Jump to content

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 12 минута, Milan Nikolic рече

Ако мислиш да је нешто ,,довољно да се разуме'', при том да није увек у контексту приче, па онда не знам шта да ти кажем. Хајде сачекај мало, ваљда разумеш да увек можеш погрешити.

Znaci, ja mogu pogresiti, ili si ti mozda nepogresiv..... :POPOcorn1:

Ako hoces tako, ja mogu i dalje da navodim citate od sv.Maksima u vezi nase pocetne price. U stvari, nije mi jasno zasto ti meni uopste i kontriras, da li ti uopste i imas nesto, neki citat od Maksima koji ce da potvrdi ono sto ti pises i tvrdis. I zasto ti je onda tesko da prihvatis nesto i kazes okej, dobro, to je tako, i idemo dalje, nece rep da ti odpadne, :D, nije u pitanju sad nesto od cega nam zavisi spasenje.....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 161
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

@Bokisd

Од овог нашег ''посла'' заиста нам зависи спасење макар једним делом. Не кажем да сам ја непогрешив, него сам уопштено мислио да се може погрешити а не само ти да погрешиш. Баш си тежак човек. :)

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Milan Nikolic рече

@Bokisd

Од овог нашег ''посла'' заиста нам зависи спасење макар једним делом. Не кажем да сам ја непогрешив, него сам општено мислио да се може погрешити а не само ти да погрешиш. Баш си тежак човек. :)

Pa kako se uzme, mislis da mnogi koji nisu ni razmisljali o ovim stvarima nisu se spasavali. I opet ti kazem, sta je problem reci, okej, tako je kako stoji, i idemo dalje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd

Али ми смо ти који се упуштају у ово, наравно да се многи спашавају без таквих ''активности''.

Не слажем се са твојим тумачењем и замолио сам те да причекаш неко време да наставимо о томе.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Milan Nikolic рече

@Bokisd

Али ми смо ти који се упуштају у ово, наравно да се многи спашавају без таквих ''активности''.

Не слажем се са твојим тумачењем и замолио сам те да причекаш неко време да наставимо о томе.

Pa bre Milance nije to moje tumacenje, tako pise kod sv.Maksima (po Vuku), okej, ce cekamo.... 0703_read

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 49 минута, Александар Милојков рече

Онда је одступио од свега оног што је раније писао. Не сумњам да подржава поступак ЦП.

Па није од свега одступио, није тако просто. Када је била преписка између Владике Максима и Владике Иринеја причало се и о томе како Владика Иринеј сада напада Васељенску и Миторполита, а раније је био ажуран и штампао Зизијуласа што и јесте тако:D. На то је Владика иринеј рекао да се он слаже са Митрополитовим радом у почетку, да је био благодатан,  а да су касније кренула исклизнућа, а и то је тачно. Али мислим да Владика Иринеј овде није потпуно био искрен и да не би о томе данас причао да није било украјинске катастрофе. Како било, јесте истина да је рецимо Митрополтив рад о Јединству у Епсикопу током првих четири века одличан, па онда о Саборности Цркве, мада се ту само се позивао на опште познато апсотолско правило 34, које је касније заборавио:aplauz:, а у каснијим има проблематичних делова где је навлачио и фалсификовао Свете Оце, а нарочито Светог Маскима  ради своје афирмације и Фанара.

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Bokisd рече

Pa bre Milance nije to moje tumacenje, tako pise kod sv.Maksima (po Vuku), okej, ce cekamo.... 0703_read

Видећеш у чему је проблем и зашто си погрешно разумео. Биће ти сасвим јасно и пријатно. Само запамти да је важно да се логоси твари не враћају у превечно стециште у коме бејаху пре стварања света, и да се то тиче управо проблема са актуелном теологијом Фанара којом оправдава свој апсолутизовани примат.

Јер ако логоси твари доспевају у оно што се назива ,,надилазеће Божантво" где бејаху пре стварања света, а то ,,надилазеће" за нас у личносном постојању Бога управо Фанар одриче, онда они имају право да примене првенство Бога Оца из тријадологије у еклисиологију.

Ствар је овде деликатна и захтева максималну пажњу и лични подвиг за разумевање, у смислу целомудрености и посвећености. Када дође време за то говорићемо о томе. До тада можеш прочитати и сам књигу коју си купио од епископа Бачког.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Bokisd рече

Znaci ispada ipak da se logosi tvari ipak vracaju u svoje steciste, samo je pitanje koliko cemo ispuniti mogucnosti (kako kaze Maksim) i koliko cemo se upodobiti tim logosima tvari po kojima nas Bog zna i pre stvaranja sveta, tj. ti logosi tvari su i slika bozanskog Logosa, tako da se u stvari upodobljavamo tom Logosu koji se ovaplotio i postao covek...itd...

