Jump to content

Зоран Ђуровић: Јављење светаца у есхатолошким телима

Оцени ову тему


Препоручена порука

Prebacim diskusiju ovde da ne trolujemo tamo, ipak je ona tema pitanja za oca savu a ne diskusija, debata, raymena misljenja.. mislim da se na to mislilo.

Kad cemo cuti obecanog nam Augustina?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 994
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 33 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Prebacim diskusiju ovde da ne trolujemo tamo, ipak je ona tema pitanja za oca savu a ne diskusija, debata, raymena misljenja..

Добро је што си пребацио, такође, синоћ имала сам и ја питања кад је дошло до помена васкрсења у текстове што је отац Сава поставио, али нисам спремила јасна питања и аргументе за неке "навешћу цитате", не желим тамо затрпавати тему, респект. Пренећу чим издвојим мало времена данас, сутра.

 

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Као што помену и у захвалници оцу у Христу нам Саве, мислим, да је Св.Јефрем Сирин такодђе био свестан постојања душе као и Св.Максим, с тим што ни један ни други светитељ нису дали првенствено одговор самом себи, зашто се сенка обећаног Царства продужава, ево сада видимо већ 2017 година од Васкрсења.

Да ли је апостол баш на ту душу мислио кад је рекао, радујем се телесној смрти јер ћу бити ближе Христу а разумевајући његове речи сви говоримо о речима: Не живим ја него Христос живи у мени.

Тако, да оба светитеља никада нису баш престала да се питају, што би се софтифицирано могло код .Саве закључити да би се Сирин престао питати, да је објашњавао попут Максима.

Зашто, Зато што свако разуман па и они закључују да је постојање душе без тела несавршено, половично иако не негирају саму суву могућност постојања. Па чак и да душа одећа,види,свесна свега око себе, свесна тренутка,момента,чује наше молитве, дела,разговара са Богом, она је и даље само сенка за целокупну Личност Човека. Дакле све,све али нико никада није негирао нити аргумент, "душа је роб тело или није", стављао у раван комплетног човека само са душом, док привремено чека тело. То јесте једна мањкавост човекове личности, то јесте једна сенка, то јесте један принудни предукус... Дакле сенка Царства Божјег се и после телесне смрти наставља дефинитивно јер је пуноћа Царства Божјег само са човеком у телу и души својој.

Сад се са правом питам, што би се апостол радовао телесној смрти, јер једну сенку Царства (предукус), замењује другом сенком Царства (предукус), нити је ближи нити је даљи, јер у контра аргументацији такође можемо навести да тело није нити ће бити затвор,тамничар душе. Дакле шта је то чему се апостол радује кад говори о својој телесној смрти? Наставак предукуса Царства? Не знам али знам да морам са овом памећу и са својим незнањем да се питам и тражим одговор.

Дакле одговор о.Саве дечанца нашег у Христу љубљеног да би и Св.Јефрем Сирин престао да се пита а да објашњава као Св.Максим мени није задовољио душу моју.

Све ово пишем у циљу дискусије а не било каквог натезања у знању не знању или било каквог троловања. Он има своје мишљење ја сам га питао да то образложи са нечим богатијим, јер ја нисам читао толико књига, колико сам разумео да је он мишљења да би Јефрем био задовољан са Максимовим објашњењем али ја не мислим тако јер мислим да је Јефрем то одлично све знао.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 25 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

момента,чује наше молитве, дела,разговара са Богом, она је и даље само сенка за целокупну Личност Човека

Duša je ličnost.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 1/29/2017 at 10:53, Volim_Sina_Bozjeg рече
  • Po Mateju, glava 11
  • Узмите мој јарам на себе и научите од мене, јер ја сам кротак и смеран у срцу, и наћи ћете одмор у својим душама.

  • Po Mateju, glava 26
  • Тада им рече: претужна је моја душа до смрти; останите овде и бдите са мном.

  • Po Marku, glava 14
  • и рече им: претужна је моја душа до смрти; останите овде и бдите.

  • Po Luki, glava 1
  • Марија пак рече: "Велича душа моја Господа,

  • Po Jovanu, glava 12
  • Моја душа је сад узнемирена, и шта да кажем? Оче, избави ме од овога часа; не, због овога сам дошао до овога часа.

 

Само сам ово нашао у Писмо где се споминје душа, нисам узео у обзир посланице хтео сам да видим где Христос говори о души.

Pa ima i još.Da je duša pretežnija od jela i telo od odela,pa ko dušu svoju izgubi mene radi pronaći će je,pa šta vredi čoveku da sva bogatsva sveta dobije a duši svojoj naudi....

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 31 минута, Кратос рече

Pa ima i još.Da je duša pretežnija od jela i telo od odela,pa ko dušu svoju izgubi mene radi pronaći će je,pa šta vredi čoveku da sva bogatsva sveta dobije a duši svojoj naudi....

Да захватим оба твоја поста једним одговором питањем. Ајде се ти изрази само душом својом потпуно као личност.

Душа јесте носилац личности али колико видимо увек се изражава преко тела. Дакле само постојање душе (личности) није проблем, то нико не спори али изражавање те личности у једном обостраном односу према другој личности свима нама ствара проблем. Па су тако сиријци прибегли спавању а остали су се поуздавали у свемогућег Бога који че из једног таквог некомплетног човека (личности) само са човековом душом да успоставља однос и при том да обезбеди опет својом свемогућношћу да таква душа има однос и са нама на земљи. (јављање светитеља, упокојених,молитве које ми упућујемо за упокојене, молитве директно светитељима за посредништво)

Ти ако си нашао све одговоре свака част, ја то једноставно још нисам успео. Ја се и даље питам, што апостоли живахно ишчекују своју телесну смрт, да би били ближе Христу и при том не спомињу ни једном једином реченицом, чак ни назнаком питање бесмртности или смртности душе и наставак чекања Царства овога пута само са душом. 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 41 минута, Кратос рече

Duša je ličnost.

