Jump to content

Руска Црква ДЕЗИНФИКУЈЕ КАШИЧИЦУ после сваког причесника?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Неки су се саблажњавали кад сам говорио о буђању агнеца, али у Правилнику имамо и такве случајеве. 

2. Ако би свештеник, служећи св. Литургију, приметио, да спремљени Агнец за службу није чист, да је укварен, побуђавио и томе слично, онда да одмах узме чисту просфору, да прописно извади из ње други Агнец...
Ово и овако да уради и у том случају, ако би ма којим начином Агнеца са дискоса нестало.
3. Ако би се под 2. збило после освећења св. дарова ( тј. да је Агнец буђав или га је неким непознатим начином нестало са дискоса), онда свештеник извади прописно нов, други Агнец, како је горе под 2. већ казано; затим га пренесе на св. Престо и почне читати од молитве: Со сими и ми блаженими силами… и даље; да изговори над њим: Примите јадите… ; да се помоли Богу и прописно само Агнец освети а не и св. Крв у Путиру, пошто је она већ освећена.
Но ако је немогуће спремити други Агнец зато што нема просфоре, онда да продужи службу даље и у своје време причести се св. Крвљу, а припремљени ранији Агнец, да употреби при крају службе, као благословени хљеб, ако може. Не може ли, онда да га сагори, па пепео под св. Престо закопа.
4. Ако би се случајно догодило, да за време преноса на Великом Входу падне Агнец са дискоса, онда да свештеник најпре дигне Агнец, па ушавши у Олтар, да га пажљиво прегледа. Ако је прашљив или је се при паду сасвим раздвојио на делове, то да одмах на Проскомидији, прописно извади други Агнец, почевши од речи: в воспоминаније Господа и Бога… итд. па кад га спреми, да га правце на св. Престо однесе и даље службу продужи. – Заоставши (павши) Агнец да по служби употреби.
Но ако овај Агнец није се при паду упрљао ни распао, а међутим ни друге просфоре нема, онда да свештеник лепо очисти и прашину павшег Агнеца одува, намести на дискос и даље службу продужи.
5. Ако би при самом разламању св. Агнеца пред причешће свештеник приметио, да у њему има каква буба, или у опште тако штогод што омаловажава светињу тајне и свештенику је немогуће, да се њиме причести, онда нека одмах прописно извади други Агнец, пререже, прободе с произношењем прописних за то речи на Проскомидији...
Нема ли пак могућности, да се спреми други Агнец, онда да се свештеник причести само св. Крвљу, а са намењеним Агнецом да поступи какао је казано под тач. 3. при крају. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Bokisd рече

jer je u Pricescu sam Hristos koji je isti i juce i danas i sutra, tj. On je isti Bog i pre vremena i po Ovaplocenju i poske Vaskrsenja i Vaznesenja na nebo.

Боксит, дође ти на Авине жиле? :)) А у тучку је било немогуће здробити ти мозак! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Bokisd рече

Nisam bas siguran da je na to mislio,  iako je Vlada lajkovao ovu tvoju poruku, voleo bih da cujem sta i kako direct od njega.

Jer, ipak na osnovu njegovih poruka nisam shvatio tako, da odozdole dolazi tvarnost i smrt u pricescu, tj. od nas samih. Pa, naravno da dolazi od nas ,jos uvek smo smrtni i trulezni, i to je i realnost na terenu :D, pa, i svetitelji koji dostizu obozenje jos u ovom zivotu, opet su jos uvek u smrtnom i truleznom telu, zato valjda i ocekujemo vaskrsenje ovih smrtnih i truleznih tela u preobrazena duhovna i nebeska i netrulezna tela (kako pise ap.Pavle), kada ce biti punina zajednistva i obozenja sa Bogom.

