Jump to content

Водич за покривање глава жена у православној цркви

Оцени ову тему


Препоручена порука

Управо сада, Нифада рече

Ovo je valjda postmoderrna.Jasno je da je reč o kompjuterskim igricima.I da neko pokušava da daje neka svoja viđenja na ovaj način.Mogu da pretpostavim ko ima kompetencije za ovakvu vrstu kreacije,a i ko mu je mentor.Mnogo je lakše praviti kompjuterske igrice,za koje treba vreme,nego čuti  nekoga ,porazgvarati sa nekim i odgovoriti na nečiju molbu ,npr.Kada zakažu neka prijateljstva,kada niko ne želi čuti to što mu kažeš,onda tražiš alternativne puteve da sam realizuješ ono što želiš jer ti se u tom momentu čini jedini mogućim.Izvlačenje stvari izvan konteksta. je postao  manir mnogima.Možda da ponovo čitaju Viktora Frankla oni koji nisu čitali ili su zaboravili šta su čitali,tu se nalaze  mnogo važni odgovori za svakoga..

Neko je postavio pitanje ima li smisla teologija nakon Aušvica?

A isto tako će čuti dgovor,da svaki put kada dopustimo da neko strada i ne reagujem,kada ne slušamo šta nam neko kaže,a još smo i prijatelji,mi ugrađujemo jedan kamenčić u mozaik koji čini "Aušvic" mogućim.

Ovo samo na prvi pogled izgleda nepvezano,ali je vrlo pvezano za one koji komuniciraju preko kompjuterskih igrica i misle da imaju nešto da kažu na taj način.Neko će potrošiti vreme i vreme na kompjutersku igricu:Zašto?Nije teško pogoditi.

Ovo je kmentar na video koji sam ranije postavila.

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 минута, Нифада рече

 

Ovde  ipak kompjuterska igrica nije urađena savršeno,jasno se vidi da mladići devojka nemaju prirodno lice.Ima i drugih kreacija,gde se ne uočava razlika.Mislim da se realni svet možda i povlači pred virtuelnim.A u virtuelnom sve je moguće  :)

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Нифада рече

Ovde  ipak kompjuterska igrica nije urađena savršeno,jasno se vidi da mladići devojka nemaju prirodno lice.Ima i drugih kreacija,gde se ne uočava razlika.Mislim da se realni svet možda i povlači pred virtuelnim.A u virtuelnom sve je moguće  :)

Да ли је могуће да је ово само ком.игрица.:0222_shocked: 

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...

Марама у цркви?

 
 
Да ли жене морају да носе мараму у цркви?
 
Не. Ношење мараме има више културолошке него  теолошке узроке. Свети апостол Павле налаже женама ношење мараме у Првој посланици Коринћанима („И свака жена која се гологлава моли Богу или пророкује, срамоти главу своју; јер је једно исто као и ошишана“.1.Кор.11,5) , али то није учинио из неких теолошких разлога. У  Коринту је постојао Афродитин храм са храмовним, сакралним проституткама -свештеницама које су бријале главу. Зато Павле налаже да жене носе дугачку косу (1.Кор. 11, 14-15). Исто, у паганским ритуалима, жене би склањале вео (=мараму) кад би тобож падале у транс и пророкавале. Павле забрањује било какву сличност са паганским ритуалима, и зато упоредо са забраном гологлавости  – у истој реченици помиње и забрану пророковања и шишања до главе.  Зависно од поднебља и културе, обријана женска глава је у то време означавала храмовну проститутку, велику тугу због смртног случаја  или ознаку срамоте ( у случају да је прељубница итд).
Посланица је писана пре скоро две хиљаде година, кад је било уобичајено да се ношењем мараме исказује понизност и скромност. Девојка без мараме би у то време привлачила пажњу. Опет, културолошка појава.  Данас  је ношење мараме на богослужењу (и ван њега) женин лични избор и није директно повезан са суштином вере, нити  због тога  смемо икога осудити. Постоје манастири у којима је прописана обавеза да жене носе дуге сукње  и мараме, и то треба поштовати, будући да је манастир предвиђен првенствено за монахе/монахиње. Устав и правила манастира, просто, треба поштовати. Уколико се женска особа нађе у средини где је ношење мараме , да тако кажемо стандард, иако није никакав грех ући у цркву гологлав, пожељно је испоштовати културу одевања те средине. Не због теолошких, већ културолошких разлога које, на жалост, многи бркају. Неће нико погрешити ако оде у цркву без мараме, скромно и пристојно обучен. Не треба отићи ни у другу крајност, те сматрати да су све жене под марамама прелесне, то јест, да се горде и истичу своју побожност. Ношење мараме може бити ствар и породичног васпитања, утицаја средине, навике, али  и искрене побожности и жеље.
 
