Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

@Hadzi Vladimir Petrovic Samo ima još jedan fenomen, Kanta i Hegela ne poznajem, ali oni su još uvek živeli u vreme kad se za nekakvog Boga znalo. Mi prvi put u istoriji sveta živimo u vreme dominantnog ateizma, što mi je neshvatljivo otkud. Jesu protestanti zastranili možda i doveli do milion sekti svakakvih, ali i protestantizam je imao Baha, ne bilo koga, nego baš Baha, i sad se pitam šta se i njima desilo u međuvremenu, što nije sve stalo na tom i takvom protestantizmu? Definitivno je taj 20-i vek posebno jalov iz nekog razloga.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

@Hadzi Vladimir Petrovic Npr. ja sam rođen u pravoslavnoj porodici, doduše u tom trenutku neofitskoj, pa je bilo tu debelih iskrivljenja, ovo što vi zovete ideologija pravoslavlja. U pubertetu, počeo ja da sumnjam, šta je bre ovo, u školi me uče neku nauku, to je suprotno s verom, i tako budem poljuljan, od roditelja dobijem odgovore koji bi još dalje mogli da me odguraju, tako da bolje ni da ne pitam. Nikad nisam izgubio veru, ali mi ništa živo nije bilo jasno, a spas sam potražio kod psihologa Frojda i Junga, i bitno za ovu priču, kod nekih metafizičkih teologa. Iako, me je njihova hladnoća i ipak nedostatak duha odgurnula od njih, jedno vreme su mi bili veliko olakšanje, jer vidim ja daju oni neke ubedljive argumente o prvom uzroku, ontološki argument, neke moralne argumente... I meni to tada bude od pomoći, jer odgovora nigde na ono što me tišti, a ovde sam našao neko prvo sigurno tlo, dakle ne moram više da se raspinjem preko svojih mogućnosti i preuzimam na sebe krst za koji nisam dovoljno utemeljen.

Kasnije sam naravno shvatio, da su te dileme bile skroz sekundarne, i da se Bog ne nalazi tu i krenuo opet u redovnije u Crkvu. Međutim, da ne beše ovih metafizičara da mi budu štaka u prelaznom periodu, ne znam šta bi bilo sa mnom.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Samo ima još jedan fenomen, Kanta i Hegela ne poznajem, ali oni su još uvek živeli u vreme kad se za nekakvog Boga znalo. Mi prvi put u istoriji sveta živimo u vreme dominantnog ateizma, što mi je neshvatljivo otkud. Jesu protestanti zastranili možda i doveli do milion sekti svakakvih, ali i protestantizam je imao Baha, ne bilo koga, nego baš Baha, i sad se pitam šta se i njima desilo u međuvremenu, što nije sve stalo na tom i takvom protestantizmu? Definitivno je taj 20-i vek posebno jalov iz nekog razloga.

Sta vise njihova filozofija je zamaskirana teologija, ali ipak je bezboznije poistovjetiti apsolitni duh (apsolutni pojam) sa Duhom Svetim i sl, nego misliti na bazi dovrsenog nihilizama, jer nihilizam je sve od Dekarta, koliko je samo pobozno poistovjetiti misljenje i bice, pa i to je cista magija.

Vidi, ako je isto misliti i biti, onda se Hristos ovaplotio kao misao, a hajde reci to Damaskinu.

Molim ljepo i onda se misaono pricescijemo, pa to je gore nego pasti travu.

Naravno, svi smo to prosli, meni je jednom dok sam setao Knezom doslo da ne moram biti svet, to mi je bilo veliko olaksanje, polako koliko se moze i kolko se dogura.

Meni je nezaboravno bilo vrijeme kada sam citao Hajdegera, nekad samo po pola stranice, pa setnja i razgovor sa svojim prijateljem Darkom Nikolicem. 

Otkriju se mnoge stvari, neka manje bitna njegova ucenja nama su predavali pod vrhunsku teologiju i to lose istumaceno, zabezeknes se. Fanarioti su ga zloupotrebljavali kao i mnogo toga drugog, njegovi temeljni stavovi idu sasvim nama na ruku.

Dobri su i zato sto te unormale, daju ti neku vezu sa svjetom i njegovom formom koja je sad na snazi, nije lako furati hriscanski platonizam u vrjemja ovo, a i zasto braniti platonozam ili sto je cesce neku njegovu zaprljanu verziju u kojoj se ne razlikuje ni Platonovu ideja od Kantove.

Veliki filozofi imaju samo jednu misao. Cim to krene da se mjesa da se Kantova ideja uparuje sa Platonovom nastaje haos, kao kod ovih fizicara koji hoce relativitet da uguraju u koordinatni sistem.