I, dobro si primetio :ok: i ja sam vec napisao to u jednoj svojoj predhodnoj poruci - da ne mozemo sada posle vaskrsenja Hristovog da mesamo u pricescu Njegovo telo - pre i posle Vaskrsenja -, ..... mislim, ono, pa Isus posle Vaskrsenja vise nema propadljivo i trulezno i smrtno telo (ovo sto se javaljao 40.dana je po Domostroju i promislu Bozijem) i narocito posle Njegovog vaznesenja na nebo gde sedi sa Ocem. Pre Vaskrsenja, primio je u svoji Licnost nasu prirodu i telo i nasu smrtnost, jer da nije tako, mislim, pa kako bi mogao svojim telom da umre na krstu ? :scratch_head:

Pa, to je bre sasvim prosta i logicna stvar, :laie_14:.... ima jedna lepa misao od jednog clana foruma (necu da kazem koji, .... sam ce se prepoznati.,... a, koga interesuje neka izgugla, pa ce da se iznenadi....:D).... koja glasi,.....Богословље јесте (нај)виши ниво мишљења, али логика је основа сваког мишљења.....:ok:

Tako da, apsolutno stoji sto kazes, da to sto Vlada kao nesto razlikuje i stavlja u pricesce Isusovo telo i pre i posle Vaskrsenja, jeste blago receno na klimavim nogama.

I, zakljucak ti je po mene :buba:, sasvim okey, mi licno sa ovakvom nasom smrtno i truleznom prirodom se spasavamo kroz pricesce, jer je u Pricescu sam Hristos koji je isti i juce i danas i sutra, tj. On je isti Bog i pre vremena i po Ovaplocenju i poske Vaskrsenja i Vaznesenja na nebo.

Добро ок, имаш фул поистовјећење Тјела Христовог (оног које се родило од Дјеве, живило, умрло и васкрсло...) Тјела Христовог у Чаши, у смислу причест, и Тјела Христовог - Цркве. Али уведи и разликовање или макар не одсјецај ништа, без ваљаног разлога, наручито не ради убијања животиња.:D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

да ли је и већ оваоплоћењем тјело обожено, да ли је мртво тјело  Христа такође обожено, или се баш мисли само на васрксло

Hristos u dve prirode a u jednoj Ličnosti, nikada nije ostajao bez Oca.

On je potpuno slobodan, kao što su slobodni i Otac te Duh Sveti.

Vaskrsenjem Hristos projavljuje i bespocetnost i beskrajnost, jer je vreme takodjer stvorenje.

Hristova žrtva na Krstu, je podjednaka i u Adu i u Carstvu, jer je On sam Carstvo.

Nebo se Hristom poderalo, više se ne zatvara kao u starom zavetu, već je beskrajno otvoreno.

Dakle Vaskrslo Telo podrazumeva i ovaploćenje, iako postoji vremenska distanca.

Hristos je pre Krsta pričestio apostole upravo ovim vaskrslim telom, koje je isto i pre i posle vremena.

Hristos odgovara Lazarevoj sestri: "Ja sam Vaskrsenje i Život večni.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Zoran Đurović рече

Неки су се саблажњавали кад сам говорио о буђању агнеца, али у Правилнику имамо и такве случајеве. 

2. Ако би свештеник, служећи св. Литургију, приметио, да спремљени Агнец за службу није чист, да је укварен, побуђавио и томе слично, онда да одмах узме чисту просфору, да прописно извади из ње други Агнец...
Ово и овако да уради и у том случају, ако би ма којим начином Агнеца са дискоса нестало.
3. Ако би се под 2. збило после освећења св. дарова ( тј. да је Агнец буђав или га је неким непознатим начином нестало са дискоса), онда свештеник извади прописно нов, други Агнец, како је горе под 2. већ казано; затим га пренесе на св. Престо и почне читати од молитве: Со сими и ми блаженими силами… и даље; да изговори над њим: Примите јадите… ; да се помоли Богу и прописно само Агнец освети а не и св. Крв у Путиру, пошто је она већ освећена.
Но ако је немогуће спремити други Агнец зато што нема просфоре, онда да продужи службу даље и у своје време причести се св. Крвљу, а припремљени ранији Агнец, да употреби при крају службе, као благословени хљеб, ако може. Не може ли, онда да га сагори, па пепео под св. Престо закопа.
4. Ако би се случајно догодило, да за време преноса на Великом Входу падне Агнец са дискоса, онда да свештеник најпре дигне Агнец, па ушавши у Олтар, да га пажљиво прегледа. Ако је прашљив или је се при паду сасвим раздвојио на делове, то да одмах на Проскомидији, прописно извади други Агнец, почевши од речи: в воспоминаније Господа и Бога… итд. па кад га спреми, да га правце на св. Престо однесе и даље службу продужи. – Заоставши (павши) Агнец да по служби употреби.
Но ако овај Агнец није се при паду упрљао ни распао, а међутим ни друге просфоре нема, онда да свештеник лепо очисти и прашину павшег Агнеца одува, намести на дискос и даље службу продужи.
5. Ако би при самом разламању св. Агнеца пред причешће свештеник приметио, да у њему има каква буба, или у опште тако штогод што омаловажава светињу тајне и свештенику је немогуће, да се њиме причести, онда нека одмах прописно извади други Агнец, пререже, прободе с произношењем прописних за то речи на Проскомидији...
Нема ли пак могућности, да се спреми други Агнец, онда да се свештеник причести само св. Крвљу, а са намењеним Агнецом да поступи какао је казано под тач. 3. при крају. 

