Jump to content

Сексуални односи по Календарчету

Оцени ову тему


Препоручена порука

1 hour ago, Neša_ рече

Gluposti. A najveća od svih je kada neko kaže da se deca prave. Decu niko ne pravi, a pogotovo ne muškarci. Razvoj deteta u majci počinje začećem, a za to je dovoljan samo jedan odnos. Uloga muškarca je tu svedena na minimalni minimum, dok sav teret pada na ženu.

Zatim, u Srbiji na primer, seksa je više nego ikad, ali dece je sve manje i manje. Svi znaju zašto.

 

force be with you! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da se upisem ( nisam mogao ranije, nesto me virus oborio u krevet  brrr ) 

http://bible.optina.ru/new:1kor:07:05

Kako kaze sv.Jovan Zlatoust ( koga interpretira sv.Teofilakt Ohridski ) :

"Да би се предали посту и молитви.

Објашњава шта значи његов израз: привремено, тј. кад дође време да обитавају у молитви, односно, да се моле с посебном усрдношћу. Није једноставно рекао: "ради молитве", него: да би се предали молитви. Да је апостол сматрао да је супружнички живот препрека за уобичајену свакодневну молитву, како би онда на другом месту рекао: Молите се без престанка (1. Сол, 5; 17). Дакле, да би ваша молитва била срчанија, уздржите се једно од другог: иако не скрнави, (брачно) спајање омета благочестиво делање"    ( sv . Teofilakt ).

Ili, kako kaze sv. Teofan Zatvornik :

"Заповедует воздерживаться во время поста для усерднейшей молитвы: может это идти ко всем церковным постам, особенно же к говению. Прекращать воздержание советует,– да не искусит сатана. Следовательно, если нет опасности, то можно воздержание и продолжить. Видно, что Апостол хотел бы, чтобы воздержание держали будто закон, а сходились только уступая крайней необходимости, которая определяется не пожеланиями, а естеством и даже не естеством, а благоразумием."

Znaci, ako postoji saglasnost i ne postoji opasnost od pada u preljubu zbog neuzdrzanja, apsistencija zbog posta i usrdne ili srcanije ili savrsenije tj. verovatno Bogu prijemciviji i ugodnije ( molitve ),...... se i cini apsistencija po dogovoru supruznika.

Pa, sad, verovatno, svako po savesti i jacini vere i usrdju u ugadnjanju Bogu, moze da se preda molitvi i postu u braku putem apsistencije. Mislim, da nam ovi svi postovi po 'kalendarcicu' ( :citac: ), upravo pokazuju neko 'idealno' i zeljeno stanje koje Crkva hoce da imaju i zele vernici u braku.

Sad, ko koliko moze i koliko ima snage i volje da ispuni ovaj neki krajnji cilj, je druga prica. Na savesti svakog je da izmeri svoje snage i da nekako uskladi svoje bracne duznosti sa duhovnim duznosti u izazovima i iskusenjima u braku kod apsistenticiji od tog braka ( kako kaze apostol,....da supruznike djavo slucajno ne iskusa,...vise nego sto mogu podneti u uzdrzanju )....

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, Bokisd рече

u.

Sad, ko koliko moze i koliko ima snage i volje da ispuni ovaj neki krajnji cilj, je druga prica. Na savesti svakog je da izmeri svoje snage i da nekako uskladi svoje bracne duznosti sa duhovnim duznosti u izazovima i iskusenjima u braku kod apsistenticiji od tog braka ( kako kaze apostol,....da supruznike djavo slucajno ne iskusa,...vise nego sto mogu podneti u uzdrzanju )....

 

 

mozes da objasnis ovo sto sam pocrveneo?

