Jump to content

Препоручена порука

Erik Bern je rekao da čoveku sa ovakvim problemima možeš ponuditi nauku, religiju ili pileću čorbu.  bleh

Pileća čorba, ne zbog nekih lekovitih svojstava čorbe nego je to ono - jerotićevski-malo-ovo-malo-ono-eklektički-mambo-džambo-pristup. Koji nikome ne preporučujem, da se dopunim.

Sta tacno replicirate ovim navodom Erika Berna i koju igru igrate pozivajuci se na pilecu corbu TA eklekticara da bi pobili mambo-dzambo Vladete Jerotica sa preporukom.... koga? Koje delo stoji iza vas kojim nudite alternativu delu V. Jerotica. Erik Bern je dao TA ako alternativu Frojdu i Eriksonu, vi? Hajde da se okanemo suvog kritikovanja necijeg dela i da damo neke konkretne rezultate pa ce onda ta dela govoriti umesto nas, stedeci nas ishitrenih sudova o necemu sto mozda ni ne razumemo u momentu kada doticno kritikujemo; da li pozitivno da li negativno... nije ni bitno. Mislite o tome...

Bog vas blagoslovio - U.

Ne znam,pade mi na pamet citat pošto je tema Strahovi u podforumu Psihologija a prepuno je citata Svetog Ignjatija, vladike Nikolaja... Baš nisam hteo ništa (loše) citatom.

Moramo napisati ekvivalenta Hamletu da bismo kritikovali Šekspira?

To je kada bih shvatio na dobar način, kada bih shvatio to na loš način, onda bi bilo "ko si ti da pričaš o Jerotiću tako?".

Ne igram nikakvu igru. Taj citat čak uopšte i nije iz Koju igru igraš?.

Bern je TA eklektičar? TA definitivno jeste ali da je eklektičar, baš nešto i ne bih rekao.

Ne, siguran sam da nije eklektičar, jer on nije nipošto na isti način eklektičar na koji se Jerotić poziva svaki čas na Adlera, Ranka, pa na Frankla pa na Frojda, pa na onog Mađara, Šandora Ferencija, kao osnovu koristi Junga i na sve to doda Pravoslavlje.

Bern nije davao alternativu Frojdovom učenju nego ga je unapredio, TA nije napad na tradicionalnu psihoanalizu i Frojda ništa više nego što je unapređivanje aviona napad na braću Rajt.

Svako dobro.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Ne znam,pade mi na pamet citat pošto je tema Strahovi u podforumu Psihologija a prepuno je citata Svetog Ignjatija, vladike Nikolaja... Baš nisam hteo ništa (loše) citatom.

Hajde, molim vas, iskreno... a sta ste ocekivali na pravoslavnoverskom forumu i pdf-u pri tom forumu kada i psihijatri, kao sto ste vec uocili, pravoslavne orjentacije cine slicnu simbiozu Vere i savremenih dostignuca iz oblasti medicine - konkretno, psihijatrije? Nije valjda da ste ocekivali Frojda i njegovu ekspertizu straha kroz ove ili one fiksacije, obojene libidnim kanalisanjem, odnosno, nekanalisanjem kao uzrokom i kao resenjem? Ili, Adlerovski zakljucak o strahu kao o inferiornosti koju treba prevazici razvijanjem superiornosti kod doticne individue koja pati od potistenosti organske ili psiholoske patologije a koja opet ima malo ili ni malo veze sa voljom same individue ili njenih dela. Mada ni sam Adler nije ostao imun na religiju kao jednu od temelja ljudske psiholoske svesti sto je i izrazio u svojoj knjizi - Religija i individualna psihologija (1933).... Dakle, ne verujem ni da ste Adlerovu - Individualnu psihologiju - ocekivali na ovom mestu kao ni modele lecenja svakog sledeceg psihoanaliticara od Viktora Emil Frankla, Pinela, Grizingera, Krepelina, Frojda, Salivena, Froma... do Jovana Raskovica (+1992), ili jos uvek aktuelnog Srdjana Milovanovica, u post SFRJ fazi razvoja psihijatrije u nas, kao i Ivane Aleksic, dr Jovana Mijuškovića, dr Vojsilava Mihajlovića, dr Vladimira Stanojevića, prof. dr Zdenka Levnentala, dr Đorđa Dragića, dr Riste Jeremića, dr Milorada Dragića, dr Dušana Mišovica.... a u svetu do David-a Goleman-a ili Arthur-a L. Caplan-a, James-a J. McCartney, Dominic-a A. Sisti... zar ne?

E, zato se onda nemojte cuditi sto u odeljku - psihologija - na pravoslavnoverskom forumu i jednom od njegovih pdf-a zaticete citate Svetog Ignjatija, vladike Nikolaja... etc. Sasvim je drugo pitanje - da li je to dobro ili korisno - ali, ono sto daje uvod jeste cinjenica da nije ni neobicno a jos manje cudno; zar ne?

Moramo napisati ekvivalenta Hamletu da bismo kritikovali Šekspira?

To je kada bih shvatio na dobar način, kada bih shvatio to na loš način, onda bi bilo "ko si ti da pričaš o Jerotiću tako?".

Ni jedno ni drugo... ali, hvala vam sto ste ostavili prostora ne donoseci svoj sud vec dopustajuci da se teza ucini jasnijom. Ergo, nikako ekvivalent vec upravo antipod, delo koje je drugacijeg zandra ali pretenduje da je bolje u razjasnjenju identicne problematike, ali ni tada ne doticuci se licnosti autora (Shekspira), vec iskljucivo njegovog dela, odnosno pokusaja razjasnjenja problematike opisane u Hamletu, protiv koje sada vi ustajete iznoseci svoj pristup razresenju koji je suprotan ali daje isti, ako ne i bolji, to ce reci i brzi - rasplet... shvatate?

