Jump to content

Koпти служили у Патријаршијској капели у Београду

Оцени ову тему


Препоручена порука

Kompklesna tema kanonsko pravo, licno dosta sam cito o tome, mislim da je najbolji kljuc razumevanja u primeni akrivije ili ikonomije, kao i u onome da trebamo gledati sta je sustinsko i najbitnije u kanonima i sta je kao drugostepeno.

Kao sto je jedan svetitelj rekao da i ono sto je vremenski i istorijski u kanonima treba da posmatramo kojih su se principa rukovodili i drzali svetitelji i Sabori prilikom ustanovljavanja odredjenih kanona kako bi mogli da proniknemo u duhovnu i crkvenu nameru donosenja nekog kanona.itd.

Ili jednostavno gledati sta je ono sto je eklesioloski i dogmatski bitno u kanonima u odnosu na ono sto je pitanje istorijskog vremena i pastirske brige u primeni kanona.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 262
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 1 минут, Владимир Владимирович Цар1 рече

Владика и Сабор има право да користи каноне у најбољој жељи да воде брод цркве, да успоре или убрзају брод Црквена узбурканом мору. Народ има право да прозива Владике када не примењују каноне. Али канони нису догмати. Канони су се и мењали.

 

 

Шта значи "да користи каноне"? Да их не примењује? Где пише да владика/сабор може да не примењује каноне? 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Bokisd рече

Kao sto je jedan svetitelj rekao da i ono sto je vremenski i istorijski u kanonima treba da posmatramo kojih su se principa rukovodili i drzali svetitelji i Sabori prilikom ustanovljavanja odredjenih kanona kako bi mogli da proniknemo u duhovnu i crkvenu nameru donosenja nekog kanona.itd.

Ма да Бокац, све је то ОцКеј, него....прође 1200 годин(иц)а од последњег званично признатог сабора...то је постало као нормално са сабора НЕМА! И онда имамо читаву науку о канонима које, уствари, уопште не би требало бити у овој конотацији како и шта ми данас да тумачимоа....него да су се сабори одржавали макар сваких 100 година другачије би било. О ци протичамче, исдискутују, просеју...и донесу нове каноне, потврде старе који се протежу даље.

Мислим да је оно из Калиста најаутентичније сведочење, рецимо, каква је Србија била почетом 20ог века, мислим на морал и то (да остаимо на страну еклисиологије, догматику, него везано за обичне смртнике, мирјане) - а кава је Србија данас....и шта сад? Имамо какноне из -5-6-7 века, а имамо народ које је 1500 година псоле за задњих 100 година променио 20 деформација и идентитета...

Кад ве причамо....човече просто је непојмљиво како данас Црква не може да скупи снаге да одржи сабор. Па добро, увек је бло "разбојничких" сабора, несугласица...али нема КУРАЖИ, нема митроносаца који гурају то....то није помљиво да миленијум и више немамо сабора...јос данс када се народи селе као номади, када је тотално испреплитана јурсдикција епископа, па имамо по неолико православних на једном простору...то мени не води ка добром...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево, да се манемо натезања. Овако о томе пише еп. Милаш, стр. 435, тумачење 2. канона Трулског сабора:

https://svetosavlje.org/wp-content/uploads/2016/03/EpNikodimMilas_PravilaPravoslavneCrkve_I.pdf

Значи може се мењати, али од стране Васељенског сабора.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, Ćiriličar рече

Ма да Бокац, све је то ОцКеј, него....прође 1200 годин(иц)а од последњег званично признатог сабора...то је постало као нормално са сабора НЕМА! И онда имамо читаву науку о канонима које, уствари, уопште не би требало бити у овој конотацији како и шта ми данас да тумачимоа....него да су се сабори одржавали макар сваких 100 година другачије би било. О ци протичамче, исдискутују, просеју...и донесу нове каноне, потврде старе који се протежу даље.

Мислим да је оно из Калиста најаутентичније сведочење, рецимо, каква је Србија била почетом 20ог века, мислим на морал и то (да остаимо на страну еклисиологије, догматику, него везано за обичне смртнике, мирјане) - а кава је Србија данас....и шта сад? Имамо какноне из -5-6-7 века, а имамо народ које је 1500 година псоле за задњих 100 година променио 20 деформација и идентитета...

Кад ве причамо....човече просто је непојмљиво како данас Црква не може да скупи снаге да одржи сабор. Па добро, увек је бло "разбојничких" сабора, несугласица...али нема КУРАЖИ, нема митроносаца који гурају то....то није помљиво да миленијум и више немамо сабора...јос данс када се народи селе као номади, када је тотално испреплитана јурсдикција епископа, па имамо по неолико православних на једном простору...то мени не води ка добром...

