Jump to content

Сведочење библијског Стварања у свету код теолога и научника


о.Горан

Препоручена порука

пре 12 минута, Јанко рече

Неће ни по коју цену.

Може тако?

:)

Код њих не море тако.:D

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 14k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  • Ведран*

    1372

  • Zoran Đurović

    1565

  • о.Горан

    1423

  • Bokisd

    1174

пре 2 часа, Isusovo magare рече

Jel,kako da se probijem u peti red..šta trebam učinit??Ja bih baš u peti!!

Kad ti izraste četvoro krila plus jedno rezervno, onda možeš biti sigurna da si u tom petom redu! :D 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Zayron рече

Kad ti izraste četvoro krila plus jedno rezervno, onda možeš biti sigurna da si u tom petom redu! :D

Zayron dali postoji razlika u svaćanju anđela između zapadne i istočne crkve, jer vidim određeni problem.

Ako kažemo da su anđeli duhovne prirode bez tijela to automatski po istočnom svaćanju znači da su jednaki Bogu.

Oni kažu da je samo Bog duh a sve ostalo stvoreno neka vrsta materije?

Iako sam do sada bio za ovu teoriju imam dojam da iz ne baš opravdanog straha ide u krajnost.

Sa druge strane ni zapadna ne uzima previše ovaj problem jednakosti priroda Boga i anđela.

Kakvo je tvoje mišljenje?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Branka62 рече

A da li sad ja tebi treba da objašnjavam da se veza izmedju majke i deteta ne ostvaruje kroz porodjajne bolove? Trpela sam/bolelo me i zato ću da te više "pazim i mazim" (nego da me nije mnogo bolelo)? To mi ne liči na nesebičnu ljubav.

То 0зо ти не личи не значи да није...

 

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Avocado рече

Sure...

 

Bullshit.

 

Extreme bullshit.

 

Drugi ljudi takođe imaju svoja iskustva.

 

Ок.

И даље не можеш да се позиваш на хејт...

Различита схватања нису хејт.

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Јанко рече

То 0зо ти не личи не значи да није...

 

чекај, сад ти мени хоћеш да кажеш да моја два сасвим различита порођаја и две сасвим различите трудноће у глобалу, доводе до тога да једно дете више волим од другог, да према једном имам несебичну љубав зато што ми је порођај био тежи...или да моја сестра која има три сина, трећег којег је са епидуралом родила воли мање од ове двојице...

 

Путници, нема пута, путеви се стварају ходањем!

А.М.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Red kalvinističkog "bol je zaslužena kazna za nasledni istočni greh", red hipi "priroda sve najbolje obavi sama", red mizoginije (jer muškarcima se ne nalaže da stiču hleb u znoju lica svog ni do te mere da leti u udobnoj kancelariji isključe klimu). I opet Avocado brani pravoslavlje. Ja bolje da ne komentarišem :D

Osim: postoje istraživanja, neko je pitao. Nađena je korelacija između intenzivno bolnog porođaja i reakcije disocijacije kod porodilja - odvajanja od sebe, doživljavanja svog života, svog tela i svog deteta.

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Снежана рече

чекај, сад ти мени хоћеш да кажеш да моја два сасвим различита порођаја и две сасвим различите трудноће у глобалу, доводе до тога да једно дете више волим од другог, да према једном имам несебичну љубав зато што ми је порођај био тежи...или да моја сестра која има три сина, трећег којег је са епидуралом родила воли мање од ове двојице...

 

E pa ovo ja pokušavam da saznam, evo već drugi dan.:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Branka62 рече

E pa ovo ja pokušavam da saznam, evo već drugi dan.:D

питај ти мушкарце... све ће да ти објасне :smeh1:

Путници, нема пута, путеви се стварају ходањем!

А.М.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Meni je najlakši porođaj doveo i do najbržeg i najautomatskijeg vezivanja za dete. A sad ih volim isto. I otac ih voli, iako nijednu kontrakciju nije imao :D

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Снежана рече

питај ти мушкарце... све ће да ти објасне :smeh1:

Par njih već napisalo da govore iz iskustva.:scratch_head:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Branka62 рече

Par njih već napisalo da govore iz iskustva.:scratch_head:

Žene im nisu imale epidural a sad eto vole decu? Evo ne znam, nije li to dovoljan naučni & teološki dokaz?

 

paradoks_zpsjpf2fhnf.jpg

Lilies that fester smell far worse than weeds.

Shakespeare

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 53 минута, kopitar рече

Zayron dali postoji razlika u svaćanju anđela između zapadne i istočne crkve, jer vidim određeni problem.

Ako kažemo da su anđeli duhovne prirode bez tijela to automatski po istočnom svaćanju znači da su jednaki Bogu.

Oni kažu da je samo Bog duh a sve ostalo stvoreno neka vrsta materije?

Iako sam do sada bio za ovu teoriju imam dojam da iz ne baš opravdanog straha ide u krajnost.

Sa druge strane ni zapadna ne uzima previše ovaj problem jednakosti priroda Boga i anđela.

Kakvo je tvoje mišljenje?

