Jump to content

Епископ западноамерички Максим: Благословена тачка

Оцени ову тему


Препоручена порука

Поводом најновијег писања епископа бачког („Пасхални прелаз Епископа Максима“, објављеног 8. мaja 2019. године), имамо да истакнемо следеће:

Лепо је видети наставак писања у добронамерном тону и маниру, премда остаје чињеница да епископ Иринеј ни у једном од своја четири текста није успео да укаже на нетачности и погрешне поруке у Саопштењу Епархије Западноамеричке, које му је и послужило као ударна каписла. Оно у чему јесте успео, јесте да прошири тему и потом учита непостојеће поруке у поменуто Саопштење. Стога је и могао да у игру уведе украјинске расколничке заједнице у САД иако наше Саопштење ни у ком случају њих није подразумевало јер су оне еклисиолошки непостојеће.

И даље одговорно тврдимо да ОДЛУКЕ Епископског савета о несаслуживању са канонским украјинским свештенством у САД (под омофором Васељенске патријаршије) нема, нити је било. Ако је и било саопштења појединих епископа, које епископ бачки у свом одговору опширно наводи, а којима је сугерисано супротно, Савет никада такву одлуку није донео.

Што се тиче „случајева у Охају“ ту ствари такође стоје другачијe. Догађаји које описује епископ бачки, на основу свог извора, десили су се током 2018. године. Дакле, ради се о догађајима пре додељивања фамозног „томоса о аутокефалији“ из јануара 2019. године. Наш коментар о непостојању тих заједница се односио на нову реалност по питању Украјинаца у САД, тј. оних који јесу и оних који нису „под омофором Цариградске Патријаршије“. На основу тога смо и могли рећи у првом тексту да „Порошенкови Украјинци“ (мислећи на нову тзв. аутокефалну Украјинску Цркву) не постоје као црквени ентитет у Америци. Дакле, говорили смо у презенту, месеца марта 2019. године. Осим тога, у поменутим догађајима у Охају (фотографски документованом) нема канонског украјинског епископата него свештенства (ту је тачно наведено: „један број свештенства Украјинске Православне Цркве у Сједињеним Америчким Државама“), за које смо, међутим, обавештени да су због тог неканонског саслуживања сносили канонске епитимије и последице. Дакле, украјински Епископи из Васељенске патријаршије су били против тог саслуживања а сами нису били присутни! Сва та саслуживања, неканонска са гледишта канонских Украјинаца, не могу да се користе као аргумент у био чијој интерпретацији. Такође, није тачно да је митрополит Антоније „саслуживао са унијатима и другим расколницима“; тачно је, пак, да су они били присутни једном чину, носећи обележја архијерејског чина – али, опет, без саслуживања! (Уосталом, за то саслуживање, колико видим, није достављена никаква фотографија).

Мало појашњење: у духу томоса о аутокефалији (из јануара 2019. године), све неканонске парохије „Украјинске Православне Цркве – Кијевског Патријархата“, које је Филарет својевремено просто украо од канонских Украјинаца у САД, морају да дођу под омофор локалне (канонске) украјинске Цркве у САД која је унутар јурисдикције Васељенске патријаршије. (Ово се односи не само на САД него и остале области у свету у којима је Филарет основао своје парохије). Тренутно, ове парохије остају неканонске док се дијалогом не буду вратиле у окриље Православне Цркве.  Не постоји ни Украјински Викаријат у Америци, пошто је он креиран у прошлости од стране „Украјинске Православне Цркве – Кијевског Патријархата“. Ова „еклисијална“ структура више не постоји јер „нова Украјинска аутокефална Црква“ не може имати парохије у САД. У садашњем тренутку, ове парохије нису део канонских Украјинаца у САД нити су формално под Украјинском црквом у Украјини. Канонски Украјинци у САД су ушли у процес дијалога са расколничким фракцијама тражећи решење за црквену аномалију која постоји по овом питању.

Понављам још једном: владика Иринеј није у праву када оспорава наш исказ по коме нема „никакве канонске помесне украјинске јурисдикције у Америци“, јер се код нас израз „јурисдикција“ односи на самосталну епархијску структуру. Не постоји, дакле, јурисдикција, него постоје украјински епископи (само двојица) и парохије унутар једне и једине јурисдикције: Васељенске патријаршије.

