Jump to content

Зоран Ђуровић - Онан - Онанија


Дејан

Препоручена порука

пре 2 минута, Zoran Đurović рече

Нервира ме кад неко не употребљава мозак. Напиши ми како се неко ставља на игноре, да се не нервирам безвезе. 

Аво, немој да се нервираш, то није добро за лепоту. Добијаш боре, пропада тен, а сви знамо да лепота нема алтернативу.

Ово пандемиско кризно време је изнело јасан показатељ да многој нашој браћи мозак није витални орган. То је крст који сви морамо да носимо и саблазан на који не смемо остати имуни.

Глупост није дефект интелекта, већ дефект људскости, а људскости без Христа и обожења нема. Зато је наш задатак да вратимо нашег човека Христу, без обзира што он живи у заблуди да је већ с њим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Дејан рече

И након свих ових векова, да ли је теологија одгонетнула да ли је подметнуто?

Није подметнуто. 

пре 3 минута, Дејан рече

идолопоклонички однос према светитељима

То ти је овај. Изнесе му се јасан цитат из Ефеског да је Нисенац заступао апокатастазу, он и даље блеји. Гледај како се Ефески изражава: " Дакле, да се овде говори о сваком греху у подједнакој мери и о свим грешницима и несрећницима и самим демонима, очигледно је (како се каже) чак и слепцу". А овај ће да се љути кад му кажем да је слепац, а тако се и Ефески изражавао.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Дејан рече

Зато је наш задатак да вратимо нашег човека Христу, без обзира што он живи у заблуди да је већ с њим.

Овај оптимизам не делим са тобом. Ни Исус није био толико оптимистичан:)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Види како се Мк изнервирао као лептир: "Дакле, да се овде говори о сваком греху у подједнакој мери и о свим грешницима и несрећницима и самим демонима, очигледно је (како се каже) чак и слепцу". Ови слепци су користили речи о апокатастази за чистилиште! Трпај брале све у једно крбло!:)) А сада ће овај да клања пред Ефеским, да га кује у звезде, а када он каже да је Ниски проповедао апокатастазу, онда ће да каже како су те текстове убацили Латини, што ниђе везе с везом нема! Ефески само негира да доктрина о Пургаторијуму постоји код Ниског, мада му је теза на стакленим ногама, јер нема суштински везе да ли је огањ одмах после смрти или нешто касније. Још да каже како су Ниског измислили Латини, да охн није ни постојао, као 1 лудак што ми је писао на ЈТ да Марко Ефески није постојао! А тај лик је завршио ПБФ, али очигледно флипнуо. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Дејан рече

Ово пандемиско кризно време је изнело јасан показатељ да многој нашој браћи мозак није витални орган.

Захваљујем на комплиментима. Добити овакву похвалу од главног администратора је велика ствар.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, nedeljko рече

Колико сам могао да приметим, осим блаженопочившег патријарха Павла и ти блаженим називаш блаженог Августина.

Не, ја га називам, као Свети Фотије, Светим. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Плаво Небо рече

Захваљујем на комплиментима. Добити овакву похвалу од главног администратора је велика ствар.

Ја сам написао "многој нашој браћи" , а ствар је личног расуђивања ко се ту пронашао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, nedeljko рече

У далекој старини, расправу о овом питању водио је прослављени богослов западне и хришћанске Православне Цркве, блажени Августин, са подвижником Пелагијем којег је Црква касније осудила као јеретика. Пелагије је неправилно учио да у делу спасења све зависи од човечије воље, од наше жеље да се спасемо, од наших делатних подвига на прихватању благодати Божје. Блажени Августин је превасходно говорио о значају Божје благодати, али је при том донекле умањивао нашу слободну вољу, наше делатне напоре. И мада је убројан у светитеље, блажени Августин није сасвим исправно расуђивао о овом сложеном питању које је захтевало како просвећеност ума Светим Духом, тако и истанчану терминологију. - протојереј Артемије Владимиров 

Прота тешко да је читао Августина. Погледај шта Августин каже, односно како тумачи апостола Павла:

 

