Jump to content

Gradska vlast poklonila niški aerodrom Državi

Оцени ову тему


Препоручена порука

Gradska vlast poklonila niški aerodrom Državi

Aerodrom Konstantin Veliki Niš

Bez ikakve naknade, Grad Niš odlučio je da ustupi aerodrom Republici Srbiji. Gradsko veće usvojilo je “preporuku” Vlade Srbije da Niš prenese imovinu, osnivačka prava, sertifikate i ugovore Državi. Iz Grada kažu da je sve u interesu Nišlija i ne misle da je u pitanju novi vid “centralizacije”.

Sve odluke vezane za niški aerodrom donosiće se u Beogradu, a na Gradskom veću saopšteno je da je “niški aerodrom strateški bitan za Državu i da je prevazišao lokalne okvire”. Nakon jednoglasnog usvajanja ove jedne od najbitnijih odluka u novijoj istoriji Niša, gradonačelnik Darko Bulatović napustio je sednicu, pa je pred novinare izašao načelnik Gradske uprave Ljubiša Janić.

Vlada Srbije na jučerašnjoj sednici donela je zaključak kojim se preporučuje Gradu Nišu da prvo izvrši prenos kompletne imovine Aerodroma "Konstantin Veliki", da prenese osnivačka prava na aerodromu, da izvrši prenos sertifikata sa JP "Aerodrom" na budućeg operatera, da izvrši prenos svih ugovora koji se odnose na poslovanje ovog preduzeća. Na prvom mestu, cilj ovakve preporuke je javni interes Grada Niša, odnosno svih građana Niša - kaže Janić.

Ipak, kako objašnjava Janić u odsustvu Bulatovića, niški aerodrom je i alternativni aerodrom beogradskom, ali i aerodromima u regionu. Vlada Srbije napravila je analizu, kaže Janić, po kojoj u aerodrom treba uložiti milijardu dinara da bi funkcionisao dalje.

Sve to je uslovilo da Vlada donese ovakvu preporuku - kaže Janić.

Jedno od obrazloženja gradske vlasti da “pokloni” aerodrom je i taj što ne mogu da zapošljavaju na neodređeno, pa su “kadrovski neopremljeni”. Navode i da po ugovoru sa Vojskom Srbije iz 2010. moraju da armiji daju 157 hektara u Donjem i Gornjem Komrenu, a da Grad za to “nema para”.

 

Na spekulacije da će Beograd da podigne aerodromske takse, što bi ugrozilo aktuelne i buduće ugovore niške vazdušne luke, a i zaustavilo razvoj, Janić odgovara da će “Vlada imati sve to u vidu i da će doneti pravilnu odluku”.

Ne vidim centralizaciju u ovoj odluci, grad Niš je deo države Srbije - kaže Janić.

Ovakvu odluku treba da “aminuje” i Skupština Grada na prvom narednom zasedanju.

Podsetimo, na sastanku u Ministarstvu 28. februara kada se odlučivalo o budućnosti niške vazdušne luke, direktor Vladica Đurđanović, kako sam kaže, nije ništa govorio. Neizvesnost oko sudbine niškog Aerodroma traje mesecima. Početkom godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić govorio je kako je Država dozvolila niškom Aerodromu da se razvija, što je ocenjeno kao "najgori vid centralizma". U kontekstu pregovora sa koncesijom za beogradski Aerodrom “Nikola Tesla”, Vučić je govorio i o ograničenju broja putnika na aerodromima van Beograda.

Međutim, direktor Regionalne razvojne agencije "Jug" Bojan Avramović, gostujući u emisiji Južnih vesti posvećenoj upravo budućnosti niške vazdušne luke, naveo je da nema bojazni za niški Aerodrom, ali i pravdao stavove Vučića tvrdnjom da su "Nišlije štetne po državu" zbog čega su Udruženi pokret slobodnih stanara i DS zatražili njegovu smenu.

