Jump to content

Јанко

Члан
  • Број садржаја

    4963
  • На ЖРУ од

  • Број дана (победа)

    12

Последњи трофеј

Јанко је имао/ла садржај са највише реакција!

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Негде на путу ка...
  • Интересовање :
    Даруј ми, Господе, да ти се не молим празним речима уста мојих, него да паднем на земљу пред Тобом у дубоком смирењу срца и ума. Амин.

Contact Methods

  • Skype
    janko.bozovic
  • Crkva.net
    Јанко Божовић

Скорашњи посетиоци профила

21528 посетилаца

Јанко's Achievements

  1. Е, видиш, последњи пасус је ЈЕДИНА и НАЈВЕЋА одбрана старог календара. Најважнија ствар коју су Грци "разбуцали" 1924. усвајањем Новојулијанског календара је саборност. Одатле креће њихов садашњи пад, жељом да се буде центар. А то Васељенској никад није било страно. Кад бих терао мак на конац, рекао бих да је и сам раскол 1054. испровоциран ДО ТИХ ДУБИНА од стране исте. Рим је осудио само Патријарха и људе око њега, а Васељенски је осудио цео Запад. Да ли смо још тада као исток подлегли жељи Васељенске за преузимањем првенства власти, а сада коначно убирамо плод? Наравно да није било боље имати Папу за Врховног, но чини се да смо превише прећуткивали политизацију вере у Константинопољу још од тих дана, па и раније, до данас... Послушање мајци Цркви је ставка бр. 1, а време ће показати да ли ћемо ускоро имати само тај знак за познавање правог пута. Индикативно је да су се, после једног краћег времена, без обзира коме припадали, ипак СВИ манастири Свете Горе вратили на Јулијански. Дакле, сви логички, материјални, научни, па и аргументи усклађивања са одлукама ВС били би на страни Новог. Но, послушање својој Цркви и дух(овност) Атоса не дају мени, који нисам духоносац, да се држим логике пре духа... Зато ћу наставити да славим 25.12. по Јулијанском, чекајући или Свесаборну одлуку преласка на Нови - или разрешење разлога остајања у Старом у (будућим) историјским дешавањима.
  2. Можда је такво гледиште "прекомпликација". Време постоји због створености (дакле, за нестворено време "не постоји", тј не ограничава га), а смрт је мера пада. Не бих ја време и смрт у исти кош. Понављам, зато што ПРЕ Адама биљке и животиње нису грешиле већ припремале простор за човека и обнављање лице земље. Шта ако је библијски термин смрти ИСКЉУЧИВО везан за пад ЧОВЕКА И ПРИРОДЕ ЊЕМУ ДАТЕ - У РАЈУ! Бог је долазио СВАКИ ДАН ПРЕДВЕЧЕ да прича са њима. Дакле, време је текло. Разлика је само у КВАЛИТЕТУ живота, а то је било одређено НЕ временом него падом. Не бих ја делио брзину протока већ квалитет коришћења истог. Дан је био истовремено и УНУТАР и ВАН Едемског врта, на ИСТОЈ Земљи, али са другачијим условима У и ВАН....
  3. Обзиром да је за Бога 1000 година као дан/трен, а седми дан је (теолошки гледано) трајао од после стварања Адама и Еве до Рађања и Васкрсења Христовог (дакле, преко 5000 година) када почиње осми, невечерњи дан (ми сада живимо у вече осмог дана, Други долазак је почетак "обданице" тог осмог дана, дакле осми дан досад траје преко 2000 година), ако питаш за људске термине времена, онда сам за милионе људских година ПРЕ првог човека. Наравно, Бог може како год хоће, да створи свет и за трен и за дан(е) и за милионе/милијарде година. Разлог мог опредељења за толики циклус - чување слободе човека да може да изабере вером кроз скривање Бога у мноштву времена (дакле, и да сведочи да је Бог све премудро створио, али и да каже да је све случајно настало!). Када би стварање света било по Мирољубу и протестантима 7*24h и/или земља равна покрај целог универзума где су тела и системи у формама сфера - имали бисмо доказе креације. Онда нема слободе, не верујеш него ЗНАШ па самим тим МОРАШ са Богом, немаш слободу да му кажеш "Ти не постојиш". Не верујем у Бога који "потура" нпр фосиле диносауруса који никад нису били живи (да би нас заварао или шта већ), дакле лажи-Бога. Знам да многи имају проблем са умирањем пре Адама. Но, умирање (амартиа) је промашај циља постојања, а биљке и животиње нису "машиле" циљ свог постојања пре Адама - да припреме свет за човека. И сам Давид у псалмима каже да се они "у прах враћају", а кад Он отвори руку опет постају и тако ""обнављају лице земљи". Дакле, њихово нестајање није смрт у датом онтолошком смислу. Уосталом, Бог је створио живот на целој земљи у трећи, четврти, пети и шести дан, а Едемски врт само на једном месту, на истоку. Након изгнањаиз врта, људи излазе у реалност другачију него што је у "Рају", тамо где је због Дрвета Живота све имало тенденцију да живи вечно у заједници са Богом, кроз човека који једе да Дрвета Живота... Ето, моја слобода да бирам виђење, а како је заиста било - Он ће нам показати "за који минут"... 😂 Најважније од свега сада је: Христос се роди!
