Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 1 сат, Ivan Marković рече

 Ово је превод Иринејевог (Бачки) писма Вратоломеју објављеног на Ромфеи. 

Питам се како се Зизјулас не огласи са криком покајања и жалом што је своје теолошке радове стављао у службу овим намерама Цариграда?

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 38 минута, Zoran Đurović рече

Брате, веруј ми, овима не треба давати идеје. Сами би се сетили. Пријавили су ме били Патријарху за исту ствар за коју су се они залагали на Криту!:)) То су гмазови. 

Znam to, odmah sam na to pomislio. Bili na kursu, na školení kod señor Jorge Bergoglia (za napredne kursiste) :citac: :D 

https://tinyurl.com/yc4k6o8y

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Ivan Marković рече

Ништа. Добиће ногу из Цркве, а има нас довољно компетентних да можемо да му натоваримо бар две херезе:ani_biggrin:

To je nesto najmanje sto se moze desiti. Ja se plasim da ce izazvati krvoprolice u narodu kada raskolnici pocnu da uzimaju Crkve i manastire. Sva krv ce na njemu biti.

ЂАВО ЈЕ РАШИРИО ТРИ ПИПКА ДА УХВАТИ ЦЕЛИ СВЕТ. БОГАТЕ ДА УХВАТИ МАСОНЕРИЈОМ, СИРОМАШНЕ КОМУНИЗМОМ А ВЕРНИКЕ ЕКУМЕНИЗМОМ. - СВ. СТАРАЦ ПАЈСИЈЕ СВЕТОГОРСКИ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Milan Nikolic рече

Питам се како се Зизјулас не огласи са криком покајања и жалом што је своје теолошке радове стављао у службу овим намерама Цариграда?

Па Зизи је разрадио тезу о монархији Оца да би оправдао првенство Цариграда! То фура и Калист Вер. Само наш паметни Буловић каже да се не може све са тријадологије пресликавати на еклисиологију. Иринеј је ту близак Августину јер овај говори о релацијама, а не давању бића другим личностима у Тројици. Код Зизија је опасна ситуација да су и Син и Дух производ воље, а ради се о релацији. У том смислу је и Син узрок Оца. Ту имамо рефлексију а не овај слепи један колосек о коме Зизи говори. Зато сада мисле да могу да одлучују како им падне на памет у целом Православљу. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

У почетку Зизјулас није имао такве идеје. Изгледало је све спонтано, као Отац је Узрочник и важно је да то буде монотеизам, ни речи није било о еклисиологији, све до једног момента.

Међутим, не мора нужно бити погрешно кад узимамо унутартројични поредак за поредак Цркви. Мени није падало на памет да ће се узимати било шта друго осим поретка Љубави, кад Први јесте Отац који ради све само заједнички, а ништа, баш ништа самостално.

Али, наслутио сам још раније, ако се сећаш мог текста о последицама антилатинског богословља - осврт на запажања Микоње Кнежевића:

,,Зазирање православних од оваквог примењивања поретка – са унутартројичног на црквени поредак – долази данас услед опасности да првенство које се односи на Бога Оца у унутартројичном животу, буде поистовећено са узрочношћу која би ангажовала такву власт првог међу поглаварима.''

 

Нисам ни у сну слутио да је то уопште могуће да неко покуша применити, а камоли да ће до тога доћи, него сам само имао теоретско указивање на такву опасност.

Али наши епископи који се сада противе дејству Фанара, имали су ту перспективу (пре неколико година), а ја сам као слепац негодовао што почињу да окрећу леђа Зизјуласу.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Da li znate gde je m.Zizjulas pisao o projekciji monarhije Oca i na prvenstvo u Crkvi ? ( dosta sam citao od njega, ali, ne secam se gde je pisao  o tome ... )

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Milan Nikolic рече

Али, наслутио сам још раније, ако се сећаш мог текста о последицама антилатинског богословља - осврт на запажања Микоње Кнежевића:

,,Зазирање православних од оваквог примењивања поретка – са унутартројичног на црквени поредак – долази данас услед опасности да првенство које се односи на Бога Оца у унутартројичном животу, буде поистовећено са узрочношћу која би ангажовала такву власт првог међу поглаварима.''

