Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, The Godfather рече

Sasvim prikladan naziv, SIMBOLICKI, ja bih  recimo odlicio da se izrazim vise BIBLIJSKI npr zmijsko leglo ili pak PORODI ASPIDINI...

Ali ok, adminosttacija ima pravo na svoje vidjenje.

Ili budale slepe, grobovi okrečeni, vođe slepima, licemeri,  oblaci bezvodni, koje vetrovi raznose; jesenska drveta nerodljiva, koja su dvaput umrla, i iz korena iščupana,, Besni valovi morski, koji se pene svojim sramotama, zvezde lažne, kojima se čuva mrak večne tame. I tako to! ;)  Baš nepristojno! :) 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

Иначе, што се тиче Вартоломејевог мешања у унутрашња питања СПЦ, подсетимо се да је још у октобру 2018 године дао је следећу изјаву:

"Након захтева Православне цркве из Скопља да јој се призна аутокефалност под називом "Охридска архиепископија", одлучили смо да о том питању не одлучујемо, јер ова територија не спада у нашу надлежност, већ је под јурисдикцијом Пећке патријаршије, односно Српске православне цркве."

Уједно је поменуо Пећку патријаршију која не постоји (είναι υπό την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου του Πεκίου) и могао је кад је хтео да назове нашу цркву српском (Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας), а не Православна црква Србије.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Pontifex Emeritus рече

Који нису ни постојали. То је историографска конструкција, као и цео мит о Мехмед-паши као обновитељу Српске Цркве. 

Ето, о томе сам говорио.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

О томе се мало говори, јер Срби не воле историју. Срби воле само да причају о историји. 

Не залећи се опет. Нема области о којој не знаш више од других. Нађи лек за коронавирус.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Pontifex Emeritus рече

Ја нигде нисам рекао да је то моје откриће или мој допринос науци. То је допринос неких вредних и преданих историчара који свој животни век проводе по прашњавим архивима, да би померили границу научних сазнања. Они не седе на Поукама да би међу незнавеним (да се изразим по новим форумским стандардима) изградили култ око свог великог и празног ега. Једина разлика између тебе и мене је што ја пратим, колико могу, то што раде и пишу неки много паметнији и вреднији од мене. 

Много, али много не схваташ. Твоја представа о историчарима је потпуно погрешна и романтичарска као уосталом и твоја вера у сопствену изузетност. Нити историчари свој животни век проводе у прашњавим архивима (Ковић је историчар), нити су архиви прашњави, а нарочито је мали број историчара који могу да се похвале да познају грађу из турских архива.

Нажалост, твоје познавање историје се своди на замену једних митова другим. За тебе је још увек врхунско откриће да Вукашин није убио Уроша. Твој поглед на Марка краљевића се исцрпљује податком да је био турски вазал. Вероватно мислиш да је косовски завет само мит и задовољан си што знаш да цар Лазар није био цар него кнез. Можда чак можеш да разбијеш мит затуцаних Србаља да се косовска битка водила у недељу него у неки други дан. Вероватно знаш и да Вук Бранковић није био издајник. Сигуран сам да ћеш рећи да су Турци обновили Пећку патријаршију да би добили још једну пореску јединицу итд.

Не можеш веровати шта све претпостављам да знаш.

Енциклопедисто!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, Срби Светосавци рече

Ја мало боље познајем ту ситуаЦИЈУ. Сва кривица је само на Андреју. Могао је да да Слађану да попује под њим, а то због личног анимозитета није урадио и сада се жали. То је ван икакве памети.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 45 минута, logdanov рече

Иначе, што се тиче Вартоломејевог мешања у унутрашња питања СПЦ, подсетимо се да је још у октобру 2018 године дао је следећу изјаву:

"Након захтева Православне цркве из Скопља да јој се призна аутокефалност под називом "Охридска архиепископија", одлучили смо да о том питању не одлучујемо, јер ова територија не спада у нашу надлежност, већ је под јурисдикцијом Пећке патријаршије, односно Српске православне цркве."

Уједно је поменуо Пећку патријаршију која не постоји (είναι υπό την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου του Πεκίου) и могао је кад је хтео да назове нашу цркву српском (Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας), а не Православна црква Србије.

Мени неки хтели да изваде очи кад сам писао да се Барту не може веровати на реч... А терминологија му је усклађена са Амфилохијевом и зато помиње Пећаршију.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, logdanov рече

Сигуран сам да ћеш рећи да су Турци обновили Пећку патријаршију да би добили још једну пореску јединицу итд.

Нису, него зато што је тадашњи велики везир (а није Мехмед паша Соколовић) био Србин. Један од 14 Срба великих везира који су забележени, и један од ко зна колико високих званичника које смо имали у Отоманској империји.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@RYLAH Нису везири српског порекла били сентиментални према каурској вери исто као што ни савремени атеисти нису сентиментални према вери своје баке. Према баки - да, али према хришћанству - не. Нарочито у 16. веку. Имали су државне разлоге због којих је требало обновити Пећку патријаршију. О томе можда сведочи и однос Мехмеда Соколовића који је само деценију ипо после обнове Патријаршије, када је после пораза османске флоте код Лепанта страшно похарао ту исту Цркву. Државни разлози су државни разлози.

