Jump to content

Наслеђивање греха рађањем


Препоручена порука

пре 28 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Posve razumljivo da ne možeš doživeti tu rečenicu i prepošteno je sa tvoje strane da ostavljaš drugima mogućnost da je shvate.

U principu takve rečenice se ne mogu razumeti bez vere. Sad ti ja ne govorim da nemaš vere, barem one vere u čistu savest ali definitivno je ovo preteška nota da bi nekome probudila veru u Boga.

Ta nota i poruka koju nosi se nalazi unutar vere same i saborno zajednički je opitno doživljavamo svi verujući.

Meni ne smeta da se ti držiš čiste savesti, jer pozdano znam da te Bog nije onda još zvao,prizvao,dao a moguće jeste da to nosiš u životu i kao svoj krst što bi rekli pravoslavni.

Dakle Crkva poznaje i spasenje ne po samoj veri, već i po čistoj savesti.

Tako da dog god imaš čistu savest ti si meni podoban, jer ja opitno razumevam sada, da čovek bez čiste savesti i nije neko koga bih mogao punim srcem prihvatiti kao čoveka.

Kad osetim pak da vagaš na svoju stranu i da ti se mi pravoslavni činimo pomalo zavedenima ili barem da imamo neki bespotrebni tovar na svojim leđima ako verujemo i koristimo rečenice koje su tebi nesvarne, onda i ja reagujem drugačije prema tebi. Smrt Hristova je bila mučenička od strane đelata a hrabro luda nama sa Njegove desne strane. Međutim to nikako nas Hrišćane ne obavezuje da budemo jagnjad ako osetimo opasnost kao što svaki čovek po nekad oseti, već da se borimo i samoodbranjujemo i silom ako treba. Ostavljam mogućnost da ću preterati u samoodbrani ali ne i ako je neko baš pažljiv kao što si ti bio sa ovim odgovorom.

Hrišćani su poneli sa sobom iz vrta i dva noža,tako da nije nužno da Hrišćanina odlikuje Hristovo smirenje u stradanju, mi smo malo grešniji i nismo slatke pite ponekad.

Sekularizam vidim kao Božji blagoslov, tako da tebi nije opšte u obavezi da svaki put sve razumeš ali ti je u obavezi da ako tebe lično ne ugožava, iskažeš punu tolerantnost.

Sve ovo pišem jer mi se učinilo da smo bez veze upali u neki mini sukob od pre nekoliko dana unazad a da taj sukob nismo istinski želeli ni ti ni ja.

Po mom ukusu i osecaju, mnogo lepo si objasnio neke stvari u ovom postu. Cak izvaredno. :ok:

Sve je odlicno, izdvojio bih ovo.

пре 28 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Kad osetim pak da vagaš na svoju stranu i da ti se mi pravoslavni činimo pomalo zavedenima ili barem da imamo neki bespotrebni tovar na svojim leđima ako verujemo i koristimo rečenice koje su tebi nesvarne, onda i ja reagujem drugačije prema tebi.

Ovako receno i ovo mene nekako vodi u nekim raspravama na forumu. :svadja:

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 295
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 45 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

 

Sve ovo pišem jer mi se učinilo da smo bez veze upali u neki mini sukob od pre nekoliko dana unazad a da taj sukob nismo istinski želeli ni ti ni ja.

Drago mi je da govoriš upravo na ovaj način o tom "sukobu". A što se tiče celoga posta, ponovio bi Boksidove reči ..

Цитат

Po mom ukusu i osecaju, mnogo lepo si objasnio neke stvari u ovom postu. Cak izvaredno. :ok:

..mada je veoma moguće da te on bolje razume nego ja. Što je najverovatnije i potpuno tačno, bez ikakve dileme.. 

...

Da pojasnim možda još malo moj prethodni post. Kada kažem: 

- "Crveno je cvet", to znači samo da su neki cvetovi crveni. Isto tako kada bih rekao:

- "Isus je Bog", ne znači svi ljudi su bogovi samim tim što pripadaju ljudskoj vrsti. 

(Ovo su misli više namenjene meni samom, kao u jednom prethodnom slučaju napred, pokušaj da prikažem nešto što su, po meni, nedoslednosti, i s time se moram nositi kako znam i umem)

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Iulianus рече

rveno je cvet", to znači samo da su neki cvetovi crveni. Isto tako kada bih rekao:

- "Isus je Bog", ne znači svi ljudi su bogovi samim tim što pripadaju ljudskoj vrsti. 

To je tačno, međutim Hrišćani veruju, da je Isus Hristos nedeljivo i nesliveno Bog i čovek.

