Jump to content

Зоран Ђуровић - Онан - Онанија


Дејан

Препоручена порука

Пре сат времена, Tumaralo. рече

Celibat nije neophodan uslov za ispunjenje moralnog cilja.

Dovoljno je seksualno opštenje sa kontracepcijom.

Jer problem sa seksom u prošlosti, bio je u suštini zbog začeća. Naime, putem snošaja dolazi do začeća čoveka koji po automatizmu zadobija prvorodni greh. U Pismu piše da smo grešni od majčine utrobe, da ispaštamo zbog greha predaka, zbog Adamovog sagrešenja itd.

Tako da, u prošlosti, ako si bio savestan onda si se uzdržavao od snošaja kako ne bi bacio prokletstvo na nedužno ljudsko biće.

Međutim, od kada postoji kontracepcija, nema problema.

Eto, ostalo je zabeleženo da su , u srednjem veku, bogumili (koji su inače imali ispravan pogled na problem rađanja)  praktikovali sodomiju.

Ovo je možda bila kleveta rimske crkve ali možda i nije :D  Možda su našli kompromis između potreba tela i etičkog imperativa koji kaže: nemoj rizikovati tuđu patnju zarad svog sebičnog cilja.

Па не мислим да је то разлог. Напротив, рекао бих да се у хришћанству увек рађање рачунало као добро дело (имаш ону причу о пустињаку који је цео живот провео у пустињи и тражио од анђела да му покаже ко је у свету достигао савршенство, а овај му показа неку жену која је имала брдо деце). Једино кога знам да је од отаца био антинаталиста је свети Григорије Ниски (који је био ожењен, породичан човек, али скрхкан породичном трагедијом).

CzgOqM9WQAAiO0P.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, mirko1929 рече

Да сам се, уместо што сам изигравао флагеланта у својим најбољим годинама, ваћарио с другарицама на масним фотама у основној школи (уместо што сам напуштао рођендане кад до тога дође), и све после да сам „познао“ шта год сам знао и умео у средњој и на факултету (што очигледно не сматрам ни добрим, ни корисним, ни пожељним понашањем, полност треба да убеде усмерена на налажење супружника), и дрндао туксона све то време, био не само ментално уравнотежен и успешан у животу, већ и бољи хришћанин него што сам икада био овако.

Ali, ... kakve veze ima jurenje sojki sa rukobludom ,....u smislu, ne znaci da sad moras da budes kao u skafanderu u odnosu na slabiji pol,..., pa vacaris drugarice upravo da bi zadovoljio keksualnu strast (obostrano) i da bi na kraju nasao zenu i da ne bi rukobludio.... ovo sto opisujes je potpuna dezorjentacija,.... i opet ti nesto ne verujem 100% da je bilo tako extremno kako opisujes...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 56 минута, Bokisd рече

Ali, ... kakve veze ima jurenje sojki sa rukobludom ,....u smislu, ne znaci da sad moras da budes kao u skafanderu u odnosu na slabiji pol,..., pa vacaris drugarice upravo da bi zadovoljio keksualnu strast (obostrano) i da bi na kraju nasao zenu i da ne bi rukobludio.... ovo sto opisujes je potpuna dezorjentacija,.... i opet ti nesto ne verujem 100% da je bilo tako extremno kako opisujes...

Као прво и прво, предбрачни односи су много већи грех него рукоблуд. Ваљда ти је то јасно? А ваљда ти је јасно и то, да је у данашње време немогуће оженити се без њих? Откуд ти онда идеја да треба да постоји нека велика хајка на рукоблуд, те да тражиш жену да не би рукоблудио?! Испаде да брак служи томе да не би рукоблудио?!?

Ако ми не верујеш, онда немој да ми одговараш. Игнориши оно што ја пишем и то је то. Лако.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, mirko1929 рече

Као прво и прво, предбрачни односи су много већи грех него рукоблуд. Ваљда ти је то јасно? А ваљда ти је јасно и то, да је у данашње време немогуће оженити се без њих? Откуд ти онда идеја да треба да постоји нека велика хајка на рукоблуд, те да тражиш жену да не би рукоблудио?! Испаде да брак служи томе да не би рукоблудио?!?

Ако ми не верујеш, онда немој да ми одговараш. Игнориши оно што ја пишем и то је то. Лако.

