Jump to content

Сексуални односи по Календарчету

Оцени ову тему


Препоручена порука

  • Гости
  On 4. 3. 2018. at 22:12, Bokisd рече

Koncetracija kao usredsredjenost na stvar koju obavljamo.

Tako i za molitvu, moze da pomogne.

A, sta sad ovo znaci, zasto je spasao Mariju ? Kakve veze ima sa temom ? :scratch_head:

Expand  

Немој се сабрати, јер и то је врста дара искреноме  :0205_whistling:концетриши се :ani_biggrin:

Хоћеш у патрологију, а не разумеш језик отаца :google: нити си им сагласан системом размишљања!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Иначе, опасно је кад се код неких монаха појави тежња да свој начин живота приказују као ,,узвишенији" од брачног. Онда се позову на пар цитата Светог Апостола Павла и Отаца, истргнутих из контекста, и крену да људима који су у браку намећу неке идеје, иначе суштински антихришћанске, и набијају им комоплексе, убеђујући их да су ,,мање вредни" јер имају секс са својим супружником. Не мислим, притом, ни на кога на овој теми, већ уопште.

То је јако погубно и то није у духу Хришћанства. То је унижавање једног љубавног односа, који је тако лепо описан, рецимо, у Песми над песмама која велича љубав мушкарца према жени, које је нормална, природна и благословена да за мене нема дилеме да је то од самог Бога дар.  Није случајно то названо Песмом над песмама. Па зар би Бог створио тако лепе жене а сам однос са њима сматрао грехом?

То су јеретичка учења која су се, нажалост, у скорије време појавила у Цркви.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 19:48, Bokisd рече

А ја хоћу да сте ви безбрижни. Ко је неожењен брине се за Господње, како ће угодити Господу.

  А који је ожењен брине се за светско, како ће угодити жени."

Expand  

Ок, али, у Светом Писму се брак, као и сам брачни однос, велича много више пута него рецимо монашки пут. Само погледај колико се пута у позитивном контексту помиње брак, а колико монаштво.

Што самим тим ништа не говори, оба пута су добра и благословена. Опасно је ако се почне говорити да је један пут више бољи од другог. Не кажем да ти тако говориш, већ да постоје, нажалост, такве тенденције код појединих монаха. То погубно утиче на многе верујуће људе који, малтене, имају грижу савести јер имају секс.

Иако Свети Апостол Павле каже да муж треба да указује жени дужну љубав и она њему.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:02, Volim_Sina_Bozjeg рече

Oš ti sada kopiram deo, gde si mi rekao da treba da se izvinim Nini I bksidu, ne zbog toga šta sam rekao, nego zbog stava kojim sam se poslužio?  Stav prema nini imam izvanredan, ja joj čak nisam ni rekao da greši, nego da ću to istražiti, dakle nisam se pokazivao kao učitelj ali  tebe baš zabole I za to.

Kažeš da znalac nisam, ali da se slažeš sa mojim tekstovima, koga sad lažeš sebe ili mene.

Što se boksida tiče karaće ga drugi I to mnogo ali ti nemaš herca da ga pokaraš pred nama.

  On 4. 3. 2018. at 21:40, Vladan3 рече

не знам а мислим да у принципу није ни битно.

Expand  

Naravno da ne znaš I da u principu nije ni bitno, jer tvoj upad I nije bio bitnosti radi, već da diskredituješ nekoga tj. mene.

Expand  

Наравно због става а не због самог текста (који је био тачан па си мислио да није па си схватио да јесте = ниси зналац). Дакле: ја ћу сад да истражим и да ти објасним па ако није да ти симпатично натрљам нос чоколадом. То као није став онога који више зна тј. зналца тј. учитеља. Наравно да јесте а испало је да ниси за то спреман. То није груб став него неутемељен, ниси за то зналац.

Зналац ниси за критичку анализу текста а са осталим што пишеш се углавном слажем иако ми сам начин излагања не пије воду. Као у случају Бокисд.

