Jump to content

Руска Црква ДЕЗИНФИКУЈЕ КАШИЧИЦУ после сваког причесника?

Оцени ову тему


Препоручена порука

glupost ili ne uskoro ćemo biti prinuđeni da pojasnimo neke stvari, kolko vidim tvoje komentare na drugoj temi i tebi je ta situacija veoma jasna.

ukoliko ne bude odgovarajućeg objašnjenja onda priča ima šupljina, jer šta znači delimično prihvatanje uputstava (brisanje dezinfekcionim sredstvima ikona, razmak od dva metra, služenje napolju) i istovremeno istrajavanje na jednoj kašičici. 

mislim ili odbaci sva uputstva i savete države i drži se ustaljene prakse ili potpuno zabrani liturgiju.... nema treće (ukoliko se ne ponudi drugačije objašnjenje šta je to ustvari u šta mi verujemo)

ovako dolazimo do ismevanja ljudi izvan crkve koji gledaju snimak pričešća, gde svi stvarno poštuju sve nove mere, stoje napolju, razmaknuti...itd a onda se pričešćuju svi istom kašikom a postavljač snimka ironično naslovi snimak "bitno da se drži odstojanje". pa mislim ispada da je čovek stvarno u pravu. a nije

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Не може, јер трансмутација је претварање вина у крв и хљеба у месо, а пресуштављење је промјена суштине створеног која је смрт-ност, или "ни из чега" у суштину природе звану Творац, Логос, Христос, те освећена природа има суштину Христос, остаје смртна као и Христос, али је спашена и Васкснуће али није још, ми нисмо ни умрли. То је измена суштине.

Зато природа живи од литургије, јер је литургија веза са творцем и утемељење, ако стане литургија готово је, судњи дан.

Brate, moram da te nesto pitam, ti si mozda bogoslov ili nesto slicno, ili imas neke uvide u bogoslovlje i citas i bavis se time ?

Jer, ovo sto pricas meni licno je nepoznato, ....jer, koliko sam citao i koliko sam upoznat - upravo se u svetoj tajni Liturgije desava presustastvljenje (to je pravi naziv ovog termina) hleba i vina, tj. ova tvar zaista menja svoju sustinu tvari i hleba i vina .... u zaista Telo i Krv Boga. 

Samo u google :google: ukucas rec.....presustastvljenje.... i izadje sve o tome,... i ovako za jedan mali minut nadjes sta kaze na primer sv.Jovan Damaskin :

"Telo je istinski sjedinjeno sa Božanstvom, ono telo koje je od svete Djeve; ali ne tako što silazi ono telo koje se vaznelo na nebo, već što se sam hleb i vino pretvaraju u Telo i Krv Božiju. No, ako istražuješ način na koji to biva, dovoljno je da čuješ da to biva Duhom Svetim, i to upravo onako kako je Gospod za Sebe i u Sebi Duhom Svetim sazdao telo od Svete Bogorodice. I ništa više ne znamo nego da je Logos Božiji istinski delatan i svesilan, dok je način nedostupan ispitivanju“ („Tačno izloženje pravoslavne vere“, knj. 4, gl. 85, str. 315-316)

Jer, mozda je problem ovde sto kazes da ta priroda (hleb i vino) koje se osvecuje i ima sustinu Hristosa, ....ali, kazes da ostaje i smrtna kao i Hristos sto je primio nasu smrtnu prirodu u svoju Licnost i Ipostas.

Ali, brate, iako je primio smrtnu prirodu, ali, nije doslo do mesanja izmedju priroda (ali, ni razlucenja u dve razlicite licnosti i ipostasi, nego je to jedan ista Licnost Isus Hrista Boga..) ..... i, tako i kad Isus kaze, ne diraj me nisam jos uzasao Ocu, ....On time porucije da je posle Njegovog vaskrsenja sada drugacije (nego pre vaskrsenja) i da kada ode i Vaznese se svojim telom Ocu , ..... time je u stvari Hristos prineo u Sebi nasu prirodu Ocu ....i vise nema ni smrti ni truljenja u smislu Ipostasnog jedinstva kada je Isus kao Bog primio u svoju Licnost i nasu smrtnu prirodu.

Tako da, i hleb i vino kada se pretvaraju u Telo i Krv Boga, nema tu vise ni smrti u pricescu, .... u Pricescu je prisutan sam Bog po svojoj prirodi i sustastvu i to svojim Vaskrslim telom koje se Vaznelo na nebesa i sedi sa desne strane Oca.