I ne, ne.... nikako opcija broj dva, mada zao mi je ako ste barem na trenutak posumnjali da sam toliko dogmatican i iskljuciv pa da neke autoritete prihvatam per se kao neosporne i kritici nepodlozne... ne verujem ni da bi sam V. Jerotic to voleo dok njegova predavanja upucuju upravo u prevladavanje iskljucivosti u ostvarenju integriteta licnosti, koja sada vise ne mora da se zaklanja iza ovih ili onih normi, licnosti, stavova pa i Zakona - da li Bozijeg ili drzavnog, u ovom kontekstu, krajnje je irelevantno. Ono sto sam zeleo da akcentujem, jeste pogubna navika ''suve kritike'' koja se odomacila kao manir forumskog izrazavanja kojim se anonimusi, zaklonjeni udobnoscu - no name - filtera, ostrvljuju na necija dela ne dajuci nista kao alternativu. Dakle, pitanjem izrazena nedoumica bi glasila: dobro, to ne valja ali sta valja, sta mi nudis kao temu za razmisljanje ako odbacim ovaj sistem zakljucivanja? - razumete li sada? Pri tom, ne mislim da ste vi taj anonimus koji se ostrvljuje vec ste mlad covek, oko 20 god., je li tako, koji jos uvek sazreva i na tom putu intelektualnog  bujanja tipicno je da se autoriteti ili neki dogmatizovani sistemi odbacuju i negiraju... ta, to se mlad um bori za samostalnost a protiv ukalupljivanja, sto je i logicno... i bas zato vam i pisem sve ovo ne bi li vas upozorio na tu tananu razliku izmedju sutrasnjih zrelih mislilaca i razno raznih buntovnika bez razloga, vecito indolentnih analiticara koji do podne mrze sebe a od podne ceo svet, kada ih i mozete zateci ispred dragstora kako junacki pokusavaju da deplasiraju politicki establisment - sasvim je irelevantno koja opcija je vladajuca - oni su vecita opozicija kao sto su i alkoholicari vecito tuzni... jer ta katatonicna stanja psihe omogucavaju stalnu kritiku odnosno, stalno nalivanje a vas ne bih zeleo da vidim u tom drustvu. Mlad ste covek, predstavljate buducnost Zemlje i put kojim krcite stazu zakljucivanja niste lose odabrali, Dekartovski bez sumnje i bas sa sumnjom kao pocetnom istinom, odnosno polazistem... i sve je to drago ali dajte vi neko slovo, delo. Zastanite svaki put kada nesto odbacite i napisite zasto to odbacujete te ce te tako sebi uvreziti jedan manir kritickog dijaloga koji jeste afirmativan posto je pozivajuci te cete i sami videti kako cete mnoge ukljuciti u svoj proces pa ce i oni ''raditi za vas'' iznoseci neke nedoumice kojih se ni vi u tom trenutku ne biste setili.... i to ce vremenom postajati sve kompleksnije i sire a vasa lepeza pitanja stopice se u jednu formu odgovora, odgovora koji ce biti vas.... i tada, dok zadovoljno budete citali poslednju lekturu, seticete se mene.... tamo negde u buducnosti, kada na vas tek izveden zakljucak neki mladi i ishitreni istrazivac i bundzija postavi lakonski komentar - kako to nista ne valja... - i u tom trenutku, kada vam slika mojih reci proleti mozgom, vi spustite loptu i izduvajte sujetu pa mu natenane, bolje nego sto ja vama cinim sada, objasnite koja to dva puta stoje pred njim; ne zaboravljajuci ni u jednom jedinom momentu da to mlado stvorenje, koje je pred vama, jeste buducnost i novo lice Srbije.

''Ne igram nikakvu igru. Taj citat čak uopšte i nije iz Koju igru igraš?''

мајкл Naravno da nije, time sam zeleo da vas uputim na tu njegovu knjigu, te ako ste je procitali, nasli biste njegovu analizu stanja gore opisanih osoba kao i promena cinioca roditelj - dete u dete - roditelj prema okruzenju jer ti ''lavovi'' ispred dragstora ili iza nick name-a jesu zecevi u zbilji sto ih i goni da budu tako neprikosnoveni na poligonu opste bezlicnosti... a, sa obzirom da sam vam persirao do tada, sto i sada cinim, bilo bi malo previse ocigledno da sam napisao - koju igru igras - taj prelaz bi vam refleksno zaparao uho i vi biste odgonetnuli, mislio sam da ce ital-izovanje biti dovoljno. Mada, ponavljam, daleko ste vi od opisanog no name lava i opis se ni u jednom jedinom detalju ne odnosi na vas... vec na ono sto mozete postati sto opet ni malo nije izvesno ni po cemu sada. Nadam se da me razumete, ne bih voleo da me pogresno shvatite zbog moje mozda ispresecanosti futura i prezenta, treceg i prvog lica... udubite se u poentu, ona je bitna i ona je za vas... sve ostalo su opisi - nekih tamo i tamo nekad... u buducnosti!

''Bern je TA eklektičar? TA definitivno jeste ali da je eklektičar, baš nešto i ne bih rekao.

Ne, siguran sam da nije eklektičar, jer on nije nipošto na isti način eklektičar na koji se Jerotić poziva svaki čas na Adlera, Ranka, pa na Frankla pa na Frojda, pa na onog Mađara, Šandora Ferencija, kao osnovu koristi Junga i na sve to doda Pravoslavlje.''