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zorana Mihajlović: Grad Niš nema dovoljno para da razvija aerodrom

Autor:S. MarkovićIzvor:Južne vesti
Gradobačelnik Bulatović otkrio recept za uspeh
 
I Mihajlovićeva optužila demokrate, zbog stanja sa niškim aerodromom; foto: JV/J. Adamović

Gradska vlast je poklonila Aerodrom “Konstantin Veliki” Državi, jer, kako kaže potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, Niš nije u stanju da u njega ulaže dovoljno para, da bi funkcionisanje ove vazdušne luke “bilo na najvišem nivou”.

Donedavno pozitivne analize poslovanja niškog aerodroma i prognoze gradonačelnika Niša Darka Bulatovića da će uskoro “Konstantin Veliki” moći samostalno da se finansira, "pali su u vodu".

Potpredsednica Vlade Mihajlovićeva tvrdi da ovaj aerodrom “nije u mogućnosti iz redovnog poslovanja da investira više od 10 miliona evra”, što je, dodaje, nedovoljno.

Sve analize pokazuju da Aerodrom “Konstantin Veliki” nije u mogućnosti da iz redovnog poslovanja investira više od 10 miliona evra koliko je potrebno da bi infrastruktura, oprema, funkcionisanje i bezbednost bili na najvišem nivou - rekla je Mihajlovićeva.

Vlada Srbije, dodaje ona, neće da dozvoli da Aerodrom “Kostantin Veliki” propadne.


DS kriv za sve

Nakon što je gradonačelnik Niša Bulatović okrivio nišku Demokratsku strankuza to što je on poklonio aerodrom Državi, i Mihajlovićeva je uprla prstom u njih.

Vlada Srbije neće da dozvoli da aerodrom u Nišu doživi sudbinu brojnih niških državnih firmi koje su propale i koje je svima nama ostavio Zoran Živković, Demokratska stranka i sve druge stranke koje su nastale iz nje - izjavila je Mihajlovićeva.

Podsetimo, nezadovoljni odlukom gradske vlasti da nišku vazdušnu luku preda"na ruke" Republici, oko 2.000 građana protestovalo je ispred Gradske kuće.

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Bulatović krivi DS što je poklonio niški aerodrom Državi

Autor:S. M. i P. B.Izvor:Južne vesti

Nemontirani snimak dela izjave gradonačelnika Darka Bulatovića

Iako se dosad u javnosti nije govorilo o navodno neispoštovanom ugovoru između Ministarstva odbrane i Grada Niša iz 2009. godine, u tom dokumentu gradonačelnik Niša Darko Bulatović vidi glavnog krivca što je morao da pokloni Aerodrom “Konstantin Veliki” Državi. Bulatović krivi “prethodnu vlast” što je taj ugovor potpisala i tvrdi da je “koristio svaku priliku” da o ovom problemu govori, ali da se građani o tome nisu informisali.

Dosad je aerodrom niškoj vlasti služio kao primer uspešnog poslovanja. Međutim, nakon sednice Gradskog veća od 30. marta, na kojem je odlučeno da se niški aerodrom pokloni Državi, Bulatović kaže da se ovo preduzeće "nije dovoljno razvijalo" i da je praktično od prvog dana otkako je na vlasti znao da će do ovoga doći.

BulatovicBulatović kaže da se aerodrom nije dovoljno razvijao; foto: P. B.Ipak, presudio je ugovor sa Ministarstvom odbrane, prema kojem je Grad trebalo da obezbedi zemljište za vojne stanove u Gornjem i Donjem Komrenu, što nije učinjeno.

Bulatović juče nije želeo da odgovara na pitanja novinara, a danas su ga novinari Južnih vestizatekli u hotelu Niški cvet, gde su bili smešteni fudbaleri Vojvodine koji su u Niš došli zbog meča sa Radničkim.

U razgovoru sa novinarima Bulatović je kao krivca za to što Grad Niš sada poklanja Državi aerodrom, označio Demokratsku stranku.