Pa, moram da odgovaram kada mesas rukoblud i strast prema zenama,.... to sto neko misli da ce pobediti keks u svetu monaskim metodama pa to je nemoguce i moze stvoriti svakakve probleme i to je valjda jasno, dok je problem rukobluda kod onih koji nemaju devojku ili nisu u braku i onda kako gledati na takvu situaciju, da li je onda greh ili nije.

Moje misljenje je da moze (pastirska) ikonomija u takvim situacijama (sam) ali pitanje je koliko i dokle moze ikonomija jer ima ono od sv.Jovana Zlatoustog koji kaze....Potrebna je ikonomija, tamo gde se ne prestupa zakon.... sto znaci da i ovde moramo da vodimo racuna da ne predjemo granice ikonomije,.... i po mom misljenju verovatno ne postoji neko opste pravilo nego vise je to pitanje za svakoga licno i svestenika kako i sta,... ali, recimo, ako neko ne trazi devojku i zenu ne znam koliko moze ikonomija da traje...

E, sad, ne znam da li si upoznat i da ima i ono o.... suzivotu musko i zensko (pre crkvenog braka)... kada se moze opet sprovoditi neka ikonomija... itd..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, mirko1929 рече

Па не мислим да је то разлог. Напротив, рекао бих да се у хришћанству увек рађање рачунало као добро дело (имаш ону причу о пустињаку који је цео живот провео у пустињи и тражио од анђела да му покаже ко је у свету достигао савршенство, а овај му показа неку жену која је имала брдо деце). Једино кога знам да је од отаца био антинаталиста је свети Григорије Ниски (који је био ожењен, породичан човек, али скрхкан породичном трагедијом).

 

Činjenica monaštva demantuje ovo.

Kod Jevreja i muslimana nema monaštva, kod hrišćana ima.

Sveti Avgustin je takođe izričit po ovom pitanju.

Ali pre svega:

Apostol Pavle, Prva poslanica Korinćanima, Glava 7:

1. A za ono što mi pisaste: dobro je čovjeku da se ne dohvata do žene:
2. Ali zbog kurvarstva svaki da ima svoju ženu, i svaka žena da ima svojega muža

.....

 

7.Jer hoću da svi ljudi budu kao i ja; ali svaki ima svoj dar od Boga: ovaj dakle ovako a onaj onako. 
8. A neoženjenijem i udovicama velim: dobro im je ako ostanu kao i ja što sam. 
9.Ako li se ne uzdrže, neka se žene i udaju; jer je bolje ženiti se negoli upaljivati se. 

Dakle, Apostol Pavle ti direktno kaže da je najbolje da se ne dohvataš žene ali ako baš ne možeš da se kontrolišeš, ako si kao napaljeni vepar, onda je bolje da se dohvatiš jedne žene i da sa njom ostaneš kako se ne bi kurvao po selu i postao opasnost po socijalni mir u zajednici. 

 

Hristos Spasitelj, jevanđelje po Mateju 19, 9-12 : 

 "Nego ja vam kažem: ako ko pusti svoju ženu, osim za kurvarstvo, i oženi se drugom, čini preljubu; i koji uzme puštenicu čini preljubu.
Rekoše mu učenici njegovi: ako je tako čovjeku sa ženom, nije se dobro ženiti. 
A on reče im: ne mogu svi primiti tijeh riječi do oni kojima je dano. 
Jer ima uškopljenika koji su se tako rodili iz utrobe materine; a ima uškopljenika koje su ljudi uškopili; a ima uškopljenika koji su sami sebe uškopili carstva radi nebeskoga. Ko može primiti neka primi"

Isus Spasitelj ti kaže da je svakako bolje ne uzimati ženu ali to je podvig (jer čovek je po difoltu napaljena životinja kojom rukovodi kancerogeni nagon za kopiranjem životne kiseline - DNK) i nije svakome dato da istraje u tom podvigu. Isus govori o "uškopljenicima radi carstva nebeskog" i ko može toga da se primi toga neka se primi.

Takođe, jevanđelje po Luki 23, 27-31: 
A Isus obazrevši se na njih reče: kćeri Jerusalimske! ne plačite za mnom, nego plačite za sobom i za djecom svojom.
Jer gle, idu dani u koje će se reći: blago nerotkinjama, i utrobama koje ne rodiše, i sisama koje ne dojiše.