Njegova Ličnost ima dve prirode, Božansku i čovekovu.

Njegovo ovaploćenje je bilo iz ljubavi prema čoveku, kojeg će podići na nivo pričesnika Božanskih energija i pre svega lice u lice sa Ličnošću Isusa Hrista.

Zato kad govorimo da je Bog postao čovek podrazumevamo da je cilj toga da čovek postane bog po blagodati, jer će biti pričesnik Božanskog delovanja sve Trojice.

Čovek ni po ličnosti ni po prirodi nije Bog ali jesmo bogovi po blagodati, jer smo pričesnici Božanskog u Carstvu Boga živoga.

Mi ostavljamo ovaj svet zemaljski pospremljen i uredan iza sebe, jer Bog neće nikoga uzeti u svoje Carstvo ako taj neko nije pazio na ovom svetu sebe i druge oko sebe.

Ovde mi pospremamo, osvešćujemo,čistimo i brinemo se za zemlju, da bi naša dela (školski zadatak) Bog prepoznao i uzneo nas u Nebesko večno postojanje.

Ko tako to ne čini, taj iako viće Gospode Gospode, neće moći od Boga dobiti drugi odgovor osim onog: Ne poznajem vas.

Ja nisam od ovog sveta meni je postojanje u Hristu ali ovaj svet želim da ostavim uređenim, lepim i mirnim mestom kako za mene i moje bližnje, tako čak i za neprijatelje koji nebo odbiše i ne prihvatiše ni po savesti svojoj.

Mi smo so svetu, mi smo svetlost svetu i Hrišćani bi trebali da znaju da se nebo zadobija ovde na zemlji u svakodnevnom odnosu prema drugim ljudskim bićima i prema prirodi ovog sveta u celini.

Tu ja vidim više Hrista nego u onome koji radi suprotno od navedenog iz mog teksta a više po vasceli da Gospode Gospode....

Počinje drugo poluvreme bijemo ruse.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da su prvi ljudi ili prvo covecanstvo tj. nasi praroditelji (Adam i Eva) uzabrali sa Drveta zivota ziveli bi vecno. Dakle, oni nisu nikada uzabrali od Drveta zivota.  O tome imamo neosporivi dokaz u Bibliji, i sve je lepo objasnjeno kroz parabolu (parabola, jer se pre svega Drvo zivota ne moze shvatiti bukvalno, a sledstveno tome ni ostalo u toj prici), pricu o Adamu i Evi u Raju. Jako dobar tekst o tome i sta predstavlja Drvo zivota je objasnjeno u sledecem tekstu:

 

 

DRVO ŽIVOTA

 
Drvo života nije samo simbol, nego i slika, ikona. «Drvo života» se ne može shvatiti bukvalno, kao neko drvo koje raste usred voćnjaka, iako je i takvo – deo slike, ali samo jednim malim delom. Prvo «Drvo života» se spominje u Svetim knjigama, u samom početku knjige Postanja (Post. 2.9).

Ponovo se ono pojavljuje na samom kraju Biblije, u knjizi «Otkrovenja» sv. Jovana Bogoslova – Apokalipsis (Otkr. 22;1-2). «I pokazao mi je čistu rijeku vode života, svijetlu, kao kristal, koja se izliva od prestola Boga i Jagnjeta. Po sredini ulice njegove (gornjeg, novog Jerusalima», simbola Raja), i sa te i sa druge strane rijeke, drvo života, dvanaest puta donosaše plodove, dajući svaki mesec plod svoj, i lišće drveta – za isceljenje naroda».

Posle pada, raskida, leta u bezdan, spasiteljnog obratnog procesa – prema izgubljenom savršenstvu, i na kraju, pobede «nove tvari»: «te, stvoriću sve novo» - «Novi Jerusalim». Ali sve to je to isto raj: ta čista reka sa svetom vodom života, svetlom, koja otiče na sve četiri strane, pretvarajući se u četiri reke, po obema njenim stranama, posred četiri potoka pobedonosno Drvo života, koje upija u sebe svetu vodu života – blagodatnu, koja izvire od «prestola» Boga i Jagnjeta – Duha Svetoga.

