Jump to content

Зоран Ђуровић: Шта има Амфилохије против Степинца?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Зоран Ђуровић: Шта има Амфилохије против Степинца?

 

Прочитасмо: «На празник Светог апостола и архиђакона Евпла, Архиепископ цетињски и Митрополит црногорско-приморски г. Амфилохије служио је свету Литургију у дому породице Владимира Кадагандома у граду Куско у Перуу. Саслуживали су јеромонах Рафаило..., протојереј-ставрофор Драган Митровић и протођакон... Јарамаз. У току свете службе Владика је крстио Едуарда Хербер Валегу, који је док је био у Римокатоличкој цркви вршио дужност ђакона. Митрополит Амфилохије му је на крштењу дао име Евпло по светитељу кога је Црква тог дана славила.

Владика се на крају Литургије обратио пригодном беседом: - Данашња Литугија је велики благослов за дом Владимира Кадагандома. Дом Божји од данас постаје овај дом. Благослов Божји за све чланове ове породице, нарочито на оне који су примили свето крштење. Велики је то благослов и за овај град и сав народ који живи у њему. Јер, ови свети дарови су принијети за све и за сва, за једну, свету, саборну и апостолску Цркву и за сву васељену, казао је Митрополит...»[1].

Такође читамо: «Амфилохије посјетио је јуче у граду Куско у Перуу тамошњег римокатоличког надбискупа монсињора Ричарда Данијела Аларкон Урутиа. У срдачном разговору Надбискуп Урути је пожелио Митрополиту Амфилохију добродошлицу и истакао да је веома срећан због сусрета додајући да је Митрополит Амфилохије први православни епископ који је посјетио град Куско и служио у њему. Митрополит Амфилохије је преузвишеног г. Урутиа обавијестио о формирању Парохије Свете Тројице за Куско и представио му новоименованог повјереника за ту парохију г. Владимира Кадагандома. Надбискуп је казао да његова надбискупија стоји на располагању за све што буде требало да се помаже парохији»[2].

Више не читамо и измишљени перверзни говор Митр. Амфилохија на овом покрштавању, јер сам унапред најавио текст против тога. У том тексту, који је био на Поукама, говорило се да су ови католици крштени као и Исус што се крстио у Јордану, као што су Апостоли крштавали и сл.

Проблем је што и без ових бесмислица (да се Ис. крстио трократно – није, јер се крстио од Јована у опроштење грехова, тако да би било бесмислено то што су Апостоли после крштавали у име Тројице ове који су крштени од Јована), Амфилохијев гест је дубоко нехришћански. Прекрстио је крштеног човека, и то тамо где је био угошћен! Непоштовање неког ко те гости, мени се коси са хришћанским моралом.

На једној вечери у Риму, са Митр. Амфилохијем, поменуо сам му био начелно о проблему прекрштавања, а он ми је одговорио: «Ако се неко осећа да је некрштен, ја га крстим поново!» - Питах: «Од када је крштење ствар осећања?» - Није ми одговорио.

Наиме, овиме би се увела провизорност, крајња арбитралност око крштења и срушио темељ саме хришћанске догме. Јер, ја могу сутра да се пробудим и да се осетим да нисам крштен. И шта сад? Амфилохије ће опет да ме крсти? Тако је његовог попа, Славишу Лекића из Аргентине, који се хвалио како прекрштава католике, поново крстио, са целом породицом, Акакије Утешитељ! И то нашем добром Митрополиту није било за наук, него је узео да ради као злосрећни распоп Славиша. Да прекрштава католике.

Нема 10 васкрсења из мртвих, 10 цркава, 10 богова, 10 крштења... Символ вере је јасан: «Верујем у једно крштење». И то је Црква утврдила и са Вјерују и догматским канонима; нпр. Апостолска Правила, 47: Да се свргне епископ или презвитер који поново крсти неког, или опет не крсти оног кога су јеретици крстили. Одавде произилази да Амфилохије мисли да Папа није крштен. Мени је то лудило мозга, али је можда Митрополит у праву. Али сада не разумем како је он у општењу са Руском Црквом, јер они не прекрштавају католике, а у складу са овим каноном би били сви свргнути? Његов сабрат, Артемије, се пробудио из сна, као у Матриксу и увидео да су све Цркве православне у јереси! Амфилохије плаче за њим и позива га назад, а Артемију су се отвориле очи, док Амфилохије неће да види веру коју кроз (не)дела исповеда!