Eklekticarski pristup nije podstapanje na tudje sisteme u vlastitoj interpretaciji odredjenih fenomena vec preuzimanje konacnog rezultata, onog najboljeg ili najjasnijeg sto je odredjena grana dala te onda zbiranje svih tih ''konacnih ishoda'' u jedan sistem i u jednu formu. To je star pristup, datira jos od Stoika mada i jos ranije ali ne tako definisana ova rec kao izvedenica dveju grckih (grč. ek-lektikos) sa znacenjem - onaj koji odabire iz različitih učenja pojedine delove i tako oblikuje svoj sistem. Tekstovi eklektičara u filozofiji mogu poslužiti kao doksografski izvor o pojedinim učenjima (na primjer, Ciceron); uopsteno - oznaka za nesamostalno mišljenje.Već su grčki skeptici smatrali definiciju nepotrebnom sto je pripremilo teren mnostvu razlicitih stavova pod kapom jednog filosofskog sistema i, kao eklektičar, Ciceron je povezao učenja akademičara, stoičara i skeptika. Kasnije se ovaj pristup sve vise i vise razvijao cak je pretendovao da da i jedan idealni religijski sistem a ta indicija postoji i danas mada ne toliko populisana iz vise nego li ociglednog razloga sveopste nezainteresovanosti po pitanjima Vere i covekove definisanosti u odnosu prema njoj. No, to nije ni tema tako da da - Erik Bern je bio eklekticar spojivsi Eriksonovo i Frojdovo napredovanje u oblasti psihoanalize sopstvenim dostignucem - TA; nudeci time jos jednu mogucnost nacina u psihijatrijskom pristupu i lecenju sto predstavlja drugo resenje u odnosu na onog koji nije hteo da se podvrgne Frojdovom ili Eriksonovom pristupu te samim tim predstavlja alternativu ovim pravcima jer alternativa ni ne pretpostavlja sukobljenost vec samo drugu opciju, mogucnost ili varijantu dolaska do jedne i iste stvari kao sto je ''Kravica'' alternativa Imleku ili Granicama a opet ona sobom ne spori njihovu postojanost kao - mleku - vec samo sobom nudi nov kvalitet postavljajuci se tako kao alternativa ovim dvema mlekarama, shvatate li sada na sta sam ciljao terminom altrernativa? Sto se tice Jerotica, kako nema jos neki posebni sistem tako on nije ni eklekticar vec se vise ''podstapa'' razlicitim misljenjima u interpretaciji onoga sto predaje i sto je programom zacrtano ili, u slucaju da nije vezan katedrom on iznosi vlastito misljenje ili stav no ne i sistem tako da ne moze biti eklekticar u onom oficijalnom smislu cak ni po mesavini pristupa posto doticna ne usvaja vec se samo njima sluzi a to je bitna razlika... i velika.

Tako... nadam se da sam vam jasniji sada i nadam se da cete ostvariti sebe u slovu vlastite nedoumice po nekim pitanjima ne vise ''suve kritike'' ostavljajuci njome sebe nedorecenim a auditorij zbunjenim ne nudeci mu nikakvu alternativu... a, ljudi tako vole kada im se jasno kaze. Mislite o tome...

Lep pozdrav - U.

Zelim vam najiskrenije, da budete romanticar svog doba, jer:

''Romantizovati znači banalnom dati uzvišen smisao; uobičajenom nepoznati izgled; poznatom dostojanstvo nepoznatog; konačnom privid beskonačnog.''

319.gif

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hvala ti ego,  puno na trudu, podvigu i prelepom izboru svih ovih korisnih tekstova!

Citam sve u delovima i sporo, da ne potrosim, pa onda prepisujem...zaista zive reci utehe i pouke, neka ti Gospod vrati stostruko

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А одакле ли су цареви црпели храброст?

Господ је мој помоћник, и нећу се бојати; шта ће ми учинити човек?    prstgore

Псалам 117.

Алилуја. (МТ: Псалам 118)

ИСПОВЕДАЈТЕ се Господу, јер је добар,

јер је до века милост Његова.

2. Да рече дом Израиљев, јер је добар,

јер је до века милост Његова.

3. Да рече дом Аронов, јер је добар,

јер је до века милост Његова.

4. Да реку сви који се боје Господа, јер је добар,

јер је до века милост Његова.

5. Из невоље призвах Господа,

и услиша ме нашироко.

6. Господ је мени помоћник, Јевр. 13, 6

и нећу се бојати, шта ће ми учинити човек.

7. Господ је мени помоћник,

и ја ћу погледати смело непријатеље моје.

8. Добро је (већма) уздати се у Господа,

него ли уздати се у човека;

9. добро је надати се у Господа,

него ли надати се у кнезове.

10. Сви народи окружише ме,

и Именом Господњим брањах се од њих.

11. Опколивши опколише ме,

и Именом Господњим брањах се од њих.

12. Опколише ме као пчеле саће,

и плануше као огањ у трњу,

и Именом Господњим брањах се од њих.

13. Гурнут посрнух да паднем,

и Господ ме прихвати.

14. Снага је моја и песма моја Господ,

и би мени за спасење.

15. Глас је радости и спасења у насељима праведних:

Десница Господња учини силу,

16. десница Господња подиже ме,

десница Господња учини силу.

17. Нећу умрети, него ћу жив бити,

и казиваћу дела Господња.

18. Карајући покара ме Господ,

али ме смрти не предаде.

19. Отворите ми врата правде,

ушавши кроз њих исповедаћу се Господу.

20. Ово су врата Господња,

праведници ће ући кроз њих.

21. Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,

и био си ми на спасење.

22. Камен који одбацише зидари, Мт. 21, 42; 23, 39;

овај поста глава од угла; ДАп. 4, 11; 1 Петр. 2, 7

23. од Господа би то,

и дивно је у очима нашим.

24. Ово је дан који створи Господ,

обрадујмо се узвеселимо се у њему.

25. О Господе спаси!

О Господе, поведи добро!

26. Благословен Који долази у Име Господње; Мт. 21, 9

благословисмо вас из дома Господњег.

27. Бог је Господ и јави се нама;

саставите празник с гранчицама (врбице)

до рогова жртвеника.

