Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

Пре сат времена, Tristatri рече

.

On svojim ponašanjm samo još jednom dokazuje da loš čovek ne može biti dobar ni u profesiji. Ne treba trošiti vreme, niko racionalan njega više ne uzima za ozbiljno. Skaredno mu je drugo ime, i, iako je jako žudeo za holovima, nije mu donelo ništa. 

.

Срамота је да превлачи преко блата и Светог Василија, ништа му није свето, али огорчен човек на нешто шта ћеш.

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 1 сат, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd A ima i ovo ,,Jer ko hoće dušu svoju da sačuva, izgubiće je"

Dobro, ima, ima svoje nesto i kontekst, bese nesto u smislu da je dusa i duhovno preteznije od telesnog i svetovnog zivota.... tako nekako....Just_Cuz_19

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Inženjer Djatlov рече

@Рапсоди Pročitao sam nedavno jednu knjigu od Gorazda Kocijančiča, postoje tri lika u raspravi teolog, filozof, i teolog umetnik. I sad svakakva pitanja se tu pokreću, ali jedno od bitnijih je odnos Platonovog mita o pećini, gde imamo tu elitističku filozofiju uspona, od stanja iluzija do prosvetljenja, viđenja dobra, istine i lepote po sebi i hrišćanskog pogleda na stvar gde Bog šalje blagodat kao dar odozgo, a mi treba da smo smireni, ,,suženi", ,,siromašni duhom", po principu ko se ,,uzvisi poniziće se, ko se unizi, uzvisiće se". Čak sam i slikao taj pasus, mislim da je baš lepa sinteza. 

 

IMG_20211205_130039.jpg

Setali smo jednom kroz Hilandarsku, doktorat mi je nešto u vezi sa Hajdegerom, tad je mislim pisao ovo....

 @Tristatri jesi li ti u činu?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Setali smo jednom kroz Hilandarsku, doktorat mi je nešto u vezi sa Hajdegerom, tad je mislim pisao ovo....

 @Tristatri jesi li ti u činu?

доктарат му је

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@BokisdKakav god da je, meni bode oči ovo sačuva, jer je kontraintuitivno. Obično se kaže ,,ko se čuva i Bog ga čuva", a ovde se kaže ko se čuva, izgubiće se. Sad vi možete da kažete i Hristos se čuvao kad mu je đavo rekao ,,skoči sa litice", ali on se nije čuvao, jer da se čuvao ne bi nikad ni došao u tu situaciju da ga đavo kuša, ne bi uzeo svoj krst. Ja čuvanje razumem pre kao nepoverenje u Boga i uzdanje u sopstvene snage, da ću eto ja da izmislim neku foru, predvidim budućnost, i sačuvam se.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да се вратимо мало и на политичке и геополитичке димензије раскола и уједињења, рјеч има света Симиља

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Inženjer Djatlov рече

@BokisdKakav god da je, meni bode oči ovo sačuva, jer je kontraintuitivno. Obično se kaže ,,ko se čuva i Bog ga čuva", a ovde se kaže ko se čuva, izgubiće se. Sad vi možete da kažete i Hristos se čuvao kad mu je đavo rekao ,,skoči sa litice", ali on se nije čuvao, jer da se čuvao ne bi nikad ni došao u tu situaciju da ga đavo kuša, ne bi uzeo svoj krst. Ja čuvanje razumem pre kao nepoverenje u Boga i uzdanje u sopstvene snage, da ću eto ja da izmislim neku foru, predvidim budućnost, i sačuvam se.

Nije kontraintuitivno ako se shvati u celokupnom kontekstu, da se dusa tu uzima odvojeno, poseban kontekst za jedno pominjanje duse, i poseban kontekst za drugo pominjanje duse, prosta intuicija kaze kontraintuitivno, ali ima i druga dublja intuicija koja kaze da ima tu odredjeni smisao, nije lako Pismo za razumevanje i nije dovoljna 'obicna' intuicija i pamet, i zato i imamo tumacenja svetitelja koji su imali tu posebnu intuiciji :idea: i razum, i opet se i tu uzima ako ima saglasnosti izmedju svetitelja u vaznim pitanjima i odredjena sloboda u manje vaznim pitanjima vere.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Ja mislim da ,,peglanje" tih paradoksa i svođenje na neke uobičajene i prihvatljive poslovice o životu samo razvodnjava poruku. Postoji razlog zašto su biblijske poruke postavljene tako ,,fatalistički", po principu ,,sve je ništa, a ništa je sve".

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Ja mislim da ,,peglanje" tih paradoksa i svođenje na neke uobičajene i prihvatljive poslovice o životu samo razvodnjava poruku. Postoji razlog zašto su biblijske poruke postavljene tako ,,fatalistički", po principu ,,sve je ništa, a ništa je sve".