Svih ovih 9 godina Grad nije izvršavao svoje obaveze, zato što su to zaista velika sredstva, koja prevazilaze lokalne okvire. Jednostavno, Grad ima određene limite finansijske i onda možemo da postavimo pitanje kako je vlast 2009. sklopila ugovore koje sama nije poštovala i ni mi nismo u mogućnosti da te tako velike obaveze izvršimo - kaže Bulatović.

Na novinarsko pitanje da li je gradska vlast tržila Ministarstvu odbrane izmenu ugovora, s obzirom na to da smatra da je loš, Bulatović je odbio da odgovori, naglašavajući da bi to "bilo neodgovorno".

Izmena ugovora nije moguća, zato što je u ugovoru sve predviđeno, vi ste dužni da izvršavate svoje ugovorne obaveze. Ne možete tražiti izmenu onoga što ste potpisali i dogovorili, obavezni ste da izvrišite svoje obaveze, a vi ih niste izvršili.

Podsetimo, nezadovoljni odlukom gradske vlasti da nišku vazdušnu luku preda "na ruke" Republici, oko 2.000 građana protestovalo je ispred Gradske kuće. Jedan od zahteva onih koji su protestovali je i Bulatovićeva smena.

Pored toga, Bulatovićevu smenu zatražio je i deo opozicije, kao i udruženja građana.


"Kad god sam bio u prilici govorio sam da će se ovo desiti"

bulatovic

Gradonačelnik nije precizirao kada i gde je govorio o tome da će gradska vlast pokloniti aerodrom Državi; foto: P. B.Premda je odluka o poklanjanju aerodroma pred javnost došla iznebuha, prvi čovek Niša Darko Bulatović tvrdi da je o tome govorio "kad god je bio u prilici". Za to što građani nisu nisu bili upoznati s tim krivi medije "jer su im bile interesantnije neke druge teme".

Ja kada sam god bio u prilici da pričam, ja sam pričao o tome kakva je situacija na aerodromu, ali je očigledno, ostvarivanje kapaciteta i ostvarivanje rezultata krivo shvaćeno. Mnogo toga očigledno da vama nije interesantno kada govorimo, nego su interesantne neke druge teme. Ja sam o ovome govorio na prilikama kada su postojali sastanci, kada su postojale koordinacije, kada smo usvajali budžete,... - nabrojao je gradonačelnik.

Ipak, ni na nekoliko puta ponovljeno pitanje gde je tačno govorio o dugovanjima, gradonačelnik nije dao precizan odgovor.

Podsetimo, neizvesnost oko sudbine niškog Aerodroma traje mesecima. Početkom godine predsednik Srbije Aleksandar Vučić govorio je kako je Država dozvolila niškom Aerodromu da se razvija, što je ocenjeno kao "najgori vid centralizma". U kontekstu pregovora sa koncesijom za beogradski Aerodrom “Nikola Tesla”, Vučić je govorio i o ograničenju broja putnika na aerodromima van Beograda.

Međutim, direktor Regionalne razvojne agencije "Jug" Bojan Avramović, gostujući u emisiji Južnih vesti posvećenoj upravo budućnosti niške vazdušne luke, naveo je da nema bojazni za niški Aerodrom, ali i pravdao stavove Vučića tvrdnjom da su "Nišlije štetne po državu" zbog čega su Udruženi pokret slobodnih stanara i DS zatražili njegovu smenu.

Inače, na sastanku u Ministarstvu 28. februara kada se odlučivalo o budućnosti niške vazdušne luke, direktor Vladica Đurđanović, kako sam kaže, nije ništa govorio.

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

U moru "zonasumračkih" vesti kojih je kreator aktuelna politička elita svakako, ipak bi bilo zanimljivo iščačkati osnivački akt prilikom podizanja aerodroma, odnosno njegove obnove nakon NATO agresije.

Ovo govorim iz razloga da se ne bi naknadno pokazalo da oponenti sadašnjoj vladajućoj kliki nisu "duvali u prazno", a ova (klika) naposletku poentirala.