Npr, odgovorno tvrdim da je u 3d koordinatnom sistemu nemoguce naslilati ikonu. Ima nesto kolaznog tipa u ranoj renesansi, ali nemoguce.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Da, ali samo ako radikalizujemo priču, što ne moramo da radimo. Ako kažemo da je apsolutni duh udaljeni otisak Duha Svetog u razumu, na isti način na koji je Duh, tj. blagodat Duha ako je to preciznije, u travi, ali ne poistovećujemo ličnost i razum, kao ni ličnost i travu. Hoću da kažem da ne mora razum da bude crni đavo dok god postoji svest da je on uvek nešto delimično, i da je ličnost mnogo šira od njega. Prosto mislim da prelest ili neka zabluda, nisu istog dostojanstva kao i kvalitetna misao. Kvalitetna misao je prelest samo onda kada čovek ne pravi razliku između sebe i nje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Ima jedan engleski analitički filozof, koji je prešao u pravoslavlje, Ričard Svinburn. On se baš na najvišem nivou bavi tim argumentima za postojanje Boga. I pričao je kako se na razgovorima sa sveštenikom valjda, kada je trebalo da pređe, pošto je bio anglikanac čini mi se, poteglo pitanje toga čime se on bavi, jer su pravoslavni skeptični prema tome. On je argumentovao da je to skorašnja pojava u pravoslavlju i da to nije bilo tako ranije, i iznabrajao nekoliko Svetih Otaca koji su se time bavili, zaboravio sam koje tačno, mislim da je i Palama imao neku kraću i jednostavniju verziju nekog od tih dokaza. Sveštenik je rekao u fazonu ,,aj dobro valjda je ok to što radiš" i eto ga Ričard pravoslavac.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Da, ali samo ako radikalizujemo priču, što ne moramo da radimo. Ako kažemo da je apsolutni duh udaljeni otisak Duha Svetog u razumu, na isti način na koji je Duh, tj. blagodat Duha ako je to preciznije, u travi, ali ne poistovećujemo ličnost i razum, kao ni ličnost i travu. Hoću da kažem da ne mora razum da bude crni đavo dok god postoji svest da je on uvek nešto delimično, i da je ličnost mnogo šira od njega. Prosto mislim da prelest ili neka zabluda, nisu istog dostojanstva kao i kvalitetna misao. Kvalitetna misao je prelest samo onda kada čovek ne pravi razliku između sebe i nje.

O tome se i radi i imas toga na tone,  kad ti se tu desi kratki spoj, onda imas "boga" kao pojam nad pojmovima, a Oce kao siru pojimovnost, pravoslavlje kao ideologiju, tako su stvoreni Rodjak i @Bokisd, nisu ih rodili mama i tata nego in je stvorio taj spoj.:aplauz:

Samo sto smo pojam, pa i apsolutni pojam = apsolutnog duha stvorili - izmislili mi, i sto nam je apsolutni duh uvjek raspoloziv i nije licnost, a nije ni bozanska energija.

Za jeretike koji su liseni Duha Svetoga koji je svuda prisutan i sve ispunjava, je mozda bila potrebna ova supstitucija. 

Trava je drugo, nismo mi stvorili travu i ne drzimo je mi u postojanju kao apsolutnog duha. 

Moze razum kao neki alat kao jedna od formi uma, ali bez apsolutizacije razuma, umna srdacnost je nasa forma, a Gospod ispituje srca i bubrege (muda), sto ne napisa Gospod ispituje razum, nego muda da su pobozna!12:smeha:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Ali pazite, ni misli nismo mi stvorili, miisli i nas ,,zadese". Snove da ne spominjem, to je jako bitno pitanje ne možemo da ga zaobiđemo. U tim našim ili ne našim kakve god da su, predstavama, postoji hijerarhija. Dobra misao okrepljuje, dobar san razjašnjava, kao što i destruktivna misao uništava. Mislim da svi to životno znamo, iako naravno ne mislim da se pričešćujem mišlju, mislim da misao može da bude blagodatna, na isti način na koji mi je prizor kada vidim travu blagodatan, ili na isti način na koji mi je ,,sveža" volja da bilo šta dobro uradim blagodatna. Nema nekog posebnog razloga da se jedino misli ukida blagodatni status.
Ja travu sagledavam putem čula, ali pazite, ni čula nisu ličnost, i ona se mogu interpretirati kao predstava. Postoje slepi, gluvi, bez čula mirisa, potpuno nepokretni bez osećaja u udovima... a i dalje su ličnosti kao i ja. 
Evo baš sad guglam, Damaskin pisao filozofski dokaz o postojanju Boga. Evo linka:
 
 
 
 
 
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hajde da cujjem sta duhovnik sveti Sofronije Saharov savjetuje tome: On ne savjetuje svetogorskim monasima da razlikuju koje su dobre a koje lose pomisli, nego da ih sve odbacju, govoreci ako je dobra od angela misao nisam je dostojan ako je losa  ne zelim da je cujem i trude se da zive u miru pomisli.