 И оно што је најважније, Бог је далеко више забринут за духовно стање особе, него за њен начин облачења (1.Тим, 2, 9-10). Они који носе мараму нека не осуђују оне који не носе, и обратно. Свако нека буде забринут за своје спасење, и своју побожност нека искаже на свој начин. 
 

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, JESSY рече

Марама у цркви?

 
 
Да ли жене морају да носе мараму у цркви?
 
Не. Ношење мараме има више културолошке него  теолошке узроке. Свети апостол Павле налаже женама ношење мараме у Првој посланици Коринћанима („И свака жена која се гологлава моли Богу или пророкује, срамоти главу своју; јер је једно исто као и ошишана“.1.Кор.11,5) , али то није учинио из неких теолошких разлога. У  Коринту је постојао Афродитин храм са храмовним, сакралним проституткама -свештеницама које су бријале главу. Зато Павле налаже да жене носе дугачку косу (1.Кор. 11, 14-15). Исто, у паганским ритуалима, жене би склањале вео (=мараму) кад би тобож падале у транс и пророкавале. Павле забрањује било какву сличност са паганским ритуалима, и зато упоредо са забраном гологлавости  – у истој реченици помиње и забрану пророковања и шишања до главе.  Зависно од поднебља и културе, обријана женска глава је у то време означавала храмовну проститутку, велику тугу због смртног случаја  или ознаку срамоте ( у случају да је прељубница итд).
Посланица је писана пре скоро две хиљаде година, кад је било уобичајено да се ношењем мараме исказује понизност и скромност. Девојка без мараме би у то време привлачила пажњу. Опет, културолошка појава.  Данас  је ношење мараме на богослужењу (и ван њега) женин лични избор и није директно повезан са суштином вере, нити  због тога  смемо икога осудити. Постоје манастири у којима је прописана обавеза да жене носе дуге сукње  и мараме, и то треба поштовати, будући да је манастир предвиђен првенствено за монахе/монахиње. Устав и правила манастира, просто, треба поштовати. Уколико се женска особа нађе у средини где је ношење мараме , да тако кажемо стандард, иако није никакав грех ући у цркву гологлав, пожељно је испоштовати културу одевања те средине. Не због теолошких, већ културолошких разлога које, на жалост, многи бркају. Неће нико погрешити ако оде у цркву без мараме, скромно и пристојно обучен. Не треба отићи ни у другу крајност, те сматрати да су све жене под марамама прелесне, то јест, да се горде и истичу своју побожност. Ношење мараме може бити ствар и породичног васпитања, утицаја средине, навике, али  и искрене побожности и жеље.
 
 И оно што је најважније, Бог је далеко више забринут за духовно стање особе, него за њен начин облачења (1.Тим, 2, 9-10). Они који носе мараму нека не осуђују оне који не носе, и обратно. Свако нека буде забринут за своје спасење, и своју побожност нека искаже на свој начин. 
 

Moram da kazem, kako neko moze 100% nesto da tvrdi i to na osnovu licnog tumacenja stihova u kojima ap.Pavle govori o nosenju pokrivala i marama zenama u crkvi - bez da se bar malo konsultuje svetootacko tumacenje ovih stihova i sta tacno znace i koja je duhovna pouka Pavla zenama u vezi pokrivala.