Тачно. И све ово је пре Епиклезе. А, после је већ друга прича.... Благодат.... 

Али да се разумемо иако трвдимо да се Причешћем зараза не може пренети, нити се ико други заразити, то апсолутно не значи да је Причешће амајлија која ће човека штити од заразе. Већ да сама Св Тајна Причешћа, као таква, због благодати Духа Светог која у њој  битава, не може бити нити извор заразе, нити пренос, а све остало је на нашу одговорност.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Zoran Đurović рече
пре 22 минута, Bokisd рече

jer je u Pricescu sam Hristos koji je isti i juce i danas i sutra, tj. On je isti Bog i pre vremena i po Ovaplocenju i poske Vaskrsenja i Vaznesenja na nebo.

Боксит, дође ти на Авине жиле? :)) А у тучку је било немогуће здробити ти мозак! 

Yep, to nam je ista zajednicka pozicija,..... ali, to sto su se apostoli pricestili i pre Vaskrsenja jeste zato sto je Isus isti Bog i pre i posle vaskrsenja (ne zbog neke vanvremenske eshatoloske perspektive ...itd,... bre Zoki valjda smo to raspravili tamo na onim proslim temam,.... vidim da imas dobro pamcenje,....imam i ja,... :D)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Иванушка987 рече

Тачно. И све ово је пре Епиклезе. А, после је већ друга прича.... Благодат.... 

Али да се разумемо иако трвдимо да се Причешћем зараза не може пренети, нити се ико други заразити, то апсолутно не значи да је Причешће амајлија која ће човека штити од заразе. Већ да сама Св Тајна Причешћа, као таква, због благодати Духа Светог која у њој  битава, не може бити нити извор заразе, нити пренос, а све остало је на нашу одговорност.

ok, ne može... a kako onda ikona koja se celiva može?

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Hristos u dve prirode a u jednoj Ličnosti, nikada nije ostajao bez Oca.

On je potpuno slobodan, kao što su slobodni i Otac te Duh Sveti.

Vaskrsenjem Hristos projavljuje i bespocetnost i beskrajnost, jer je vreme takodjer stvorenje.

Hristova žrtva na Krstu, je podjednaka i u Adu i u Carstvu, jer je On sam Carstvo.

Nebo se Hristom poderalo, više se ne zatvara kao u starom zavetu, već je beskrajno otvoreno.

Dakle Vaskrsli Telo podrazumeva i ovaploćenje, iako postoji vremenska distanca.

Hristos je pre Krsta pričestio apostole upravo ovim vaskrslim telom, koje je isto i pre i posle vremena.

Hristos odgovara Lazarevom sestrama: "Ja sam Vaskrsenje i Život večni.

Васксли је Христос у Чаши, али природа Хљеба и Вина има и пропадљивост, како то тумачити?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Иванушка987 рече

Али да се разумемо иако трвдимо да се Причешћем зараза не може пренети, нити се ико други заразити, то апсолутно не значи да је Причешће амајлија која ће човека штити од заразе. Већ да сама Св Тајна Причешћа, као таква, због благодати Духа Светог која у њој  битава, не може бити нити извор заразе, нити пренос, а све остало је на нашу одговорност.