  • Свиђа ми се 1

force be with you! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd 

ОТАЦ АЛЕКСАНДАР ШМЕМАН
Наставићу да се бавим „духовношћу.“ Једноставно: задивљен сам егоцентричношћу ове „духовности“; са „ја“ што произилази из њега. Из свог тридесетодишњег искуства знам да су студенти са стремљењима ка „духовности“ углавном непријатни – да праве проблеме. „Написаћу чланак о аскетској теологији,“ [кажу] – и одједном, аутоматски, дах гордости (Гледајте ме!), тј. најсмртоноснији непријатељ духовности. Свештеници који инсистирају да се на службама „ништа не из...оставља“ су готово увек осредњи, медиокритетски пастири, итд. Мислим да је овај тип „духовности“ највеће искушење; гордост ; само-потврђивање. Не знам. Знам да нисам „духован.“ Засигурно знам да има нешто у овој области што не осећам (тј. уопште ме не привлаче Св. Теофан Затворник и Св. Игњатије Брјанчанинов), да ме овде нешто одбија. Али не знам да ли грешим у томе. Можда има нешто што не видим, не чујем …

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Bokisd рече

Da se upisem ( nisam mogao ranije, nesto me virus oborio u krevet  brrr ) 

http://bible.optina.ru/new:1kor:07:05

Kako kaze sv.Jovan Zlatoust ( koga interpretira sv.Teofilakt Ohridski ) :

"Да би се предали посту и молитви.

Објашњава шта значи његов израз: привремено, тј. кад дође време да обитавају у молитви, односно, да се моле с посебном усрдношћу. Није једноставно рекао: "ради молитве", него: да би се предали молитви. Да је апостол сматрао да је супружнички живот препрека за уобичајену свакодневну молитву, како би онда на другом месту рекао: Молите се без престанка (1. Сол, 5; 17). Дакле, да би ваша молитва била срчанија, уздржите се једно од другог: иако не скрнави, (брачно) спајање омета благочестиво делање"    ( sv . Teofilakt ).

Ili, kako kaze sv. Teofan Zatvornik :

"Заповедует воздерживаться во время поста для усерднейшей молитвы: может это идти ко всем церковным постам, особенно же к говению. Прекращать воздержание советует,– да не искусит сатана. Следовательно, если нет опасности, то можно воздержание и продолжить. Видно, что Апостол хотел бы, чтобы воздержание держали будто закон, а сходились только уступая крайней необходимости, которая определяется не пожеланиями, а естеством и даже не естеством, а благоразумием."

Znaci, ako postoji saglasnost i ne postoji opasnost od pada u preljubu zbog neuzdrzanja, apsistencija zbog posta i usrdne ili srcanije ili savrsenije tj. verovatno Bogu prijemciviji i ugodnije ( molitve ),...... se i cini apsistencija po dogovoru supruznika.

Pa, sad, verovatno, svako po savesti i jacini vere i usrdju u ugadnjanju Bogu, moze da se preda molitvi i postu u braku putem apsistencije. Mislim, da nam ovi svi postovi po 'kalendarcicu' ( :citac: ), upravo pokazuju neko 'idealno' i zeljeno stanje koje Crkva hoce da imaju i zele vernici u braku.

Sad, ko koliko moze i koliko ima snage i volje da ispuni ovaj neki krajnji cilj, je druga prica. Na savesti svakog je da izmeri svoje snage i da nekako uskladi svoje bracne duznosti sa duhovnim duznosti u izazovima i iskusenjima u braku kod apsistenticiji od tog braka ( kako kaze apostol,....da supruznike djavo slucajno ne iskusa,...vise nego sto mogu podneti u uzdrzanju )....

 

Nije li Bog blagoslovio seks između muža i žene..zašto bi to onda bio grijeh ili nešto prljavo ili nešto na što nas Đavao nagovara..mislim da se crkva(pisem malim jer mislim na ljude a ne na Krista)malo zabunila po tom pitanju..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Neša_ рече

'ajd onda da pitam tebe:  a šta rade ljudi na Kalemegdanu?

Ciste sneg! Evo @Vladan3 da ti kaze!

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Isusovo magare рече

Nije li Bog blagoslovio seks između muža i žene..zašto bi to onda bio grijeh ili nešto prljavo ili nešto na što nas Đavao nagovara..mislim da se crkva(pisem malim jer mislim na ljude a ne na Krista)malo zabunila po tom pitanju..