Ali, vidi, fatalisticke mogu da budu samo zbog krajnjeg cilja vere koji je ili u spasenju duse ili propasti i gubljenju duse, nesto slicno kao kada se kaze zivot ili smrt, nema sredina, i onda je sasvim opravdano pitanje da li neko zeli zivot i sve sto ide uz to, ili smrt i sve sto ide uz to.

Tu nema kockcanja jer je veliki ulog u pitanju i zato jednostavno mora da bude fatalizam (ili,...ili ...) u krajnjem cilju, ali putevi koji vode tom cilju su razliciti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Da, mogu da se složim, ali ne u praktičnoj ili moralnoj sferi, gde je fundamentalizam opasan i štetan često, već u smislu inspiracije, takav tekst prosto pokreće, a njanjava poslovica neka ostavlja nas hladnim.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Da, mogu da se složim, ali ne u praktičnoj ili moralnoj sferi, gde je fundamentalizam opasan i štetan često, već u smislu inspiracije, takav tekst prosto pokreće, a njanjava poslovica neka ostavlja nas hladnim.

Ok, zato sam i napisao da su razliciti putevi koji vode do tog cilja, postoji opasnost ako je cilj 'fatalisticki' da neki pomisle i da su putevi (praktika) koji vode do tog cilja takodje svi fatalisticki.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Inženjer Djatlov рече

@BokisdKakav god da je, meni bode oči ovo sačuva, jer je kontraintuitivno. Obično se kaže ,,ko se čuva i Bog ga čuva", a ovde se kaže ko se čuva, izgubiće se. Sad vi možete da kažete i Hristos se čuvao kad mu je đavo rekao ,,skoči sa litice", ali on se nije čuvao, jer da se čuvao ne bi nikad ni došao u tu situaciju da ga đavo kuša, ne bi uzeo svoj krst. Ja čuvanje razumem pre kao nepoverenje u Boga i uzdanje u sopstvene snage, da ću eto ja da izmislim neku foru, predvidim budućnost, i sačuvam se.

Мени то делује као једноставна порука против апостасије у доба прогона.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kakav god da je, meni bode oči ovo sačuva, jer je kontraintuitivno. Obično se kaže ,,ko se čuva i Bog ga čuva", a ovde se kaže ko se čuva, izgubiće se. Sad vi možete da kažete i Hristos se čuvao kad mu je đavo rekao ,,skoči sa litice", 

То ни један православан није рекао да се Христос чувао, то можда протестанти тако тумаче као Др.Кубат и екипа, али он више  и није на БТФ. Погледај мало тумачења Светих Оца на ово јеванђеље. Овде се ради да је Христос са смирењем трпео искушења од ђавола, а не да ли се плашио :).

 

 

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Onufrije Ovo je bilo nadovezivanje na izjavu Bokisd-a u priči o tome ima li ičeg čisto našeg u našem delovanju, gde je on, ili sam ja bar tako shvatio, to čisto naše hteo da sačuva, dok se ja ne slažem s tim. Iz toga je izjavio nešto nalik ,,ko se čuva i Bog ga čuva", a ja sam naveo ovo kao suprotnost tome, jer se Hristos nije čuvao.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Можда ово помогне од Св. Симеона Новог у вези тога како да се односимо према заповестима Божијим које су нам дате против сваког греха. Ми само треба да их правилно схватимо и поштујемо. Ово да правилно схавтимо није на први поглед лако јер су његове заповести из Царства где нема смрти и пропадања и где влада друга логика која није увек иста као у створеном и пропадљивом свету, али за то смо створени у лику Божијем, добили разум и Цркву да се учимо и вежбамо. Не треба нам ту нека посебна школа да савладамо,  дипломе или памет, апостоли су били нешколовани рибари, углавном. 

А хоћете ли да сазнате како Христос надопуњује оно што је од закона и пророка? Закон каже: Не убиј, а Христос: Не гневи се[14]. Закон каже: Не чини прељубу, Христос: Не пожели[15]. Закон: Не заклињи се лажно, Христос: Не куни се никако[16]. Дакле, ко се не гневи како ће убити? И како ће учинити прељубу онај ко не жели? А ко се никако не куне како ће лажно сведочити? Јер Спаситељ законом Свога Духа од саме душе одсеца корен грехова. А то је пуноћа закона[17] – да се нико не оправдава ничим, нити да се свети, него да увек према свему буде настројен као мртвац, па да се, ако му шта чине, ни не помера, нити ако га узнемиравају да противречи, него је сав у заповестима Божијим и држи Његове прописе, као лав или као какав други дивовски Сампсон, или као неко други и од њега смелији ко је раније постојао или постоји. Јер све заповести Христове дароване су нам против сваког греха и само према њима треба да живи и да дела онај ко хоће да достигне вечни живот, а према свему осталом треба да буде настројен као безделатни мртвац. Јер ако речи Моје, каже Господ, у вама остану, и ви у Мени остаћете. И све што хоћете, тражите и даће вам се[18].

Рече безуман у срцу својем: нема Бога.
Трула су и мрска дјела њихова. (Пс. 13, 1)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...