Још једном да поновимо: „у финалним актима Критског сабора“ који су у припреми (а та акта укључују стенографске записе дискусија, поздравна слова, разна обраћања и сл., а не само „текстове Сабора“, како их именује владика Иринеј, мислећи ваљда само на шест саборских докумената) наша титула је (накнадном интервенцијом) исправљена и то ће се показати „када та акта буду коначно и званично објављена“, тј. одштампана као званична Акта (Практика) Светог и Великог Сабора на Криту.

Потписи епископа бачког, како признаје, стоје на релевантним документима са саветовањâ у Шамбезију по питању дијаспоре, а они се своде на документ ”Православна дијаспора“ (које документе је Свети и Велики Сабор усвојио и потврдио). Епископ Иринеј не скрива своју улогу у тим документима и признаје да их је потписао, а ми читаоце упућујемо да прочитају тачке: 2 б) и 6 документа о дијаспори, а потом и Правилник рада Епископских сабрања у Православној дијаспори, тачке: 4(2), 9, 10. Из ових тачака следе значајне ингеренције у односу на првопрестолну Цркву које показују да она у много чему служи као тачка референције за укупну дијаспору.

Напослетку, свакако да епископу Иринеју уписујемо у заслугу његов текст, „пун наде и добрих очекивања од Сабора, писан непосредно пред његово сазивање“, као и друга прегнућа и текстове везане како за Свети и Велики Сабор 2016. године тако и оне везане за рад Светог архијерејског сабора Српске Цркве. На тим ранијим текстовима се многи могу учити много чему, а понајвише црквеној икономији и дипломатији.

Ваистину Васкрсе Господ!

 

Извор: Епархија западноамеричка


View full Странице

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 77
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни дани

Намеће се један логичан закључак из овог одговора владике Максима: он признаје томос који је Цариград дао украјинским расколницима, тако што прихвата одредбу да "аутокефална ПЦУ" не сме да има парохије у дијаспори. Али, може ли се Томос и "ПЦУ" само делимично прихватити, тврдити за њих да су, бар у једном степену, канонски ваљани?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, александар живаљев рече

Намеће се један логичан закључак из овог одговора владике Максима: он признаје томос који је Цариград дао украјинским расколницима, тако што прихвата одредбу да "аутокефална ПЦУ" не сме да има парохије у дијаспори. Али, може ли се Томос и "ПЦУ" само делимично прихватити, тврдити за њих да су, бар у једном степену, канонски ваљани?

У центар си погодио. 

Теби се то иначе често дешава. :D

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мени није јасно јел он луд и у прелести, или мисли да смо сви луди. Ово вријеђа интелигенцију.

Од тога "они не постоје, него могу бити само туристи" дошли смо до они "еклисиолошки не постоје" па ето због тога их не спомињем, до ево најновијег.

"Није тачно да је са унијатима саслуживао епископ, него само свештеници..."

"Митрополит Антоније је служио а они су само случајно били обучени поред њега такође у одеждама.. У осталом немаш фотографију..."

Објашњење је фарисејко, и подсјећа ме на оног пјевача који се недавно бранио од оптужби за силовање, тако што је тврдио да се пробудио са ерекцијом и ходао тако около, па се саплео и пао равно на успавану жртву, па док се некако кобељао и покушавао да устане, она је заправо помислила да он њу силује.

Максиме, стани иза својих ријечи, не стиди се! Свеједно ти не могу и неће ништа. Ово је срамота!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја мислим да Владику Максима уопште ни најмање не узбуђује то што непрестано измишља нове ствари наочиглед свих. Тај феномен може и другачије да се окарактерише али било би нелепо са моје стране.

Њему је важно да садржај тренутне изјаве звучи колико толико интерно конзистентно и привидно убедљиво. Рачуна на кратку памет и високу наивност читалаштва, које неће увидети све шупљине. 

Како до сада тако и од сада. А докле ће. Видећемо. 

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Ведран* рече

Ја мислим да Владику Максима уопште ни најмање не узбуђује то што непрестано измишља нове ствари наочиглед свих. Тај феномен може и другачије да се окарактерише али било би нелепо са моје стране.

Ја сам такве слао код чика Пере Јевремовића на кревет. Видиш на исповести да не можеш помоћи особи, тако да мора да иде код професионалца, јер црквени лекови не функционишу. 

пре 13 минута, Дејан Мачковић рече

Мени није јасно јел он луд и у прелести, или мисли да смо сви луди. Ово вријеђа интелигенцију.