28. Бог мој јеси Ти, и исповедаћу и хвалити Те;

Бог мој јеси Ти, и узвисићу Те.

Исповедаћу се Теби, јер си ме услишио,

и био си ми на спасење.

29. Исповедајте се Господу, јер је добар,

јер је до века милост Његова.

Слава, И сада: Алилуја.

Псалам 22.

Псалам Давидов. (МТ: Псалам 23)

ГОСПОД ме напаса, и ничега ме неће лишити.

2. На месту зеленом, тамо ме настани,

на водама одмора отхрани ме,

3. душу моју опорави.

Одведе ме на стазе правде,

ради Имена Свога.

4. Јер ако и пођем посред сенке смрти,

нећу се бојати зла, јер си Ти са мном.

5. Штап Твој и палица Твоја, они ме утешише.

Припремио си преда мном трпезу, насупрот тлачитеља мојих.

Намазао си уљем главу моју,

и чаша Твоја напајајућа је као најјача.

6. И милост Твоја пратиће ме у све дане живота мога,

и настанићу се у дому Господњем за дуге дане.

Псалам 26.

(Псалам) Давидов, пре помазања. (МТ: Псалам 27)

ГОСПОД је просветљење моје и Спаситељ мој, кога ћу се бојати?

Господ је заштитник живота мога, кога ћу се плашити?

2. Када се приближују на ме злостављачи да поједу тело моје,

тлачитељи и непријатељи моји, они ослабише и падоше.

3. Ако се построји на ме табор (непријатеља), неће се уплашити срце моје;

ако се подигне рат на ме, ја ћу се и тада надати.

4. Једно молих од Господа, и то тражах:

да живим у дому Господњем све дане живота мога,

да гледам красоту Господњу

и посећујем храм свети Његов.

5. Јер ме сакри у насељу Своме у дан зала мојих,

покри ме у скровишту шатора Свога,

на стену уздиже ме.

6. И сада, ево, уздиже главу моју на непријатеље моје.

Обиђох и принесох у шатору Његовом жртву (хвале и) клицања;

певаћу и псалмопојаћу Господу.

7. Услиши, Господе, глас мој којим завиках;

помилуј ме и услиши ме.

8. Теби рече срце моје: (Господа ћу тражити).

Тражаше Те лице моје;

лице Твоје, Господе, тражићу.

9. Не окрени лице Твоје од мене,

и не уклони се у гњеву Своме од слуге Твога.

Буди ми помоћник, не одбаци ме

и не напусти ме, Боже Спаситељу мој.

10. Јер отац мој и мати моја оставише ме,

а Господ прихвати ме.

11. Законоположи ме, Господе, путем Твојим,

и упути ме по стази правој, ради непријатеља мојих.

12. Не предај ме душама оних који ме муче,

јер усташе на ме сведоци неправедни,

и слага неправда (саму) себе.

13. Верујем да ћу видети добра Господња у земљи живих.

14. Потрпи (=стрпљиво чекај) Господа,

јуначи се и снажи се, срце моје,

и потрпи Господа. Слава:

Псалам 55.

За крај, за народ удаљен од светиња; Давидов, за стилографију,

када га ухватише иноплеменици (Филистеји) у Гету. (МТ: Псалам 56)

2. ПОМИЛУЈ ме, Боже, јер ме погази човек,

сав дан ратујући сатре ме.

3. Погазише ме непријатељи моји сав дан,

јер су многи који ме нападају с висине.

4. Дању се нећу бојати, јер се у Тебе надам.

5. Богом ћу хвалити речи (наде) моје сав дан.

На Бога се поуздах, нећу се бојати, шта ће ми учинити тело (=смртник).

6. Сав дан речи се мојих гнушаху,

против мене су све мисли њихове на зло.

7. Заселиће се они, и сакриће се,

пету ће моју вребати,

као што очекиваше душу моју.

8. За ништа ћеш их одбацити,

у гњеву ћеш народе оборити, Боже.

9. Живот мој објавих Теби,

изнесох сузе моје преда Те као и у обећању Твоме.

10. Повратиће се непријатељи моји назад,

у који дан Те призовем;

ево познадох да си Ти Бог мој.

11. Богом ћу похвалити реч,

Богом ћу похвалити беседу.

12. На Бога се поуздах; нећу се бојати, шта ће ми учинити човек.

13. У мени су, Боже, молитве, које ћу одати хвали Твојој.

14. Јер си избавио душу моју из смрти,

(очи моје од суза),

и ноге моје од склизнућа,

да благоугодим пред Богом, у светлости живих.

Псалам 90.

Похвална песма Давидова. (МТ: Псалам 91)

1. КОЈИ живи у помоћи Вишњега,

под кровом Бога Небескога настаниће се.

2. Рећи ће Господу: Заступник мој јеси Ти, и уточиште моје,

Бог мој, и уздаћу се у Њега.

3. Јер ће те Он избавити од замке ловачке,

и од речи метежне.

4. Плећима Својим заклониће те,

и под крилима Његовим надаћеш се;

као оружјем окружиће те истина Његова.

5. Нећеш се бојати страха ноћнога,

од стреле која лети по дану,

6. од ствари која проходи у тами,

од сусрета и демона подневнога.

7. Пашће поред тебе хиљада,

и десет хиљада с десне стране теби,

а тебе се неће дотаћи;

8. ипак ћеш очима својим сагледати,

и расплату грешника видећеш.

9. Јер си Ти, Господе, надање моје;

Вишњега си поставио за уточиште своје.

10. Неће те зло дотаћи,

и ударац се неће приближити стану твоме.

11. Јер ће Анђелима Својим заповедити за тебе, Мт. 4, 6

да те сачувају на свим путевима твојим.

12. На руке ће те узети,

да се не спотакне нога твоја о камен.

13. На аспиду и змију отровну наступаћеш,

и згазићеш лава и змаја.