Zaključak: Bolje je ne ženiti se, blago uškopljenicima, blago nerotkinjama al ako si baš napaljen onda se oženi, to je manje zlo nego biti kurvar.

--------------

Od kada imamo kontracepciju, nema više potrebe da seks bude tabu (kao što i prestaje da bude).

Seks je morao biti tabu i pod snažnom regulativom kolektiva jedino zbog katastrofe rođenja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Tumaralo. рече

Činjenica monaštva demantuje ovo.

Kod Jevreja i muslimana nema monaštva, kod hrišćana ima.

Sveti Avgustin je takođe izričit po ovom pitanju.

Ali pre svega:

Apostol Pavle, Prva poslanica Korinćanima, Glava 7:

1. A za ono što mi pisaste: dobro je čovjeku da se ne dohvata do žene:
2. Ali zbog kurvarstva svaki da ima svoju ženu, i svaka žena da ima svojega muža

.....

 

7.Jer hoću da svi ljudi budu kao i ja; ali svaki ima svoj dar od Boga: ovaj dakle ovako a onaj onako. 
8. A neoženjenijem i udovicama velim: dobro im je ako ostanu kao i ja što sam. 
9.Ako li se ne uzdrže, neka se žene i udaju; jer je bolje ženiti se negoli upaljivati se. 

Dakle, Apostol Pavle ti direktno kaže da je najbolje da se ne dohvataš žene ali ako baš ne možeš da se kontrolišeš, ako si kao napaljeni vepar, onda je bolje da se dohvatiš jedne žene i da sa njom ostaneš kako se ne bi kurvao po selu i postao opasnost po socijalni mir u zajednici. 

 

Hristos Spasitelj, jevanđelje po Mateju 19, 9-12 : 

 "Nego ja vam kažem: ako ko pusti svoju ženu, osim za kurvarstvo, i oženi se drugom, čini preljubu; i koji uzme puštenicu čini preljubu.
Rekoše mu učenici njegovi: ako je tako čovjeku sa ženom, nije se dobro ženiti. 
A on reče im: ne mogu svi primiti tijeh riječi do oni kojima je dano. 
Jer ima uškopljenika koji su se tako rodili iz utrobe materine; a ima uškopljenika koje su ljudi uškopili; a ima uškopljenika koji su sami sebe uškopili carstva radi nebeskoga. Ko može primiti neka primi"

Isus Spasitelj ti kaže da je svakako bolje ne uzimati ženu ali to je podvig (jer čovek je po difoltu napaljena životinja kojom rukovodi kancerogeni nagon za kopiranjem životne kiseline - DNK) i nije svakome dato da istraje u tom podvigu. Isus govori o "uškopljenicima radi carstva nebeskog" i ko može toga da se primi toga neka se primi.

Takođe, jevanđelje po Luki 23, 27-31: 
A Isus obazrevši se na njih reče: kćeri Jerusalimske! ne plačite za mnom, nego plačite za sobom i za djecom svojom.
Jer gle, idu dani u koje će se reći: blago nerotkinjama, i utrobama koje ne rodiše, i sisama koje ne dojiše.

Zaključak: Bolje je ne ženiti se, blago uškopljenicima, blago nerotkinjama al ako si baš napaljen onda se oženi, to je manje zlo nego biti kurvar.

--------------

Od kada imamo kontracepciju, nema više potrebe da seks bude tabu (kao što i prestaje da bude).

Seks je morao biti tabu i pod snažnom regulativom kolektiva jedino zbog katastrofe rođenja.

У почетку су и епископи били ожењени. Девичанство је захтевано само од оних који нису били ожењени пре рукополагања. Само монаштво је изворно било антицрквени покрет, док тек касније бива регуларизовано, а затим и преузима примат. Али, увек је, истина, постојало плодно тло за такве покрете, и јесу се историјски појављивали нови (нпр. шкопци у Русији). Међу првим хришћанима многе ствари које су данас јереси су биле нормална појава. Оно што ми данас сматрамо есхатолошким јересима, за многе је била суштина вере. Многим првим хришћанима није дакле било на памети како да направе функционално друштво јер су сматрали да ће смак света стићи за коју годину, те је најбоље било не везивати се ни за кога и ни за шта (јасно је ваљда да тешко да би хришћанство опстало кроз векове да се апокалиптички дух задржао). Отуда имаш и толико самоубилачки настројених мученика у то време (има људи који драговољно иду у колосеум чак и кад могу да се извуку, има људи који намерно изазивају пагане не би ли их ови убили и томе слично), толико да је црква морала да стане на пут томе (отуд противљење самоубиству). Али из њихове тачке гледишта то је имало смисла, шта има везе што ћеш сада да погинеш кад је други долазак за пар година и онда ћеш свакако ускрснути?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 28 минута, mirko1929 рече