Meni deluje da je ovo tvoje Cirilko u sustini slicno sto si mene citiro, ikonomija i akrivija i princip primene, malo sam ogranicen pisem sa mobilni sa kompa imam vise mogucnosti da pogledam izvore, koliko se secam donoseni su kanoni i onda je Trulski sabor odradio jednu kodifikaciju i sistematizaciju, pa onda dalje imamo razne Sintagme i slicne kodeksne kanonsko pravo drzavne knjige i dokumenta, pa onda dalje imamo tumace kanona, pa onda recimo sv.Sava i njegovo crkveno kanonsko i drzavno Zakonopravilo, pa kod Grka njihov Pidalion od sv.Nikodima Agiorita, pa Rusi imaju svoje slicno kanonsko uredjeno knjige, i sve ostale PC, pa Ustavi pravoslavnih Crkvi koji se zasnivaju na kanonima, znaci postoji razvoj i pracenje i primena kanona sve do danas.itd.

Svi svetitelji koji su pisali i bavili se kanonima i duhovnim i verskim upravljanjem Crkve su naglasavali da treba da se postuju i pravilno koriste i primenjuju kanoni na dobrobit i napredak Crkve i vernika i sto se vise ne postuju kanoni to vise dolazi do problema u zivotu i radu Crkve, deluje da se danasnja Crkva odrzava bukvalno na ikonomiji kanona, ali samo da se ne predje granica ikonomije jer i ikonomija moze da predje u bezakonje jer ima svoja ogranicenja, kako je pisao sv.Jovan Zlatousti da je potrebna ikonomija tamo gde se ne prelazi u bezokonje.

Ovo sa Koptima iskreno uopste mi se svidja, ko najrodjeniji crkveno se docekuju oni koji su poznati kao neki koji su toliko zla naneli veri i Crkvi i koji su anatemisani dok se prema nekima u Crkvi koji hoce da zive tradicinalno odnosi sa nekim prezirom i cak i neprijateljstvom, nije to dobro ko zna kako ce to sve na kraju ispasti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd

Можда си негде мимоишао, чисто да ти поновим шта еп. Милаш каже о томе. Тумачење 2. Трулског канона, стр. 435:

https://svetosavlje.org/wp-content/uploads/2016/03/EpNikodimMilas_PravilaPravoslavneCrkve_I.pdf

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Слабо нешто угонеташ, што би рекао Његош. Није поента била да ли обавештава народ Божји о свему што ради. Поента је да не треба да ради оно што се стиди да обавести народ Божји. Јер није без разлога вест прикривена, па тек када смо овде кренули причу и кад се подигла прашина, после неколико дана ипак објављена. 

Што се тиче "коришћења  канона" (бирања који хоће да користи, а који не) канона, то је твоје мишљење.Видимо да еп. Милаш не мисли тако.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А и отац Јустин је на истом становишту:

"...православнима је забрањено свако молитвено општење и дружење са јеретицима. Јер, какав удео има правда с безакоњем? или какву заједницу има видело с тамом? или како се слаже Христос с Велијаром? или какав удео има верни с неверником? (2Кор.6,14-15). Светих Апостола Правило 45 наређује: “Епископ, или презвитер, или ђакон, који се са јеретицима само и молио буде, нека се одлучи; ако им пак допусти, као клирицима, да што раде, нека се свргне”.[2]
Овај свети Канон Светих Апостола не одређује какво богослужење, него забрањује свако заједничко мољење, ма и појединачно (συνευξάμενος) са јеретицима. А на екуменским заједничким молитвама зар не долази и до нечег крупнијег и групнијег? Лаодикијског Сабора правило 32. наређује: “не треба од јеретика примати благослов (ευλογίας), јер је то пре безумље (άλογία) неголи благослов”. А на заједничким екуменским сусретима и самољењима (συμπροσευχή) зар не бива да благосиљају јеретици: римокатолички бискупи и фратри, протестантски пастори, па чак и жене?!
Ова, и сва, по овоме питању, остала правила Светих Апостола и Светих Отаца важила су не само за древна времена него она у пуној мери важе и за све нас, садашње православне хришћане. "

https://svetosavlje.org/odgovor-svetom-sinodu/

 

И да поновим: није лако бити православан данас, ни лаицима ни свештеницима, ни, поготову, епископима. Зато и се и молимо за њих на свакој литургији да право управљају речју истине Господње. Нека би нарочито њих (а и све нас) Господ умудрио и просветио да одоле свим искушењима када је вођење Цркве и сведочење истине православне вере у питању. Треба се молити за њих и мимо литургије, свако би требало да уведе то у своје лично молитвено правило. Господ да нас све помилује и спасе!

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ништа, расправи ти ту округло-па-на ћоше примену канона са Еп. Милашем и са Светим Јустином...