Tako da, ne znam stvarno odakle ti ovo da smrt i trulez koja ide za smrcu,.... sapostoje u pricescu u kome je prisutan sam Bog.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, dragisa рече

ponekad stvarno ima problema da shvatim šta pišeš, šta znači "naoružan pojam", baš nemam ideju šta hoćeš da kažeš...., ali negde iz nastavka naslućujem da se slažeš da je ovo (ok, nije simvoličko) ikonično sjedinjenje priroda. 

i sad dolazimo do toga da nemožeš prihvatiti ostatak moje misli: da nema potreba da "preko hleba i vina" već da se učestvovanjem u molitvi i ispovedanjem vere mi ustvari "direktno" pričešćujemo jer po tebi bi to značilo da nema zajedničarenje stvorene prirode i boga? jel? a šta su ljudi, verujući jedne zajednice, koja se osvećuje svojom verom i time pričešćuje? zar nisu upravo oni ona (najbolja) stvorena priroda koja tek treba da primi u sebe božanstvenost, odnosno sa druge strane zar nisu oni upravo ona priroda koja i treba i može može da zajedničari sa bogom? da li hleb i vino nude mogućnost da uzrastemo u meru rasta Hristovog ili naša ljudska priroda koja je pozvana da balagodaću ispuni tu meru?

u tom smislu vidim i molitve koje se izgovaraju, npr. zar nije mnogo logičnije da molitva pred pričešće koja počinje sa "još verujem da je ovo samo prečisto telo tvoje i ovo sama časna krv tvoja.." ukazuje na saamo telo i krv čoveka koji prilazi (dakle na njegovo sopstveno telo i krv, koje po veri onog koji prilazi postaju telo i krv samoga Hrista) te da prilazi i simvolički iskazuje jedinstvo priroda i jedinstvo vere u jednoj čaši koju svi pijemo?

Па то зашто је тако Христос установио на тајној вечери, да буде преко хљеба и вина... у принципу мора да има нека твар која предствља сву твар: првина, која је симбол све остале твари, јер не можеш сав космос утоварит у чашу, а има нешто и код Атанасија: објашњава да је човјек створен да једе (природу) да би близак са њом, и да неби много "одљепио" и да је једење праслика причешћа. Ако те разумијем, код те твоје замисли о човјеку има нешто, кога би издвојили као првину? Свештеника, који је опет слика Христа... али не можемо биквално да га поједемо, али "једемо" и једни друге.

Што се тиче благодати, она није ново под сунцем, била је још у Рају.

Што се тиче овог симболичко, то се схвата данас као неправо, у слици, али извирно иконично значи јединство природа, значи стварно, као у Христу или по слици Христа. Али то је друга тема, зато сам претпостављо да може доћи до забуне око тог појма

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Ако те разумијем, код те твоје замисли о човјеку има нешто, кога би издвојили као првину? Свештеника, који је опет слика Христа... али не можемо биквално да га поједемо, али "једемо" и једни друге

ne prvina u ovoj varijanti nije Sveštenik, već je prvina ujedno i obrazac, On sam, sam Čovek, dakle ako je Hristos zato što je sam sebe prineo kao Jagnje na zaklanje (na žrtvu koja se kasnije jela) isto tako i onaj koji se pričešćuje prinosi svoju čovečnost na žrtvu kako bi kušao (jeo) od Nebesnog.

da tako kažem žrtvuje (prinosi) svoju ljudskost sa svim svojim plotskim nedovoljnostima i manama, odriče zemno ne bi li se pričestio (zadobio) Nebesno.

jesti ovde imao smisao -uneti u- / -postati,zadobiti u unutrašnjosti-

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 43 минута, Bokisd рече

Brate, moram da te nesto pitam, ti si mozda bogoslov ili nesto slicno, ili imas neke uvide u bogoslovlje i citas i bavis se time ?

.... u zaista Telo i Krv Boga. 

sv.Jovan Damaskin :

"Telo je istinski sjedinjeno sa Božanstvom, ono telo koje je od svete Djeve; ali ne tako što silazi ono telo koje se vaznelo na nebo, već što se sam hleb i vino pretvaraju u Telo i Krv Božiju. No, ako istražuješ način na koji to biva, dovoljno je da čuješ da to biva Duhom Svetim, i to upravo onako kako je Gospod za Sebe i u Sebi Duhom Svetim sazdao telo od Svete Bogorodice. I ništa više ne znamo nego da je Logos Božiji istinski delatan i svesilan, dok je način nedostupan ispitivanju“ („Tačno izloženje pravoslavne vere“, knj. 4, gl. 85, str. 315-316)

Jer, mozda je problem ovde sto kazes da ta priroda (hleb i vino) koje se osvecuje i ima sustinu Hristosa, ....ali, kazes da ostaje i smrtna kao i Hristos sto je primio nasu smrtnu prirodu u svoju Licnost i Ipostas.

