Jump to content

Др Зоран Ђуровић: Све Патријархове веренице

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 1 сат, Bokisd рече

 Бре Петровићу не знам шта сте то ти и Миланче имали око "створених" логоса, ја сам већ написо своје мишљење и став, око нестворених и предвечних логоса ствари мислим да ту нема неког неспоразума, што се тиче "створених" логоса то би требало да буде оно да се за Бога може дознати и сазнати и преко Његове творевине јер је Бог све створио кроз те своје логосе твари и сасвим је очекивано да у твари треба да постоји слика или одсај или обрис тих нестворених логоса и да та слика указује на Онога који ствара кроз те своје логосе твари, да се не понављам.

И наравно да ако гледамо крајњи циљ и смисао свега онда долазимо до Логоса кроз кога све има свој почетак и крајњи циљ постојања.

св.Максим Исповедник (тренутно неће нешто линк ни код мене, Амбигва 7)

905629029_1.thumb.png.efc9592bfaaec7d085bb2ac811be7a2d.png

662254225_2.thumb.png.91de501d12a970e9f4c2d2869c541058.png

1. Добро ајд овако, Логос оваолотивши се није узео нестворене логосе него створено.

Шта је по теби узео Логос, нешто логосно или нешто што је бесмислено безлогосно?

Односно има ли то створено логос (по себи)?

2. Свети Максим у горњем тексту пореди људе и анђеле, те та богосличност више вуче на ипостас, него на енергију.

Или ето ти си (личност) смисао (логос) те твари коју носиш.

Мислиш ли да је твоја личност нестворени логос? Или створени смисао? Или ни једно ни друго?

Ето сад имаш само два питања, мислио сам једно, али су ипак два, јер Логос не узима ипостас него голу природу, која није ништа јер онда је оваплоћење лаж. И та природа по себи, као створење је или смислена или бесмислена безлогосна, што можда може да се држи, али ипак сушто јесте! Јесте као бесмислено? Или као ипостасно смислено?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 469
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

@Hadzi Vladimir Petrovic

Сама природа створеног је увек од нестворених логоса, од њих створена и њима одржавана, тако да је и природа створеног коју је Христос узео на Себе такође од нестворених логоса, иначе да је другачије онда бисмо говорили о непотпуности очовечења Христовог. Онда не би Христос био потпун човек као сваки други.

Не постоји материја, то јест твар и њена природа за коју би могао рећи да постоји без нестворених логоса. Нема тог основа на коме би твар било како постојала без нестворених логоса који држе и омогућавају постојање твари. На логосима је заснована наша природа и цело наше биће, наша воља и наша ипостас.

Наша слобода може да ради против тих логоса, може уништити дејство тих логоса твари, као што каже св.Максим, чиме се актуелизује смрт. Треба пажљиво тумачити Максимово учење о логосима јер су и стручњаци који су животе посветили изучавању Максима тврдили да не могу све из тог учења објаснити.

Али да на логосима почива сва твар и да логоси држе твар у постојању, то је у потпуности јасно и недвосмислено. Зато треба избегавати саблажњавање да се ту ради о пантеизму. Дакле, логоси формирају и одржавају творевину, али то није никакав аутоматизам, нити твар може постојати без конкретних дејства тих логоса.

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd

Јел можеш ти да се позабавиш смислом информација? Било би добро да можемо у наше време унапредити разумевање Максимовог учења.

Треба да будемо конкретни са отачким учењима када кажу да је воља Божија постала ,,материјал" наше природе. Дакле, не да је воља Божија била некакав вечни материјал, него да је то постала ради нашег стварања.

Зашто помињем информације? Зато што тек у задњих неколико деценија знамо колико је то темељно у нашем постојању, да се теолози ранијих векова нису могли позабавити тиме. Информације су сада основа космологије.

Логоси дефинитивно држе наше постојање, а оно што можемо закључити то је да мора постојати начин како они омогућавају наше постојање, што можемо објаснити управо помоћу схватања информација. Како то да схватимо?

Физичари су до данас толико испитали позадину материје, да су отворено рекли да сада морају трагати за безвременим и беспросторним конституентима материје. То изјављују данас водећи физичари и доста се пише о томе.

Ми морамо да разумемо колико смо као хришћани одговорни у данашње време када се говори на такав начин о беспросторности и безвремености. То поље треба да припада теологији а не науци, али наука је догурала до тога.

Зато физичари немају више куда да иду даље од тога. Што се тиче нас као хришћана и наших потреба у теолошким питањима, ту морамо бити свесни наше одговорности како ћемо приступити новим научним сазнањима.

Мој је предлог да уз помоћ Божију протумачимо нова сазнања у нашу корист, то јест у корист појашњењу учења о логосима Божијим. Замолићу те да у наредним порукама обратиш пажњу на једно објашњење које ћу ти предочити.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 часа, Milan Nikolic рече

@Agnostik

Не разумем зашто се ти бавиш изопачењима код монаха. Зашто те уопште то окупира? Да ли ћеш тако решити проблем блуда у друштву и пронаћи верну жену? Проблем је у теби, увек у теби, кад кажем тако мислим на свакога од нас. Када уђемо у коштац са сопственим изопачењима, тек онда ћемо моћи боље сагледати оно што је око нас.

 

Ja se bavim mene najvise. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

1. Добро ајд овако, Логос оваолотивши се није узео нестворене логосе него створено.

Шта је по теби узео Логос, нешто логосно или нешто што је бесмислено безлогосно?

Односно има ли то створено логос (по себи)?

2. Свети Максим у горњем тексту пореди људе и анђеле, те та богосличност више вуче на ипостас, него на енергију.

Или ето ти си (личност) смисао (логос) те твари коју носиш.

Мислиш ли да је твоја личност нестворени логос? Или створени смисао? Или ни једно ни друго?

Ето сад имаш само два питања, мислио сам једно, али су ипак два, јер Логос не узима ипостас него голу природу, која није ништа јер онда је оваплоћење лаж. И та природа по себи, као створење је или смислена или бесмислена безлогосна, што можда може да се држи, али ипак сушто јесте! Јесте као бесмислено? Или као ипостасно смислено?

Мислим да нема ту неке нејасноће наравно да је Логос узео створено и твар тј. целу нашу природу и тело и душу и разум, и ако смо ми створени по (кроз) Логосу онда та створена наша природа и тело и душа и разум нема логос по себи јер није Логос узео тело по нама, него смо ми створени по Логосу и како каже св.Максим можемо у многим логосима словесних бића да препознамо јединог Логоса, (зато што смо створени по Логосу то је оно што сам већ раније писао да постоји у творевини слика нестворених логоса твари тако да можемо да препознамо и имамо у нама и слику јединог Логоса јер смо по Њему и створени пре времена), створени смо пре времена и пре постанка свега и то је оно да је Христ предодређен још пре постања света 1.Петр.1,20, овде има тумачење о томе од св.Максима Исповедника :

60.Одговор Таласију

Мислим да све има смисла само у Логосу јер смо и створени по Њему, ако смо створени по Њему онда како пише а.Павле треба да тежимо да растемо и да се уподобљавамо у Њему до потпуног савршенства, .......како би испунили оно предназначење и замисао Бога о нама и пре постанка света како пише св.Максим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...