Evo ovde ima od sv.Teofilakta Ohridskog objasnjeno sta je tacno hteo da kaze ap.Pavle o marami  1.Kor. 11, 3-16 , pa koga interesuje :

https://svetosavlje.org/tumacenje-prve-poslanice-korincanima-svetog-apostola-pavla/12/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Bokisd рече

Moram da kazem, kako neko moze 100% nesto da tvrdi i to na osnovu licnog tumacenja stihova u kojima ap.Pavle govori o nosenju pokrivala i marama zenama u crkvi - bez da se bar malo konsultuje svetootacko tumacenje ovih stihova i sta tacno znace i koja je duhovna pouka Pavla zenama u vezi pokrivala.

Evo ovde ima od sv.Teofilakta Ohridskog objasnjeno sta je tacno hteo da kaze ap.Pavle o marami  1.Kor. 11, 3-16 , pa koga interesuje :

https://svetosavlje.org/tumacenje-prve-poslanice-korincanima-svetog-apostola-pavla/12/

Чито сам мало ово. Па не знам, ја ипак мислим да је то била ствар времена, а не нека сад догматска и за веру суштинска ствар да ли жена треба да носи или не носи мараму. Слажем се са овим текстом који је поставила @JESSY а нарочито са закључком:

пре 3 часа, JESSY рече

И оно што је најважније, Бог је далеко више забринут за духовно стање особе, него за њен начин облачења (1.Тим, 2, 9-10). Они који носе мараму нека не осуђују оне који не носе, и обратно. Свако нека буде забринут за своје спасење, и своју побожност нека искаже на свој начин. 

То је поента. Е сад, свако нека ради по свом избору, Бог на крају пресуђује. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zamisljam samo kada bi sve djevojke u Crkvi pocele da nose marame u hramovima ili svakodnevno, koliko bi ih ostalo neudatih.

Pitala jedna djevojka pok. o. Justina iz m. Savine "kako da se udam?" Odgovara on: "Nikako! Kako da se udas kad licis na boksera? Pusti, jadna ne bila kosu, dotjeraj se malo, kupi haljina. Kako je lijepo kad dotjerana djevojka prodje pored muskarca..."

I tako, poslusa ga ona i udade se ubrzo...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Inace ovdje u nasim krajevima znam da su zene stalno nosile marame. Ja sam rijetko kada moju babu vidio bez marame. U to vrijeme se smatralo ici bez marame nekom vrstom bestidnosti. Takva je bila kultura. Sada ne, cak je postalo uobicajeno da ljeti babe i djevojke setaju u kupacem po setalistu od plaze do kuce.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 36 минута, Bonsenjo рече

Zamisljam samo kada bi sve djevojke u Crkvi pocele da nose marame u hramovima ili svakodnevno, koliko bi ih ostalo neudatih.

Pitala jedna djevojka pok. o. Justina iz m. Savine "kako da se udam?" Odgovara on: "Nikako! Kako da se udas kad licis na boksera? Pusti, jadna ne bila kosu, dotjeraj se malo, kupi haljina. Kako je lijepo kad dotjerana djevojka prodje pored muskarca..."

I tako, poslusa ga ona i udade se ubrzo...

Joj koji je melem taj čovek!

Uvek kad odem do Savine poklonim se njegovom grobu!

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 22 минута, Драшко рече

Joj koji je melem taj čovek!

Uvek kad odem do Savine poklonim se njegovom grobu!

Da je samo više ljudi kao što je on bio bila bi milina. Pokojni Jerotić je rekao za njega da nije u životu sreo čoveka zdravije psihe! 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, JESSY рече

Марама у цркви?

 
 
Да ли жене морају да носе мараму у цркви?
 