Нећу да га карам јер то не води никуда, нема ефекта, даје погрешан пример јер мета твог објашњавања може да помисли ово: нема шансе да се овако понаша неко ко је упио Свете Оце, ту нешто не штима. И џаба ти што си у праву када став све то одува. А ваљда је смисао да се твој став прихвати а не да буде одбијен.

ОК, да не спекулишемо и да не би имао основа да кажеш како неко хоће да те дискредитује, реци чиме си то тачно поставио себе изнад Бокисд-а а што ти даје право да га караш пред свима и да издајеш неку као дијагнозу?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:17, Гајић рече

Немој се сабрати, јер и то је врста дара искреноме  :0205_whistling:концетриши се :ani_biggrin:

Хоћеш у патрологију, а не разумеш језик отаца :google: нити си им сагласан системом размишљања!

Expand  

Pa, sta znaci onda ovo od Teofilakta :

"Видиш ли Павлову мудрост? Он указује и на превасходство девствености и, истовремено, не приморава на уздржавање од супружништва онога, који није у стању да се уздржава, да у противном не би био изложен тешком паду. Ако, каже, осећаш велико насиље и упаљивање (јер је власт пожуде силна), ослободи се тог труда и зноја да не би, ако их се прихватиш, пао у још веће зло."

Recimo, logicki razmisljajuci, da svi imaju dara za devstvenost, ne bi ona bila prevashodna u odredjenim stvarima u odnosu na brak.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  On 4. 3. 2018. at 22:33, Bokisd рече

Pa, sta znaci onda ovo od Teofilakta :

"Видиш ли Павлову мудрост? Он указује и на превасходство девствености и, истовремено, не приморава на уздржавање од супружништва онога, који није у стању да се уздржава, да у противном не би био изложен тешком паду. Ако, каже, осећаш велико насиље и упаљивање (јер је власт пожуде силна), ослободи се тог труда и зноја да не би, ако их се прихватиш, пао у још веће зло."

Recimo, logicki razmisljajuci, da svi imaju dara za devstvenost, ne bi ona bila prevashodna u odredjenim stvarima u odnosu na brak.

Expand  

Опет врдаш. Одвој ми пожуду од девствености у брачном односу? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:28, Православни Србин рече

Ок, али, у Светом Писму се брак, као и сам брачни однос, велича много више пута него рецимо монашки пут. Само погледај колико се пута у позитивном контексту помиње брак, а колико монаштво.

Што самим тим ништа не говори, оба пута су добра и благословена. Опасно је ако се почне говорити да је један пут више бољи од другог. Не кажем да ти тако говориш, већ да постоје, нажалост, такве тенденције код појединих монаха. То погубно утиче на многе верујуће људе који, малтене, имају грижу савести јер имају секс.

Иако Свети Апостол Павле каже да муж треба да указује жени дужну љубав и она њему.

Expand  

Da, moze da se krivo i pogresno protumace i zloupotrebe mnoge dobre stvari, kako u braku , tako i u monastvu. Verovatno postoji i kod mnogih  u monaskom cinu neki koji su pogresno postavili stvari u odnosu na pricu oko braka i monastva.

Meni licno deluje, da treba velika opreznost u ovim stvarima.

Recimo, sad bas citam ovaj tekst od sv. Jovana Damaskina :

http://www.prijateljboziji.com/_Devstvenost/30000.html

"Devstvenost je anđeoski način života, osobenost svake bestelesne prirode. To govorimo ne prezirući bračno življenje - daleko bilo - jer znamo da je Gospod, za vreme svoga boravka na zemlji, blagoslovio brak i rekao: Brak neka bude u svemu častan i postelja bračna čista; nego devstvenosti dajemo mesto iznad dobra. Jer i među vrlinama postoje viši i niži stupnjevi, a tako i isto i u zločinstvima....