Nije mi namera, daleko bilo da ih branim, ali pitanje svih pitanja je koliki je vlasnički udeo vojske-države, naročito od 1952. godine kada je ozidana betonska PSS; tj. koliko je tada sredstvima učestvovala eventualno i lokalna samouprava, odnosno tadašnji JAT.

Dalje, da li je lokalna samouprava i koliko (a koliko tadašnji JAT-državni avioprevoznik) učestvovala u izgradnji pristanišne zgrade, terminala, platforme, tehničkog blka, rulnih staza...

Isto pitanje važi i za period nakon NATO agresije odnosno obnove aerodroma. (MIslim da su tu i neke strane donacije bile)

Suština je, onoliko koliko znam (a ne mora da znači da sam u pravu), da je sama "konstrukcija" u rečima "niška lokalna vlast poklonila državi aerodrom" u najkraćem malo nesrećna i neprecizna. Jer vojni deo aerodroma koji je "većinski" da se tako izrazim je svejedno "državni". 

Zato bi neobično bilo dobro precizirati koliko je udeo lokalne samouprave, a koliki države (kroz JAT prvenstveno) u izgradnji infrastrukture za prihvat civilnih letelica (terminal, platforma,...) i da li su eventualno vlasnička prava ranije bez obzira na uložena prenešena na Grad Niš? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Милан Ракић рече

U moru "zonasumračkih" vesti kojih je kreator aktuelna politička elita svakako, ipak bi bilo zanimljivo iščačkati osnivački akt prilikom podizanja aerodroma, odnosno njegove obnove nakon NATO agresije.

Ovo govorim iz razloga da se ne bi naknadno pokazalo da oponenti sadašnjoj vladajućoj kliki nisu "duvali u prazno", a ova (klika) naposletku poentirala.

Nije mi namera, daleko bilo da ih branim, ali pitanje svih pitanja je koliki je vlasnički udeo vojske-države, naročito od 1952. godine kada je ozidana betonska PSS; tj. koliko je tada sredstvima učestvovala eventualno i lokalna samouprava, odnosno tadašnji JAT.

Dalje, da li je lokalna samouprava i koliko (a koliko tadašnji JAT-državni avioprevoznik) učestvovala u izgradnji pristanišne zgrade, terminala, platforme, tehničkog blka, rulnih staza...

Isto pitanje važi i za period nakon NATO agresije odnosno obnove aerodroma. (MIslim da su tu i neke strane donacije bile)

Suština je, onoliko koliko znam (a ne mora da znači da sam u pravu), da je sama "konstrukcija" u rečima "niška lokalna vlast poklonila državi aerodrom" u najkraćem malo nesrećna i neprecizna. Jer vojni deo aerodroma koji je "većinski" da se tako izrazim je svejedno "državni". 

Zato bi neobično bilo dobro precizirati koliko je udeo lokalne samouprave, a koliki države (kroz JAT prvenstveno) u izgradnji infrastrukture za prihvat civilnih letelica (terminal, platforma,...) i da li su eventualno vlasnička prava ranije bez obzira na uložena prenešena na Grad Niš? 

Moguce je da si u pravu ali ne moze se prenebreci zanimljiva koincidencija da su se sada setili niskog aerodroma kad je Tesla prodat. I to aerodrom koji zaista radi neverovatno dobro. Ja ne pamtim, a nislija sam od rodjenja, da si ikada mogao da odletis negde iz nisa osim par nekih letova za tivat il tako nesto a ito je bilo nesto jadno, a danas imamo nekoliko low cost kompanija koje slecu na aerodrom i za 20-30e ljudi lete u holandiju, svedska, nemacka, austrija, turska... imam prijatelje koji su bukvalno bili u fazonu odletim do svabije na kafu i nazad... (naravno ne bas tako jednostavno ali kapirate koncept).
Nezadovoljstvo je  u tome sto su se bas sad setili da uzmu aerodrom za koji su do prosle nedelje govorili da obara rekorde poslovanja a sad odjednom Nis vise nije u stanju da ga odrzava...
Bojimo se da su dani niskog aerodroma odbrojani kako bi se povecao promet Nikole Tesle  u bg za koji kazu da mora narednih 15 godina da udvostruci promet kako bi investitori bili na nuli... to sa niskim aerodromom koji sabira trecinu srbije (jug) nece da biva te stoga taj aerodrom mora na dobos...