Близу си, Боки. Али не враћају се "у своје стециште" - Адам се у Едену још није био уподобио Богу. То је оно што Свети Максим каже, да би се Христос појавио и у Рају, управо да би Адаму омогућио то уподобљење Богу. А како, то више не можемо знати и није ни битно, јер се умјесто тога десио пад! И у шта би се ти логоси творевине вратили? У ту исту (не)могућност уподобљења у Рају, у којем се Христос још није јавио?

Читав проблем је, значи, питање разумијевања самих логосности творевине. А свети Максим је ту изричит, ти логоси јесу у природи, али нису елемент природе (човјека). И шта су онда?

Ава Јустин нпр. јасно прича о свелогосном јединству творевине, као циљу. Свеједно, значи, што је то већ једна општа природа (творевина), он логосно јединство те творевине наводи као циљ, што је сасвим у складу са светим Максимом. Али шта је то јединство онда и како доћи до њега, ако појединачни логоси нису елемент природе? И ето ти полигона, Боки, за то разликовање духова, што кажеш, и уподобљавање Логосу.

Ако је Христос Логос Божији и ипостас (личност = дух) Сина, зар је толико тешко појмити да једино уипостазирањем (возглављењем) у Христу, и све друге личности налазе своје назначење (усиновљење) у Богу, те тиме испуњавају и своју логосност као створени духови (ипостаси)? И тиме се више не супротстављају оваплоћеном Логосу, по самој уличњеној природи, већ ту природу коју смо присвојили падом приносе као оно што Христос и тражи од нас - да подамо Богу Божије. Просто, или смо тијело Христово, или смо тијело своје.

Сјети се, само, приче о богатом младићу. Шта је то његово имање, којег никако није могао да се одрекне? Зар то није исто имање и изобиље природе (човјека), које је блудни син раскрчмио? И док год смо у том изобиљу (уличњене) природе, нисмо сиромашни ни духом, па тако ни близу те ипостаси - нишчега, једино способног да се врати Оцу.

Поновићу, по ко зна који пут. На првом блаженству падамо! Уличњење природе, о којем говори свети и велики Максим, нам једноставно измиче као проблем, а без рјешења тог проблема - нема даље. Можемо само да изигравамо некакве богоугоднике, као богати младић, који је све заповијести испунио осим оне једине битне.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не замарајте се за џабе. Првенство у православљу није питање теологије, већ саборне одлуке и воље да се она донесе.

Васељенски треба да оде, а Јерусалимски да преузме.

Видите како сам вам лако то решио.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, slovoA рече

Читав проблем је, значи, питање разумијевања самих логосности творевине. А свети Максим је ту изричит, ти логоси јесу у природи, али нису елемент природе (човјека).

Можеш ли навести тај текст?

Код св.Григорија Ниског имаш супротно:

,,Сва бића нису створена из неке претходне материје и приведена у видљиво постојање, него је Божанска воља постала материјал и суштина творевине (PG 44, 1312). Сам покрет Божанске воље, када хоће, постаје дело, и осуштињује се воља постајући одмах природа, по власти Свемогућега, када то Он премудро и уметнички захте, а не као да воља Његова остаје неостварена. Привођење воље у стварност и јесте суштина'' (О Души и васкрсењу, PG 44, 69).

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зна ли неко тачно када је и како настао израз ''васељенски'' за Цариградску Цркву?

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 часа, Milan Nikolic рече

Видећеш у чему је проблем и зашто си погрешно разумео. Биће ти сасвим јасно и пријатно. Само запамти да је важно да се логоси твари не враћају у превечно стециште у коме бејаху пре стварања света, и да се то тиче управо проблема са актуелном теологијом Фанара којом оправдава свој апсолутизовани примат.

Јер ако логоси твари доспевају у оно што се назива ,,надилазеће Божантво" где бејаху пре стварања света, а то ,,надилазеће" за нас у личносном постојању Бога управо Фанар одриче, онда они имају право да примене првенство Бога Оца из тријадологије у еклисиологију.

Ствар је овде деликатна и захтева максималну пажњу и лични подвиг за разумевање, у смислу целомудрености и посвећености. Када дође време за то говорићемо о томе. До тада можеш прочитати и сам књигу коју си купио од епископа Бачког.

A bre Milance, daj da razdvojimo to sa Fanarom, znaci da gledamo samo izdvojeno kako stvarno jeste sa tim predpostojecim logosima stvaranja i da li i kako se vracaju u to svoje prevecno steciste i vec sam naveo kako na to gleda sv.Maksim.