Што се вести тиче, ма сигурно је тако како кажеш. Вест која је објављена на сајту СПЦ, о исповести свештеника из Новог Београда је важнија од посете Коптског владике и његовог служења у капели, уз присуство нашег владике и двијице свештеника.  Па се онда та "неважна" вест после три дана, и после подигнуте прашине око тога, ипак појави на сајту. Ако је небитна, онда је небитна и нема је на сајту. А не појављује се после три дана. И види се из саме вести да јесте битна.Дочекао га наш владика, био са њим, разговарао, показао му битне ствари, био на њиховој служби...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Родољуб Лазић рече

А и отац Јустин је на истом становишту:

"...православнима је забрањено свако молитвено општење и дружење са јеретицима. Јер, какав удео има правда с безакоњем? или какву заједницу има видело с тамом? или како се слаже Христос с Велијаром? или какав удео има верни с неверником? (2Кор.6,14-15). Светих Апостола Правило 45 наређује: “Епископ, или презвитер, или ђакон, који се са јеретицима само и молио буде, нека се одлучи; ако им пак допусти, као клирицима, да што раде, нека се свргне”.[2]
Овај свети Канон Светих Апостола не одређује какво богослужење, него забрањује свако заједничко мољење, ма и појединачно (συνευξάμενος) са јеретицима. А на екуменским заједничким молитвама зар не долази и до нечег крупнијег и групнијег? Лаодикијског Сабора правило 32. наређује: “не треба од јеретика примати благослов (ευλογίας), јер је то пре безумље (άλογία) неголи благослов”. А на заједничким екуменским сусретима и самољењима (συμπροσευχή) зар не бива да благосиљају јеретици: римокатолички бискупи и фратри, протестантски пастори, па чак и жене?!
Ова, и сва, по овоме питању, остала правила Светих Апостола и Светих Отаца важила су не само за древна времена него она у пуној мери важе и за све нас, садашње православне хришћане. "

https://svetosavlje.org/odgovor-svetom-sinodu/

 

И да поновим: није лако бити православан данас, ни лаицима ни свештеницима, ни, поготову, епископима. Зато и се и молимо за њих на свакој литургији да право управљају речју истине Господње. Нека би нарочито њих (а и све нас) Господ умудрио и просветио да одоле свим искушењима када је вођење Цркве и сведочење истине православне вере у питању. Треба се молити за њих и мимо литургије, свако би требало да уведе то у своје лично молитвено правило. Господ да нас све помилује и спасе!

 

пре 30 минута, Родољуб Лазић рече

Ништа, расправи ти ту округло-па-на ћоше примену канона са Еп. Милашем и са Светим Јустином...

Што се вести тиче, ма сигурно је тако како кажеш. Вест која је објављена на сајту СПЦ, о исповести свештеника из Новог Београда је важнија од посете Коптског владике и његовог служења у капели, уз присуство нашег владике и двијице свештеника.  Па се онда та "неважна" вест после три дана, и после подигнуте прашине око тога, ипак појави на сајту. Ако је небитна, онда је небитна и нема је на сајту. А не појављује се после три дана. И види се из саме вести да јесте битна.Дочекао га наш владика, био са њим, разговарао, показао му битне ствари, био на њиховој служби...

Замолио бих  те/Вас да кажете:

Какву функцију имају канони у Цркви у Црквеном животу?

 

P.S.

Јој јој јојјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјј, јојјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјјј муко моја........тама сам доспио достигао те неке ливеле, нивое у овом великопосном штимунгу, и онда направим кардиналну грешку и дођем н поуке и прочитам неке текстове овде што неки пишу............ јој муко моја......

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, uomo del Ve.Te. рече

 

Замолио бих  те/Вас да кажете:

Какву функцију имају канони у Цркви у Црквеном животу?

 

 

Устав СПЦ

Члан 6.

Српска православна црква управља се на основу:

а) Светог писма и Светог предања према учењу Свете православне цркве;
б) правила Васељенских сабора и од њих признатих правила апостолских, помесних сабора и Светих отаца;
в) одредаба помесних сабора и патријаршијских синода, у колико их је усвојила Српска православна црква;
г) Закона о Српској православној цркви и овога Устава;
д) уредаба, правилника и начелних одлука надлежних по овом Уставу црквених власти.

...........................................

А ако хоћете сликовито: имају функцију хоризонталне и вертикалне сигнализације.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

 

Устав СПЦ

Члан 6.

Српска православна црква управља се на основу:

а) Светог писма и Светог предања према учењу Свете православне цркве;
б) правила Васељенских сабора и од њих признатих правила апостолских, помесних сабора и Светих отаца;
в) одредаба помесних сабора и патријаршијских синода, у колико их је усвојила Српска православна црква;
г) Закона о Српској православној цркви и овога Устава;
д) уредаба, правилника и начелних одлука надлежних по овом Уставу црквених власти.

...........................................

А ако хоћете сликовито: имају функцију хоризонталне и вертикалне сигнализације.

Од целине издвајаш једно, а целина се не раздваја.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

WWW.GOOGLE.COM

A bishop and several worshippers have reportedly been attacked in another mass stabbing to rock...

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...