Dobro je, zacelo, rađanje dece, koje bračnim življenjem biva, a dobar je i brak zbog izbegavanja bluda, jer ga suzbija i zakonitim sjedinjenjem ne dopušta razdraženosti želje da se predaje bezakonim delima. Dobar je brak za one u kojih nema uzdržanja; međutim, uzvišenija je devstvenost, koja umnožava čedorodnost duše i koja molitvu, kao zreo plod, Bogu prinosi. Brak neka bude u svemu častan i postelja bračna čista; a bludnicima i preljubnicima sudiće Bog...

Zatim, zar Ilija, taj vozar kočija ognjenoga daha i nebeskoga prebivališta, nije prigrlio bezbračnost i zar se nije time uzdigao iznad svih ljudi? Ko je nebesa zatvorio. Ko je podizao mrtve? Ko je razdelio reku Jordan? Nije li to bio devstvenik Ilija? Zar nije Jelisej, njegov učenik, pokazavši istovetnu vrlinu, zatražio i nasledio dvostruku blagodat Svetoga Duha? Šta je sa tri mladića u užarenoj peći? Nisu li provodeći devstveni život postali jači od ognja, budući da su devstvenošću njihova tela postala otporna na vatru? Nije li Danilo kroz devstvenost toliko očvrsnuo telom da zubi zverinji nisu bili u stanju da se zariju u njega? Nije li Bog, kada je trebalo da se javi Izrailjcima, zapovedio da čuvaju svoja tela čistim? Nisu li sveštenici, čuvajući sebe čistima, tako stupali u svetinju i prinosili žrtve? Nije li zakon nazvao čistotu velikim zavetom?..."

 

Devstvenost kao visi stupanj nekog vrlinskog zivljenja. Tako i bracni drugovi, kada se po dogovoru uzdrze od braka i odnosa, ....oni, samim time, podrazavaju tim cinom devstveni nacin zivota i postom i moltvom mogu takodje da podrazavaju i Iliju i sve ostale pravednike koji su cinili cudesa.

Ja licno, ne znam, sta cemo vise od toga ? 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:42, Гајић рече

Опет врдаш. Одвој ми пожуду од девствености у брачном односу? 

Expand  

Kako vrdam ?

Opet ne razumem, sta ti znaci, pozuda i devstvenost u braku ?

Ako se po dogovoru uzdrzavaju od odnosa, onda bi trebalo da podrazavaju tu' devstvenost. Mislim, da je to bas veliki podvig za one koji su u braku i da je pohvalna stvar.

Pa, onda apostol daje savet, da ako mogu, da se po dogovoru uzdrzavaju, jer je dobro za usrdnu molitvu,...... pa, da se opet, posle sastaju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:47, Bokisd рече

Verovatno postoji i kod mnogih  u monaskom cinu neki koji su pogresno postavili stvari u odnosu na pricu oko braka i monastva.

Expand  

Итекако постоји.

  On 4. 3. 2018. at 22:47, Bokisd рече

Meni licno deluje, da treba velika opreznost u ovim stvarima.

Expand  

Слажем се.

  On 4. 3. 2018. at 22:47, Bokisd рече

"Devstvenost je anđeoski način života, osobenost svake bestelesne prirode. To govorimo ne prezirući bračno življenje - daleko bilo - jer znamo da je Gospod, za vreme svoga boravka na zemlji, blagoslovio brak i rekao: Brak neka bude u svemu častan i postelja bračna čista; nego devstvenosti dajemo mesto iznad dobra. Jer i među vrlinama postoje viši i niži stupnjevi, a tako i isto i u zločinstvima....

Dobro je, zacelo, rađanje dece, koje bračnim življenjem biva, a dobar je i brak zbog izbegavanja bluda, jer ga suzbija i zakonitim sjedinjenjem ne dopušta razdraženosti želje da se predaje bezakonim delima. Dobar je brak za one u kojih nema uzdržanja; međutim, uzvišenija je devstvenost, koja umnožava čedorodnost duše i koja molitvu, kao zreo plod, Bogu prinosi. Brak neka bude u svemu častan i postelja bračna čista; a bludnicima i preljubnicima sudiće Bog...

