Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

@slovoA Zašto bi moja jednost ugrožavala Crkvu kao jednu? A što se tiče mene ili Vas kao početka svega, nije li nam očigledno u egzistencijalnom smislu, da se pre svog rođenja apsolutno ničeg ne sećamo, ako bismo se sećali to bi bila fantazija o prošlim životima kao kod istočnjaka? Bog stvara iz perspektive večnog, a ni vreme ne postoji u godinama suštinski, šta meni znače razbacivanja s milionima godina, pojimam ih samo kao nekakvu predstavu bez značaja, da l' je milion ili milijarda isto mi izgleda.

Kako je moguće doživeti početak sebe mimo sebe samog? Šta to znači? Izaći iz sebe i posmatrati sopstveno stvaranje? Kako to može? To bi pretpostavilo nekakvu preegzistenciju duše ili šta već... A i dovelo bi u pitanje realnost ovog našeg jedinog života, on bi ispao nekakav privid, obmana, i eto nas u hinduizmu očas posla.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, slovoA рече

@Inženjer Djatlov Прво, личност није исто што и индивидуа, ту постоји огромна разлика. Имаш читаво светоотачко учење по том питању, по којем би индивидуа била просопо (маска), а личност ипостас која је падом потиснута. И тим проблемом, разликом између личности (Адама у Рају) и голе индивидуе (Адама скривеног у жбуњу), то тврдим, можеш читавог живота да се бавиш и ништа нећеш урадити ако ту пад само номинално доживљаваш и за основу познања прихваташ "Адама скривеног у жбуњу". Просопо ће тад само диктирати своје услове да се ту покривамо свим и свачим, што углавном и радимо, правдајући се за све редом. Једино саму ипостас, потиснуту у том мраку, баш ничим не оправдавамо, као блудни син који још није дошао себи.

Друго, ниси ти почетак свега, нити ја. Свима нама претходи природа човјека, у којој се рађамо као ипостаси(!). Исто као што је претходила и Адаму. "И сазда Бог (природу) човјека од праха земаљског и удахну у лице његово дах живота (дух= личност), и поста човјек душа жива." И ту је та "цака". Христу (Богу), за разлику од нас, не претходи природа, ни као рођеном од Оца ни као човјеку (оваплоћеном). Али тачно је то што кажеш, да је у свему томе битно, заправо, питање перспективе. Само, како?

Обрати пажњу на оно што си рекао о том неком предавању. Јер како се ми можемо окупити око нас? Сами око себе се не можемо окупити, једино око Христа. Али не савршава Он тајну спасења! Иако је дошао да "сабере расијано", та тајна се савршава у Духу Светоме, Он сабира све у Цркви и у нама оприсутњује Христа, да би то сабрање заиста било Тијело Његово, а не сума индивидуа, што је опет питање ипостаси. 

Zasto ti je onda upste potrebna priroda za licno jedinstvo sa Bogom?

Duh-licnost? ma jelte, znaci licnost je podobije, odnosno licnost ovde znaci Logos Hristos.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Inženjer Djatlov рече

@slovoA Nije li to isto, ličnosti u kojima je Bog zajedno čine Crkvu, koja je Telo Hristovo, kao što i Crkva kao Telo Hristovo njih čini ličnostima u kojima je Bog? Ne pričam ja o protestantskom individualizmu, već o tome da Crkva nije bezlična masa polu ličnosti, zajednica može da postoji samo ako ima između koga da postoji.

Više govorim o perspektivi, kako se u mom ili Vašem pojedinačnom životu nešto očitava. Ja nisam Vi, Vi niste ja, bez obzira na zajednicu, samo ja znam kako je biti ja, ili Vi Vi, sve što doživljavam kroz sebe doživljavam, za samog sebe, ja sam početak svega, kad se poistovetim s Hristom, shvatam da su i drugi isto tako početak svega, a svi smo zajedno početak, jer je Hristos početak.

Takođe, iz te lične perspektive (zapravo jedine moguće), ja se poistovećujem sa Hristom, i Hristos sa mnom, i ne mogu Vas da poistovetim, kao što ni Vi ne možete mene. Po meri u kojoj smo poistovećeni, nalazimo se u Hristu, koji je opet i čovek od krvi i mesa kao Vi i ja. Dakle, i sa Hristom je odnos jedan na jedan, jer Hristos nije neka vitalna sila, prana, oko koje se mi okupljamo i koristimo je za super moći.

S jedne je strane iskušenje individualizma, s druge iskušenje bezličnosti. Voleo bih i jedno i drugo da izbegnem, ali ako bih morao da biram, bolje da malo naginjem ka individualizmu.

 

Odnosno Crkva je korporativna licnost- kljucno iz fasizama, nacija u nacizmu, a firer je noslilac bitka.