Јер заиста је била, мада зла, заслуга апостола Павла, када је гонио Цркву, због чега и каже: Нисам достојан назвати се апостол, зато што гоних Цркву Божју (1. Кор 15, 9). Дакле, иако је имао ту злу заслугу, узвраћено му је добрим за зло, зато је у наставку додао: Но благодаћу Божјом јесам што јесам. А да би указао и на слободу одлучивања, одмах је додао:[AM1]  И благодат Његова која је у мени не оста празна, него се потрудих више од свију њих (1. Кор 15, 10). Наиме, ту људску слободу одлучивања охрабрује и код других, којима говори: Молимо вас да не примите узалуд благодат Божју (2. Кор 6, 1). А зашто да их моли, ако су тако примили благодат да су изгубили властиту вољу? [AM2] Ипак, да се не помисли како сама воља без Божје благодати може нешто добро [учинити], након што је рекао: Благодат Његова која је у мени не оста празна, него се потрудих више од свију њих, одмах је додао: Али не ја, него благодат Божја са мном[1] (1. Кор 15, 10), то јест – не ја сам, већ и благодат Божја са мном; према томе, нити благодат сама, нити он сам, него благодат Божја с њим[AM3] .

 

[1] Августин очигледно чита латински превод који је еквивалентан грчком изворнику χάρις τοῦ θεοῦ [] σὺν ἐμοί. Дакле без уметка [] - „која је“ са мном. Ово обара Калвиново тумачење овог одељка из Посланице.


 [AM1]Благодат и слобода одлучивања

 [AM2]исто

 [AM3]Синергија

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Zoran Đurović рече

Види како се Мк изнервирао као лептир: "Дакле, да се овде говори о сваком греху у подједнакој мери и о свим грешницима и несрећницима и самим демонима, очигледно је (како се каже) чак и слепцу". Ови слепци су користили речи о апокатастази за чистилиште! Трпај брале све у једно крбло!:)) А сада ће овај да клања пред Ефеским, да га кује у звезде, а када он каже да је Ниски проповедао апокатастазу, онда ће да каже како су те текстове убацили Латини, што ниђе везе с везом нема! Ефески само негира да доктрина о Пургаторијуму постоји код Ниског, мада му је теза на стакленим ногама, јер нема суштински везе да ли је огањ одмах после смрти или нешто касније. Још да каже како су Ниског измислили Латини, да охн није ни постојао, као 1 лудак што ми је писао на ЈТ да Марко Ефески није постојао! А тај лик је завршио ПБФ, али очигледно флипнуо. 

Видим да те кују у звезде и админи. Ако, ако.. А видим и да са овом причом око Светог Григорија разводњавају ово твоје што подржаваш блуд. А ако овде на мене мислиш да сам рекао да су ''Ниског измислили Латини'' то лажеш јер нигде то нисам написао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Дејан рече

Ја сам написао "многој нашој браћи" , а ствар је личног расуђивања ко се ту пронашао.

Јако ти оправдање..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Плаво Небо рече

Јако ти оправдање..

Немој се заносити да је било који светитељ изнад Цркве, нити да се ја правдам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, nedeljko рече

                               Александар Милојков Српска теологија данас 2014 (30. мaj 2014)   

                                                                                                                                                                                  Сажетак: Рад се бави истраживањем заједничких и блиских ставова двојице отаца у теми богопознања. Разматра се однос вере и знања на павловској поставци односа историје и есхатона. Показује се, у богопознању, улога ума и разума као иконе Божије у човеку. Појашњава се улога аскезе и очишћења ума у циљу богопознања. Коначно, износи се и поткрепљује теза да у богословљу двојице отаца постоји учење о Богу као светлости. Мистично искуство светлости као богопознање. Иако недостају јасни изрази и појмовна прецизност коју је касније истакао Свети Григорије Палама, у раду се образлаже теза да код Светог Григорија Богослова и Блаженог Августина постоје јасне богословске идеје које упућују на искуство божанских нестворениих енергија.

Изменио сам то. У Видослову је штампан исти рад, али са Светим Августином.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Плаво Небо рече

Јако ти оправдање..

Него, јел то фреска Милоша Обилића на слици твог профила?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Дејан рече

Немој се заносити да је било који светитељ изнад Цркве, нити да се ја правдам.

За којег сам светитеља написао да је изнад Цркве?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Zoran Đurović рече

То он из пијетета према Максиму:)))

То је из времена кад сам био зелени докторанд :) Али ме је ипак Зизијулас научио да Августина називам како треба - Светим. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...