Значи ако се причестимо после оболелог од короне не можемо добити корону?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Васксли је Христос у Чаши, али природа Хљеба и Вина има и пропоадљивост, како ти то тумачиш?

Pa i svetitelji imaju propadljivosti iako su u Hristu i Hristos u njima.

Ništa se od propadljivosti neće naći u Carstvu ali će na zemlji uvek biti do kraja vremena.

Ono što bi voleo da oci razumevaju a to je da Hristos ništa neće učiniti ako oni sami to ne učine.

Dakle u Čaši su vino i hleb koje se mistično pretvaraju u Telo i Krv, što ne znači da u Čašu ne može da udje otrov i ostane otrov.

I Rusi imaju teologe i oce na koje se i nas dvojica pozivamo.

Duševno telo se zasadjuje kao zrno u zemlju i ono takvo umirujući radja se za Carstvo.

Dakle i svetitelji su zakopani i sad znamo da Hristos u njima ne znači vremenska besmrtnost već Carstvo koje nema vreme (jer je i vreme propadljivo, čim je stvorenje), bespočetno i beskrajno je.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Pa i svetitelji imaju propadljivosti iako su u Hristu i Hristos u njima.

Ništa se od propadljivosti neće naći u Carstvu ali će na zemlji uvek biti do kraja vremena.

Ono što bi voleo da oci razumevaju a to je da Hristos ništa neće učiniti ako oni sami to ne učine.

Dakle u Čaši su vino i hleb koje se mistično pretvaraju u Telo i Krv, što ne znači da u Čašu ne može da udje otrov i ostane otrov.

I Rusi imaju teologe i oce na koje se i nas dvojica pozivamo.

Duševno telo se zasadjuje kao zrno u zemlju i ono takvo umirujući radja se za Carstvo.

Dakle i svetitelji su zakopani i sad znamo da Hristos u njima ne znači vremenska besmrtnost već Carstvo koje nema vreme, bespočetno i beskrajno je.

Јесте, хајде да разликујемо и светитеље и причешће, ако је причешће само Васкрсло Тијело у њему је искључена пропадљивост, дакле неуквариви су, вјероватно зато  @Bokisd  тврди да нема заразе, мада и то упитно.

Сад би ту још остало, како они који су се причестли томе, остају кварљиви.

Како те апорије превазићи, покушао сам на један климав начин, мада још стоји...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, Иванушка987 рече

Тачно. И све ово је пре Епиклезе. А, после је већ друга прича.... Благодат.... 

Али да се разумемо иако трвдимо да се Причешћем зараза не може пренети, нити се ико други заразити, то апсолутно не значи да је Причешће амајлија која ће човека штити од заразе. Већ да сама Св Тајна Причешћа, као таква, због благодати Духа Светог која у њој  битава, не може бити нити извор заразе, нити пренос, а све остало је на нашу одговорност.

Znači, čak ni oni koji nedostojno (bez vere, bez pripreme) prilaze Pričesti, čak ni oni se ne mogu zaraziti?

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Да кренем и ја од краја, ако нема смрти нема је ни за вирусе, признај бар то.То што наводиш из отаца, да је то Бог, могло би неко да помисли и на природу божанску, али од отаца знамо да је она неоричасана.

Старима је било немогуће причести се овим што имамо ми данас. Је ли нама баш дато да окусимо стање будућег вјека, јесте у вјери као што су они чекали Христа, плашим се да је то што тврдиш као да тврдиш у старо доба да се прочешћујеш Тјелом.

Духован си могао и тад бити и задобити благодат.

Буквалистички приступ погрешан и многи траже да се директно тврди.

Ево ти си устврдио да се причешћујемо васкрслом природом и само њом, од куд ти то? Од којег оца или како си ти из дошао до тога?

Немој сад да кажеш Васкрслим Христом, јер иако Кажеш да се причешћујеш Богом, природом Божијом не причешћујеш.

