Jump to content

Зоран Ђуровић: Евергетинос - Нема митарстава

Оцени ову тему


Препоручена порука

Још једно данашње читање.

Св. Владика Николај

РАСУЂИВАЊЕ

Сваки је светитељ близу онога места где се у помоћ призива или где се празнује и прославља светиња његова. Они који су видовити виде их; они који нису видовити нека верују, и видеће их у своје време. Св. Козма Зографски још као млад монах беше видовит. Једном о Благовештењу беше он дошао са још неким монасима у ман. Ватопед на славу. Па и за време службе у цркви као и за време обеда у трпезарији виде Козма једну жену царске красоте и величанства, како самовласно све распоређује, упућује, а и сама услужује. И не само да је виде тренутно него је гледаше дуго времена како у цркви тако и трпезарији. Овим виђењем беше Козма смућен и запрепашћен, јер му не беше ни мало право што виде жену у манастиру Светогорском. Када исприча својим самонасима из Зографа виђење своје негодујући на приступ жена у Свету Гору, удивљени монаси му објаснише, да је то Царица Свете Горе, Пресвета Богородица. И смућено срце Козмино испуни се радошћу великом. – Толико је видовит био св. Козма, да је доцније као старац и отшелник из своје пећине видео душу игумана Хилендарског како узлазећи к небу мучи се да прође кроз митарства, истјазавана од демона. Посла Козма одмах некога да јави братији у Хилендар, да се моле Богу за душу игумана њиховог умрлог. То беше одмах после јутрење, тек што монаси са игуманом беху изашли из цркве. Чувши поруку Козмину, монаси се подсмехнуше говорећи, да њихов игуман тек што је отишао у своју келију да се спрема за литургију. Но кад уђоше у келију, нађоше игумана свога мртва.

 

Приручник 'О Божанственој Литургији' светог Јована Златоустог - збирка одабраних светоотачких и савремених текстова, који објашњавају лепоту схватања и учествовања у Божанственој Литургији!
Цена 330,00 дин./ком. + ПТТ или +381 (0)63 839 6761

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 827
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 2 часа, Просечан србенда рече

људи након смрти и даље налазе у времену

A da li su gladni, žedni ponekad, da li im se spava, da li nekad osjećaju bolove, vrše li nuždu itd...? Ne reći ćeš? 

Vrijeme je tvorevina, ako izostavljamo ostale značajke tvorevine ljudima nakon smrti, zašto ih onda ne lišavamo i zavisnosti od vremena?

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Просечан србенда рече

Добро не могу да оспорим то што кажеш али чему онда проскомидија и парастоси за упокојење, молитве за упокојење? Зар то није стицање благодати и након смрти? Ајде онда све то да укинемо да се не замајавамо више? Или  те искуство подвижника које је Црква усвојила као део предања демантује и да се људи након смрти и даље налазе у времену и стичу благодат молитвама Цркве и других људи, јер вечност зна само Бог а ми живи и "мртви" је у Цркви благодаћу предокушамо до наступа царства...

Да ли се налазе у времену или само стичу благодат? Да ли је Бог који је извор благодати у времену?

Сама благодат је вјечност, када нас "погоди" благодат то је дух, духовно искуство, врјеме и створено се "топи" рецимо на преображењу, или уопште у Цркви или Христу гдје су заједно и врјеме и вјечност.

Па ни моја и твоја заједница није у времену иму томе што смо савременици него или је опосредовања Христом или је нема. Без обзира у којем времену и простору живимо, неће нас вријемепростор -свијет ујединити нити спасити, него нестворена благодат ( вјечност) и наша природа и Исусу Христу.

И ти када стичеш благодат вријеме и простор се преображавају, па кад се заљубиш све је љепше, како се љубав и чињење Јеванђеља увећава тако ми урастамо у царство, и наш свијет се преображава.

Колико год ти изгледало да свјет постоји без тебе, то није истина, нема свјета без човјека.

Човјек и његов свјет то је један сплет, Хајдегер то зове ту-битак, јер је метафизика замјенила појам човјека за човјека, па кад га замишља онда он може и да виси у празном простору - без свијета, или свјет може да се замисли без човјека, али само да се замисли, у ствари тамо гдје је човјек тамо је свијет.

Није Господ створио нас да испуни простор и вријеме (свијет) него је створио свијет ради нас и простор и врјеме донекле покорио нашој вољи, па се преображавају по нашем духовном па и душевним стању.