Buklvalno je teorija o fireru podmestena u ucenje o episkopu, eto sta rade, ismjejavaju nas , a onda kada smo protiv Hitlera, onda se cjepaju, pa vi vjerujete u firera, to vam je crkveni dogmat.:kriminalac:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Ne razumeh Vas, je l' sam ja napisao nešto što je fašizam, ili neko drugi?

Licnost-zajednica u odnosu i sl, to je ucenje o korporativnoj licnosti koje je srz fasizma, to se nama inpementira na putu ka EU, kao nova crkvenost, i ucenje o Fireru kao nosiocu bitka, kao uceje o episkopu i njegovoj navodnoj ontoloskoj ulozi.

Sve skupa nije vrjedno pomena, ali radi zabludjelih kao sto je pop  @slovoA koji bi smatrao uvredom da mu kazem da je fasista, ali zato burla da je Crkva korporativna licnost, ontoloski zavisna od nosioca bitka.

To je kao da krecim Alah uegber, a kad mi neko kaze da sa muhamedanac da se iznenadjujem.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Dobro, ali ne razumem gde sam ja to napisao? Ili nešto što sam napisao vodi do ovoga što spominjete? 

Aa sad videh dopunu, izgleda da niste mislili na mene, u redu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 13.7.2022. at 7:38, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Oci govore o prelasku navike u drugu prirodu, bilo kako bilo neki se ovde deklarativno zalažu za brak, kao sto su Rusi, Ukrajinci, Amerikanci za mir, a kada im pitanje postaviš malo drugačije, odgovor je artiljereija, pjesadija i sl.

Такође сви су за Христа, Богочовјека, али једни унижавају човјека да би дали Славу Богу, а други унижавају Бога да би сачували човјека, све то има доста форми, а само су главне осуђене, брак (полни однос) је у Христу.

И у једном и другом случају се ружи и сакати Христос, не признаје, зато и након десет вјекова бласфемучно звучи свети Симеон Нови Богослов и његов усклик и мој фалус је Христос, читав се човјек освећује! Они који то негирају мозгом блуде. Па им у "побожности" тешко пада да Бог каки, има ерекцију, плаче или да је гладан, све зато што се нисмо ослободили мржње према човјеку, што према своме јадном стању мјеримо људскост у Христу.

Или лакше је рећи грешан сам по природи, не грешни смо по греховној навици, која нам је постала друга природа, нешто нормално, ординарно, свакодневно. Када се та навика подвигом разбија ми долазимо до своје природе, која гле има Христову ипостас! Христова је природа, Христос је наша природа!

И не само мозак и срце, него муда, фалус, вагина, чмар,  и не само човјек, нехо дрвеће, камење звјезде, њихов логос, није посље оваплоћења само наук-а, него човјек Исус Логос.

Људска је сва божанска твар, наука је ипостасна, личносна, а не тек објективна истина. Објективозација је нехрисћански метфизички процес, који скида ипостас са истине.

 

Znam da govore da se navikom stvara druga priroda, ali pitanje je u kom kontekstu je to receno, ali pricamo o tome da li je nasa priroda zarazena necistotom i grehom i smrtnoscu i propadanjem, pa to je ocigledno i zato i imamo ono da je Bog dosao i uzeo u Sebe celu nasu ljudsku prirodu i telo i dusu i um kako bi mogao da isceli i spase celog coveka i celu nasu prirodu, i ako je Bog uzeo celog coveka i telo i razumnu dusu u Sebe kako bi nas spasao o greha i smrti i propadanja onda to znaci da je takva nasa priroda, grehovna i smrtna i propadljiva.

Ovo oko sv.Simeona Novog Bogoslova, to Simeon pise u vezi jednog jurodivog koji je go isao po gradu i jurodstvovao i brani ga tim recima da je sve na njemu Hristos i celo telo i svi udovi pa i falus, ali je ovde glavna fora sto je taj jurodivi vec dostigao visok stepen duhovnog bestrasca i savrsenstva da u njemu i njegovom telu zivi Hristos i zato i sv.Simeon pise o ovom poistovecivanju falusa sa Hristosom.

Inace, ako nije tako, evo Petrovicu dodji u Smederevo izadji na glavni trg i da te snimam kako setas go kroz setaliste i medju ljude, :stadaradim:.... cekam te....:smeh1:

Greh nije nasa prava priroda jer smo stvoreni bez uticaja greha i smrtnosti i propadanja, ali je posredstvom cinjenja greha u nasu prirodu  usla smrtnost i smrt i propadanje i truleznost, mislim da je to ono od ap.Pavla,.....Ја несрећни човек! Ко ће ме избавити од тела смрти ове?... i zato je i dosao i Hristos da izlecu tu nasu gresnu i smrtnu i truleznu prirodu i obnovi je da postane ista onakva sveta i bezgresna i besmrtna i netrulezna kao sto je i bila pre pada.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 13.7.2022. at 8:03, Inženjer Djatlov рече

@slovoA Negde je neki duhovnik pričao o tome kako Bog da početniku mnogo više blagodati nego što je ,,zaslužio", da bi ga održao na putu. Znači, na neki način bude anticipirano ono što će doći tek na kraju, imam i ono što nemam, već mi je dato ono što će mi tek biti dato.