Који је сабор укинуо ово правило? Ниједан. Напротив, овај канон је потврђен на Васљенским саборима, Другом из 381, са каноном 7 и Трулском из 691. каноном 95, где се јасно вели да се једним јеретицима не признаје крштење, па се крштавају изнова (односно по први пут), други, се миропомазују, јер су блажи случај, а трећи се примају без икаквих сакраменталних радњи, јер су хришћани и свештеници. Када се прави ово разликовање, сасвим је јасно да је Црква строго дефинисала начин примања оних који нису у јединству са њом. Тога се данас држе католици, а од православаца Руси. Неко бесмислено оправдање, које је побрисано, а приписано Амфилохију, на линији са Агиоритом, било је да је крштење обављено трократним погружењем. Св. Папа Григорије Велики, чију службу служимо, вели да је свеједно да ли је једно или трократно погружење, јер је битно да је у име Оца, Сина и Светога Духа. И то није мишљење неког провинцијског теологчића.

На крају, хајде да пристанем да је Амфилохије изнад свих ових светаца и Васељенских Сабора, као и одлука сабора са Родоса, које смо ми, православни, потписали, остаје проблематично како он може (са којим образом) изаћи пред проусташког Јуру Кришта и рећи му да Степинац није светац јер је покрштавао Србе, Јевреје и Цигане? Амфилохије прекрштава крштене! Степинчев изговор је много јачи, јер он вели да је на тај начин спашавао животе прекрштених (иако тај термин не постоји код католика), док Амфилохије не спашава никога, него меће погребни камен на гроб екуменског дијалога, хулећи на крштене душе, и чинећи монструозни злочин, како га је називао свети Августин!

Плашим се да све ово Митрополит зна, али да се прави луд, јер се руководи не хришћанским осећајима, него неким дневно-политичким мотивима. Од мене, који сам најмањи од пророка у Израиљу, може да добије само гаранцију да ће му сав пројекат пропасти јер је грађен на песку.             

 

[2] https://pouke.org/forum/index.php?/index/-/1346435955/%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82-%D0%B0%D0%BC%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D1%85%D0%B8%D1%98%D0%B5-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BE-%D1%81%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B1%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BE%D0%BC-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%BE-r10394/&tab=comments#comment-1800096

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

( Uf, vracaju mi se flash -evi u glavu', koliko smo tema bese imali o krstenju i koliko stotina strana i meseci pisanja. )

Pa, bilo je svasta i svacega u mnogim vremenima, i jedno i drugo, i prekrstavanje rimokatolika i 'samo' miropomazanje i to i od strane i Rusa i od Grka.

( po meni ) Ako vreme zahteva, treba primenjivati blagost radi mira i ljubavi i mogucnosti pomirenja. Sv. Trojica se ispoveda kod krstenja, pa, ako smo tu slicni, onda sam obred ( oblivanje ili pogruzenje ) neka bude trenutno po strani ( pa, i kod nas se mnoga krstenja obavljaju oblivanjem :0205_whistling: )

( ali, ako moz' pomirenje u pravoslavlju, ako ne moze, nikom nista,... :smeh1: )

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Чини ми се да код  м.Амфилохија поред сујете постоји и несхватање не крштења ни хришћанства него религије уопште.Биће да он религију своди на психологију, а то је стварно највећа опасност за сваку веру па и хришћанство.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 4:43, син милутин рече

Треба "докрштавати" римокатолике, обзиром да припадају јеретичкој јерархији. 

Expand  

Ти си некрштен, чим овакгу глупост изваљујеш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 5:31, Zoran Đurović рече

Ти си некрштен, чим овакгу глупост изваљујеш.