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A pogle sad ovo, stavio sam gore link gde ministarka objasnjava kako nis ne moze da upravlja vise aerodromom. E pa vidi sta cemu je ta ista ministarka prisustvovala:

Aerodrom Niš zvanično sertifikovan po EASA standardima


Aerodrom Konstantin Veliki Niš zvanično je dobio SERTIFIKAT AERODROMA od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva RS. Sertifikat je direktoru Vladici Đurđanoviću svečano uručila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, na svečanosti održanoj u Gradskoj kuči u Nišu.

Ovim sertifikatom je potvrđeno da JP „Aerodrom Niš“ Niš kao operater Aerodroma Konstantin Veliki ispunjava sve uslove za upravljanje aerodromom u skladu sa najnovijim propisima RS i Uredbom EU Komisije br. 139/2017 iz 2014.g.

Dobijanjem navedenog sertifikata Aerodorom Konstantin Veliki Niš svrstao se u grupu evropskih aerodroma koji ispunjavaju najviše operativne i organizacione standarde, kao i standarde iz oblasti bezbednosti vazdušnog saobraćaja.

EASA (Europian Aviation Safety Agency) je agencija EU koja se bavi poslovima bezbednosti u civilnom vazdušnom saobraćaju.

пре 39 минута, haveaniceday рече

Lek protiv kovida postoji. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Колико видим, према АПР-у, 25. травња 1990 је основано ЈП "Аеродром Ниш", где је уплатом од 8 милиона динара тадашњих 31. просинца 1997. године у 100% власништву оснивача, тј. града Ниша! (претпостављам по тадашњем моделу приватизације)

http://pretraga2.apr.gov.rs/EnterprisePublicSearch/Details/EnterpriseBusinessName/1034197?code=1ED4A33BC2D226C8C9C493D6FD344C8EEC2B577A

Не сумњајући у стручност људи који су повели протест, уз ограду да не познајем пословне односе, мсм. да би ипак требало прецизирати да се ради о просвједима ради тога што је Град Ниш поклонио држави 100% удела/власништва у ЈАВНОМ ПРЕДУЗЕЋУ "Аеродром", односно онога што би се колоквијално могло назвати цивилним делом аеродрома, да не би нпр. друг Вулин поставио питање, а шта они у Нишу тамо протестују када је аеродром израдила војска?

Јер гледано у правцу аутопута ка југу дакле, прво до џаде је, пристанишна зграда-терминал, технички блок, платформа, рулне стазе и спојнице власништво локалне самоуправе, писта је заједничка, а оно што гравитира Медошевцу је војно...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Сада видех саопштење министарке Михаиловић доктор Зоране. Нема двојбе. Удрите Нишлије и само напред. И 96-те је почело из Ниш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Овим симболичним гестом грађани Ниша су изразили захвалност Држави, оличеној у председнику Вучићу, за све што је урадила за њих.

Аеродром ће бити преименован у Председник Александар Вучић и за две до две и по године имаће промет од преко милион путника дневно, чиме ће постати најпрометнија и најзначајнија ваздушна лука на свету!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

                        Grad na poklon

 
Foto: Predrag Trokicić

Foto: Predrag Trokicić

Mijat Lakićević nam je nedavno objasnio kako je davanje aerodroma „Nikola Tesla“ u koncesiju firmi Vansi „dobro za Srbiju“. Doduše, dodao je i jednu malu napomenu: „Pod uslovom da ugovor ne sadrži neke tajne klauzule koje bitno menjaju njegov smisao i obaveze ugovornih strana, tj. koje pravni posao čine značajno drugačijim – što će se, ako ne već u septembru, kad-tad saznati“.