Сад друго је што кнез овога свијета уводи своје тоталитарне режиме и небожанска правила по којима је човјек изгледа безначајан, према гигантским системима који се непотврђују ничим другим него функционисањем.

Зато, брате мој морамо свако своје дјело опосредовати Господом, почев од полних односа, хране, зараћивања, имовине, све да нам честито буде, свето и освећено, јер све је за нас, а ми смо само за Господа који нас је учинио једнакима себи, дакле ми ствармо свој свијет и каквом га направимо таквог ћемо кусати.. страшно је достојанство човјеково и неће нам судити старија браћа Ангели ни Архангели, него Господ, а ми ћемо судити свијету.

И још, Господ је створио рај, у коме и сада живимо, по којем се кољемо и убијамо, због наше палости изгледа по нашем страстима преображен "рај". Суд се на наме већ извршава аутоматски по нашему стању (стејт). Још има времена да се то стање преобрази у неки нама и Богом створени свијет са-створени у којем ће нам бити подношљиво вјековат, још има наде и за упокојене, Црква је у стању да мјења њихово стање...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Toma рече

Још једно данашње читање.

Св. Владика Николај

РАСУЂИВАЊЕ

Сваки је светитељ близу онога места где се у помоћ призива или где се празнује и прославља светиња његова. Они који су видовити виде их; они који нису видовити нека верују, и видеће их у своје време. Св. Козма Зографски још као млад монах беше видовит. Једном о Благовештењу беше он дошао са још неким монасима у ман. Ватопед на славу. Па и за време службе у цркви као и за време обеда у трпезарији виде Козма једну жену царске красоте и величанства, како самовласно све распоређује, упућује, а и сама услужује. И не само да је виде тренутно него је гледаше дуго времена како у цркви тако и трпезарији. Овим виђењем беше Козма смућен и запрепашћен, јер му не беше ни мало право што виде жену у манастиру Светогорском. Када исприча својим самонасима из Зографа виђење своје негодујући на приступ жена у Свету Гору, удивљени монаси му објаснише, да је то Царица Свете Горе, Пресвета Богородица. И смућено срце Козмино испуни се радошћу великом. – Толико је видовит био св. Козма, да је доцније као старац и отшелник из своје пећине видео душу игумана Хилендарског како узлазећи к небу мучи се да прође кроз митарства, истјазавана од демона. Посла Козма одмах некога да јави братији у Хилендар, да се моле Богу за душу игумана њиховог умрлог. То беше одмах после јутрење, тек што монаси са игуманом беху изашли из цркве. Чувши поруку Козмину, монаси се подсмехнуше говорећи, да њихов игуман тек што је отишао у своју келију да се спрема за литургију. Но кад уђоше у келију, нађоше игумана свога мртва.

 

Томо, имаш искуство Цркве, имаш Предање, виђења светих људи. И имаш, насупрот томе, философирање и паметовање. И све се, суштински, своди на то. Они су и паметнији и духовно искуснији од Цркве. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Justin Waters рече

A da li su gladni, žedni ponekad, da li im se spava, da li nekad osjećaju bolove, vrše li nuždu itd...? Ne reći ćeš? 

Vrijeme je tvorevina, ako izostavljamo ostale značajke tvorevine ljudima nakon smrti, zašto ih onda ne lišavamo i zavisnosti od vremena?

Па ено твој Ава и још неки духовници кажу и да спавају тамо. 

А оћеш рећи да небо није творевина? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Томо, имаш искуство Цркве, имаш Предање, виђења светих људи. И имаш, насупрот томе, философирање и паметовање. И све се, суштински, своди на то. Они су и паметнији и духовно искуснији од Цркве. 

Своди се на то да је Рођко Црква а ми они.

А није филозофирање, ако је платонистичко филозофирање, онда је то вјера?

Немој ко Артемије да умреш за платонизам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Своди се на то да је Рођко Црква а ми они.

Како да не.

Није Родољуб Црква, него се Родољуб не прави непотребно паметан (кад не мора). 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Да ли се налазе у времену или само стичу благодат? Да ли је Бог који је извор благодати у времену?

Сама благодат је вјечност, када нас "погоди" благодат то је дух, духовно искуство, врјеме и створено се "топи" рецимо на преображењу, или уопште у Цркви или Христу гдје су заједно и врјеме и вјечност.