Микоња је један од наших најбољих теолога. Не само зато што се мени диви!:)), него је лик сасвим на свом месту. Талентован за језике и студиозно промишљање. Не фабрикује текстове, али то што напише буди сигуран да је то тако. Види се и из ове његове реченице која је стара неколико година, а која је антиципирала све ово што се сада дешава. То сам и ја видео кад сам чуо Калиста пре 5-6 година на Орјентали. То је слепа улица. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да простиш то је моја реченица, није се Микоња бавио баш том причом, односно није се уплитао око последица на еклисиологију. Али је изнео изврсне погледе на целу светоотачку причу око проблема Филиоквеа и сличног, што сам ја искористио за мој текст.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Milan Nikolic рече

Да простиш то је моја реченица, није се Микоња бавио баш том причим, односно није се уплитао око последица на еклисиологију. Али је изнео изврсне погледе на целу светоотачку причу око проблема Филоквеа и сличног, што сам ја искористио за мој такст.

Па и статистички је немогуће да ти стално причаш глупости!:)) Ово ти је било супер, шалу на страну.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Zoran Đurović рече

Па и статистички је немогуће да ти стално причаш глупости!:)) Ово ти је било супер, шалу на страну.

Имам питање за аутора текста,да ли је овај текст негде објављен,осим на  блогу,питам због цитирања.

Канон LXXXII трулског сабора – Зоран Ђуровић

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

mozda, Vartolomej, na kraju i kaze, vaselj. patr, ima prvenstvo koje mu ju dato' monarhijom Oca i gotova prica,....ko ce jos da gleda na sabornost i kanonsku pricu,... :D  .. ( Papa kao zamenik Hristov, Vaslj. patr. direktno na Oca,...sta ces vise,...:smeh1: )

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Bokisd рече

Da li znate gde je m.Zizjulas pisao o projekciji monarhije Oca i na prvenstvo u Crkvi ? ( dosta sam citao od njega, ali, ne secam se gde je pisao  o tome ... )

https://izdavastvo.sabornost.org/jovan-zizijulas-primat-u-crkvi

Зизјулас, колико сам ја запазио, нигде није експлицитно изнео да категорија Бога Оца као Узрока може бити пренета на првога у црквеном поретку. Зато сам се запањио када се та пракса почела примењивати од стране Фанара, а бунио сам се што се наше владике окрећу против Зизјуласове теологије. Значи наши епископи су знали из личних контаката и размена мишљења шта заправо смера Фанар, а ја као непослушан нисам одмах послушао наше епископе и сад се кајем.

У овој књизи поред свега Зизјулас овако закључује:

,,Примат, као и све друго у Цркви, па и у самом Божијем Бићу (Тројица), је релациона стварност. Не постоји ништа попут индивидуалне службе (ministry), ништа што би могло бити схваћено или што би функционисало изван реалности заједнице (communion)''. (стр. 58)

 

 

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, Нифада рече

Имам питање за аутора текста,да ли је овај текст негде објављен,осим на  блогу,питам због цитирања.

Канон LXXXII трулског сабора – Зоран Ђуровић

https://djuroviczoran.files.wordpress.com/2017/05/d0bad0b0d0bdd0bed0bd-lxxxii-d182d180d183d0bbd181d0bad0bed0b3-d181d0b0d0b1d0bed180d0b0.pdf

- Канон LXXXII трулског сабора, in Живопис 6 (2012) 17-45. Студија је преведена на руски: Иерей Зоран Джурович, PhD, LXXXII канон Трулльского собора, in Искусство христианского мира, (2013) 394-411. Декан и протојереј са Московског Универзитета (Православный Свято-Тихоновский гуманитарный университет), Александр Александрович Салтыков, написао је чланак о наведеном тексту: К  вопросу о значении  канона 82 Трулльского  собора (в связи   со  статьей  о. Зорана Джуровича), in Искусство христианского мира, (2013) 412-427.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Zoran Đurović рече

https://djuroviczoran.files.wordpress.com/2017/05/d0bad0b0d0bdd0bed0bd-lxxxii-d182d180d183d0bbd181d0bad0bed0b3-d181d0b0d0b1d0bed180d0b0.pdf

- Канон LXXXII трулског сабора, in Живопис 6 (2012) 17-45. Студија је преведена на руски: Иерей Зоран Джурович, PhD, LXXXII канон Трулльского собора, in Искусство христианского мира, (2013) 394-411. Декан и протојереј са Московског Универзитета (Православный Свято-Тихоновский гуманитарный университет), Александр Александрович Салтыков, написао је чланак о наведеном тексту: К  вопросу о значении  канона 82 Трулльского  собора (в связи   со  статьей  о. Зорана Джуровича), in Искусство христианского мира, (2013) 412-427.

Хвала.

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, N.Petrovic рече

Треба је добро пазити да се не осуши. :D

Да не прође као папин голуб мира након молитве за Украину пре неколико година.

Gravatar mali

 
"Упути ме на истину Твоју, и научи ме, јер си Ти Бог Спас мој" (Пс. 24.5)

https://sozercanje.wordpress.com/

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...