Expand  

Опрости ми папе... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Amfilohije je grčki đak, a ne znam zašto mi se čini da oni popovi koji su se školovali u Grčkoj prekršavaju katolike...jer u Grčkoj je ova praksa široko rasprostranjena od vajkada...valja zbog tog istorijskog sukoba Carigrada i Rima. 

Rusi se nisu trvili s katolicima toliko, imali su u skorije vrijeme problema s prozeletizmom, ali generalno su u boljim odnosima, pa vjerovatno i imaju te mirnoće da se spuste na zemlju i uz to još i poštuju kanone. 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Veliki utjecaj na Amfilohija izvršio je svetosavski teolog Justin Popović.[2] Postdiplomski studij nastavlja u Bernu i Rimu. Odatle prelazi u Atenu, u kojoj, za vrijeme sedmogodišnjeg boravka, pored svakodnevne svećeničke službe, uspijeva doktorirati sa tezom o Grigoriju Palami, koju piše na grčkom jeziku i brani uz najvišu moguću ocjenu.[2]

Mene zanima jel' taj Palamin doktorat tako značajan i koliko je uopće bitan za "našu" i "vašu" Crkvu?!!

I jel ovaj Džastin dobar ili zločest?!!I koliko je on uopće značajan za sveopću Crkvu?!!ne_shvata

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 3:10, Августин рече

Чини ми се да код  м.Амфилохија поред сујете постоји и несхватање не крштења ни хришћанства него религије уопште.Биће да он религију своди на психологију, а то је стварно највећа опасност за сваку веру па и хришћанство.

Expand  

Slazem se u potpunosti sa ovim.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

https://svetosavlje.org/krstenje-katolika/

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 8:15, Isusovo magare рече

Veliki utjecaj na Amfilohija izvršio je svetosavski teolog Justin Popović.[2] Postdiplomski studij nastavlja u Bernu i Rimu. Odatle prelazi u Atenu, u kojoj, za vrijeme sedmogodišnjeg boravka, pored svakodnevne svećeničke službe, uspijeva doktorirati sa tezom o Grigoriju Palami, koju piše na grčkom jeziku i brani uz najvišu moguću ocjenu.[2]

Mene zanima jel' taj Palamin doktorat tako značajan i koliko je uopće bitan za "našu" i "vašu" Crkvu?!!

I jel ovaj Džastin dobar ili zločest?!!I koliko je on uopće značajan za sveopću Crkvu?!!ne_shvata

Expand  

Pa, ne moze doktorat da bude neki faktor, ali, tema o sv.Palami je itekako bitna za nasu crkvu.

Djastin zlocesti ,....novi nadimak,... :smeh1:

Za nas je i ovaj cika Djastin znacajan u nasoj crkvi. ( bolje nemoj da citas nesto od njega, imao je 'pik' na papu,...:D )

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 3:10, Августин рече

Чини ми се да код  м.Амфилохија поред сујете постоји и несхватање не крштења ни хришћанства него религије уопште.Биће да он религију своди на психологију, а то је стварно највећа опасност за сваку веру па и хришћанство.

Expand  

Au, brate, pa ti coveka 'ocrni' maksimalno. confused1

Svi imamo vrline i mane, ali, ovde kod tebe ispade covek 'opasan' neki lik, za nasu veru i hriscanstvo. ( ovo je bas teska uvreda za jednog episkopa u nasoj crkvi ).

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 8. 2018. at 14:16, Bokisd рече

 

Djastin zlocesti ,....novi nadimak,... :smeh1:

Za nas je i ovaj cika Djastin znacajan u nasoj crkvi. ( bolje nemoj da citas nesto od njega, imao je 'pik' na papu,...:D )

Expand  

Jašto ću evo sve letim..ako ću koga čitati to će biti Augustin.(ali ne znam otkud da započnem:(),usput naša ga Crkva spominje na sutrašnji dan tj.dan njegove smrti 28.augusta(ako je to točan datum)..

A ovog Justina ću promatrati odozgo kad otegnem papke..sad nemam vremena za njega..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...