U vezi priče o navodno poznatim «arheološkim istraživanjima» o Četiri Reke, spomenućemo razgovor Hrista sa Samarjankom kod Jakovljevog bunara blizu grada Sihara Samarijskoga: «Isus joj je rekao: daj Mi da pijem. (...) Žena Samarjanka Mu kaže: kako Ti, budući Judej, tražiš da piješ od mene, Samarjanke? (...) Isus joj je odgovorio: kad bi ti znala Dar Božiji i Ko govori tebi: Daj mi da pijem, tada bi ti sama tražila od Njega, On bi tebi dao vodu živu, žena mu je rekla: Gospode! Ti i ne možeš ničim zahvatiti, a bunar je dubok, otkuda tebi voda živa? Isus joj je odgovorio: svaki koji pije vodu ovu opet će ožednjeti, a koji bude pio vodu, koju mu Ja dam, nikada neće ožedneti, jer voda koju mu ja dam postaće u njemu izvorom vode, koji teče u život večni. Žena mu je rekla: Gospode! Daj meni od te vode, da nikada ne ožednim i da ne dolazim ovde da zahvatam» (Jov. 4;7,9-15). U celom razgovoru – nijedne tačke dodira: reči se ne sreću, reči se razilaze jedne sa drugima, jer žena govori o vodi ovoga sveta, a Hristos – o živoj vodi Carstva Nebeskoga – odrazu blagodati Duha Svetoga.

Drvo života se pominje na sledećim mestima Svetog pisma. U pričama Solomona: «(...) (Premudrost) – drvo života za one, koji ga zadobijaju, - i blaženi, koji ga sačuvaju...» (Prič. 3:18). «Plod pravednika – drvo života, i mudrost privlači duši...» (Prič.11:30). «Ispunjavajuće želje – drvo života...» (Prič.13:12). «krotki jezik – drvo života...» (Prič.15:4). Kod premudroga cara Solomona «Drvo života» - isto je odraz, odraz premudrosti Božije i mudrosti čovekove, plod su njen i dobra dela njena. Apostol Pavle kaže, da Premudrost Božija – Hristos, Sin Božiji, Božanstveno Slovo Njegovo, «Reč», o kome oduševljeno piše u Prologu za svoje Jevanđelje sv. Jovan Bogoslov: «U početku bijaše Riječ, i Riječ bijaše u Boga, i Riječ je bila Bog» (jov. 1:1). U svetootačkom predanju Pravoslavne Crkve Hristos – Drvo života; Drvo Života i jeste Hristos. U kanonu Akatista Majke Božije prep. Josif Pesmopisac Presvetoj Djevi se obraća sa takvim oduševljenim poetičnim rečima: Ognjenolika kočijo Riječi, raduj se, Vladičice, oduševljeni Raju, Drvo koje sebom donosi Život – Gospoda, Njegova sladost oživotvorava verom one koji se pričešćuju i koji Ti se poklanjaju...» U poetskom nadahnuću kratkog izraza stiha jesnopisac poredi Bogomajku sa ognjenom kočijom, koja vozi Boga Reč, Koji, začevši se u Njoj, pretvara je ne samo u Kočiju, nego i u «Oduševljeni Raj» koja ima u sebi «Drvo Života», - Gospoda, koji sladošću Svojom oživotvorava vernike, onih podpalih ranije trulezi, ali koji se sada pričešćuju plodovima Svetoga Drveta Života, to jest Telom i Krvlju Hristovom. Takvi su izrazi Biblijski, svetootački i liturgijski. To nije samo lepa poezija, to je duboki tajanstveni smisao, koji je Sam Hristos otkrio Svojim učenicima u tim rečima: «Ja sam istinska loza vinograda, a otac Moj – vinogradar. Svaki čokot moj, koji ne prinosi ploda, On seče, i svaki koji prinosi plod, čisti, da bi više prinosio ploda. Vi ste već očišćeni kroz reč, koju sam vam Ja propovedao. Budite u Meni i Ja u vama...(...)Ja sam loza, a vi čokoti; (...) jer bez Mene ne možete ciniti ništa...» (Jov.15:1-5)

Suština i smisao Drveta života u Biblijskom Raju.

Reči Hrista o vinogradarskoj lozi u noći prije stradanja treba čitati u kontekstu cele Gestimanske noći i svih priča tamo, i pre toga na Tajnoj Večeri, Njegove reči, delom kojih su izražene molitvom Ocu Nebeskom: «Oče, Sveti! Sačuvaj ih u Ime Tvoje, one, koje si Ti dao Meni (...) Ja sam im dao Reč tvoju; i svijet ih je omrznuo, jer oni nisu od ovoga svijeta, kao što i Ja nisam od svijeta (...) Osveti ih istinom Tvojom; riječ Tvoja jeste istina (...) Ne molim te samo za njih, nego i za one koji vjeruju u Mene po njihovim riječima, da bude sve jedno, kao Ti, Oče, U Meni. I Ja u Tebi, tako i oni da budu u Nama jedno...» (Jov.17:11-26).