@Pontifex Emeritus Сигуран сам да са истим жаром заступаш сваку нову тезу са којом се овлаш упознаш. Зар ти не говори пример који си навео да мораш бити опрезнији? Не постоји некаква комисија која ће прогласити званичну историографију као што то сматрају наивни псеудоисторичари. Постоје само истраживачи који критичким апаратом, најбоље што могу, резултате својих истраживања бране у својим делима. Онда се појави неки други извор или неки други истраживач који да сасвим друго тумачење и тако даље.

Реци ти мени све шта треба да заобиђем, да не бих упао у невољу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Pontifex Emeritus рече

Дамад Рустем-паша Опуковић, змија у телу човека.

Стоји апсолутно оцена, ал колко ми делује из онога што сам прочитао о њему, стварно није заборављао ко је и шта је био. И да обнова Пећке патријаршије није била (само) себичан и хладно прорачунат потез. Између осталог, кињио је Грке вазда, ваљда јер су се Срби вазда са њима борили за утицај, како на двору тако и у црквеном животу.

Иначе, "интересантно" ми било кад сам видео да Хрвати и њега својатају као свог. За коју деценију ће вероватно да открију да се предак Немањића звао Хрвоје, ал је пребегао за Рашку због унутардинастичких борби на хрватском велелепном двору, и онда лукаво поразио глупе Србе и основао им династију.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, logdanov рече

О томе можда сведочи и однос Мехмеда Соколовића који је само деценију ипо после обнове Патријаршије, када је после пораза османске флоте код Лепанта страшно похарао ту исту Цркву. Државни разлози су државни разлози.

Као што већ рекох, Мехмед паша је друга ствар и не знам зашто га наша необавезна литература толико форсира (ваљда због Андрића постало модерно), али ми из онога што сам прочитао о Рустем паши делује да је и нешто друго било у питању. Јер тад, као ни данас, није било толико разлике између вере и нације на овим просторима, а уопште ми не делује да је било ко у служби Султану заборављао које је нације, само што је то испољавао у већој или мањој мери.

57ed8623960a6_banerRylah_zpsqgjjkx0v1.jpg.8a2fd97cd3aa7dcd0237c412e2234aee_zpsut3tszcy.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ubi me moralnost i gde je opšte Hristos spominje?

Moralnost se više dopada djavdjavu jer brzo iskoči iz suštine i opominje samo ono što moralnost jeste u određenom tekstu te stvara maglu da se ne bi video misaoni stav.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Pontifex Emeritus Види. Дипломирани сам историчар. Нисам дипломирао из новинских чланака на тему историје филма у СФРЈ већ сам за дипломски рад изабрао тему из историје Цркве. Било је ту и доста догматских питања, а не само историјских. Од мене се није очекивало, али сам за дипломски читао Мансија на старогрчком јер сам мого. Нисам се бавио научним радом јер сам тада имао друге животне приоритете иако нисам уопште био лош студент. Читам, говорим и по потреби продајем на форуму маглу на српском, руском, грчком, енглеском, лошем немачком, приземном арапском, а разумем све словенске језике.

Све што је у вези са историјом и њеном рецепцијом, доживљавам лично и по том питању сам

пре 15 минута, Pontifex Emeritus рече

преко сваке мере сујетан

па је зато такав

пре 30 минута, Pontifex Emeritus рече

стилски манир

промашај.

Ако желиш да причамо о историји, дај отвори тему, али без Илира, Деретића и суманутих бораца против бечко-берлинске школе. Можда можемо да разменимо литературу. Проблем са аматерским бављењем историјом је у томе што је њихов поглед аматерски. Мало ово - мало оно. Озбиљни историчари праве ограду за области које нису њихова ужа специјалност. Зато је разговор са аматерима увек болно искуство.

Повод за овај наш мали интелектуални екскурс било је питање односа цркве и идентитета. Теза је била - зашто СПЦ није само једна од канонских помесних цркава, него нас чини оним што јесмо, упркос свим очигледним и подразумеваним разликама међу нама.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Pontifex Emeritus рече

Е, баш лепо што си ме подсетио, могу да ти препоручим изванредан чланак нашег врсног повесничара Предрага Коматине: Промене на српском престолу 1370-1371 године. Врло занимљив рад, који баца ново светло на ту историјску загонетку. 

Hvala! (Nadam seda nisam bukvojeda uznemirio.0405_feel:smeh1:)

Lucerna corporis tui est oculus tuus. Si oculus tuus fuerit simplex, totum corpus tuum lucidum erit. Si autem oculus tuus fuerit nequam, totum corpus tuum tenebrosum erit. Evangelium Secundum Matthaeum 6, 22-23

In nomine + Patris, et + Filii, et Spiritus + Sancti. Amen.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...