14. Јер се на Мене поуздао, и избавићу га;

покрићу га, јер је познао Име Моје.

15. Призваће Ме, и услишаћу га;

са њиме ћу бити у невољи,

избавићу га, и прославићу га.

16. Дугим данима (живота) испунићу га,

и показаћу му спасење Моје.

Слава, И сада: Алилуја.

Псалам 111.

Алилуја. (Акростих по јеврејској азбуци). (МТ: Псалам 112)

БЛАЖЕН је човек који се боји Господа; (Алеф).

у заповестима Његовим хтеднуће веома. (Бет).

2. Моћно ће бити на земљи семе његово, (Гимел).

покољење правих благословиће се. (Далет).

3. Слава и богатство је у дому његовом, (Хе).

и правда његова остаје у век века. (Вав).

4. Засија у тами светлост правима (Зајин).

милостиви и милосрдни и праведни (човек). (Хет).

5. Добар је човек који милује и позајмљује; (Тет).

устројиће (мудро) речи своје на суду; (Јод).

6. јер се довека неће поколебати. (Каф).

У вечни спомен биће праведник. (Ламед).

7. Од слуха злога неће се уплашити; (Мем).

готово је срце његово да се нада у Господа. (Нун).

8. Утврди се срце његово, неће се уплашити, (Самек).

докле погледа на непријатеље своје. (Ајин).

9. Просу, даде убогима, (Пе).

правда његова остаје у век века; (Саде). 2 Кор. 9, 9

моћ његова уздићи ће се у слави. (Коф).

10. Грешник ће видети и прогњевиће се, (Реш).

зубима ће својим шкргутати, и ишчилеће; (Шин).

жеља грешника пропашће. (Тав).

Слава:

„Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

Дај нам помоћ од невоље, и сујетно је спасење човечије. Богом ћемо учинити снагу...    1000000001010

Псалам 12.

За крај, Псалам Давидов. (МТ: Псалам 13)

2. ДОКЛЕ ћеш, Господе, заборављати ме до краја?

Докле ћеш одвраћати лице Своје од мене?

3. Докле ћу се домишљати у души својој,

мучити се у срцу своме дању и ноћу?

Докле ће се узносити непријатељ мој нада мном?

4. Погледај, услиши ме, Господе Боже мој.

Просветли очи моје, да не заспим на смрт;

5. да не рече непријатељ мој: Утврдих се над њим.

Они који ме угњетавају обрадоваће се, ако посрнем.

6. А ја се на милост Твоју поуздах;

обрадоваће се срце моје спасењу Твоме.

Певаћу Господу Добротвору моме,

и псалмопојаћу Имену Господа Вишњега.

Псалам 13.

За крај, Псалам Давидов. (МТ: Псалам 14)

РЕЧЕ безумник у срцу своме: Нема Бога.

Распадоше се и згадише се у поступцима (својим);

нема га који чини добро, нема га ни једнога. Рим. 3, 10-18.

2. Господ с неба погледа на синове људске,

да види има ли који разуман, или који тражи Бога.

3. Сви застранише, уједно неваљали посташе;

нема га који чини добро, нема га ни једнога.

(Гроб је отворен грло њихово, језицима својим лагаху,

отров аспидин је на уснама њиховим, којих су уста пуна клетве и горчине;

брзе су ноге њихове да пролију крв,

пустош и беда на путевима њиховим,

а пут мира не познаше.

Нема страха Божијег пред очима њиховим).

4. Неће ли познати сви који чине безакоње,

који једу народ мој као јеђење хлеба, (а) Господа не призваше.

5. Тамо се устрашише страха, где страха не беше;

јер је Господ у роду праведних.

6. Савет сиромаха посрамисте,

јер Господ је нада његова.

7. Ко ће дати са Сиона спасење Израиљево?

Када поврати Господ робље народа Свога,

Обрадоваће се Јаков и узвеселиће се Израиљ.

Слава:

Псалам 14.

Псалам Давидов. (МТ: Псалам 15)

ГОСПОДЕ, ко ће се настанити у насељу Твоме?

Или ко ће се населити на гори светој Твојој?

2. Који ходи непорочно и чини правду,

који говори истину у срцу своме.

3. Који не слага језиком својим,

и не учини ближњему своме зла,

и поругу не прими на суседе своје.

4. Унижен би пред њим лукави,

а оне који се боје Господа (он) прославља,

који се куне ближњему своме, и не одриче;

5. који новац свој не даде на камату,

и мито за невине не прими.

Који тако чини, неће се поколебати до века.

Псалам 61.

За крај, за Идитуна, Псалам Давидов. (МТ: Псалам 62)

2. ЗАР СЕ неће Богу повиновати душа моја?

Јер је у Њега спасење моје;

3. јер је Он Бог мој и Спаситељ мој,

заштитник мој, да се не колебам више.

4. Докле ћете се наслањати на човека?

Убијате сви ви

као зид накривљен и ограда поткопана.

5. Али, част моју намерише одбацити,

трчаху у лажи, устима својим благосиљаху,

а срцем својим проклињаху.

(Диапсалма).

6. Али, Богу се повинуј, душо моја,

јер је у Њега трпљење моје.

7. Јер је Он Бог мој и Спаситељ мој,

заштитник мој, нећу се поколебати.

8. У Богу је спасење моје и слава моја;

Он је Бог помоћи моје, и нада моја је у Бога.

9. Уздајте се у Њега сав саборе народа;

излијте пред Њим срца ваша;

јер је Бог помоћник наш.

(Диапсалма).

10. Али су сујетни синови човечији,

лажни су синови људски у мерилима да учине неправду,

они су (сви) заједно од таштине.

11. Не надајте се у неправду

и за отмицом не жудите;

богатство ако тече, не прилагајте (му) срце.