Naravno, u tajnom ugovoru sve su klauzule tajne. Ali ako je Lakićević mislio na klauzule štetne po javni interes građana Srbije, onda su ga juče dočekale jedna dobra i jedna loša vest. Dobra vest je da nećemo morati da čekamo do septembra da otkrijemo da li takve klauzule postoje. Loša vest je da one izgleda postoje.

Na osnovu čega se ovo može tvrditi, kada javnost još nije videla ugovor (i po svemu sudeći ga nikada neće ni videti)? Na osnovu neverovatne vesti da je grad Niš poklonio gradski aerodrom Republici Srbiji, i to na predlog republičke vlade. Dobro ste pročitali – grad je poklonio jednu uspešnu i profitabilnu firmu, i to ne bilo koju, nego onu koja taj grad svakog dana sve intenzivnije povezuje sa svetom.

Kakve to veze ima sa koncesijom za beogradski aerodrom, zapitaće se čitateljka? Za odgovor na to pitanje potrebno je vratiti se nekoliko meseci unazad, na gostovanje nelegitimno izabranog predsednika Srbije u emisiji „Oko“. Na pitanje voditelja da li će dovoljan broj putnika leteti sa beogradskog aerodroma, jer u suprotnom postoji opasnost da koncesionar bude oslobođen koncesione takse, predsednik odgovara da je „više od polovine“ putnika niškog aerodroma „oduzeto od rasta beogradskog aerodroma“. I dodaje: „To je ono što oni u Nišu nisu razumeli, da sve vreme, i to je super, mi smo pustili da se razvijaju, ali su sve vreme oni smanjivali kapacitete Beogradu.“

Ko je „pustio“ niški aerodrom da se razvija? Na kome je da to „pusti“ ili ne? Na nelegitimno izabranom predsedniku i njegovoj kamarili? I šta znači „smanjivanje kapaciteta Beogradu“? Jedino smisleno tumačenje ovih reči jeste da beogradski aerodrom ima sveto pravo na putnike koje niški aerodrom „otima“ nižim cenama, odnosno zahvaljujući low-cost avio-kompanijama. Lakićević bi svakako mogao da objasni nelegitimno izabranom predsedniku da ovo „otimanje“ mušterija nižim cenama, u ekonomskoj teoriji nije baš nepoznat fenomen, i da taj fenomen ima čak i svoje ime. U pitanju je – tržište.

Ali nelegitimno izabrani predsednik je toga i sam sasvim svestan. Na sledeće voditeljevo pitanje – da li postoji mogućnost da koncesionar toliko podigne cene karata da putnici masovno počnu da koriste jeftiniji, niški aerodrom, predsednik odgovara: „Svaki pametan čovek bi vam odgovorio prosto: onaj ko bi to uradio, izgubio bi putnike. Znači, izgubio bi tržište i ne bi mogao da naplati ništa. Ako ćete da izgubite polovinu putnika, džabe vam je što ste udvostručili vašu taksu. Možete i da je utrostručite, izgubićete još jednu trećinu putnika. Niko baš nije toliko glup.“

Tačno! Niko nije toliko glup, a svakako ne jedna moćna internacionalna kompanija kao što je Vansi. Pa kako onda ova firma očekuje da će imati tako veliki profit, odnosno tako veliki broj putnika, da će joj se isplatiti više nego izdašna investicija kojom predstavnici režima ovih dana paradiraju po medijima? Lakićević nudi svoj scenario – ukratko, Vansi je toliko napredna, genijalna i kreativna firma da će svojim fantastičnim menadžerskim sposobnostima preporoditi ne samo aerodrom, i ne samo Beograd, već i celu Srbiju, koju će čak i osloboditi diktature nelegitimno izabranog predsednika.