I ne kaže se "apsistencija"nego apstinencija..:0212_rolleyes:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Predrag Pedja рече

mozes da objasnis ovo sto sam pocrveneo?

Pa, recimo, kao sto covek treba da ima u svom zivotu i radu i da postavi za sebe neke krajnje ciljeve, kako bi lakse pronasao nacine da dodje do tog cilja,  tako i duhovnom zivotu.

Sad, ja sam ovaj krajnji cilj pomenuo kao delo i zelju Crkve prema ljudima i vernicima u braku. Pa, onda, sami vernici ( u braku ) na osnovu svoje savesti i rasudjivanju u odmeravanju svoje ( duhovne ) i psihicke i svake druge snage, gledaju kako mozda mogu da dostignu ovaj ( krajni cilj ).

Ili, na osnovu krajnjeg cilja prave ( duhovnu ) i svaku drugu taktiku , kako da se sto bolje prilagode i usmere u ispunjavanju svih stvari koje bih ih mozda malo vise priblizili tom krajnjem cilju.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Bokisd рече

kako da se sto bolje prilagode i usmere u ispunjavanju svih stvari koje bih ih mozda malo vise priblizili tom krajnjem cilju.

А што душо, секс није приближавање крајњем циљу?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Bokisd рече

Pa, recimo, kao sto covek treba da ima u svom zivotu i radu i da postavi za sebe neke krajnje ciljeve, kako bi lakse pronasao nacine da dodje do tog cilja,  tako i duhovnom zivotu.

Sad, ja sam ovaj krajnji cilj pomenuo kao delo i zelju Crkve prema ljudima i vernicima u braku. Pa, onda, sami vernici ( u braku ) na osnovu svoje savesti i rasudjivanju u odmeravanju svoje ( duhovne ) i psihicke i svake druge snage, gledaju kako mozda mogu da dostignu ovaj ( krajni cilj ).

Ili, na osnovu krajnjeg cilja prave ( duhovnu ) i svaku drugu taktiku , kako da se sto bolje prilagode i usmere u ispunjavanju svih stvari koje bih ih mozda malo vise priblizili tom krajnjem cilju.

 

a taj krajnji cilj moze da se u hriscanstvu dosegne samo uzdrzavanjem od seksa? 

  • Свиђа ми се 1

force be with you! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

@Bokisd 

ОТАЦ АЛЕКСАНДАР ШМЕМАН
Наставићу да се бавим „духовношћу.“ Једноставно: задивљен сам егоцентричношћу ове „духовности“; са „ја“ што произилази из њега. Из свог тридесетодишњег искуства знам да су студенти са стремљењима ка „духовности“ углавном непријатни – да праве проблеме. „Написаћу чланак о аскетској теологији,“ [кажу] – и одједном, аутоматски, дах гордости (Гледајте ме!), тј. најсмртоноснији непријатељ духовности. Свештеници који инсистирају да се на службама „ништа не из...оставља“ су готово увек осредњи, медиокритетски пастири, итд. Мислим да је овај тип „духовности“ највеће искушење; гордост ; само-потврђивање. Не знам. Знам да нисам „духован.“ Засигурно знам да има нешто у овој области што не осећам (тј. уопште ме не привлаче Св. Теофан Затворник и Св. Игњатије Брјанчанинов), да ме овде нешто одбија. Али не знам да ли грешим у томе. Можда има нешто што не видим, не чујем …

Njegov licni dnevnik, i licno misljenje, koje, koliko se secam, od strane o.Smemana niko nije imao dozvolu da objavi.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Bokisd рече

Njegov licni dnevnik, i licno misljenje, koje, koliko se secam, od strane o.Smemana niko nije imao dozvolu da objavi.

 

Дај разлог због чега је то тражио?

Дневник не би ни објављивали да  је Шмеман променио став који сам изнео цитирајући га.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...