У почетку су и епископи били ожењени. Девичанство је захтевано само од оних који нису били ожењени пре рукополагања. Само монаштво је изворно било антицрквени покрет, док тек касније бива регуларизовано, а затим и преузима примат. Али, увек је, истина, постојало плодно тло за такве покрете, и јесу се историјски појављивали нови (нпр. шкопци у Русији). Међу првим хришћанима многе ствари које су данас јереси су биле нормална појава. Оно што ми данас сматрамо есхатолошким јересима, за многе је била суштина вере. Многим првим хришћанима није дакле било на памети како да направе функционално друштво јер су сматрали да ће смак света стићи за коју годину, те је најбоље било не везивати се ни за кога и ни за шта (јасно је ваљда да тешко да би хришћанство опстало кроз векове да се апокалиптички дух задржао). Отуда имаш и толико самоубилачки настројених мученика у то време (има људи који драговољно иду у колосеум чак и кад могу да се извуку, има људи који намерно изазивају пагане не би ли их ови убили и томе слично), толико да је црква морала да стане на пут томе (отуд противљење самоубиству). Али из њихове тачке гледишта то је имало смисла, шта има везе што ћеш сада да погинеш кад је други долазак за пар година и онда ћеш свакако ускрснути?

Odlična primedba!

Ali ja ovo tumačim kao kvarenje izvornog hrišćanstva pod uticajem Države ("crkve").

Jer ono što označavamo sa "crkva" to je u stvari ekspozitura rimske države koja je morala da stavi pod kontrolu neka učenja i prakse ranih hrišćana koji su štetili Državi. Upravo je to bio motiv rimskih careva koji su uzeli na sebe da uređuju hrišćanstvo i crkvu. Crkva je kompromis između Države i Hristosa.

Antinatalizam očigledno šteti državi (nema rađanja dece = nema radnika i vojnika).

Isto važi i za ostala ponašanja koja su samoubilačkog karaktera (koja ne haju za zemaljski život, a ona su tipičan izraz hrišćanstva).

Moram da istaknem prigovor za istoricističko tumačenje "rani hrišćani su (pogrešno) verovali da će uskoro smak sveta pa zato nisu brinuli o zemaljskim stvarima". Ne. Pismo sadrži reči VANVREMENOG BOGA. Njegove reči su večne, važe jednako danas kao i u vreme apostola. To je voda živa koja ne menja svoj karakter u skladu sa istorijskim okolnostima. Rečeno nam je: "Stražite! Stražite, jer ne znate kada će se domaćin vratiti!."

Matej 24, 42-51:

Stražite dakle, jer ne znate u koji će čas doći Gospod vaš. 
Ali ovo znajte: kad bi znao domaćin u koje će vreme doći lupež, čuvao bi i ne bi dao potkopati kuću svoju.

Zato i vi budite gotovi; jer u koji čas ne mislite doći će Sin čovečiji. 
Ko je dakle taj verni i mudri sluga kog je postavio gospodar njegov nad svojim domašnjima da im daje hranu na obrok? 
Blago tom sluzi kog došavši gospodar njegov nađe da izvršuje tako.
Zaista vam kažem: postaviće ga nad svim imanjem svojim.
Ako li taj rđavi sluga reče u srcu svom: Neće moj gospodar još zadugo doći;
I počne biti svoje drugare, i jesti i piti s pijanicama;
Doći će gospodar tog sluge u dan u koji se ne nada, i u čas kad ne misli.
I raseći će ga napola, i daće mu platu kao i licemerima; onde će biti plač i škrgut zuba.

