигледно је да морамо сви да се Преобразимо као што се и Он Преобразио на гори Тавору, тако..

https://www.crkvenikalendar.com/zitije.php?pok=0&id=ZEJ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Бездомник рече

суштина бића

Šta ti podrazumevaš pod pojmom suštine bića,da ne ulazimo u pitanje Boga,al šta bi po tebi bila suština jednog ljudskog bića?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Бездомник рече

квалитетом међусобних односа

Zato što je izvor postojanja u Bogu a ne u stvorenim bićima.Samo Bog kao nestvoren može stvoreno uvesti u besmrtnost,zato je i postao čovek.Hristos je cilj stvaranja sveta,svaki promašaj tog cilja je greh.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Кратос рече

Šta ti podrazumevaš pod pojmom suštine bića,da ne ulazimo u pitanje Boga,al šta bi po tebi bila suština jednog ljudskog bića?

Оно што узрокује врсту бића.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Bokisd рече

Teska filosofija je potrebna ovde, da bi se dao odgovarajuci odgovor. :0228_hot:

U sustini, samo logicki da rasclanimo. Sustina bica po teoriji, nije uzrokovana licnoscu ( tj. ipostasju ), nego je sama po sebi , svaka sustina i priroda samopostojeca ( kada je stvorena ).

Jeste, Hristos nije uzrokovan Adamom, i primio je nasu prirodu, koja i jeste podlozna stradanju, i nije je preobrazio, ...ostavio je, nasu prirodu u svojoj licnosti podloznu stradanju. Jer, postoji razlika, kako smo rekli , izmedju licnosti i prirode. Priroda je ta koja daje postojanje, gde se kroz licnost projavljuje ta ( priroda ).

Tako u Hristu, imamo jednu licnost, i dve prirode, koje se projavljuju , svaka u svom domenu. I tako se zadrzava stradalna priroda coveka u Hristu, koja se tek u Vaskrsenju, koje je projava Bozanske prirode u licnosti Hristovoj, .....i tako se,  pobedjuje smrt.

Ovo su samo neke smernice za razmisljanje.

Већину савремених теолога Православне Цркве се не би сложили овим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...