12. Једном говораше Бог, ово двоје чух:

13. да је моћ Божија, и Твоја је, Господе, милост,

јер ћеш Ти узвратити свакоме по делима његовим.

СВЕТИ АТАНАСИЈЕ ВЕЛИКИ - ТУМАЧЕЊЕ ПСАЛАМА

...

(13) Дај нам помоћ од невоље, и сујетно је спасење човечије. Не надамо се, каже, да ће нас људи ослободити од несрећа које су нас сустигле, и уздамо се једино у Твоју помоћ. И сујетно је спасење човечије јер се сваки, који се узда у спасење од човека, узалудно храни том надом. Симах је то јасније превео, додавши везник и рекавши: "Дај нам помоћ од невоље јер је сујетно спасење човечије."

(14) Богом ћемо учинити снагу. Помози нам, каже, у нашем тешком положају, јер једино Ти можеш да окончаш наше несреће. Без Твог допуштења, узалудна је свака људска помоћ. Због тога ћемо преклињати промисао Божији и уздати се у силу Божију, јер једино она може да оконча наше недаће и да сруши моћ оних што нас нападају. И као да узајамно побуђују једно друго да се само у Богу надају спасењу. Због тога је и речено: чим се утврдимо у нади да ћемо оснажити у Богу, увидећемо да су наши непријатељи ништавни.

„Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Често се превиђа опасност коју доноси данас тако прихваћено саветовање и предлагање животних решења и одговора без Христа. Олако се на себе преузима ризик да се приброји међу давно пророковане лажне учитеље.  

Пазите да вас ко не зароби философијом и сујетном преваром по људском предању, по светским стихијама, а не по Христу.

А било је и лажних пророка у народу, као што ће и међу вама бити лажних учитеља, који ће уносити убитачне јереси и порицати господара који их је искупио, навлачећи на себе брзу пропаст. И многи ће поћи за њиховом распојасаношћу, због којих ће се хулити на истинити пут. И у лакомству искоришћаваће вас измишљеним речима; њихов суд одавно не доцни и њихова пропаст не дрема.

Децо, последњи је час, и као што сте чули да ће антихрист доћи, тако су се сад јавили многи антихристи; по томе познајемо да је последњи час. Од нас изиђоше, али не беху од нас; јер да од нас беху, остали би са нама; него требало је да се покажу да нису сви од нас. А ви имате помазање од Светога и сви то знате. Не писах вам као да не знате истине, него зато што је знате и што ниједна лаж није од истине.

Ко је лажљивац ако не онај који пориче да је Исус Месија? То је антихрист - ко пориче Оца и Сина. Ко год пориче Сина нема ни Оца; ко исповеда Сина има и Оца. Што сте чули од почетка нека остане у вама. Ако у вама остане оно што сте чули од почетка и ви ћете остати у Сину и Оцу. А ово је обећање које нам је он обећао: живот вечни.

Ово вам написах о онима који вас заводе. А ви - у вама остаје помазање које сте од њега примили и није вам потребно да вас ко поучава, него као што вас његово помазање учи о свему, тако је и истинито и није лаж, и како вас је оно поучило, тако остајте у њему. И сад, дечице, остајте у њему, да бисмо имали поуздање кад се он јави и да се не постидимо пред њим приликом његовог доласка.

Ако знате да је он праведан, познајете да је од њега рођен свако ко чини праведност.

Нека се нико не заварава; ако неко међу вама мисли да је мудар на овом свету, нека постане луд - да би био мудар. Јер је мудрост овога света лудост пред Богом. Написано је, наиме: »Он хвата мудраце у њиховом лукавству«, и опет: »Господ зна премишљања мудраца - да су ништавна«. Стога нека се нико не хвали људима, јер је све ваше: био то Павле, или Аполос, или Кифа, или свет, или живот, или смрт, или садашње, или будуће, све је ваше, ви сте пак Христови, а Христос је Божији.

А ви се не зовите учитељи; јер је у вас један Учитељ, Христос, а ви сте сви браћа. И оцем својим не зовите никога на земљи; јер је у вас један Отац, који је на небесима. Нити се зовите наставници; јер је у вас један Наставник, Христос.

Уђите на уска врата; јер су широка врата и простран пут који води у пропаст, и много их је који њиме улазе. Како су уска врата и стешњен пут који води у живот, и мало их је који га налазе.

Чувајте се лажних пророка, који вам долазе у овчијем руху, а изнутра су грабљиви вуци. По плодовима њиховим познаћете их. Зар се грожђе бере с трња или смокве са чкаља? Тако свако добро дрво рађа добре плодове, а рђаво дрво доноси рђаве плодове. Не може добро дрво донети рђаве плодове, нити рђаво дрво донети добре плодове. Свако дрво, које не рађа добра плода, одсеца се и у ватру баца. Дакле по плодовима њиховим познаћете их.

Рече им Исус: зар никад нисте читали у писмима: »Камен који одбацише зидари, тај поста угаони камен. Од Господа би ово, и дивно је у нашим очима«? Зато вам кажем да ће се узети од вас царство Божије и дати народу који доноси плодове његове. И ко падне на овај камен разбиће се; а на кога он падне сатрће га.

А Исус одговарајући поче им говорити: Пазите да вас ко не превари. Јер ће многи доћи у моје име говорећи: Ја сам, и многе ће преварити...

И тада ако вам ко рече: Ево овдје је Христос; или: Ено ондје, не вјерујте. Јер ће се појавити лажни христоси и лажни пророци, и показаће знаке и чудеса да би, ако је могуће, преварили и изабране. Али ви се чувајте; ево све сам вам казао унапред.

Исус одговори и рече му: ако ме ко љуби, држаће моју реч, па ће га љубити мој Отац, и доћи ћемо к њему, и настанићемо се код њега. Ко ме не љуби - не држи мојих речи; а реч коју слушате није моја, него Оца који ме је послао.

