Jump to content

Дејан Мачковић: Шта треба да се ради на црвено слово?


Препоручена порука

пре 15 минута, Родољуб Лазић рече

 

 

Ето, Јанко, да се придружим твом питању - шта овде није јасно? 

Није јасно зашто упорно не видиш део СВЕ ШТО СМАТРАЈУ ПОТРЕБНИМ.

Сваки литургијски хришћанин би требало да зна смисао ових речи ПРЕМА СВОЈОЈ ВЕРИ И ОДНОСУ СА БОГОМ.

Зато свети НЕ ЗАБРАЊУЈЕ него САВЕТУЈЕ. 

Јер зна за изузетке.

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 135
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 15 минута, Јанко рече

Није јасно зашто упорно не видиш део СВЕ ШТО СМАТРАЈУ ПОТРЕБНИМ.

Сваки литургијски хришћанин би требало да зна смисао ових речи ПРЕМА СВОЈОЈ ВЕРИ И ОДНОСУ СА БОГОМ.

Зато свети НЕ ЗАБРАЊУЈЕ него САВЕТУЈЕ. 

Јер зна за изузетке.

Слабо си ти прочитао светог. Покушај још једном, па упореди са Мачковићем и видећеш разлику. Свети Пајсије каже:

По правилу, пре вечерње уочи празника или недеље, сви радови престају. Боље је, ако је могуће, радити дуже претходног дана, како се не би радило током и после вечерње. Ако неко, из велике нужде, у недељу и празник, у вечерњим сатима, учини неке једноставне ствари, онда је то друга ствар.

То се мени скудоумном много разликује од Мачковићевог: 

јасно је да одговор да ли можемо радити недјељом и празником, упалити машину, прати косу и сличне ствари, с теолошке стране сасвим јасан...Они који живе редовним црквеним животом мирне савјести раде недјељом све што сматрају потребним.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@mirko1929

То је идиотизам што причаш. Нису твари или-или, него и-и. Неке ствари Господ допусти да човека опамети, из љубави не да га "спаљује". Ја сам ти прафразирао оно што је Митрополија објавила о Св. Петру Цетињском. Па ти то види са њима и Њим.

Таман сад да са Мачковићем о вешмашинама полемишем. Фала Богу што су ме други учили неким стварима. Није грех нити ћеш, сматрам, у пакао, ако некада порадиш неке послове, али ако режеш моторком док звоне звона за литургију, куд ће ти већи грех кад ниси тамо где тревваш бити. То је понета ове приче.

Неке крајности су дубока побожност народа, да неће недењом ни хлеб да умеси. Јер по тој твојј логици, протестанског тумачења ствари, онда су сва Јеванђеља у парадоксима. Где би стигли тако туумачећи. Кад окренути образ, кад не бацати бисере пред свиње. Кад веровати у Бога Христа који побеђује смрт, а кад у немоћног човека који са крст виче Оцу? Да ли морамо бити Марија ако је Господ прекорио Марту? И тако редом...него бесмислено је...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Ćiriličar рече

То је идиотизам што причаш

Не вређај човека... овај речник остави за пиво испред продавнице, а не за црквени форум.

Упозорење админа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Поуке.орг инфо рече

Не вређај човека... овај речник остави за пиво испред продавнице, а не за црквени форум.

Упозорење админа.

Слажем се да ово није у реду, нема потребе за оваквим изразима. 

У очекивању да ово не буде изузетак и да ћете исте аршине примењивати према свима, срдачно ваш...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@mirko1929 Ево да ти се пред "газдом" извинем  праштај!  Односило се на твој коментар не на тебе, но како год.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Поуке.орг инфо Слажем се, иако не пијем пиво  још само покажите ажурност према свима и још више ћу се се сложити.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Родољуб Лазић рече

Слажем се да ово није у реду, нема потребе за оваквим изразима. 

У очекивању да ово не буде изузетак и да ћете исте аршине примењивати према свима, срдачно ваш...

Писали смо истопвремено  наравно да туђе хрешке н еоправдавају моје, то јест да н емогу туђим оправдати своје, али критерији су јако дискутабилни...но дорбо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Ćiriličar рече

@Поуке.орг инфо Слажем се, иако не пијем пиво  још само покажите ажурност према свима и још више ћу се се сложити.

А нарочито према некима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ко о чему...добро рекао старац Пајсије да страдају који раде празником, али на чему се то темељи? Могуће је да неко не ради недељом из непоштовања Бога или Цркве не проблематизујући ово Мачково питање и такав због свога става може да страда по духовном закону, али ако дела по Мачковом -као Христос исцјељује у дан суботњи, будући да није циљ нерад него посвећење-делање стоји.

Генеалогија овог обичаја о нераду је само мутно показана и под историским околностима, има ли старац Пајсије неку другу мисао која би се могла повезати са овом или са неко шире теолошко тумачење, или они који заступају ту тезу?

Имао је и блжени Атанасије: Са десна на лево како косац коси! Ја сам то усвојио и радим тако због њега, али какве то везе има...исти Таса говорио је да религија убија, то је наше људско, наши најразноврснији начини поштовања Бога, па и рад и нерад.  Једини смисао нерада који видим би био неко синергијско препуштање Богу или другом да дела, неко самоумањење, опуштање. Али код нас у народу има 3 тома дебела књига"ваља се не ваљасе"  која нико се нико није усудио да потпише или приреди, али која је на снази и преноси се преко тараба и са кољено на кољено.

