Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

Управо сада, Pontifex Emeritus рече

То је класичан спин. Ми у овој ствари уопште нисмо капитулирали. Уствари, ти тражиш да капитулирамо. И још тврдиш да је то мудро јер доноси неке користи. Да, доноси користи, али Македонцима. А ми нисмо ту да бринемо за туђе користи. 

Како не сте капитулирани? Дури ни Србите во Македонија не се црквуваат во ПОА. Биди реален.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 4 минута, Pontifex Emeritus рече

Па шта. И њихов поглавар би устоличавао нашега. 

Ne bi imao ni blizu ovlasti koje bi imao nas patrijarh. Morao bi biti priznat od strane Beograda i ustolicen od patrijarha, sto on ne bi mogao bez drugih episkopa. Trenutno je mitrpol. Amfilohije arhiepiskop i mitrpolit i sam patrijarh kaze da mu je dijelom nadredjen, mitrp. Amfiloje takodje to priznaje, tako da ne stoji tvoja prica. Jedino sto bi on mogao zbog vece autonomije ili oni da biraju episkope.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Па ми смо у хладним односима од како су они отишли у раскол. Али раскол није наш проблем, него њихов. Њима је хладно, а не нама. Наравно, ми треба да им пружимо руку помирења, и да им у највећој мери изађемо у сусрет. Али то не значи да треба удовољити њиховим максималистичким захтевима и очекивањима. Јер не треба очекивати да се испуне ни наши максималистичким интереси. Компромис је златна средина. Ако они сматрају да им неко може пружити више, нека се обрате њему. Није проблем. 

Ne moze raskol biti samo njihov problem, jer bi to znacilo da smo slijepi za istoriju, istorijska desavanja i posledice zbog kojih je takvo stanje. Zato i postoje mudri patrijarski i episkopi koji znaju koliko geopoliticka desavanja uticu na polozaj Crkve i znaju kako da reaguju.

Sta ti znace maksimalisticki interesi oko davanja autokefalije njima. Da li njihov narod zeli da bude deo SPC? Ja bih rekao da najveca moguca vecina ne bi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Pontifex Emeritus рече

Ништа те не разумем. Какав Амфилохије?! Говорим о Македонцима и њиховој Цркви која је у расколу. 

Ja govorim koje ime i mogucnosti bi imao njihov poglavar. Uporedio sam sa Amfilohijem jer je i on arhiepiskop i mitropolit, sto bi bio i njihov poglavar. Jedino bi oni imali vecu autonomiju i mogucnost biranja episkopa. Znaci opet bez Beograda nema nista, a nas patrijarh bi imao poslednju rijec.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Pontifex Emeritus рече

Брате, нама је сасвим потаман и ми можемо овако још тисућу година. Ништа нити губимо нити добијамо. Ето вам Грка, нека вам они пруже оно што желите. Молим лепо. 

Па и нам вака ни е добро. Што ни фали? Си имаме слобода, си имаме своја Црква, храмови, свештеници, владици. И да појдеме во странство можеме да се црквуваме без проблеми и во Вселенската Патријаршија, во Антиохиската, во Бугарската, во Руската и во Романската Црква, па дури и Српската Црква.

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Pontifex Emeritus рече

:))

Први пут чујем да је раскол већи проблем онога ко није у расколу, него онога који јесте у расколу. Али ето, свашта може да се научи. 

Nisam rekao da je veci, ti ili ne citas ili se pravis glup. Napisao sam da nije samo njihov. Odgovori na pitanje zasto vecina njihovih vjernika ne bi bila dio SPC?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Pontifex Emeritus рече

Прво, Нишки споразум не мора да буде и коначно решење, може да буде основ за даље преговоре. Друго, ни по Нишком споразуму наш Патријарх нема последњу реч у избору поглавара МПЦ. Јер он нема право вета на одлуку македонских епископа. 

Za sta da bude osnov, postepeno davanje autokefalije? Mislim cemu drugom moze da se tezi.

Daj citiraj mi taj dio da on nema pravo veta? Ako nema pravo veta to onda izgleda kao cisti formalizam i ne vidim razlog zasto ne bi dobili autokefaliju.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Зато што нису и не треба да буду део СПЦ. Они су засебна и самостална помесна Црква. 

Pa zasto se zadrzati na nekoj velikoj autonomiji a ne im dati autokefaliju ako imaju osnova za to?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 49 минута, Ronald рече

Da i mene to znanima, jer ja nisam vidio da oni prihvataju MPC.

Pa neću dobiti odgovor. Vidiš kako spinuje u vezi ustoličenja. Zapravo se smatra da je pojam MPC isto što i POA i da je sadašnjim autonomnim statusom POA, Makedoncima dato sve....ali to ne podrazumjeva autokefaliju koju oni žele. 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Зато што нису и не треба да буду део СПЦ. Они су засебна и самостална помесна Црква. 

Контрадикторан си. Који је проблем да имамо аутокефалију? И веќа корист би имала СПЦ да има викар за Србе у Македонији, у аутокефалну МПЦ-у, него ли садашња ситуација.
 

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 минута, Pontifex Emeritus рече

Где пише да има право вета? Ти сад учитавач нешто што не постоји, само да би наметнуо тезу како је признање МПЦ као потпуно аутокефалне и од СПЦ сасвим одвојене, једино могуће решење. Е па није. То је максималистичко очекивање Скопља. Нема проблема, нека њиховим очекивањима удовоље Грци, ми не морамо. Јер ништа не добијамо. А ако ништа не добијамо, зашто бисмо нешто пружили. 