Па ни моја и твоја заједница није у времену иму томе што смо савременици него или је опосредовања Христом или је нема. Без обзира у којем времену и простору живимо, неће нас вријемепростор -свијет ујединити нити спасити, него нестворена благодат ( вјечност) и наша природа и Исусу Христу.

Гле брате контрадикторан си, прво кажеш да је смрт крај и да су већ сакупили или примили благодат и да им је већ овде пресуђено и то им је што им је. А онда кажеш да да ли су у времену или само примају благодат

Па ако  примају благодат како им је онда стање пресуђено и како може да нису у времену ако су им тела овде у времену? Некима се разлажу а некима не? Неки су свети за које знамо док за већину сигурно не знамо док неки нису.

Могће је да грешим али твоја конструкција доводи у питање смисао општег васкрсења након великог суда, јер испада да мртви већ уживају пуну благодат и вечност у Богу а не само да предокушају исто као и ми овде у телу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Родољуб Лазић рече

Како да не.

Није Родољуб Црква, него се Родољуб не прави непотребно паметан (кад не мора). 

Ма добро, не мораш да ми се дивиш, памет је имати Заједницу са оцима, с то између осталих значи и разликовати платонизам и хришћанство. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Ма добро, не мораш да ми се дивиш, памет је имати Заједницу са оцима, с то између осталих значи и разликовати платонизам и хришћанство. 

Само ти уживај у својој (умишљеној) памети и (умишљеној) заједници са Оцима. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Просечан србенда рече

Гле брате контрадикторан си, прво кажеш да је смрт крај и да су већ сакупили или примили благодат и да им је већ овде пресуђено и то им је што им је. А онда кажеш да да ли су у времену или само примају благодат

Па ако  примају благодат како им је онда стање пресуђено и како може да нису у времену ако су им тела овде у времену? Некима се разлажу а некима не? Неки су свети за које знамо док за већину сигурно не знамо док неки нису.

Могће је да грешим али твоја конструкција доводи у питање смисао општег васкрсења након великог суда, јер испада да мртви већ уживају пуну благодат и вечност у Богу а не само да предокушају исто као и ми овде у телу.

Раздвој вријеме и благодат и доће све на своје мјесто, није благодат створена па да је у времену!

То што предокушаш је вјечност.

Контрадикторан сам у смислу што покушавам као на феномену литургије и на другим феноменоменима покажем јединство времена и простора, али се твоа представа о линеарном времену не да.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Родољуб Лазић рече

Само ти уживај у својој (умишљеној) памети и (умишљеној) заједници са Оцима. 

Док је твоја памет права и заједница аутентична, узгред нисам ни рекао да сам у посједу исте, али свак о себи свједочи.

Имаш ли ти неког са ким си у заједници па да ти пивјерујем?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Родољуб Лазић рече

Томо, имаш искуство Цркве, имаш Предање, виђења светих људи. И имаш, насупрот томе, философирање и паметовање. И све се, суштински, своди на то. Они су и паметнији и духовно искуснији од Цркве. 

Samo što ta viđenja svetih ljudi potiču iz drevnih vremena. Kako da znamo da ta žitija nisu menjana i da nešto nije ubacivano? Đurović kaže da takvih viđenja svetih i mesta u Predanju ima i za čistilište.  Zašto Amerikanci, Kinezi ili neki drugi narodi nemaju iskustvo mitarstava nego samo Pravoslavni mirjani i to uglavnom rusi?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Док је твоја памет права и заједница аутентичан, узгред нисам ни рекао да сам у посједу исте, али свак о себи свједочи.

Имаш ли ти неког са ким си у заједници па да ти пивјерујем?

Са свима Оцима који сматррају да је то предањско учење. А таквих је баш много. Неки од њих су побројани негде на почетним странанма теме. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, grigorije22 рече

Samo što ta viđenja svetih ljudi potiču iz drevnih vremena. Kako da znamo da ta žitija nisu menjana i da nešto nije ubacivano? Đurović kaže da takvih viđenja svetih i mesta u Predanju ima i za čistilište.  Zašto Amerikanci, Kinezi ili neki drugi narodi nemaju iskustvo mitarstava nego samo Pravoslavni mirjani i to uglavnom rusi?

Нису само у питању виђења светих људи, него и чињеница да је то предањско учење, посведочено и у списима Отаца и у богослужбеним текстовима. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...