Смисао празника је синергија, али је то и смисао живота, ако је човјек током седмице заузет неким отуђеним радом, а не синергијским радом, он мора да предахне и да учествије у празнику, ако је пак рад синергијски да ли од њега треба предахнути?

Може неко по своме завјету да узме и Христа ради неради и то је ок. Ако је то недељно првило оно има смисла, али ко га је установио и са којим правом за све нас, нису Пајсије и Николај?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja mislim da je vrlo jednostavno,.... Jevrejska subota kao najveci praznik je presla u hriscansku nedelju kao nas najveci praznik,.... i samim time je i odmor u Bogu od svakodnevnih poslova i briga tokom ostalih dana, kada dodje subota,.... takodje presao i kod nas u nedelju i onda i mi takodje treba malo da odmorimo po Bogu i veri i crkvi,.... jer to je bila i sustina i Jevrejske subote i dana odmora,.... njihova formalna pravila za neradjenje raznih poslova su samo naglasavala i upucivala na ono drugo i sustinsko u tom danu,.... i to je odmor (po) u Bogu, nase posvecivanje Bogu bar u taj jedan dan,.... i to ako je moguce malo vise i jace Just_Cuz_19 nego ostalim danima,.... svetovnjak da odmori od poslova i briga i da se posveti Bogu i molitvi,.... monah malo vise molitve .... i tako dalje....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Заборављате да су прва богослужења била јако дуга.

Исто сте заборавили да смо сви различити. Односа са Богом има онолико колико има људи.

На пример: нећу радити празником оно чиме зарађујем новац, или нећу радити да друге не саблазним и унесем немир без потребе.

п. с. лепо сте развили тему.

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 46 минута, Bokisd рече

Ja mislim da je vrlo jednostavno,.... Jevrejska subota kao najveci praznik je presla u hriscansku nedelju kao nas najveci praznik,.... i samim time je i odmor u Bogu od svakodnevnih poslova i briga tokom ostalih dana, kada dodje subota,.... takodje presao i kod nas u nedelju i onda i mi takodje treba malo da odmorimo po Bogu i veri i crkvi,.... jer to je bila i sustina i Jevrejske subote i dana odmora,.... njihova formalna pravila za neradjenje raznih poslova su samo naglasavala i upucivala na ono drugo i sustinsko u tom danu,.... i to je odmor (po) u Bogu, nase posvecivanje Bogu bar u taj jedan dan,.... i to ako je moguce malo vise i jace Just_Cuz_19 nego ostalim danima,.... svetovnjak da odmori od poslova i briga i da se posveti Bogu i molitvi,.... monah malo vise molitve .... i tako dalje....

:DБоки прописује да, монах чији је посао молитва недељом ради мало више, каква новотарија, шест дана ради помало а у недељу запни.

Смисао живота је освећење, заједничко дјело, недељна литургија која се протеже на сво вријеме, забрана таквог рада је забрана литургије и велика већина оних који поштују 666 запивјести ваља се или неваља се устати на љеву ногу, не знају коме служе, нити их има на литургији, они су своје обавили и испоштовали.

Да се ту бар стало на 10 мојсијевих па да нпр. не лажу или не чине прељубу. Не него измишљају.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Имао је и блжени Атанасије: Са десна на лево како косац коси! Ја сам то усвојио и радим тако због њега, али какве то везе има...исти Таса говорио је да религија убија, то је наше људско, наши најразноврснији начини поштовања Бога, па и рад и нерад.  Једини смисао нерада који видим би био неко синергијско препуштање Богу или другом да дела, неко самоумањење, опуштање. Али код нас у народу има 3 тома дебела књига"ваља се не ваљасе"  која нико се нико није усудио да потпише или приреди, али која је на снази и преноси се преко тараба и са кољено на кољено.

Убија, убија. Ја сам држао све постове, нисам радио на празнике, избегавао сваку назнаку хуле, чак сам се својевремено оптерећивао и тиме како ћу ходати по плочицама, јер онда газиш по крсту и томе слично. И прошао сам ужасно у животу и то као директна последица држања вере. А знам гомилу људи који су најгори безбожници, који отворено и са задовољством хуле, па су срећни, задовољни и сасвим им је све потаман, не фали им длака с главе и није их спалио гром. Тако да, памет у главу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@mirko1929

мире,

стварно ми је жао због оног горе, али нисам назвао тебе идиотом, него идиотизмом такво поимање ове проблематике, тако буквално.

Друго, посебно ми је жао јер сам, не баш у детаље, читао твоју исповест јавну на другој теми, а пошто је много лично, иако се нисам сложио са неким деловима, нисам хтео да залазим у то сматрајући твјом личном ствари и страдање. Зашто ово говорим? Не да бих се оравдао, него зато што ја ценим људе који су "или слани ли слатки". Не волим код људи (то не значи да н епокушавам волети људе), дакле не волим код људи (поступке) "ни слане ни слатке". Не волим да градим ставове о личностима на основу пар коменатра, али сагледавајући (их) делимично кроз те коменатре, макар из њих, коментара, лако се ода утисак је ли човек "ни слан ни сладак" или "или слан или сладак". Е, зато ми ј епосебно жао  не замери. На страну сад да ли се слажемо или не слажемо.

Новији си на форуму. Наступио си јавно износећи једно своје страдање, ако ни због чега, био бих последњи идиот (да према себи искориистим "меру" као према твом коментару) ако бих таквог човека трпао у неко мишљење о нечему и сматрао то целим човеком.

Дакле, ово је да ти појасним, не да оправдам свој поступак. Праштај и свако добро!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...