Ово сам вам говорио док сам био код вас; а помагач утешитељ, Дух Свети кога ће Отац послати у моје име, он ће вас научити свему и подсетиће вас на све што сам вам рекао. Остављам вам мир, дајем вам свој мир. Не дајем вам као што свет даје. Нека се не узнемирава ваше срце и нека не страхује. Чули сте да сам вам рекао: идем и доћи ћу вам. Кад бисте ме љубили, обрадовали бисте се што идем Оцу, јер је Отац већи од мене. И сад сам вам казао, пре но што се збуде, да поверујете кад се збуде. Нећу још много говорити са вама, јер долази владар овога света, и на мени не налази ништа, али, да свет сазна да ја љубим Оца, као што ми је наредио Отац, - тако чиним.

Исус изговори ово, па подиже своје очи к небу и рече: Оче, дошао је час; прослави свога Сина, да Син прослави тебе, као што си му дао власт над сваким човеком, да свему - што си му дао - да вечни живот. А ово је вечни живот, да познају тебе, јединога правога Бога, и Исуса Христа кога си послао. Ја те прославих на земљи, сврших дело које си ми дао да учиним; а сада, Оче, прослави ти мене - код себе - славом коју сам имао код тебе пре но што је свет постао.

Објавио сам твоје име оним људима које си ми дао од света. Твоји су били, и дао си их мени, и одржаше твоју реч. Сад су сазнали да је од тебе све што си ми дао; дао сам им речи, које си ми дао, те их они примише и сазнаше да сам заиста од тебе изишао, и повероваше да си ме ти послао. За њих се молим; не молим се за свет, него за оне које си ми дао, јер су твоји, и све моје - твоје је, и твоје - моје, и прославио сам се у њима. И нисам више на свету, а они су на свету, ја идем к теби. Оче свети, сачувај их у своје име, које си ми дао, да буду једно - као што смо ми. Док сам био с њима, чувао сам их у твоје име, које си ми дао, и сачувао сам их, и ни један од њих не пропаде - сем сина пропасти - да се испуни Писмо. А сада идем к теби, те говорим ово на свету да имају моју радост испуњену у себи. Дао сам им твоју реч и свет их омрзну, зато што нису од света - као што ни ја нисам од света. Не молим да их узмеш са света, него да их сачуваш од зла. Они нису од света, као што ни ја нисам од света. Посвети их у истини; твоја реч је истина. Као што си ти мене послао у свет, послах и ја њих у свет; за њих посвећујем самога себе, да и они буду освећени у истини.

Али не молим само за ове, него и за оне који на њихову реч верују у мене, да сви буду једно, као што си ти, Оче, у мени и ја у теби, да и они буду једно у нама, како би свет поверовао да си ме ти послао. Дао сам им славу, коју си ти дао мени, да буду једно као што смо ми једно; ја у њима, а ти у мени, да буду савршено уједињени, да зна свет да си ме ти послао, и да си их љубио као што си љубио мене. Оче, желим да они, које си ми дао, буду са мном тамо где сам ја, да гледају моју славу, коју си ми дао, зато што си ме љубио пре створења света. Оче праведни, свет те није упознао, а ја сам те упознао, па и ови сазнаше да си ме ти послао. И обзнанио сам им твоје име и обзнанићу, да љубав, којом си ме љубио, буде у њима и ја у њима.

„Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа

Link to comment
Подели на овим сајтовима

klapklap

Тешко вама кад стану сви добро говорити за вама; јер су тако чинили и лажним пророцима очеви њихови.   0102_laugh

Петар и Јован су ишли горе у храм у време молитве, у девети час. Уто су носили некога човека, хромог од рођења; њега су сваки дан постављали код храмовних врата која се зову »Лепа«, да проси милостињу од оних који улазе у храм. Када је он видео Петра и Јована како намеравају да уђу у храм, просио је милостињу од њих. А Петар га погледа заједно с Јованом, те рече: погледај нас. Он је, међутим, обраћао пажњу на њих само очекујући да од њих нешто добије. Али му Петар рече: немам сребра ни злата, али ти дајем што имам: у име Исуса Христа Назарећанина ходај. Тада га ухвати за десну руку и подиже га. Тако се одмах учврстише његове ноге и глежњи, те скочи, стаде, и ходаше, па уђе с њима у храм идући и скачући, и хвалећи Бога. Видео га је и сав народ како иде и хвали Бога; препознали су га - да је био тај што је ради милостиње седео код »Лепих« храмовних врата - и задивише се, и беху ван себе због онога што му се догодило.

Али како се он држао Петра и Јована, окупи се сав запрепашћени народ око њих у трему који се зове Соломонов. Видевши то Петар обрати се народу: људи Израиљци, што се чудите овоме, или што гледате на нас као да смо својом силом или побожношћу учинили да овај хода? Бог Авраамов, Исааков и Јаковљев, Бог отаца наших, прославио је свога слугу Исуса, кога сте ви предали и кога сте се ви одрекли пред Пилатом, када је одлучио да га ослободи. Ви сте се одрекли свеца и праведника, а молили сте да вам поклони једног убицу, па сте убили зачетника живота, кога је Бог васкрсао из мртвих, чему смо ми сведоци. И зато што верујемо у његово име, његово име је учинило чврстим овога кога гледате и знате; вера - до које долазимо његовим посредством - дала му је потпуно здравље пред свима вама. И сад, браћо, знам да сте то учинили из незнања - као и ваше старешине Али Бог је на тај начин испунио што је унапред јавио устима свих пророка: да ће његов Христос пострадати. Покајте се стога и обратите се, да вам се избришу греси, да би од Господа дошла времена одмарања, те да пошаље Исуса Христа који вам је унапред одређен, кога треба небо да прими до времена када ће се успоставити све што је Бог од давних времена рекао устима својих светих пророка. Мојсије је, наиме, рекао: »Господ Бог подићи ће вам од ваше браће пророка - као што је подигао мене; њега послушајте у свему што год вам каже. А свака душа, која не послуша тога пророка, биће истребљена из народа«. Ове дане наговестили су и сви пророци од Самуила и даље - колико год их је говорило. Ви сте синови пророка и савеза који је Бог склопио са вашим оцима говорећи Аврааму: »У твом потомству биће благословени сви народи на земљи«. Бог је прво вама подигао свога слугу и послао га да вам донесе благослов - тиме што ће сваког од вас одвратити од злих дела ваших.