Zatim, zar Ilija, taj vozar kočija ognjenoga daha i nebeskoga prebivališta, nije prigrlio bezbračnost i zar se nije time uzdigao iznad svih ljudi? Ko je nebesa zatvorio. Ko je podizao mrtve? Ko je razdelio reku Jordan? Nije li to bio devstvenik Ilija? Zar nije Jelisej, njegov učenik, pokazavši istovetnu vrlinu, zatražio i nasledio dvostruku blagodat Svetoga Duha? Šta je sa tri mladića u užarenoj peći? Nisu li provodeći devstveni život postali jači od ognja, budući da su devstvenošću njihova tela postala otporna na vatru? Nije li Danilo kroz devstvenost toliko očvrsnuo telom da zubi zverinji nisu bili u stanju da se zariju u njega? Nije li Bog, kada je trebalo da se javi Izrailjcima, zapovedio da čuvaju svoja tela čistim? Nisu li sveštenici, čuvajući sebe čistima, tako stupali u svetinju i prinosili žrtve? Nije li zakon nazvao čistotu velikim zavetom?..."

Expand  

Ок, али опет, не можемо само да цитатологијом решавамо ова питања. Многи су Оци говорили да је и сам брак девствен и сам однос у њему је чист. То је поента. Е сад, Свети Јован Златоусти је писао да ни сама жеља није грех, већ је злоупотреба исте грех.

Друго, и многи други су чинили чуда и знаке Божје иако су били ожењни. Зар Мојсије, на пример, није извењо народ из ропства, пренео им Божји Закон, раздвојио црвено море, итд, итд? А био је ожењен и већина библијских личности и многи пророци су били ожењени. И мислим да сама та чињеница да ли су били ожењени или не, није мерило њихове величине. Можда  грешим, алчи тако мислим.

Не бих никога да исправљам, поготово не Оце, али треба погледати целокупан опус њихов, а не само поједине цитате. Али, нигде се не може наћи код Отаца да је секс ,,прљав" или грешан као такав. Тога нема. Има код латинских теолога, асли они су нажалост, то писали под многим заблудама. Блажени Августрин је, на пример, био манихејац у младости, а та јерес је раздвајала дух од тела и сматрала да је, у складу са тим, сам секс прљав и грешан.

Али у Хришћанству и Цркви тога нема. Оци су благосиљакли брак и сам сексуални однос у њему сматрали благословеним. То се и у овом цитату јасно види. Такође, сам Апостол Павле јасно указује да је тај став о девствености и браку његов лични став, а не догматско учење Хришћанства. И то трреба имати на уму.

  On 4. 3. 2018. at 22:47, Bokisd рече

Devstvenost kao visi stupanj nekog vrlinskog zivljenja. Tako i bracni drugovi, kada se po dogovoru uzdrze od braka i odnosa, ....oni, samim time, podrazavaju tim cinom devstveni nacin zivota i postom i moltvom mogu takodje da podrazavaju i Iliju i sve ostale pravednike koji su cinili cudesa.

Expand  

Али најважније је по договору. То не треба заборавити. Опет, за Светог Илију, није само он чинио чудеса и многи праведници који су били ожењени су чинили чудеса (Мојсије, на пример) и то нема везе са тим јесу ли у браку или нису. Дакле, супружници треба по договору да се уздржавају, али ништа на силу.

Треба да знаш да је велики део отачке литературе намњен монасима, да их подстакне и охрабри у њиховом подвигу и не треба све ту да се прихвати као меродавно за мирјане. Постоји у отачкој литератури, оно што је намењено за  монахе и оно што је за мирјане. И то треба разликовати. Величање девствености је намењено пре свега монасима, а величање брака мирјанима. И у томе је сва мудрост Отаца.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  On 4. 3. 2018. at 22:55, Bokisd рече

Kako vrdam ?

Opet ne razumem, sta ti znaci, pozuda i devstvenost u braku ?

Ako se po dogovoru uzdrzavaju od odnosa, onda bi trebalo da podrazavaju tu' devstvenost. Mislim, da je to bas veliki podvig za one koji su u braku i da je pohvalna stvar.