-----------

Naravno, usled emancipacije uma, danas raspolažemo nepobitnim filozofskim argumentima u prilog antinatalizma. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, mirko1929 рече

У почетку су и епископи били ожењени. Девичанство је захтевано само од оних који нису били ожењени пре рукополагања. Само монаштво је изворно било антицрквени покрет, док тек касније бива регуларизовано, а затим и преузима примат. Али, увек је, истина, постојало плодно тло за такве покрете, и јесу се историјски појављивали нови (нпр. шкопци у Русији). Међу првим хришћанима многе ствари које су данас јереси су биле нормална појава. Оно што ми данас сматрамо есхатолошким јересима, за многе је била суштина вере. Многим првим хришћанима није дакле било на памети како да направе функционално друштво јер су сматрали да ће смак света стићи за коју годину, те је најбоље било не везивати се ни за кога и ни за шта (јасно је ваљда да тешко да би хришћанство опстало кроз векове да се апокалиптички дух задржао). Отуда имаш и толико самоубилачки настројених мученика у то време (има људи који драговољно иду у колосеум чак и кад могу да се извуку, има људи који намерно изазивају пагане не би ли их ови убили и томе слично), толико да је црква морала да стане на пут томе (отуд противљење самоубиству). Али из њихове тачке гледишта то је имало смисла, шта има везе што ћеш сада да погинеш кад је други долазак за пар година и онда ћеш свакако ускрснути?

Moram opet, a sta da radim, ne_shvata pa ovo sto si napisao nema uopste vez i dodirnih tacaka sa stvarnoscu i istorijom Crkve.

Monastvo nikad nije bilo anticrkveni pokret, oni koji su extremno zamisljali veru i monastvo i bezbracnost su vrlo brzo osudjeni i odluceni i anatemisani od strane crkve, tako da je u crkvi ostalo samo izvorno jevandjelsko monastvo koje je dalo veliki doprinos u borbi za veru i crkvu.

Ne znam, stvarno, odakle ti takvi pogledi na mucenike i mucenistvo, crkva je oduvek slavila mucenike i mucenistvo za Hrista i Boga, jedan od najvecih mucenika i bogoslova jeste i slavni sv.Ignjatije Antiohijski prozvan i Bogonosac sto nije sigurno nimalo slucajno da je imao takvo novo ime i on je jedan od tih koje si prozvao da ima samoubilacke ideje :(( ....

A stvarno odakle sad ti sam crpis te ovakve ideje nije mi jasno, si to negde procito ili nesto sam dumujes i slicno ?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 25 минута, Tumaralo. рече

Odlična primedba!

Ali ja ovo tumačim kao kvarenje izvornog hrišćanstva pod uticajem Države ("crkve").

Jer ono što označavamo sa "crkva" to je u stvari ekspozitura rimske države koja je morala da stavi pod kontrolu neka učenja i prakse ranih hrišćana koji su štetili Državi. Upravo je to bio motiv rimskih careva koji su uzeli na sebe da uređuju hrišćanstvo i crkvu. Crkva je kompromis između Države i Hristosa.

Antinatalizam očigledno šteti državi (nema rađanja dece = nema radnika i vojnika).

Isto važi i za ostala ponašanja koja su samoubilačkog karaktera (koja ne haju za zemaljski život, a ona su tipičan izraz hrišćanstva).

Moram da istaknem prigovor za istoricističko tumačenje "rani hrišćani su (pogrešno) verovali da će uskoro smak sveta pa zato nisu brinuli o zemaljskim stvarima". Ne. Pismo sadrži reči VANVREMENOG BOGA. Njegove reči su večne, važe jednako danas kao i u vreme apostola. To je voda živa koja ne menja svoj karakter u skladu sa istorijskim okolnostima. Rečeno nam je: "Stražite! Stražite, jer ne znate kada će se domaćin vratiti!."

Tumaralo, stvarno si pogresno sve ovo razumeo. Just_Cuz_19

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Свети Гордије је добар пример. Одбацио је положај, новац, све...али ниј одмах потрчао у колосеум, већ је побегао. Тек кад је осетио призив, јавио се да пострада, и није пострадао само ради свога спасења, већ је обратио многе у веру Христову.

Зато су мученици квасац на ком је расла заједница. Св. Стефан Првомученик се иконопише са храмом у руци.

То није чин самопоништења, већ чин највеће жртвене љубави.