  4. Не знам зашто формулација да се "ненормално подвлачи". Разлог је био врло јасан за то време - да се не би славило у исто време, јер су теолошки необразовани мирјани почели схватати и говорити да је "све то у ствари исто" кад се слави у исто време. И то је доводило до многих прелазака из хришћанства у јудаизам. Напомињем да се Пасха славила седам дана, тако да је лако могло бити да један од тих седам дана буде недеља, па да се поклапају празновања. И не бих да будем мистик, али све те одлуке имају смисла до краја века из разлога који можда нама сада изгледају небитно, али се у једном моменту могу показати као "угаони камен" вере. Тако да - не бих ја то баш тако релативизовао. Има ко зна и ко би требало да објасни. Овај део са непокретним календаром је врло јасан, и сам Божић који треба да је у трећи дан након краткодневнице нам показује да смо одступили од тачног одређивања времена, на шта нас позива 1.ВС. Да ли је Новојулијански (Мелетијев) другачији од Миланковићевог по питању пасхалији и како је Миланковић тај део решио - то је ствар коју би најмудрије православне главе ваљало да свима нама подробно разјасне у овој 2023, сто година након сабора у Цариграду и предлога СПЦ...
  5. Ако ти је лакше схватити, од Христа наовамо је, веровао или не, ПОТПУНО ИСТИ БРОЈ понедељака, уторака, среда, четвртака, петака, субота и недеља У СВИМ КАЛЕНДАРИМА, Јулијанском, Грегоријанском и Миланковићевом. "И шта ћемо сад?" 😂
  6. Па ти види кад је била краткодневница 2022 и биће ти јасно докле је стигла револуција, број ротација је исти...😎
  7. Па нећу ја да ти кажем да си глуп, реци сам себи. По један преступни дан на отприлике век ипо се није требало тако рачунати и тако се стигло до 10 комада погрешно именованих, а који су постојали. Тај ИСКОРАК је тада исправно учињен (по питању непокретних дана), али су забрљали у пасхалији па су православни рекли ЈОК! Иначе, 2100. ће и Грег. направити грешку за 1 дан, но верујем да ће то католици усвојити као промену у Грег. Кал. да би остали "up-to-date".
  8. Ју, колико неразумевања са твоје стране. Исти број и ротација и револуција и секунди у оба, само различит НАЗИВ ДАНА. Да банализујем до крајности. 150-ак година од Христа јулијански је рекао да после 28.2. долази 29.2. а требало је да буде 1.3 РАДИ ПРЕЦИЗНИЈЕГ РАЧУНАЊА. Дакле, да НЕ буде преступна. И тако 13 пута до данас, сваки пут се другачије ИМЕНОВАО дан датумом. Не знам шта не можеш да схватиш...
  9. 😂 Па јулијански је управо то урадио претходним календарима. Да, прошао је исти број ротација и револуција само ти НЕ ЖЕЛИШ ДА ПРИЗНАШ СЕБИ да се у јулијанском очигледно примећује да он НЕ прати добро те циклусе начином бројања (именовања) дана у месецима. Толико очигледно да боли...
  10. Јесу, али си их У ПРОШЛОСТИ другачије ИМЕНОВАО. АКО желиш да их преименујеш УБУДУЋЕ имаш проблем само са ПРОПРАТНИМ стварима, тј празницима који су ПРИДОДАТИ том именовању дана. Дакле НЕЋЕ се изгубити ништа У ПРОШЛОСТИ, већ ћеш БРЖЕ закорачити У БУДУЋНОСТ, а тај ИСКОРАК (тј СВЕТИТЕЉЕ ИЗ ДАНА У ТОМ ИСКОРАКУ) ћеш расподелити по другим данима КОЈИ ЋЕ БИТИ. Понављам, та традиција померања празника је сасвим позната Цркви, и Богојављење је било на други Божић па померено, св Сава је померен 2 дана од упокојења због прослављања Богојављења, итд исл. Јасније?
  11. Из љубави према човеку који ЈЕСТЕ У ВРЕМЕНУ и који се ДО ДРУГОГ ДОЛАСКА МОРА ИСТИМ ВОДИТИ.
  12. Да додам, математичарима и техничким лицима је то врло лако разумљиво. Као конверзија нпр броја двадесет три из декадног у октални систем. Ако се ти налазиш у двадесет другом дану и схватиш да је сутра ТРЕЋИ ДАН ТРЕЋЕ ДЕКАДЕ али ти је из разлога прецизности праћења неких појава БОЉЕ да рачунаш у ОКТАЛНОМ систему, теби ће сутра бити СЕДМИ ДАН ТРЕЋЕ ОКТАВЕ. Ниједан дан се није изгубио, само мења име из система у систем. Е сад, ако си у том систему рачунања данима додао још нешто тј празнике, изгледа ти као да ти се У ТРЕЋЕМ ПЕРИОДУ губе 4 дана. Не, не губе се, већ су периоди другачији па их од сада треба другачије прерасподелити. Наравно, овде сам банализивао са кратким циклусима осам-десет дана, овде се ради о разлици у једном дану на век ипо...