Ovako Lakićević:

„Da bi Vansi posle 25 godina bio na nuli, tj. da bi samo pokrio svoje ulaganje (blizu milijardu i po evra; sasvim precizno: 732 miliona za investicije i 730 miliona za koncesionu naknadu državi i građanima), potrebno je da se broj putnika utrostruči, tj. popenje na 15 miliona, odnosno da u Beogradu prosečno godišnje ostvaruje dobit duplo veću od rekordne prošlogodišnje, tj. najmanje 60 miliona evra. Tek će s profitom preko te sume početi da zarađuje. Ako to Vansi uspe, to znači da će Srbija 2043, na stogodišnjicu drugog zasedanja AVNOJ-a, biti potpuno drugačija zemlja. I da je Vučić davna prošlost. Ako ne uspe, to će značiti da Srbijom još uvek vlada Vučić. Kako god da se bude zvao.“

Lakićević, kao ekonomski stručnjak, svakako zna o čemu govori. Sigurno postoje i brojni primeri država širom sveta, u kojima strane kompanije sklapaju tajne ugovore sa diktatorima, samo da bi fer borbom i kreativnošću uspele da ostvare basnoslovni profit, preporode zemlju-domaćina i povrh svega – zbace sa vlasti istu onu diktaturu koja im je omogućila sklapanje tajnog ugovora. (Ako čitateljki ne pada na pamet nijedan takav slučaj, problem je verovatno u njenoj neobaveštenosti.)

Ipak, čini se da Lakićević previđa još jedan sasvim mogući scenario. Koncesionar sklapa tajni ugovor sa državom u kojem se basnoslovne takse uslovljavaju basnoslovnim profitima, tako da odgovornost za ostvarivanje ovih profita de facto prebacuje na državu, odnosno na njene aktuelne uzurpatore. Ovi uzurpatori onda rade jedino što im preostaje i što direktno sledi iz dumanja nelegitimnog predsednika na temu „gubljenja“ i „otimanja“ putnika – eliminišu svaku konkurenciju. Drugim rečima, Vansijeve projekcije izgledaju fantastično samo u tržišnim ulovima. Ukoliko iz računice izbacite tržište, one deluju već znatno realnije – ako konkurencije nema, možete podizati cenu aerodromskih taksi koliko vam volja, putnici ionako nemaju gde. U tom slučaju, ne samo da ne treba očekivati da će Vansijev uspeh Srbiju osloboditi uzurpatorskog režima, već upravo suprotno – uspeh ove kompanije postaje direktno povezan sa što dužim opstankom režima koji joj zloupotrebom državne sile garantuje monopolističku poziciju. Neka čitateljka sama proceni koji joj se scenario čini izglednijim, imajući u vidu ugovor o Beogradu na vodi, lex specialis i rušenje u Hercegovačkoj koje se sasvim slučajno odigralo tik pred istek ugovorne obaveze prema stranom investitoru.

Naravno, da bi se ovakav scenario sproveo u delo, neophodno je da se dese i neke potpuno neverovatne i blesave stvari – poput one da jedan grad pokloni profitabilni aerodrom. Ali, kao što vidimo, u naprednjačkoj Srbiji se dešavaju i takva čuda. Koliko će ovakav scenario usrećiti Srbiju, naročito Srbiju izvan Beograda, građani će imati prilike da saznaju veoma brzo, a Nišlije, po svemu sudeći, pre svih. Priča o gradonačelniku koji povija vrat pred siledžijama, tema je za neki drugi tekst.

Peščanik.net, 31.03.2018.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, GeniusAtWork рече

ali su sve vreme oni smanjivali kapacitete Beogradu

Централизована власт у БГ гуши целу Србију до коске... Знам да се Срби тога боје више него сифилиса, али неопходна је некаква "кантонизација", пре свега што се финансија и привреде тиче. Сваки округ мора да може да се развија и да "отима" капацитете било ком другом. То се зове здрава конкуренција. Не може све да се слива у Београд више.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...