Добар пример из новијег времена је Св. Силуан, који је плакао од радости док је умирао. Није одбацивао живот зато што је намучен, што је пун бола, већ је жудео за још дубљим доживљајем Живота - сусрету са Христом.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Tumaralo. рече

Naravno, usled emancipacije uma, danas raspolažemo nepobitnim filozofskim argumentima u prilog antinatalizma. 

Тешко, антинатализам је очигледно сулуд.

 

Пре сат времена, Bokisd рече

Moram opet, a sta da radim, ne_shvata pa ovo sto si napisao nema uopste vez i dodirnih tacaka sa stvarnoscu i istorijom Crkve.

Monastvo nikad nije bilo anticrkveni pokret, oni koji su extremno zamisljali veru i monastvo i bezbracnost su vrlo brzo osudjeni i odluceni i anatemisani od strane crkve, tako da je u crkvi ostalo samo izvorno jevandjelsko monastvo koje je dalo veliki doprinos u borbi za veru i crkvu.

Ne znam, stvarno, odakle ti takvi pogledi na mucenike i mucenistvo, crkva je oduvek slavila mucenike i mucenistvo za Hrista i Boga, jedan od najvecih mucenika i bogoslova jeste i slavni sv.Ignjatije Antiohijski prozvan i Bogonosac sto nije sigurno nimalo slucajno da je imao takvo novo ime i on je jedan od tih koje si prozvao da ima samoubilacke ideje :(( ....

A stvarno odakle sad ti sam crpis te ovakve ideje nije mi jasno, si to negde procito ili nesto sam dumujes i slicno ?

Ти брате верујеш у неку митолошку верзију хришћанства. Не знам шта да ти кажем, немој да думујеш, већ би могао да и ти прочиташ нешто.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, mirko1929 рече

Ти брате верујеш у неку митолошку верзију хришћанства. Не знам шта да ти кажем, немој да думујеш, већ би могао да и ти прочиташ нешто.

Ja mislim da sam u pravu sto se tice moje gornje poruke, to sto ti pises pomalo Just_Cuz_19 lici na protestantsko ili kriticko shvatanje i sagledavanje istorije crkve, stvarno ne znam odakle ti takvi podaci i pogledi, ne znam koje knjige si tacno citao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Вукашин рече

Свети Гордије је добар пример. Одбацио је положај, новац, све...али ниј одмах потрчао у колосеум, већ је побегао. Тек кад је осетио призив, јавио се да пострада, и није пострадао само ради свога спасења, већ је обратио многе у веру Христову.

Зато су мученици квасац на ком је расла заједница. Св. Стефан Првомученик се иконопише са храмом у руци.

То није чин самопоништења, већ чин највеће жртвене љубави.

Добар пример из новијег времена је Св. Силуан, који је плакао од радости док је умирао. Није одбацивао живот зато што је намучен, што је пун бола, већ је жудео за још дубљим доживљајем Живота - сусрету са Христом.

Да, прави израз је сведок. Многи када виде како неко без страха гине помисле, ВАУ ПА ОВО ЈЕ ВЕРОВАТНО ИСТИНИТА ВЕРА. Али било је оних који су изазивали пагане. Сећам се из неког житија које сам читао. Такође исто тако су рани хришћани задобијали конвертите бесплатном здравственом негом, као и ониме што би ми данас називали сендвичарењем. Немам ништа против тога, заправо сматрам да би било много добро да црква сендвичари и у данашње време.

 

Пре сат времена, Bokisd рече

Ja mislim da sam u pravu sto se tice moje gornje poruke, to sto ti pises pomalo Just_Cuz_19 lici na protestantsko shvatanje istorije crkve, stvarno ne znam odakle ti takvi podaci i pogledi, ne znam koje knjige si tacno citao.

Постоји истина и постоји пропаганда. Мени је једино жао што сам ја насео на пропаганду. Али није то само у вери, ја сам био идеалиста и насео на сву пропаганду коју ми је друштво презентовало. Волео бих да ме је неко од малих ногу учио да је све лаж, и да треба гледати усе и у своје кљусе, а не бавити се превише тежњом ка савршенству и свеЦком правдом. Поука мог живота је: не будите наивни.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

WWW.TVHRAM.RS

ПИТАЊЕ: Поштовани,какав став црква има о греху рукоблуда.Нажалост он погађа све млађе генерације и...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...