Jump to content

Одговор Епископа западноамеричког Г. Максима поводом текста Епископа бачког Господина Иринеја „Опасни портпароли“

Оцени ову тему


Препоручена порука

Управо сада, Zoran Đurović рече

Ова ти је одлична, мада Максима убацити у ту групу је... 

...права ствар ;)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 212
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 31 минута, Александар Милојков рече

Изволите, дајте нам наводе из тог текста па да дискутујемо. Паушалне оцене, без уласка у анализу, јесу легитимнe (то што се вама нешто свиђа или не), али не значе ништа у дискусији.

Ceo tekst je problematican. Sve sto je napisano u njemu- Pokusaj da se opravda ono sto cini Bart i da se pokaye kako bi Rusi trebalo da budu srecni sto ih neko pravi budalama. Evo ceo tekst je problematican pa hajde da raygovaramo. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Trifke рече

Ceo tekst je problematican. Sve sto je napisano u njemu- Pokusaj da se opravda ono sto cini Bart i da se pokaye kako bi Rusi trebalo da budu srecni sto ih neko pravi budalama. Evo ceo tekst je problematican pa hajde da raygovaramo. 

То онда на тој теми, кад будем нашао времена... На овој можемо анализирати неке наводе/ставове из тог текста.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Zoran Đurović рече

Јесте, поготово кад га назива портпаролом и видовњаком украшеним бујном маштом и да не капира ништа. 

Ех, шта мени моја жена све каже, а знам да ме највише на свету воли. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Александар Милојков рече

Не, ја видим проблем ако ме неко убеђује да више нисам са тобом у евхаристијском општењу. Јер си и ти, драги мој оче и пријатељу, Цариграђанин. И не желим да те изгубим у својој литургијској радости.

Ја јесам фанариот, али никако не могу да прихватим Максимову апологију "безакоња". То је ван сваке памети. И према мени се примењује икономија у Сербији. Јер идем код људи које познајем и нико ми ништа не замера, јер до јуче смо саслуживали. Но, ова ствар мора да се реши, јер прети да постане као раскол из 54. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Александар Милојков рече

Ех, шта мени моја жена све каже, а знам да ме највише на свету воли. :)

:))12:smeha::)) Умирем! Добро је да те хумор није напустио, иако су те аргументи оставили на милост и немилост:)) Да будеш убедљивији 26!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Александар Милојков рече

То онда на тој теми, кад будем нашао времена... На овој можемо анализирати неке наводе/ставове из тог текста.

Dobro mozes li mi makar  neki od tih stavova koji su izneti u tom tekstu opravdati?

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Александар Милојков рече

Контекст владике Максиме је да их У ЕКЛИСИОЛОШКОМ СМИСЛУ нема.

 Замајаваш се... Добро је да ниси адвокат в. Максима јер би јако лоше радио тај посао.

Дакле, није само еклисиолошки контекст, него и буквални:

пре 21 часа, Александар Милојков рече

он нам поставља директно, али суштински непотребно и бесмислено питање: да ли бих саслуживао са поменутим епископима и да ли њихове присталице очекујем на „свеправославном саслуживању“? Но, свако ко пажљиво чита наше Саопштење види prima facie да је одговор негативан.
Ми нити то хоћемо (без одлуке Сабора Српске Цркве),
нити можемо (јер у Америци њих нема).

 

Оно подебљано је еклисиолошки део: они, без одлуке СПЦ, за нас не постоје еклисиолошки;

оно подвучено је буквални који се наставља [на еклисиолошки] tj.: [чак и када би СПЦ одлучила да служи са њима] ми то не можемо јер у Америци њих нема.

Да си ти у праву тврдња би у реченици била непотребно и незграпно дуплирана и гласила би:

Ми нити то хоћемо (јер они еклисиолошки не постоје без одлуке Сабора)
нити можемо (јер у Америци њих еклисиолошки нема без одлуке Сабора).

Чисто сумњам да је Максим као врстан теолог имао намеру да склепа овакво нешто, јер би за еклисиолошку ограду био сасвим довољан и први део реченице. Зато и каже да је Иринејево питање и непотребно и бесмислено, дакле на два нивоа, еклисиолошком и буквалном. Дакле, поред еклисиолошке ограде он је хтео да нагласи и да њих буквално тамо нема и у томе је направио грешку.

Ваљда је ово мало боље од "неуке баба Јелице" тј. ваљда видиш "неку логичко-егзегетску анализу"...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Vladan :::. рече

наравно да њих као Цркве за СПЦ нема, не постоје, неканонски су, непризнати, расколници, али то не значи да их нема никако и да немају лажни тј. "црквени" ентитет, који се тамо представља као Црква, и да неко не може, ако је довољно луд, да "саслужује" тамо са њима.