  13. Сад си овде доста тога измиксовао. Види, нема укидања, већ испуњавања. Теолошки си фулао са Васкрсом у четвртак. Суштински, Христос је славио Пасху која је те године падала у суботу (почетак празновања саме Пасхе која је трајала 7 дана). Дакле, по јеврејском обичају а рачунато у римском систему, почињала је у ПЕТАК УВЕЧЕ. Са друге стране, изгледа да ниси упознат са традицијом прослављања првенаца дан уочи Пасхе, тога дана су славили синови који су први "отворили материцу" своје мајке, тј прворођени. ЗАТО је Христос могао имати готову трпезу у ЧЕТВРТАК УВЕЧЕ, јер је домаћин код кога су били био такође првенац. Дакле, тада је приготовљена прва Литургија, а самим Васкрсењем је возглављена у временском поретку. Тачно је да за Бога време ништа не значи. И рај се отвара васкрсењем, АЛИ је разбојник у петак ("данас ћеш...") већ био тамо. Но неке ствари не треба толико натезати, попут Великог Четвртка. Христос ЈЕСТЕ прославио Пасху ПО СВИМ правилима свог времена, а Васкрсењем им дао нови смисао. Нова Пасха.
  14. Мешаш ствари. Нетачно да се те ротације у новом календару "нису догодиле" већ се врши "конверзија" рачуна СВИХ ТИХ ДАНА ИЗ ЈЕДНОГ У ДРУГИ КАЛЕНДАР уназад до Христа, да би се ТАЧНИЈЕ рачунало ОД ОВОГ МОМЕНТА. Дакле, сви дани су се већ догодили и нигде се не губе. Међа између два календара, тј усклађивање, се врши прослављањем оних светих из дана који "привидно нестају" померањем њиховог прослављања на неки ближи датум САМО ТЕ ГОДИНЕ (ово је позната пракса нпр у првој седмици Великог поста. Понављам, сви они су били ту, али је у њима временом акумулирана грешка у редоследу прослављања). Дакле, није фора у нестајању дана, како ти мислиш, већ у прерасподели дана уназад по тачнијем календару да би се од сада прецизније рачунали празници попут Божића. Недеља нема, али и Пасха (дакле покретнии) и Божић (непокретни празник) имају. Понављам, неће нас Бог карати због временске нетачности, већ начина прослављања. Мало шале није наодмет:
  15. И ја чекао поенту и не дочекао. Биће да има још, ако је цитирао... У међувремену док чекамо разјашњење чије су ове мисли, баш ме занима да ли су одлуке 1.ВС. на линији "старог" или "новог" календара, обзиром да се инсистирало на АСТРОНОМСКОЈ ТАЧНОСТИ. Зато је била обавезна Александријска Црква да сваке године произноси датум Васкрса (опсерваторија у Александрији је давала ту прецизност, уосталом ту је Созиген и створио Јулијански календар. То НИЈЕ аргумент ЗА исти, већ би пре био аргумент да би, да је остало да Александрија пази на време а не да се рачуна по Дионисијевим таблицама, Новојулијански календар био пронађен много пре Грегоријанског јер би се брзо приметила одступања календара од астрономских дешавања). Наизглед, Божић са 1.ВС. нема ништа. Но, ако је он установљен тог датума (између осталог) и из јасног разлога разјашњавања "праслика" које је Бог као човекољубив дао чак и паганима (Римљанима бог сунца уместо Сунца Правде, Словенима храст уместо Христа итд), и ако је чак и време прослављања симболички утврђено у трећи дан "напредовања сунца" (дакле трећи дан након краткодневнуце) - онда је Миланковићев календар са прецизни(ји)м рачунањем Васкрса и Божића управо повратак првим одлукама ВС од којих смо временом одступили. Још три ствари. Прва, аргумент да је Јулијански календар "освештан богислужбеном употребом" је сам по себи никакав. Тако онда сваки може бити освештан временом и употребом у Цркви, па и овај прецизнији тзв Новојулијански. Друго, као дете Цркве увек ћу славити онако како каже моја помесна Црква, но то не значи да не могу имати своје мишљење које је другачије(од кога?!?) по овом питању. Треће и последње се односи управо на ову реч "другачије". Наступајуће 2023. ће бити тачно 100 година (!!!) како је НАША помесна Црква предложила Васељени Миланковићев календар. Од тада потиче и обележавање у нашим црквеним календарима "стари" (Јулијански) и "нови" (Новојулијански, тј Миланковићев) календар. Празници по Грегоријанском су посебно одвојени да се стави јасна разлика. Дакле, став наше цркве би требало да буде јасан - ми предложили, ми сматрамо да је исправнији, ми ЧЕКАМО да се саборно усвоји (читај, чекамо да Руси кажу Амин јер без њих, Грузијске и Јерусалимске нема саборне одлуке. Мислим да је јасно да би задње две поступиле исто као и РПЦ). Ето, уз Хаџију да имамо још који прилог за созерцавање о овом питању.
×
×
  • Креирај ново...