Ti si napisao da nema pravo veta na odluku makedonskih episkopa. Pa kakve ovlasti ima, cisto neformalne?

Drugo, autonomiju koju zelis da prikazes ti izjednacavas sa autokefalijom, bar kad navodis odlucivanje i nezavisnost koje imaju u odnosu na SPC. 

Ja uopste ne kazem da je to jedino moguce resenje, ali vidim da vecina( ne mogu reci svi ali gotovo) njihovih vjernika ne bi bila dio SPC. Stanje na terenu je bitno. Zatim imaju svoj jezik, kulturu, obicaje, istoriju, sto je sve bitno kod dobijanja autokefalije a sto CG nema, a nece imati ni za sto godina koliko god da Milo zeli, tako da su situacije potpuno drugacije. Narocito sto ljudi u CG zele da budu dio SPC, preko 90% vjernika.

U Ukrajini su takodje postojali uslovi za autokefaliju i vjerovatno bi je vremenom dobili kroz pomirenje vise strana, ali je Vaseljenska prigrabila priliku kako bi sirili svoj politicki uticaj i iskljucili RPC iz price. To je cista politika i veze sa hriscanstvom nema.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

О чему ти причаш?! Овде разговарамо о проблему расколничке Цркве у Македонији, чији се поглавар зове Стефан. О начинима и условима како да се они врате у саборно и благодатно јединство и заједницу Цркве Христове. 

A taj način je da prihvate autonomnu POA? 

Ali oni to neće...i koliko ih ima koji neće to je najbitnije?

Neuporediv je Đukanovićev slučaj ili slučaj Hrvatske...U Crnoj Gori većina njih koji se izjašnjava kao pravoslavni su članovi SPC. U Crnoj Gori nema opravdanog faktora za autokefaliju...i ta priča je lični Đukanovićev poduhvat...u Hrvatskoj ni u magli nema tog faktora koji bi tražio mogućnost nekakve HPC....

Dakle koliko njih u Makedoniji prihvata POA kao svoju Crkvu, a koliko MPC....brojke iznesi? 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, Pontifex Emeritus рече

Не може зато што би то био опасан преседан за нашу Цркву. Тај ваш случај би сутра политичке власти у Црној Гори, Хрватској и тзв. Косову могле да користе као преседан и разбију нам Цркву. Ми то не смемо да дозволимо. И зато имате понуду на столу. Ми више од тоге не можемо и не смемо. А ако постоје неки који могу да вам дају више, идите њима. Од нас поштено. 

Vartolomeju nije trebao nikakav presedan za Ukrajinu.....on može sutra i sa takozvanim Kosovom i sa CG da uradi isto što i sa Ukrajinom. 

Ako sutra Vartolomej dodjeli autokefaliju MPC po uzoru na PCU, na koji način je SPC zaštitila svoje interese? 

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Ти ми подмећеш тврдње иза којих ја не стојим. Ја кажем следеће- МПЦ је посебна и у свом управљању засебна помесна Црква, није део, нити треба да буде део СПЦ. У својим црквеним стварима треба да ужива пуну и потпуну самосталност. Али исто тако сматрам да треба да постоје бар неки симболични и сасвим формални поступци који говоре о њеној вези са београдском Патријаршијом, јер јој је канонске Мајка Црква. То је начин да се раскол превазиђе тако да обе стране нешто добију, а не да једна добије све, а друга ништа. И још призна и прихвати да је то ништа сасвим довољно. 

Tebra ovo sto si napisao, ovaj model autonomije se razlikuje od autokefalije samo po simbolici, odnosno da su svjesni iz koje Crkve poticu, ko im je Majka Crkva itd. Ako im SPC da autokefaliju i zahtijeva na simbolici i nekim manje znacajnim formalnim postupcima oni ce sigurno pristati. Medjutim( a procitacu detaljno Niski spirazum) u 17. tacaka nije tako objasnjen njihov autonomni polozaj. Jedino ako ti njega vidis kao pocetnu tacku za ovaj svoj vid autonomije( autokefalije) koji si naveo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 минута, Justin Waters рече

Vartolomeju nije trebao nikakav presedan za Ukrajinu.....on može sutra i sa takozvanim Kosovom i sa CG da uradi isto što i sa Ukrajinom. 

Ako sutra Vartolomej dodjeli autokefaliju MPC po uzoru na PCU, na koji način je SPC zaštitila svoje interese? 

On ne vidi koliko politika ima uticaj i to je uvijek tako bilo kroz istoriju. Ja gledam prakticno, da spasimo sta se spasiti moze ili bar kroz MPC i njihovu autokefaliju, eto uz neku simboliku vezanu sa SPC, Majka Crkva itd.( to je ok zahtijevati) da se mi pozicioniramo bolje i iskljucimo Vaseljensku bar iz price gdje mi mozemo da odlucujemo. Ovako, totalno pasivni cemo na kraju izgubiti bilo sansu. Ljudi ne uce iz istorije. Kroz decenije i politicke uticaje bi i te autokefalije koje daje Vaseljenska a koje mozda ne bi prihvatilo mnogo Crkava  u pocetku prihvatiti i drugi. Obicno sve dodje na nacin da je stanje na terenu u korist autokefalije i da niko ne vidi drugo resenje a ne zele da toliko vjernika drze u raskolu. Narocito je to izrazeno u MPC gdje su gotovo svi vjernici dio nje. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...