To je neka tkz. prva ili prosvecujucu i free ili besplatna i nezasluzena blagodat koja se daje na tom pocetku, ali posle tog nekog pocetnog duhovnog stadijuma covek vec ne dobija na lepe oci :1319_womens: blagodat nego mora da deluje i blagodat ali i covek mora svojom voljom da prihvati i da se duhovno bori u sadejstvu sa blagodacu.

Ipak tesko moze samo blagodat da odrzi coveka na putu, mora i covek da ide tim putem.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 13.7.2022. at 8:42, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic A kakva je situacija sa prvobitnim grehom, kako se on u iskustvu življenja uopšte očitava, grehovna navika koja postane druga priroda je popravljiva i vidljiva, ali gde se vidi prvobitni greh?

Vidi se u nasem smrtnom i truleznom telu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Ali svaka je blagodat nezaslužena i besplatna, jedino ne razumem baš da li je blagodat vezana za čin poistovećenja, ili se poistovećenje dešava jedino kroz Pričešće. U svakom slučaju, mi već jesmo ono što tek treba da postanemo, jer ako je moguće da nam Bog da ,,višak" blagodati, znači da ima kome da je da, tj. da anticipira mene kakav već jesam, a i tek treba da budem. I to je u skladu sa time da je Bog sve stvorio kao dobro. E sad ima i ono da je Carstvo Nebesko više od prvobitnog raja Adama i Eve, što mi je intuitivno jasno, ali ne znam baš kako da uobličim u misao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Bokisd рече

 

Znam da govore da se navikom stvara druga priroda, ali pitanje je u kom kontekstu je to receno, ali pricamo o tome da li je nasa priroda zarazena necistotom i grehom i smrtnoscu i propadanjem, pa to je ocigledno i zato i imamo ono da je Bog dosao i uzeo u Sebe celu nasu ljudsku prirodu i telo i dusu i um kako bi mogao da isceli i spase celog coveka i celu nasu prirodu, i ako je Bog uzeo celog coveka i telo i razumnu dusu u Sebe kako bi nas spasao o greha i smrti i propadanja onda to znaci da je takva nasa priroda, grehovna i smrtna i propadljiva.

Ovo oko sv.Simeona Novog Bogoslova, to Simeon pise u vezi jednog jurodivog koji je go isao po gradu i jurodstvovao i brani ga tim recima da je sve na njemu Hristos i celo telo i svi udovi pa i falus, ali je ovde glavna fora sto je taj jurodivi vec dostigao visok stepen duhovnog bestrasca i savrsenstva da u njemu i njegovom telu zivi Hristos i zato i sv.Simeon pise o ovom poistovecivanju falusa sa Hristosom.

Inace, ako nije tako, evo Petrovicu dodji u Smederevo izadji na glavni trg i da te snimam kako setas go kroz setaliste i medju ljude, :stadaradim:.... cekam te....:smeh1:

Greh nije nasa prava priroda jer smo stvoreni bez uticaja greha i smrtnosti i propadanja, ali je posredstvom cinjenja greha u nasu prirodu  usla smrtnost i smrt i propadanje i truleznost, mislim da je to ono od ap.Pavla,.....Ја несрећни човек! Ко ће ме избавити од тела смрти ове?... i zato je i dosao i Hristos da izlecu tu nasu gresnu i smrtnu i truleznu prirodu i obnovi je da postane ista onakva sveta i bezgresna i besmrtna i netrulezna kao sto je i bila pre pada.

 

To je tvoja pijetisticka apologija koja veze zive nema sa zivotom, bolje pogledaj zbog cega je duhovni otac sv Simeona odlucen od Crkve, i kakve su tacno optuzbe bile protiv njega?

Tvoj jurodivi je isto kao i Amfilohijev "puz". Pazi od svih sinomima u prebogatom socnom srpskom on nadje puz, to bas i nije posteno.

Elem onaj zbog kojeg je sv Simeon kada ga je Patrijarh molio da umanji svecenosti u njegovu slavu iskliknuo:" bezboznice ko si ti da umanjujrs slavu svetih" ,imao je problematicno ucenje: ako bi i ulazio sa zenama u tjelesne igre, njegov pokret je bio samo ka Bogu. To je tvrda besjeda i mozemo je komentarisati, a ti vidi da li se cjelo tjelo osvestava ili samo ruke, i poslusaj Pavla koju kaze da su skriveni organi vece casti od otkrivenih, za to  se Smederovo moze da gleda moje lice, oci, ruke i noge, jer nemam toliko ljubavi za nih, a i kada bih imao, ne bih zbog njihovih slabosti, a pred Bogom sam go bez problema.

Kako Pavle moze da tvrdi da se covjek i zena osvestavaju, ako je i neko neznabozac?

Eno te inzinjer upita, kako Hristos umrje?

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...