Prema meni najbolje je to objasnio sveti Toma Akvinski (odnose izmedju Boga, čovjeka i andjela i njihovu suštinu) a pri tom je spojio teologiju, filozofiju i prirodne nauke (fiziku, hemiju itd.) u jednu sintezu. Ubraja se takodjer u preteče kvantne fizike a svojim definicijama je bio daleko ispred svog vremena jer neke od stvari o kojima je on tada raspravljao su se ponovo počele pretresati tek sa pojavom kvantne fizike. Svako si može izabrati tumačenja kakva mu se svidjaju, meni su ta svetog Tome Akvinskog najbolja i do sada nikim neprevazidjena. Zato je najbolje započeti čitanjem i studiranjem njegovih spisa. Tamo nije ključna pojavna materijalnost ili nematerijalnost već pojam biti (egzistencije) i bitnosti (esencije).

Metafyzika

Metafyzika je jádrem filozofie sv. Tomáše. Vytváří základy poznání veškerenstva, a proto je základní filozofickou a vědní disciplínou. Sv. Tomáš zdůrazňuje, že vlastním předmětem metafyziky je jsoucno obecně a úkolem každé vědy je zkoumat příčiny, případně principy svého předmětu. Tomášova metafyzika je jakousi reflexí původně nereflektovaného uchopení jsoucna, které pak metodicky využívá informaci smyslů k dalšímu poznání povahy jsoucího. Pokud je tedy předmětem metafyziky jsoucno jako takové, pak je její úlohou ptát se po prvním principu bytí veškerého jsoucna, jímž se stává Bůh 6). Tomášovi specifické metafyzické úvahy byly patrné již v jeho nejranějších dílech, např. ve spisu „O jsoucnu a bytnosti“. Asi nejvýznamnější tezí v tomto spise je tzv. „reálná distinkce“, která tvrdí, že esence (bytnost) každé stvořené věci je reálně, ne pouze pojmově, odlišná od její existence. Řečeno metafyzicky, jsoucno je složeno z formy a látky, ale všechna stvoření jsou složeniny esence a existence. Pouze první, nestvořená příčina – Bůh, jehož esence je existence, je absolutně jednoduchý 7). Nauka o bytí a bytnosti se stala jádrem metafyziky sv. Tomáše, skrze niž jsou transformovány aristotelské postoje. Ačkoli tedy sv. Tomáš rozšířil a prohloubil vliv Aristotela na středověkou filozofii, dělo se to v metafyzickém a novoplatonském rámci. Tomáš akceptoval novoplatonské schéma, podle něhož Bůh jako základ všeho jsoucího je bytím, ale veškeré stvoření není bytím, pouze má bytí určitým způsobem. Pro sv. Tomáše nebyly pojmy bytí a bytnost pouhými jmény, která dáváme individuím, jež se sobě podobají, ale vyjadřují něco, co mají tyto jednotliviny společného, co je dělá tím, čím jsou. Tento princip Tomáš nazývá bytností (essentia) nebo také společnou formou (forma communis). Bytnost nezaniká tím, že zanikne konkrétní nositel této bytnosti. Všechny stvořené věci jsou tedy vytvářeny z bytnosti a bytí (tj. z možnosti určitým způsobem existovat a z reálného bytí). Esence jsou složkou jsoucího, v křesťanském novoplatonském schématu jsou esence obrazy idejí, věčných myšlenek Božích, jimiž je vše stvořeno. Jsou něčím, co dává způsob existence, ne však reálné bytí. Veškeré jsoucno se skládá z bytnosti a bytí a dle Tomáše je heterogenním.

Bytí je nejzákladnějším pojmem, kde Tomáš nachází základ ke všemu ostatnímu. Proto všechno ostatní musí být jakýmsi přidáváním něčeho k bytí. Takové „přidání“ se může dít dvojím způsobem:

1. První vede k deseti aristotelským kategoriím, z nichž každá je specifickým modem bytí – substance, kvalita atd.
2. Druhý způsob je méně známý, avšak pro Tomáše Akvinského typický. Dospívá při něm k pěti modům bytí.

http://www.hks.re/wiki/doku.php?id=ls2018:vyvoj_antropologickeho_mysleni_-_tomas_akvinsky

http://nebeskavojska.blogspot.com/2016/11/istorisko-kulturolosko-pitanje-nastanka.html

https://hr.soc.religija.narkive.com/qVlPKgY8/dogmatika-istocne-crkve

https://search.mlp.cz/cz/titul/o-andelech-v-teologicke-sume/4170591/

http://www.rkfliboc.cz/index.php/11-clanky/221-kdo-jsou-andele

http://www.osel.cz/9305-ve-spolecnosti-andelu-a-kvarku.html

http://www.izidor.cz/wp-content/uploads/summa_1.pdf

https://www.kosmas.cz/knihy/208740/o-andelech-i/

https://tinyurl.com/yanbftzh

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Кратос рече

Kako su majke vas porodile ženetine?

ја сам се родила у кући (као свака принцеза 12:smeha:), два месеца раније, брат ми је маказама пресекао пупчану врпцу...

Путници, нема пута, путеви се стварају ходањем!

А.М.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...