Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 1 сат, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Ali svaka je blagodat nezaslužena i besplatna, jedino ne razumem baš da li je blagodat vezana za čin poistovećenja, ili se poistovećenje dešava jedino kroz Pričešće. U svakom slučaju, mi već jesmo ono što tek treba da postanemo, jer ako je moguće da nam Bog da ,,višak" blagodati, znači da ima kome da je da, tj. da anticipira mene kakav već jesam, a i tek treba da budem. I to je u skladu sa time da je Bog sve stvorio kao dobro. E sad ima i ono da je Carstvo Nebesko više od prvobitnog raja Adama i Eve, što mi je intuitivno jasno, ali ne znam baš kako da uobličim u misao.

Da, ima da je buduce carstvo i vaskrsenje tela vise i vece od blagodati i darova prvobitnog raja i Adama i Eve, vise nam je dato sa dolaskom Isusa Hrista i uspostavljanja Carstva Nebeskog sto je nekako i logicno jer je on nasu ljudsku prirodu primio u Sebe i postavio na nebesa da sedi sa desne strane Oca, to je bas velika stvar.

Pa anticipacija Bozija ili to predodredjenje i predznanje Bozije, mozda najteze pitanje u veri, ali opet glavna stvar je da i mi moramo da odgovorimo na blagodat Boziju, ne mozemo da se samo oslanjamo na blagodat i to sta Bog anticipira o nama.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 1 сат, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Hristos je umro na krstu, a nije imao greha. Zašto je naša smrtnost onda nužno grešna?

Pa zato sto tako pise da je kroz jednog coveka dosao greh i kroz greh i smrt i truleznost i propadljivost, znaci uzrocno posledicno, prvo smo zgresili i onda zbog toga dolazi do smrti tela i duse i truleznosti i propadanja.

Jeste Hristos nije imao greha, ali gledam pise ...  посла Бог сина свог у обличју тела греховног, и за грех осуди грех у телу....znaci Bog je bio у обличју тела греховног, nije imao greha, uostalom imamo i Njegovo bezgresno zacece od Presvete Bogorodice, ali opet to ne znaci da Hristos na krstu nije osudio greh koji postoji u nasoj prirodi i nasem telu,... to je ovo....и за грех осуди грех у телу....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Bokisd рече

Pa zato sto tako pise da je kroz jednog coveka dosao greh i kroz greh i smrt i truleznost i propadljivost, znaci uzrocno posledicno, prvo smo zgresili i onda zbog toga dolazi do smrti tela i duse i truleznosti i propadanja.

Jeste Hristos nije imao greha, ali gledam pise ...  посла Бог сина свог у обличју тела греховног, и за грех осуди грех у телу....znaci Bog je bio у обличју тела греховног, nije imao greha, uostalom imamo i Njegovo bezgresno zacece od Presvete Bogorodice, ali opet to ne znaci da Hristos na krstu nije osudio greh koji postoji u nasoj prirodi i nasem telu,... to je ovo....и за грех осуди грех у телу....

Da li ti kad ispovjedas grjehe optuzujes prirodu ili Bokisda?

Kako bilo po tvom tumacenju Hristos nije mogao umrjeti, jer nije imao grjeha.

A nije ni savrsenu, potpunu prirodu uzeo, jer ti tvrdis da je grjeh nesto kao dio prirode?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

To je tvoja pijetisticka apologija koja veze zive nema sa zivotom, bolje pogledaj zbog cega je duhovni otac sv Simeona odlucen od Crkve, i kakve su tacno optuzbe bile protiv njega?

Tvoj jurodivi je isto kao i Amfilohijev "puz". Pazi od svih sinomima u prebogatom socnom srpskom on nadje puz, to bas i nije posteno.

Elem onaj zbog kojeg je sv Simeon kada ga je Patrijarh molio da umanji svecenosti u njegovu slavu iskliknuo:" bezboznice ko si ti da umanjujrs slavu svetih" ,imao je problematicno ucenje: ako bi i ulazio sa zenama u tjelesne igre, njegov pokret je bio samo ka Bogu. To je tvrda besjeda i mozemo je komentarisati, a ti vidi da li se cjelo tjelo osvestava ili samo ruke, i poslusaj Pavla koju kaze da su skriveni organi vece casti od otkrivenih, za to  se Smederovo moze da gleda moje lice, oci, ruke i noge, jer nemam toliko ljubavi za nih, a i kada bih imao, ne bih zbog njihovih slabosti, a pred Bogom sam go bez problema.

Kako Pavle moze da tvrdi da se covjek i zena osvestavaju, ako je i neko neznabozac?

Eno te inzinjer upita, kako Hristos umrje?

Ali ipak stoji kod sv.Simeona da kada dostigno bestrasce i kada se sjedinimo sa Bogom tek onda imamo u svom telu Hristosa i svo nase telo i udovi postaju i udovi Hristosa.