Pa, onda apostol daje savet, da ako mogu, da se po dogovoru uzdrzavaju, jer je dobro za usrdnu molitvu,...... pa, da se opet, posle sastaju.

Expand  

Ти не конташ своју природу нити састав исте, превиђаш расположења и не знаш шта је грех.

Зато је Бог и савршено миран према безбожницима. Дао нам се цео, а ко Га не верује оцбацио Га је зарад калкулисане фантазије! Смрзнем се када те читам. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  On 4. 3. 2018. at 23:03, Православни Србин рече

Постоји у отачкој литератури, оно што је намењено за  монахе и оно што је за мирјане. И то треба разликовати. Величање девствености је намењено пре свега монасима,

Expand  

Не слажем се. Њихово штиво је универзално. 

А онај ко не познаје зло и не може бити чиста срца, јер је на нивоу животиње.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd  ,  и да, нема разлога да се верује да, ако неко воли неку жену, да је мање у стању да воли Бога. Има једна одлична књига зове се ,,Хришћанска филозофија брака", у којој је наведен пример једног епископа који је, угледавши једну прелепу жену, ускликнуо Богу и захвалио му се што створи једну тако лепу жену и још пуно таквих. Дакле, итекако је могуће волети и славити Бога и кроз љубав према жени.

Иначе, вреди прочитати ту књеигу, мислим да је ту дат један добар избор светоотачке литературе о браку.

И најважније, схватити да је велики део светоотачке литературе писан за монахе и да се у складу са тим морају посматрати неки ставови изнети у тој литератури.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 22:28, Vladan3 рече

Наравно због става а не због самог текста (који је био тачан па си мислио да није па си схватио да јесте = ниси зналац). Дакле: ја ћу сад да истражим и да ти објасним па ако није да ти симпатично натрљам нос чоколадом. То као није став онога који више зна тј. зналца тј. учитеља. Наравно да јесте а испало је да ниси за то спреман. То није груб став него неутемељен, ниси за то зналац.

Expand  

 

Vidi vlado aj se mi neko vreme okanemo jedno drugog.

Ti si čovek sa čarobnom kuglom pa znaš da moje trljanje čokoladicom nije bilo samo duhovito I bezazleno I poziv na najobičniju polemiku od koje možda možemo svi zajedno nešto da naučimo, nego sam imao nameru da nekog polomim od batina ako bi se dokazalo da sam u pravu.

Mani me čoveče molim te.

Polemika između mene I Nine je imala smisao, javili se ljudi izneli svoja mišljenja, ja sam saznao od trifketa da postoje I u starijim zapisima, ono što sam mislio da tamo ne postoji. Izvinio se Nini na taj deo omaške, opušteno razgovarajući sa argumentima I bez ikakvih podlih radnji.

A dijalog sa tobom je pojeo nekoliko stranica, da trijumfalno pokažeš kako nisam znalac I da kao takav delujem jako ljuto I opasno jer karam Boksida a tome nisam dorastao.

Sve si lepo ukrasio I spakovao u jednu kutiju I poslao na moju adresu kao pravi pravcati deda mraz.

VSB vs Nina= razmenili smo mišljenje saznali nešto novo, što će još da nas povuče u dalju pretragu, aktivirali kvalitetne ljude koji su se ukljuili zbog same teme I onoga o čemu smo Nina I ja pričali.

 

VSB vs Vlada= zabole me za temu ajde da dokažem kako je VSB sileđija I nije znalac.

Pri tom sam odgovarajući tebi potrošio mnogo više stranica ove teme, potpuno van teme jer ti tema nije ni bila cilj.

 

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 3. 2018. at 23:10, Гајић рече

Не слажем се. Њихово штиво је универзално. 

Expand  

Јесте, суштина је универзална, али су они другачије о полности говорили монасима а другачије ожењеним и удатима. Јер су тиме хтели и једне и друге да подстакну да истрају на путу који су изабрали. То не значи да је суштина различита, суштина је Христос и Спасење, али је начин говорења о тим питањима различит кад су се обраћали овима двема групама људи.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...