И нико није в. Макисму учитао расколнике него су се сви питали да ли их или не он подразумева. Сада, коначно, након ваздан писанија, знамо да их, хвала Богу, не подразумева, с тим, што је то било подразумевано, али, ето, некако, то није тако схваћено, и настаде ово велико дописивање, не знам зашто...

Па, не знамо ни сад. Чак ни после Милојковог "објашњења" ситуације, а наролито не после в. Максимовог одговора в. Иринеју којим је изазвао још већу конфузију. Како по питању циљне групе његовог оригиналног саопштења, тако и по питању односа и става који он заузима према расколницима и онима који им се присаједињују. 

Хтео сам да избегнем коментарисање овде јер на главној теми о расколу сам о томе писао. Али истине ради морам да кажем. По лоици Милојковог објашњења сви они расколници које Думенко приволи да се повинују "Томосу" и приклоне се Вартоломеју, ће бити легитимни клирици Цариграда са којима би Владика Максим саслуживао. Јер он каже....

пре 7 часа, Александар Милојков рече

Међутим, њих нико од православних не признаје (па их тако ни наш владика Максим није подразумево под онима са којима се традиционално саслужује, када је говорио о саслуживању СПЦ у САД са осталим ПЦ), будући да ни до сада нису били под канонским окриљем. 

Из чега следи да када их, по речима Милојкова, Думенко ипак наговори да прећу под Цариград, да ће тада бити "под канонским окриљем". Што значи да владика Максим такве подразумева као саслужитеље.

 

 

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 38 минута, Zoran Đurović рече

Ја јесам фанариот, али никако не могу да прихватим Максимову апологију "безакоња". То је ван сваке памети. И према мени се примењује икономија у Сербији. Јер идем код људи које познајем и нико ми ништа не замера, јер до јуче смо саслуживали. Но, ова ствар мора да се реши, јер прети да постане као раскол из 54. 

Драги мој Аво, није то апологија безакоња. Јасно је да се овде ради о икономији. По акривији би морало бити - онај ко је са расколницима у општењу и сам постаје расколник, те се сходно томе са њим прекида општење. Но, овде се ради о, како је то лепо објаснио и сам владика Иринеј, о легитимној икономији. А икономија нема аргументе, они су више на страни акривије. Акривија има своје форме и нормативе из којих долази оно логичко "дакле". Икономија то нема. Али, циљ и акривије и икономије, како је то опет владика Бачки истакао, јесте исти - спасење, опстанак, јединство Цркве.

Свакако да се над нашом Црквом надвила велика мука и опасност. То је и разлог више зашто оваквим темама не треба приступати као у навијању не неким вашарским турнирима, са циљем да се одреди "победник" и ко је кога "више разбио". Јер, драги мој Аво, ако пуца општење, ако тебе одвоје од мене, шта онда и од мене остаје? Свакоме коме је јасна суштина бића Цркве, у којој се налази и сама могућност нашег спасења (а та суштина је управо: ОПШТЕЊЕ), са великом ће бригом и љубављу приступити оваквим темама. Црква није политичка партија па да са њом изводимо вратоломије, како бисмо стицали "политичке поене". Црква је живот. Не коцкајмо се са својим животом. Чувајмо нашу Цркву - по сваку цену. Без кланова, без партијашења и без ичега што са собом носи суштину супротну оној коју има Црква - поделу. 

Нека победи јединство, па таман и сви аргументи били на страни подела. Амин, Боже дај!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 37 минута, Trifke рече

Dobro mozes li mi makar  neki od tih stavova koji su izneti u tom tekstu opravdati?

Могу. Услов је да ми поставиш конкретно питање. А ја сада да ти пишем овде читаву егезгезу текста владике Максима, стварно немам времена.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Александар Милојков рече

Како год, ја не желим, нити ћете ме на то навести, да нашу двојицу архијереје сведем на двојицу пијанаца, а њихово полемику на кафанску тучу и да оваквим судом судим:

Ово је врло нефер коментар, да не кажем да је некултуран. Зато што инсинуира да сви остали који имају став супротан твоме своде двојицу архијереја на двојицу пијанаца и њихову полемику на кафанску тучу. 

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 39 минута, Zoran Đurović рече

:))12:smeha::)) Умирем! Добро је да те хумор није напустио, иако су те аргументи оставили на милост и немилост:)) Да будеш убедљивији 26!

Каже: Ја немам мужа! Имам лаптоп, књиге и Светог Августина! :)

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Ведран* рече

Ово је врло нефер коментар, да не кажем да је некултуран. Зато што инсинуира да сви остали који имају став супротан твоме своде двојицу архијереја на двојицу пијанаца и њихову полемику на кафанску тучу. 

Страшно ти је закључивање. Нисам то рекао за другачији став, већ сам цитирао конкретну реченицу, конкретног саговорника. Хајде погледај мало боље и покушај да све доведеш у нормалну логичку везу, пре него што изнесеш суд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...