Tako da bre Petrovicu kad dostignes bestrasce onda se javi da se prosetamo po Smederevu,..... ja bih Petrovicu ipak da ostanem obucen.... :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Udovi su Hristovi i sada kada smo strasni, u svemu onom sto je prirodno, blud je demon i nema veze sa tjelom, nista u bludu nije svojstveno prirodi, kao sto ni prejedanje nije prirodna potreba niti srebroljublje ima veze sa materijom, to su sve cisto duhovne stvari, jer demoni se neovaplocuju niti mogu, oni varaju da su tijelu.

A nase Tjelo je Hristovo i kada je strasno.

Ciju ti vlast (nad tjelom) zagovaras Hristovu ili demonsku?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Nisam mislio da predodređenje, već na anticipaciju mene u svetom stanju. Ne u smislu anticipacije šta ću da uradim tamo ili ovamo, već kakav mogu da budem, a to već i jesam na neki način.

Pa ja to sto pricas oko anticipacije u svetom stanju shvatam kao predodrenje svetih, ima bas tako naslovljeno jedno delo od sv.Avgustina, tesko pitanje koje se odnosi na delovanje blagodati i nase slobodne volje, kako deluje blagodat i kako nasa slobodna volja u tom sinergijskom delovanje izmedju blagodati i coveka i njegove slobodne volje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Da, samo što ne mislim na predodređenje za svetost, već na potencijal za svetost koji svi imaju, koji se po blagodati aktualizuje, iako to još uvek nije zadnja reč o meni, jer nisam umro i mogu da padnem u međuvremenu. Anticipira, pokazuje mogućnost koja je već tu, ali ne znači da ja od tog svetog sebe ne mogu da odstupim ako se privežem za greh.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Znači li to da je Hristovo Telo pre Vaskrsenja bilo propadljivo, jer je na sebe uzeo posledicu greha, iako nije sagrešio? Ili su postojala ,,oba" tela zajedno, ranjeno i vaskrslo?

Ovde mora da se bude bas oprezan da se nesto ne pogresi :!:, koliko se secam telo Isusa Hrista nije bilo propadljivo iako je na Sebe uzeo posledicu naseg greha i smrtnosti i tim Svojim telom je umro na Krstu i Vaskrsao i Vazneo se tim istim telom kojim je umro i na taj nacin je pobedio greh i smrt i truleznost i darivao je i nama da mozemo pobediti greh i smrt u vasksenju tela na kraju vremena.

Mislim da tako stoje stvari, treba pogledati u dogmatike i sta pisu svetitelji o tome.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Udovi su Hristovi i sada kada smo strasni, u svemu onom sto je prirodno, blud je demon i nema veze sa tjelom, nista u bludu nije svojstveno prirodi, kao sto ni prejedanje nije prirodna potreba niti srebroljublje ima veze sa materijom, to su sve cisto duhovne stvari, jer demoni se neovaplocuju niti mogu, oni varaju da su tijelu.

A nase Tjelo je Hristovo i kada je strasno.

Ciju ti vlast (nad tjelom) zagovaras Hristovu ili demonsku?

 

Pa jesmo Hristovi iako smo strasni i borimo se, krsteni smo i verujemo i u Crkvi smo i Hristovi smo, ali ipak ako specificno pricamo o tome da postanemo celi Hristovi, u potpunosti, i onda da i nasi udovi i celo telo postanu celo telo Hristosa onda moramo da tezimo nekim visim duhovnim i savrsenijim i bestrasnim stvarima.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 50 минута, Bokisd рече

Pa jesmo Hristovi iako smo strasni i borimo se, krsteni smo i verujemo i u Crkvi smo i Hristovi smo, ali ipak ako specificno pricamo o tome da postanemo celi Hristovi, u potpunosti, i onda da i nasi udovi i celo telo postanu celo telo Hristosa onda moramo da tezimo nekim visim duhovnim i savrsenijim i bestrasnim stvarima.

Da iz protivprirodnosti postanemo prirodni, a Hristos je nasa priroda, Logos prirode, nije demon logos prirode.

Tako i logos falusa, vagine itd.

Nema mjesta za demone u prirodi, nista u prirodi nije demonsko, demoni ne mogu  u prirodu, mogu da dosaptavaju i mozda skaklje i sl, a i to po dopustenju, zbog nase izopacenosti.

A ovima sto bi demone da instaliraju u tijelo covjecije (Hristovo) i to u svete polne organe, u prirodne tjelesne ( pa i dusevne pokrete*), anatema.

*uz dodatno razmatranje koji su pokreti duse prorodni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic A koji je odgovor na to, kako je Hristos mogao da umre.

Sigurno ne zato sto je gresan, niti sto smrt ima vlast nad Njim, dozvolio je da bude ubijen, ali ono sto je ocigledno da nije priroda lisena grjeha, automatski lisena smrti,( kad bi htjeo @Bokisd da se nauci od Hrista) smrtnost je svojstvo stvorenja bez obzira i ako se neostvaruje kao kod angela, jer samo Bog postoji po svojoj volji, a evo po svojoj volji dobrovoljno i Bog umrje, a postavsi covjek imao je taj potencijal, i poistovjetio se sa nama i u tome.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...