 

Што се тиче овог првог то је мало зачин, да се ствар уозбиљи, а не да се учење изводи из чуда. Наводе светог Јефрема Филотејског који говори о једном чуду, али није рекао то што си ти рекао: да нам је већ дата васксрла и само васкрсла природа

 

Vidi Vlado my brat,.... pa, nema je za viruse, zasto, pa ako su mnogi, svetitelji i razni 'obicni' svestenici, mogli da svojom verom pobede sve zarazne bolesti i viruse kada su pricescivali (zarazene i bolesne), onda zaista virusi ne deluje - ne da pricesce ubija viruse, nego oni postaju nedejstveni, kao neka suspenzija.

Jer, oni su ispitivali sebe i onda se pricestili (sa zarazenima )kako kaze ap.Pavle,...... i mi (ja) ispitujemo sebe i necemo da se pricestimo sa onim koji jeste tesko bolestan (ili, da neko stavi otrov u pricesce), jer mi ispitujemo sebe i vidimo da nemamo tu veru i pouzdanje u Boga (da se pricestimo direct sa bolesnima) ali mislimo i verujemo da imamo onoliko koliko je dovoljno da se pricestimo na liturgijama kako je i bilo do sad. I, opet, neki drugi ispituju sebe i nekako im je po savesti lakse da se priceste razlicitom kasicicom. I, to je po meni sve okey.

Sada, vidi, u pricescu jeste sam Bog, pa, Vlado brate moj, On sam kaze da je u pricescu Njegovo telo i krv,....ali, kako, na koji nacin, pa to vec jeste tajna i vec sam postavio od sv.Jovana Damaskina :

"Telo je istinski sjedinjeno sa Božanstvom, ono telo koje je od svete Djeve; ali ne tako što silazi ono telo koje se vaznelo na nebo, već što se sam hleb i vino pretvaraju u Telo i Krv Božiju. No, ako istražuješ način na koji to biva, dovoljno je da čuješ da to biva Duhom Svetim, i to upravo onako kako je Gospod za Sebe i u Sebi Duhom Svetim sazdao telo od Svete Bogorodice. I ništa više ne znamo nego da je Logos Božiji istinski delatan i svesilan, dok je način nedostupan ispitivanju."

Ili, sto mi pada napamet, confused1.... ucenje crkve i sv.Grigorija Palame o Bozjim nestvorenim energijama i netvarnoj svetlosti Bozijoj,..... mi se putem njih zaista i realno obozujemo, i vidimo Boga zaista kakav jeste, iako nikada ne mozemo da vidimo Njegovu sustinu i prirodu. Mozda tako nekako i u pricescu, kazem mozda,.....ali, najbitnije jeste da je sam Bog prisutan u pricecu, kako, to je tajna nad svim tajnama kako kaze sv.Damaskin.

(ne kazem da se pricescujemo samo vaskrslim telom Hristovim, nego Bogom,.... jer si ti potencirao da je Isusovo telo u pricescu na jedan nacin i pre i posle vaskrsenja i da mozemo u pricescu da imamo i dimenziju smrtnog tela Hristovog i pre vaskrsenja,....ali, i dimenziju Hristovog vaskrslog tela bez primese smti u pricescu,.....i, da bih naglasio da nema nekakve smrti u pricescu i naveo sam da sam da u pricescu imamo samo tu dimenziju vaskrslog tela Hristovog - ne i Njegovog smrtnog tela pre vaskrsenja. Jer, ne zaboravi, da iako je imao smrtno telo pre vaskrsenja, ipak je Isus svemocni Sin Boziji i Bog koji se ovaplotio i da je i vaskrsavao mrtve (Lazar) i cinio cudesa i isceljenja kao Bog i pre svog vaskrsenja,.... tako da, i pre vasksenja Hristos deluje i pokazuje svoje Bozanstvo i tako su se i apostoli pricestili jer im je kao Bog dao svoje Telo i Krv za pricescivanje.)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne znam šta im fali da ne umoče žlicu u dezinfektivno sredstvo i ubiju virus, sve očekujemo od Gospoda, kao da ne živimo na zemlji i služimo se zemljom.

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
×
×
  • Креирај ново...