Али непотпуна онда, јер душа је спој тела (праха земаљског) и духа животног, каже Постање.

Ако не верујеш у есхатолошко тело, онда испада да је душа после смрти окрњена, није целовита?

Мислим, не знам, само се питам онако.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, todor рече

Али непотпуна онда, јер душа је спој тела (праха земаљског) и духа животног, каже Постање.

Ако не верујеш у есхатолошко тело, онда испада да је душа после смрти окрњена, није целовита?

Мислим, не знам, само се питам онако.

 

Ko kaže da ne verujem u eshatološko telo?Verujem.Ali verujem i da su duše žive i svesne sa Hristom gde čekaju dolazak eshatološke realnosti.Bliže Hristu svakako nego što su bile u ovom raspadljivom telu.Ne može ništa da bude okrenjeno što je u zajednici sa Bogom kroz Hrista.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, todor рече

Али непотпуна онда, јер душа је спој тела (праха земаљског) и духа животног, каже Постање.

Ако не верујеш у есхатолошко тело, онда испада да је душа после смрти окрњена, није целовита?

Мислим, не знам, само се питам онако.





 

Onda mozemo postaviti i pitanje, sta se desava sa Hristovom dusom, posle smrti na krstu ? Da li i On potrebuje neku vrstu 'eshatoloskog' tela da bi bio licnost ?

Nisam pratio celu diskusiju na ovoj temi ( procitacu kasnije ), ali, kakva su to eshatoloska tela, mislim, shvatam da se misli da su u buducnosti, van vremena.....ali, koje su prirode i sustine ? Duhovna i nebeska ili slicno ?


 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Кратос рече

Ne može ništa da bude okrenjeno što je u zajednici sa Bogom kroz Hrista.

Naravno da je Bog stvorio čoveka da bude u zajednici sa Bogom. Medjutim opet Bog ne stvori dušu kao ličnost i dade joj telo. Nego Bog stvori telo od praha zemaljskog i udahne u telo duh životni te postade čovek duša živa. Obrati pažnju gde se spominje telo duh i na kraju duša živa. 

Pitanje, da li je Hristos udahnuo ličnost u telo ili od tela i duha stvori ličnost?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Naravno da je Bog stvorio čoveka da bude u zajednici sa Bogom. Medjutim opet Bog ne stvori dušu kao ličnost i dade joj telo. Nego Bog stvori telo od praha zemaljskog i udahne u telo duh životni te postade čovek duša živa. Obrati pažnju gde se spominje telo duh i na kraju duša živa. 

Pitanje, da li je Hristos udahnuo ličnost u telo ili od tela i duha stvori ličnost?

Šta je duh životni?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Кратос рече

Ko kaže da ne verujem u eshatološko telo?Verujem.Ali verujem i da su duše žive i svesne sa Hristom gde čekaju dolazak eshatološke realnosti.Bliže Hristu svakako nego što su bile u ovom raspadljivom telu.Ne može ništa da bude okrenjeno što je u zajednici sa Bogom kroz Hrista.

Мислио сам на то да не верујеш да одмах након смрти душа бива заоденута есхатолошким телом, да не верујеш да одмах наступа васкрсење, Суд и живот будућег века.

Ако не верујеш, онда то што називаш ''душом'', није душа, него ''дух животни'', зато што је без тела, а само за разлику од протестаната, ти верујеш да је активан, а они да спава.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Bokisd рече

Onda mozemo postaviti i pitanje, sta se desava sa Hristovom dusom, posle smrti na krstu ? Da li i On potrebuje neku vrstu 'eshatoloskog' tela da bi bio licnost ?

Nisam pratio celu diskusiju na ovoj temi ( procitacu kasnije ), ali, kakva su to eshatoloska tela, mislim, shvatam da se misli da su u buducnosti, van vremena.....ali, koje su prirode i sustine ? Duhovna i nebeska ili slicno ?


 

Прочитај прво текст, па ће ти бити јасније.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, todor рече

Мислио сам на то да не верујеш да одмах након смрти душа бива заоденута есхатолошким телом, да не верујеш да одмах наступа Суд, васкрсење и живот будућег века.

Ако не верујеш, онда то што називаш ''душом'', није душа, него ''дух животни'', зато што је без тела, а само за разлику од протестаната, ти верујеш да је активан, а они да спава.

Ne verujem.Sveto Pismo je jasno tu da duša odmah ne zadobija vaskrslo telo već da su duše sa Bogom u Nebeskom Hramu u nevidljivom svetu gde su i nebeske vojske Božije i isto čekaju svršetak i eshatološku realnost.Duša,Ikona Božija,duhovni aspekt ljudskog bića.Bog je Duh i telo s toga otpada kao ikona Boga.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Кратос рече

Ne verujem.Sveto Pismo je jasno tu da duša odmah ne zadobija vaskrslo telo već da su duše sa Bogom u Nebeskom Hramu u nevidljivom svetu gde su i nebeske vojske Božije i isto čekaju svršetak i eshatološku realnost.Duša,Ikona Božija,duhovni aspekt ljudskog bića.Bog je Duh i telo s toga otpada kao ikona Boga.

Gde je tu pismo jasno daj nam citate

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...