Jump to content

Да ли је допуштено да се животиње уводе у храм?

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 31 минута, Lady Godiva рече

ПС. Качио је Оби пре неки дан, у "православна чуда", или се тако нешто зове тема, причу о једној грчкој цркви где се појављује стотине змија и током литургије миле по иконама, Часној трпези, људи их мазе...

ОК, супер пример, али какав би онда био твој одговор на питање из наслова теме?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 37 минута, Lady Godiva рече

ПС. Качио је Оби пре неки дан, у "православна чуда", или се тако нешто зове тема, причу о једној грчкој цркви где се појављује стотине змија и током литургије миле по иконама, Часној трпези, људи их мазе...

( mora sala ) , Pa, nije svaki ulazak neke zivotinje u crkvu , pravoslavno cudo,..... :smeh1:

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 57 минута, Vladan :::. рече

Изгледа да има неки разлог што је та забрана у канонима... 

Koja? 

пре 57 минута, Vladan :::. рече

не би ваљда чисто безвезе оци Шестог сабора забрањивали нешто.

Said who?

Измењено од Џуманџи

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Vladan :::. рече

http://www.rastko.rs/rastko/delo/11053

Редом како сам их навео канони: 88, 74, 76, 69 Трулског (5/6 Васељенског) Сабора.

 

Ја мислим да је јасно да се говори о самом храму и олтару а да је само ондашњи стил изражавања био у "оградама".

Sad nesto citam tumacenja ovih kanona od e.Nikodima Milasa i on navodi da su 'ograde crkve' , ....odnosi na spoljasnji deo hrama, oko same crkve tj. koliko razumem, ono sto pripada samoj crkvi ( mozda kao nesto, tipa danasnji manastiri, nije samo glavna crkva u kojoj se vrsi bogosluzenje deo manastira , nego i sve ono sto je u samom manastiru )

Mozda su crkve bile nesto drugacije organizovane u to staro doba.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovaj mali pas poslije šumnskih požara u Galiciji, u Španiji izgorjela tijela raznih životinjica sam nosio na groblje kod crkvice u selu Fragostelo gdje je široko-daleko jedino i uz to posvećeno mjesto gdje nije izgorjerla zermlja i tamo ih sam zagrabavao, pogrebavao, pokapao.

https://www.novinky.cz/koktejl/453684-pes-po-pozarech-ve-spanelsku-zacal-sam-pohrbivat-mrtva-zvirata.html

Inače ovaj poznati češki sveštenik inače Poljak tvrdi da su konji do 2VK bile jedine životinje kojim je bio odobren ulazak u crkvu, zato katedrale imaju velike i visoke dveri da mogu proći i oni i uvijek su se smatrali Božijim blagoslovom po te koji su ih imali. Poslije 2VK je odobreno na blagoslov u crkvu dovoditi sitne kućne životinje (na sv. opata Antonija Egipatskog, pustinjaka ili na sv. Franju Asiškog)  ali mnogo češće to biva u dvorištu crkve tj. pred crkvom nego u samoj crkvi.

https://pardubice.idnes.cz/zbigniew-czendlik-pozehnal-konim-a-jezdcum-f28-/pardubice-zpravy.aspx?c=A150504_120604_pardubice-zpravy_jah

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Zayron рече

Inače ovaj poznati češki sveštenik inače Poljak tvrdi da su konji do 2VK bile jedine životinje kojim je bio odobren ulazak u crkvu, zato katedrale imaju velike i visoke dveri da mogu proći i oni i uvijek su se smatrali Božijim blagoslovom po te koji su ih imali.

To, nesto, kao 'svete' krave u Indiji,.... :smeh1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Zayron рече

Inače ovaj poznati češki sveštenik inače Poljak tvrdi da su konji do 2VK bile jedine životinje kojim je bio odobren ulazak u crkvu, zato katedrale imaju velike i visoke dveri da mogu proći i oni i uvijek su se smatrali Božijim blagoslovom po te koji su ih imali.

Po prvi put cujem, interesantno :)

"You know something is messed up when you see it"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Џуманџи рече

Po prvi put cujem, interesantno :)

Mislim da je to običaj koji je vladao samo kratko vrijeme, možda par vijekova valjda u ranom srednjem vijeku jer poslije u knjigama o visokom srednjem vijeku baš nešto ne pamtim da sam o tom čitao. Naravno da to nisu bili bilo kakvi i bilo čiji konji, maximalno su se tim mogli pohvaliti s tom takvom privilegijom možda samo imperatori Svetog rimskog carstva i neki španski i francuski ili ugarski kraljevi da su ušli u crkvu na konjima i to isključivo samo na dan svoje krunidbe nakon čega bi konji bili odmah izvedeni iz crkvenih prostora po tom svečanom ulazu introitu. Mnoge reliktne srednjovjekovne običaje imamo i danas u KC, na primjer vojnici u uniformama ili osobe u narodnim nošnjama mogu ostaviti pri ulasku u hram, crkvu, katedralu i vojnu kapu, šljem ili folklornu kapu na glavi ako su dijelom uniforme ili narodne nošnje a skidaju se samo pri činu Pretvorbe. Srednji vijek je bio vrlo zanimljiv i vrlo različit od ovog što danas poznajemo, ljudi su imali sasvim drugačiji mentalitet. Već sam na temi o Plesovima pisao o liturgijskim plesovima gdje se plesnim korakom hodalo ili bolje reći tančilo, plesalo pri litijama, procesijama i pri introitu, svečanom ulaskom u katedralu pri čemu su plesali čak i sami biskupi i nadbiskupi, monasi i monahinje kao i mirjani. Naravno da to nije bio nikakav rockenrol, techno, hip-hop ili metal već decentni plesni korak i takvo cupkanje, hopsanje i poskakovanje u mjestu, danas bi rekli tomu "decentno djuskanje" a pri čemu su se parovi plesača pri litijama ili ti u kolu držali medjusobno rupčićem a ne rukama kako ne bi bili u direktnom tjelesnom kontaktu. Poznati su kako ti litijski liturgijski plesovi tako i ti kolovi gdje se plesalo u krugu najčešće u slavu Bogorodice. Ani ti običaji nisu dugo potrajali, i oni su već u visokom srednjem vijeku bili već zamrli. Inače ti konji u crkvi u slučaju Napoleona Bonaparte koji je na konju s vojnicima takodjer na konjima ujahao, upao u Dominikansku crkvu u Dubrovniku su smatrani sakrilegijom, skrnavljenjem, slično kao i ovo.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Џуманџи рече

Koja?

пре 5 часа, Vladan :::. рече

Нико нека не уводи никакву животињу у ограду светога храма,

 

1 hour ago, Џуманџи рече

Said who?

Па you:

пре 4 часа, Џуманџи рече

Nema razloga da im bude zabranjeno.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 58 минута, Bokisd рече

Sad nesto citam tumacenja ovih kanona od e.Nikodima Milasa i on navodi da su 'ograde crkve' , ....odnosi na spoljasnji deo hrama, oko same crkve tj. koliko razumem, ono sto pripada samoj crkvi ( mozda kao nesto, tipa danasnji manastiri, nije samo glavna crkva u kojoj se vrsi bogosluzenje deo manastira , nego i sve ono sto je u samom manastiru )

Mozda su crkve bile nesto drugacije organizovane u to staro doba.

Могуће али ако је "ограда храма" у ствари нешто као порта, шта би била онда "ограда светог олтара"? :stadaradim:

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...