Док су они још говорили народу приђоше им свештеници, и старешина храма, и садукеји, негодујући што уче народ и што у Исусу објављују васкрсење из мртвих, па ставише руке на њих и бацише их у затвор до идућег дана, јер је већ било вече. А многи од оних који су чули реч повероваше, тако да се број људи повећао на скоро пет хиљада.

А сутрадан окупише се у Јерусалиму њихови поглавари, старешине и књижевници, па првосвештеник Ана, и Кајафа, и Јован, и Александар, и колико год их је било од првосвештеничког рода. Они поставише апостоле на средину и питаху их: каквом силом или у чије име сте учинили ово? Тада им Петар, испуњен Духом Светим, рече: поглавари народни и старешине, ако смо данас узети на одговорност за добро дело учињено болесном човеку, чиме је он исцељен, онда знајте сви ви и сав израиљски народ: у име Исуса Христа Назарећанина, кога сте ви распели, кога је Бог васкрсао из мртвих, у то име овај стоји пред вама здрав. То је камен који сте ви зидари одбацили, а који је постао камен угаони. Нема спасења ни у једном другом, нити има другог имена под небом, даног људима, у ком треба да нађемо спасење.

А кад присутни видеше Петрову и Јованову слободу и приметише да су то нешколовани и обични људи, чудили су се; препознали су их - да су били са Исусом, али су гледали како излечени човек стоји са њима, па нису имали шта да приговоре. Заповедише им да изиђу из синедриона и почеше да се саветују међу собом говорећи: шта да радимо овим људима? Јасно је да су учинили познато чудо за које знају сви становници Јерусалима, и не можемо да порекнемо. Али да се не разгласи и даље по народу, да им припретимо да више никоме не говоре у то име. Тако их позваше и заповедише им да уопште не говоре нити уче у име Исусово. Али им Петар и Јован у одговору рекоше: расудите да ли је право пред Богом да вас слушамо радије него Бога? Ми уосталом не можемо да не говоримо што смо видели и чули. И како нису нашли пута и начина како да их казне, запретише им још једанпут и ослободише их, због народа, јер су сви прослављали Бога за оно што се догодило. Човек, на ком се догодило ово чудо исцељења, имао је више од четрдесет година.

„Ко прими на себе грехе света, постаће истински цар света.” Лао Це, пет векова пре Христа

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 4 weeks later...

Сад да мало развијемо тему...ваша искуства у превазилажењу тога ?

На пример, познато је да је основа овога греха у човековој гордости, сујети, јер увек очекује да у туђим очима остави добру слику ( да ли с еовде може то надовезати на могући притисак средине, родитеља у раном детињству и њихово спутавање да и најмањи несташлук не учине?), са друге стране и страх да му се нешто не догоди лоше када сви то очекују од њега.

Да видимо, шта вама помаже у превазилажењу тога ?

Мени помаже свест да се све одиграва пред Божијим очима и да ако се Бога не стидино не треба онда никога. Са друге стране и то да нам мишљење других и не значи толико.

Ja imam taj strah.Uvek se brinem kakav cu utisak ostaviti na druge ljude.Pomisao da cu ispasti glup pred nekim mi stvara paniku i nemir u srcu.Taj strah znam da potice iz gordosti ali lek protiv njega nisam nasao.Ako neko moze da odgovori, i pomogne mi, bicu mu zahvalan.

“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.” Yoda

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Сад да мало развијемо тему...ваша искуства у превазилажењу тога ?

На пример, познато је да је основа овога греха у човековој гордости, сујети, јер увек очекује да у туђим очима остави добру слику ( да ли с еовде може то надовезати на могући притисак средине, родитеља у раном детињству и њихово спутавање да и најмањи несташлук не учине?), са друге стране и страх да му се нешто не догоди лоше када сви то очекују од њега.

Да видимо, шта вама помаже у превазилажењу тога ?

Мени помаже свест да се све одиграва пред Божијим очима и да ако се Бога не стидино не треба онда никога. Са друге стране и то да нам мишљење других и не значи толико.

Ja imam taj strah.Uvek se brinem kakav cu utisak ostaviti na druge ljude.Pomisao da cu ispasti glup pred nekim mi stvara paniku i nemir u srcu.Taj strah znam da potice iz gordosti ali lek protiv njega nisam nasao.Ako neko moze da odgovori, i pomogne mi, bicu mu zahvalan.
Mnogi ljudi imaju takvu fazu - ali ona prodje (ne znam kolko ti je goda), kod nekih potraje malo duze. Jedan nacin je da probas da se silis da izlazis sto vise. Potrazi tehnike desentizacije, koje se svode na to da vezbas da zamisljas situcije u kojima se osecas panicno, i da ih eleiminises taj strah prvo u glavi.

Medjutim ako je to problem koji dugo traje i pred kojim se osecas totalno bespomocno, najbolje da potrazis savet lekara. Postoje lekovi za socijanu anksioznost i napade panike, koji  mogu da bude jako delotvorni, i da ti pomognu da izadjes iz zacaranog kruga kako bi se lakse izborio sa problemom.

The mark of the immature man is that he wants to die nobly for a cause, while the mark of the mature man is that he wants to live humbly for one

In the absence of science, opinion prevails

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...