То сам се ја питао по читању првог текста. Социопата. Он је искрено убеђен да смо ми глупаци. 

пре 26 минута, farisejski.bukvojed рече

Ostaje jos samo da docekamo objavljivanje tih naknadnih tekstova koji ce potvrdigi prozorljivost gg. Maksima.

Имамо критичко издање докумената од Бреполса. Светигора објавила превод (2 тома) докумената, а Макс био у уредништву. Човеку је лоше... Ово лекови не могу да лече, треба психотерапија али са укључивањем лекова.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мени је након читања овог одговора замало припала мука. Мој утисак је да иза пера еп. Западноамеричке стоји нека машина-компјутер која је без осећања, дакле хладна и увек у праву.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Zoran Đurović рече

на кревет.

кауч је спреман :))

20190509_201754.thumb.jpg.77d900229be48f9b83020b1fb51602ec.jpg

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Просечан србенда рече

Мени је након читања овог одговора замало припала мука. Мој утисак је да иза пера еп. Западноамеричке стоји нека машина-компјутер која је без осећања, дакле хладна и увек у праву.

Не вређај оне људе, машине, коју су ту међ нама на темама. :0205_whistling:

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ко што рекох..
Тенденција ''америчке''(дал' и европске?) стране  је јасна. Дизање галаме - типа: ,, држте зарђалог и скоро па, сенилног старца''; иако је нажалост, та стратегија имала велике успехе код најрођенијих, у старту је и ''про'' и 'с правом, ''пре'' зрена.

الحرية أو الموت

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 31 минута, Ведран* рече

Ја мислим да Владику Максима уопште ни најмање не узбуђује то што непрестано измишља нове ствари наочиглед свих. Тај феномен може и другачије да се окарактерише али било би нелепо са моје стране.

У ТЛН (топ листа надреалиста) рекли би: Лажеш као: Хотел у близини плаже.:smeh1:

Путници, нема пута, путеви се стварају ходањем!

А.М.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ako ovo bude kraj znaću da nije ljubav!

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 22 минута, Ведран* рече

Не вређај оне људе, машине, коју су ту међ нама на темама. :0205_whistling:

Они су међу нама? 0405_feel

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Логос рече

И даље одговорно тврдимо да ОДЛУКЕ Епископског савета о несаслуживању са канонским украјинским свештенством у САД (под омофором Васељенске патријаршије) нема, нити је било.

Aman, zaman,  (kazu da znaci, daj covece ' imaj milosti' ... nemoj vise... :D),....ima odluka SPC koja kaze nema sasluzivanja sa novom Ukrajinskom crkvom koja je za SPC nekanonska i raskolnicka i sta ima tu nejasno (kako sada vladika zove kanonskim ukrajinsko svestentsvo u SAD pod omoforom VP  nije mi jasno :scratch_head:.... pa, to je sustina cele price ili jesu ili nisu, za SPC nisu, iako su u opstenju sa VP....),..... nego izgleda da nesto tu e.Maksimu nije jasno ili nenamerno ili po intenciji.....meni se cini, moj utisak sto rece Vedran...:D...jeste da vladika namerno spinuje stvari.

Posle svega sto se izdesavalo mislim da Sinod ili Sabor trebaju da pozovu e.Maksima da pred episkopima obrazlozi svoju poziciju u odnosu na crkvenu krizu u Ukrajini,.... dokle vise treba da traje ova igra u rukavicama koju vodi e.Maksim... :0201wink:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Човјек има озбиљних проблема, мртав-ладан слаже нешто, успут извријеђа, онда се прави блесав почне да тврди твој став, као свој  и тако у круг.

Прво је Аутокефалија била неканонска, па у другом интервју била канонска, па је онда Иринеј само утриповао да се обраћа њему, па се ипак обраћа њему, па се Иринеју причињавају Украјинци у Америци, па ево сад признаје да их има, па још милион других примјера којих немам живаца ни да се сјетим.  Да је реалан црквени живот исто што и интернет, Максим би био банован и блокиран, а сви би га саучесници игнорисали.

Иринеј ће бити блесав ако му било шта након овог одговори, таквих будала се треба клонити, па био 150 пута владика. Јадан Фанар на шта је спао.

Треба му забранити било какво јавно иступање јер нарушава углед СПЦ у јавности. А о катедри на факултету би у свакој нормалној земљи, након свих ових свињарија могао само да машта. Нажалост неће бити ништа.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...