Nema spora da su neke misli nadahnute, a da li to znaci da se od njih moze i treba praviti sistem istina, jer ako je Angeo rekao idi u Beograd, trebas li sad propovjedati svima istina je da treba ici u Beograd. Imamo i mi angele, pa nas uputi na njih i oni ce nam reci.

Jer ne vazi za nas sto vazibua tebe u nekom trenutku, mozes reci slusaj savjest, a ne da mi se ti ili neki demagog, stranka instalira na mjesto savjesti, ni duhovnik nije umjesto savjesti nego saradjuje sa njom.

Misli su i molitve, ali se iz nekog razloga ne uracunavaju u  misljenje.

Nisu cula predstave, moze unutar percrpcije da vlada neka predstava, pa se ne zna tacno sta cula registruju a sta je nabacaj.

Nije metafizika jedino misljenje, nego dokazano promaseno misljenje.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 14.6.2022. at 21:16, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Nema pravoslavne filozofije, "bezbozniji" je Hegelov apsolutni duh, Kantov kategoricki imperativ, od Niceovog "vjecnog vracanja istog" odnosno "volje za moci" ono cime raste trava je volja za moc. 

Ali filozofija odredjuje pojam istine i to tebi promice, imas taj nanos. U tebi nije zavrsena vladavina Zapada i njegove metafizike, tu ti Nice moze pomoci.

Zavrsena je ta vladavina u teoriji, ali ce jos da se odigrava onticki. Oslobodices se i ti toga jer komicna je tvoja i Rockova odbrana pravoslavlja logikom, kad logika vec vjek ne vazi.

To ti je kao da branite islam teorijom o nepogresivosti pape, jos se prihvatite naucne apologije pa cu ici sa drvecem da razgovaram, mozda tu i tamo ima i pravoslavnog misljenja, na nivu ekcesa, jer rjetki su se oslobodili.

Sa zapada dolazi glas: pomeno misljenje, pominjanje kao osnov misli, da li ti to na nesto lici?

Evo sam, ovaj ja mislim da osnov razmatranja tih svih raznih filozofija i naucnih apologija i intelektualnih misljenja jeste u tome koliko su bliske i podudarne sa pravoslavnom i hriscanskom verom i misljenjem, pa ukoliko su bliskije utoliko su prihvatljivije za pravoslavlje i hriscanstvo.

Kod Nicao ja nisam video neke velike podudarnosti i bliskosti hriscanstvu, kod njega mi sve to deluje tako nekako tmurno i turobno cak i u nekim momentima kao i protivno bogu i pravoslavom pogledu na Boga i coveka i svet.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 14.6.2022. at 21:42, Вилер Текс рече

Зато што не одређујем Богу кога ће да спаси. Ал ти то не разумеш и не вреди да ти објашњавам. Углавном не може се човек спасити ако не каже да Христу. 

Спасење је у само у Православној Цркви.

 

Kako to moze da stoji a da ne stavljas Boga i coveka u tu tvoju fasciklu i da onda cak i sam ne podpadnes pod fasciklu koju si sam postavio, 0512_music pa moze, o tome smo pricali par proteklih dana na temi i ja mislim da ti dobro sve to shvatas, ali eto moras Bokiju nesto da iskontrisas pa to ti je inace ce da bude smak sveta. :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 14.6.2022. at 21:45, Вилер Текс рече

Не постоји.Увек је био ту али није био.дефинисан. Дефиниција је дошла након.што су јеретици почели да мудрују. Литургија је увек садржавала све што је Црква касније дефинисала на темељу Литургије. 

Ok u principu se slazem da je vera i simbol uvek bio tu samo je to trebalo jasnije i detaljnije definisati vremenom, dok se ne slazem da je Liturgija sadrzavala i bila glavni temelj na kojem su se definisali simbol i vera, jeste Liturgija jedan od cinioca na kojima se gradila i definisala vera i simbol ali nije jedina i nije bas glavni temelj, ima to sve kod sv.Irineja Lionskog kako se gradila vera i kako su verovali prvi hriscani, bas citam vrlo very zanimljivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Bokisd рече

pravoslavom pogledu na Boga i coveka i svet.

:aplauz: o tome ti pricam, nema pravoslavnog pogleda na Boga, covjeka, svjet.  

Pravoslavje je otkrivjenska vjera, a ne pogled na svjet koji je novovjekovna forma, Damaskin ne bi znao o cemi govoris, on nije imao nikakav pogled na svjet,  pravoslavlje dolazi od Boga, a svaki pogled na svjet, Boga i covjeka dolazi iz covjeka, to je prakticno ideologija, a razliku izmedju otkrivenja i ideologije valjda  nema potrebe dalje objasnjavati. 