To i jeste Drvo Života: izraz i simbol i suština Trojičkog Jedinstva u Bogu i u Njegovom tvorenju, u Svetoj Trojici i u čedima Božijim – slika svetlozarna «trojičnog jedinstva sveštenotajni» celog Jedinstvenog čovečanstva, Adama od kojeg svi bejahu rođeni, Crkve Hristove, stvorene u Raju. U Drvetu Života, u prvosagrađenoj Crkvi Raja nebeskoga nije bilo nikakvog zla, nikakvog znanja o zlu, nikakvog ploda zla, - ni bolesti ni smrti, ni mržnje, jer je u svemu carovala Ljubav. Nije bilo ni uništavanja tuđeg života radi sopstvenoga preživljavanja – borbe za opstanak. Jer je neiscrpna hrana – Hristos «Hljeb Nebesni, hrana celom svetu», kako se kaže u glavnoj molitvi na proskomidiji pre Liturgije u Pravoslavnoj Crkvi.

Ali u seni vrta Edemskog bilo je i drugo drvo...



Izvor:www.pravmir.ru /PRAVEDNIKI/
Prevod s ruskog: Nataša Ubović

http://www.manastir-lepavina.org/vijest.php?id=304

 

 

  

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kroz zapovest o postu (da ne jedu sa  drveta Poznanja dobra i zla) trebali su ojacati svoju volju, pripadnost i ljubav prema Bogu, nauciti se uzdrzljivosti i svim drugim vrlinama... Medjutim, oni zele da se odvoje i da van  ljubavi sa svojim Darodavcem, cinom neblagodarnosti (suprotno od  puta evharistije i blagodarenja), zadobiju obozenje, mudrost (znanje o zlu i dobru) i zivot vecni... Tim cinom su dobili tzv. gnomicku volju, a u suprotnom, nakon sto bi se usavrsili u dobru te dobili blagoslov da na kraju uzmu i sa Drveta poznanja dobra i zla, ne bi imali izbirateljnu volju koja se bori da li da izabere zlo ili dobro. Saznali bi i za zlo, ali nikada ne bi mogli zgresiti jer bi kroz post i podvig (obradjivanje vrta) koji u svom sredistu ima Drvo zivota (Hrista i evharistuju), usavrsili u dobru te znanje zla ne bi moglo obuzeti njihovu volju, imali bi volju koju Hristos ima u sebi.

  • Свиђа ми се 1

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 4 months later...
  • Гости
On 4.9.2017. at 17:45, Бездомник рече

Помаже Бог!

Ако је Син Божји, оваплоћењем наследио све људско осим греха, онда, који тачније и чији то грех пада на нас рађањем? Адамов или грех наших непосредних родитеља? Затим, зашто се говори о првородном греху, када Адам и Ева нису саздани рађањем? 

Изволи.

grigorije_niski_stvaranje_coveka.pdf

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Помаже Бог!
Ако је Син Божји, оваплоћењем наследио све људско осим греха, онда, који тачније и чији то грех пада на нас рађањем? Адамов или грех наших непосредних родитеља? Затим, зашто се говори о првородном греху, када Адам и Ева нису саздани рађањем? 
Nasledili smo adamov greh, jer se on prenosi sa generacije na generaciju, a adam je prvi sagresio.
Izraz "rodjen" u bibliji i teologiji nema uvek znacenje "nastao rodjenjem". Cesto se taj izraz koristi u smislu antropomorfizma. Na primer i za andjele se kaze da su "sinovi Bozji'' pa to ne znaci da su oni doslovno nastali radjanjem i da imaju oca...

Послато са SM-J320FN користећи Pouke.org мобилну апликацију

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, ines рече

Isto to je meni rekao jedan sveštenik, dok mi je drugi rekao da se gresi predaka nasleđuju....

Не наслеђују се. :) "У те дане неће се више говорити: оци једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби.  Него ће сваки за свој гријех погинути; ко год једе кисело грожђе, томе ће зуби трнути". Јер 31:29:30

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
пре 3 часа, Џуманџи рече

Не наслеђују се. :) "У те дане неће се више говорити: оци једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби.  Него ће сваки за свој гријех погинути; ко год једе кисело грожђе, томе ће зуби трнути". Јер 31:29:30

И рађањем-генетиком и предањем путем васпитања! Некога ајкула случајно поједе, урођени деформитети итд? Лепо је фантазирати и бежати од очигледног!
Само Христос спасава, али не по аутоматизму.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...