Не. Ношење мараме има више културолошке него  теолошке узроке. Свети апостол Павле налаже женама ношење мараме у Првој посланици Коринћанима („И свака жена која се гологлава моли Богу или пророкује, срамоти главу своју; јер је једно исто као и ошишана“.1.Кор.11,5) , али то није учинио из неких теолошких разлога. У  Коринту је постојао Афродитин храм са храмовним, сакралним проституткама -свештеницама које су бријале главу. Зато Павле налаже да жене носе дугачку косу (1.Кор. 11, 14-15). Исто, у паганским ритуалима, жене би склањале вео (=мараму) кад би тобож падале у транс и пророкавале. Павле забрањује било какву сличност са паганским ритуалима, и зато упоредо са забраном гологлавости  – у истој реченици помиње и забрану пророковања и шишања до главе.  Зависно од поднебља и културе, обријана женска глава је у то време означавала храмовну проститутку, велику тугу због смртног случаја  или ознаку срамоте ( у случају да је прељубница итд).
Посланица је писана пре скоро две хиљаде година, кад је било уобичајено да се ношењем мараме исказује понизност и скромност. Девојка без мараме би у то време привлачила пажњу. Опет, културолошка појава.  Данас  је ношење мараме на богослужењу (и ван њега) женин лични избор и није директно повезан са суштином вере, нити  због тога  смемо икога осудити. Постоје манастири у којима је прописана обавеза да жене носе дуге сукње  и мараме, и то треба поштовати, будући да је манастир предвиђен првенствено за монахе/монахиње. Устав и правила манастира, просто, треба поштовати. Уколико се женска особа нађе у средини где је ношење мараме , да тако кажемо стандард, иако није никакав грех ући у цркву гологлав, пожељно је испоштовати културу одевања те средине. Не због теолошких, већ културолошких разлога које, на жалост, многи бркају. Неће нико погрешити ако оде у цркву без мараме, скромно и пристојно обучен. Не треба отићи ни у другу крајност, те сматрати да су све жене под марамама прелесне, то јест, да се горде и истичу своју побожност. Ношење мараме може бити ствар и породичног васпитања, утицаја средине, навике, али  и искрене побожности и жеље.
 
 И оно што је најважније, Бог је далеко више забринут за духовно стање особе, него за њен начин облачења (1.Тим, 2, 9-10). Они који носе мараму нека не осуђују оне који не носе, и обратно. Свако нека буде забринут за своје спасење, и своју побожност нека искаже на свој начин. 
 

Ne znam gde si sve to iskopala ali je 100% tačno. 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Trifke рече

Ne znam gde si sve to iskopala ali je 100% tačno.

imaš izvor ispod teksta...:D

  • Свиђа ми се 1

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Исто тако, и жене у пристојном одијелу, стидом и честитошћу да украшавају себе,

1. Тим, 2.9

Прво стид и честитост, па онда мараме.

Spes mihi prima Deus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 часа, Православни Србин рече

Чито сам мало ово. Па не знам, ја ипак мислим да је то била ствар времена, а не нека сад догматска и за веру суштинска ствар да ли жена треба да носи или не носи мараму. Слажем се са овим текстом који је поставила @JESSY а нарочито са закључком:

пре 22 часа, JESSY рече

И оно што је најважније, Бог је далеко више забринут за духовно стање особе, него за њен начин облачења (1.Тим, 2, 9-10). Они који носе мараму нека не осуђују оне који не носе, и обратно. Свако нека буде забринут за своје спасење, и своју побожност нека искаже на свој начин. 

То је поента. Е сад, свако нека ради по свом избору, Бог на крају пресуђује.

Hm, .....ima dosta toga sto sugerise da je ap.Pavle pisao da je ova stvar na jedan odgovarajuci nacin vazna za ckvenu svest hriscana,...... mogu da se procitaju tumacenja svetitelja ovih stihova ap.Pavla o nosenju marama u crkvi i uopste oko oblacenja i odece i  koliko je bitno (ili nije) za duhovni zivot, po meni ima tu dosta bitnih stvari za duhovni zivot, ali neka svako radi po svom izboru i misljenju.

(samo ovo gore iz Timoteja,.... pa upravo je kontekst tih stihova, da se pristojno oblacenje i odelo povezuje sa time kakvom duhovnom stanju zelimo da tezimo ....ili kako kaze jednostavno sv.Teodorit Kirski,....«чтоб самая одежда показывала честность души» (блаженный Феодорит)...)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...