Ideologija nije tlo na kojem nice Crkva, ti u stvari ucis da se Hristos ovaplotio u nama kao svetonazor, na "duhovan" odnosno dusvan nacin, jer se u dusi usposzavlja svjetonazar kao zatvoren sistem istina koje jedna drugu na izgled potvrdjuju, ali ne samo da se Hristos nije ovaplotio kao pogled na svjet nego, pogled na svjet ti zaklanja svjet, iskljucje l te iz zivota, onakvog kakav jeste, dajuci ti privid smisla, umjesto zivog  zovota ti opazas svoj pogled na svjet kao i bilo kojoom ideologijom zombirani  individum

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic U redu. Ali kako dokazano promašeno, ako sam ja imao neke koristi u jednom trenutku od toga, i recimo, ima jedan filozof katolik koji tvrdi da se preobratio samo zato što ga je Akvinski ubedio da su mu argumenti validni? Paradoksalno, rešavajući sistemski problem, otvorio se i za nadsistemsko. Ok katolik, nema veze, ali svakako se radi o čoveku koji je negirao Boga, a sad mu se kako tako moli, što je ozbiljan skok, i kako onda njegov put nije blagodatan? Mislim da se sistemskim odbacivanjem sistema iz kontre zapravo stvara ideologija antisistemstva, koja ako je se kruto držimo, negira put pojedinih ličnosti koje su sklone filozofiji i tim svojim darom potencijalno pronalaze put ka Bogu.

Damaskin pisao filozofski dokaz za postojanje Boga. Nije bez razloga. Isti onaj Damaskin koji je blagodatno i nadlogički tumačio tajnu ovaploćenja. Ima još Svetih Otaca koji su se time bavili, ali da ne pretražujem sad 

U redu ovo za čula, moja poenta je bila da i bilo šta što vidimo očima, a smatramo blagodatnim, možemo da odbacimo, jer nismo sigurni u sopstvenu percepciju, a u krajnjoj liniji ima i slepih, svakako nam od očiju ne zavisi spasenje. Ali nije baš da tako živimo.

Iskušenje može da bude, i dešavalo mi se da koristim sistem zbog moći, nametanja i uzdizanja nad drugim, ali mogao sam i palicu da koristim zarad moći nad drugim, nije do sistema i palice, nego do mene.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 14.6.2022. at 22:06, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Bokisd Nice je pokazao kao niko, kako je (zapadno) hricanstvo izgubilo svoju istorijsku snagu, metod kojim je Bog otklonjen i postao nepotreban.

Pogledaj opustosenje, kasnije Hajdeger pokazuje da mi nismo ni pri sustom, da zivimo pored realnosti u nekoj vrsti matriksa gdje se nase projekcije poklapaju sa sustim, ali tako da vazda opstimo samo sa projekcijom, a susto ne postizemo. Atomska nam i ne treba, mi smo vec izgubili susto, zivimo san tlapnju.

A bez sustog, nema ni Sustog, nego je i On je samo ideja, tlapnja, pricin, obrsnazen, ukras, tradicija, pojam, predmet (nauke).

Evo ja se upinnjem da pokazem da opsta priroda ne postoji, dzaba, postoji zamisao!

Kao da je zamisao milion evra, milion evra u gotovom, tako i ti zaklucio da su dvije blagodati, po osnovu logike, a sto nema dvije ili sto nemas opit ni te jedne tako da znas o cemu pricas, to te se ne tice, nego logika i zakljuci u sluzbi blagodati.joooj

Nije Vlado dve blagodati, nego dva dejstva, ista blagodat koja razlicito deluje u zavisnosti od okolnosti, kao na primer sto u Crkvi imaju razliciti darovi sv.Duha i blagodati.

Jeste Zapadno hriscanstvo izgubilo svoju snagu i identitet ali mislim da je Nice u toj svojoj borbi sa takvom projavom Zapadnog hriscanstva zajedno sa vodom izbacio i dete.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 15.6.2022. at 3:18, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Naravno, cak i Rocko i Boksid su nastali na zapadu i ne manje znacajan Dostojevski je zapadni, jer je roman zapadna forma.

Pa ne odbacujem ja Zapad apriori, naravno da ima i tamo dobrih stvari u svim oblastima i to prihvatamo, i ono sto je lose odbacujemo.

A bre Petrovicu, ako je  roman Zapadna forma ali je valjda sustina i smisao toga sto je napisano u romanu ono sto je bitno, a to sto je kod Dostojevskog tesko da je Zapadno, i kako je onda Dostojevski bre Petrovicu Zapadni, kako bre to moze. ne_shvata

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...