I kada vidimo kako tu stoje stvari, onda stvarno ne razumem kako to Fanar moze teoloski da iskoristi i da opravda svoje prvenstvo.

Pa ne moze ni monarhojom Oca u Trojici, prvo to je prevremenska vecna i beskonacna monarhija , nije da nije bilo nekad Sina i sv.Duha, pa onda Otac kao radja Sina i ishodi sv.Duha, NE, nego je to monarhija vecna i nije bilo vremena kada Otac nije bio sa Sinom i sv.Duhom, tako da je svim Licnostima u sv.Trojici vecno bitisanje,  drugo,  nije to ni monarhija vladanja, nego medjusobne zajednicke i iste volje u sv.Trojici i zajedniceke ljubavi, i zajednickog delovanje prema svetu i coveku, i apsolutne jednakosti izmedju Ipostasi (Licnosti) u sv.Trojici, tako ako Fanar misli da se poistoveti sa monarhojom Oca, onda mora da prihvati da su sve Licnosti u sv.Trojici vecne i jednake i po Vlasi, Casti, Sili, Premudrosti, i tako onda treba da bude slicno ustrojstvo i u Crkvi.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Milan Nikolic рече

Зна ли неко тачно када је и како настао израз ''васељенски'' за Цариградску Цркву?

Koliko se secam u 7.veku kada je bio patrijarh sv.Jovan Postnik, papa rimski sv.Grigorije Veliki se bunio protiv toga naziva za Carigrad i bilo je izmedju njih dvoje koliko se secam i malo  :svadja: .....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Архиепископ аустралијски: Не може бити православне цркве без Васељенске патријаршије

„Ми православни имамо историју дугу две хиљаде година. Да током ове две хиљаде година Православна Црква није имала Васељенску Патријаршију, требало ју је створити, јер другачије не би се могла опстати.

Не могу да замислим Православну Цркву без Васељенске патријаршије. Она не може постојати! Упркос ономе што данас можемо чути и што се говори; упркос гласовима, хладним и леденим гласовима са севера; чудни гласови; Гласови секуларизације, не може бити Православне Цркве без првог у православљу, који је Васељенски патријарх.”

Ово је између осталог у својој беседи казао Његово Високопреосвештенство Архиепископ аустралијски г. Макарије верницима парохије Светог Спиридона, у Кингсфорду у Сиднеју, указујући на историјску улогу и пожртвовни допринос Мајке Цркве (Васељенске патријаршије).

Пре литије са иконом Светог Спиридона, архиепископ Макарије узвео је пароха о. Стефана С. у чин протопрезвитера Васељенског престола. „Ово одликовање представља кулминацију великог труда, многих борби, огромног доприноса, послушности, оданости и пожртвовања“, рекао је архиепископ обраћајући се оцу Стeфану, позивајући вернике да буду верни и одани Мајци Цркви и да покажу своју љубав према Васељенском Патријарху и Светом и Свештеном Синоду.

Отац Стефан са великом захвалношћу заблагодарио надлежном архијереју на предлогу да прими чин протопрезвитера Васељенског престола, као и Његовој Светости Патријарху Вартоломеју што му је указао највећу почаст. Отац Стефан се емотивно присетио тренутка који је запечатио његову душу из детињства 1964:

Био је то историјски, први сусрет покојног васељенског патријарха Атинагоре са тадашњим римским папом Павлом VI. Затим се са синовским поштовањем и љубављу осврнуо на Васељенског Патријарха Вартоломеја, кога се удостојио упознати током обе посете Његове Светости Аустралији, прве као митрополита Филаделфије, и током ходочашћа у Фанару, светом Центру православља.

Отац Стефан је, након што је посветио признање које је добио својим родитељима блажене успомене, Сави и Марији, захвалио презвитери Панагиоти на вишегодишњој подршци, као и својим парохијанима на неизмерној љубави, а на крају је истакао: „Од детињства сам служио и остаћу до последњег даха, да браним Васељенску Патријаршију.“

Свештенство и мирјани су од свег срца пожелели добро новом протопрезвитеру васељенског престола, док се у храму по други пут гласно чуо поклич: „Достојан!“.

 

Цео текст и фото на линку: https://orthodoxtimes.com/archbishop-of-australia-there-can-be-no-orthodox-church-without-the-ecumenical-patriarchate/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ствар са овим фанарским лажним учењем је потпуно једноставна и јасна. Они који ово искрено заступају (ако такви уопште постоје, јер мислим да је и у самом Фанару већина свесна да то учење нема везе са истином) су у дебелој прелести, а они који неискрено прихватају и подржавају Фанар, или се не противе, чине то или ради разних погодности и угодности овог света или страха ради јудејског. Спаси Господе и помилуј!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...