Ali, brate, iako je primio smrtnu prirodu, ali, nije doslo do mesanja izmedju priroda (ali, ni razlucenja u dve razlicite licnosti i ipostasi, nego je to jedan ista Licnost Isus Hrista Boga..) ..... i, tako i kad Isus kaze, ne diraj me nisam jos uzasao Ocu, ....On time porucije da je posle Njegovog vaskrsenja sada drugacije (nego pre vaskrsenja) i da kada ode i Vaznese se svojim telom Ocu , ..... time je u stvari Hristos prineo u Sebi nasu prirodu Ocu ....i vise nema ni smrti ni truljenja u smislu Ipostasnog jedinstva kada je Isus kao Bog primio u svoju Licnost i nasu smrtnu prirodu.

Tako da, i hleb i vino kada se pretvaraju u Telo i Krv Boga, nema tu vise ni smrti u pricescu, .... u Pricescu je prisutan sam Bog po svojoj prirodi i sustastvu i to svojim Vaskrslim telom koje se Vaznelo na nebesa i sedi sa desne strane Oca.

Tako da, ne znam stvarno odakle ti ovo da smrt i trulez koja ide za smrcu,.... sapostoje u pricescu u kome je prisutan sam Bog.

Нисам дипломирани теолог ни богослов, дипломирао сам на АСПЦ, висио сам на ПБФ деценију.

Па добро Боксид  заиста тјело и крв, али зашто то? Не могу сад да разлажем све то, то исто тјело и крв је добио од нас људи путем Марије, на литургији ми приносимо њему он исто то даје нама увећано за себе....Није Тјело Христово само 70кг, да тако кажем, него пуноћа Цркве.

Сад идемо на ово болдовано то је битно: Довео си себе у ситацију да тврдиш да причешће не изображава: Рођење, сав живот Христов , распеће и смрт, да то тјело није оно које је у аду, него да причест изображава само нову васкрслу твар!

Ако уопште се и причешћујемо васкрслом твари, што би значило да је само непропадива, не знам ни да ли би је путир могао држати ни да ли би више могли умирати, ни да ли би и тад убјијала вирусе.

Али мислим да нас неспашава ни таква природа, да нам није за сад дата, него о Васксењу ћемо је добити, а да нас спашава јединство са Христом, и док се није оваполотио, и оваплотивши се, и кад је умро, и наравно Васксењем.

Оно што ви хоћете, је да из причешћа искључите смрт и то на такав начин да оно буде смрт за мале животиње, а то неће да штима, ту се чита страх, иза страха чучи демон, а резултат је јерес.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 47 минута, Bokisd рече

(a, koji si sad pa ti,..... :stadaradim:)

stari forumas je on Boki, bio je ovdje prije no si se ti "forumski" rodio :)

izvinjavam se za offtopicc

nastavite

  • Свиђа ми се 1

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 51 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Нисам дипломирани теолог ни богослов, дипломирао сам на АСПЦ, висио сам на ПБФ деценију.

Па добро Боксид  заиста тјело и крв, али зашто то? Не могу сад да разлажем све то, то исто тјело и крв је добио од нас људи путем Марије, на литургији ми приносимо њему он исто то даје нама увећано за себе....Није Тјело Христово само 70кг, да тако кажем, него пуноћа Цркве.

Сад идемо на ово болдовано то је битно: Довео си себе у ситацију да тврдиш да причешће не изображава: Рођење, сав живот Христов , распеће и смрт, да то тјело није оно које је у аду, него да причест изображава само нову васкрслу твар!

Ако уопште се и причешћујемо васкрслом твари, што би значило да је само непропадива, не знам ни да ли би је путир могао држати ни да ли би више могли умирати, ни да ли би и тад убјијала вирусе.

Али мислим да нас неспашава ни таква природа, да нам није за сад дата, него о Васксењу ћемо је добити, а да нас спашава јединство са Христом, и док се није оваполотио, и оваплотивши се, и кад је умро, и наравно Васксењем.

Оно што ви хоћете, је да из причешћа искључите смрт и то на такав начин да оно буде смрт за мале животиње, а то неће да штима, ту се чита страх, иза страха чучи демон, а резултат је јерес.

Ovo od kraja, ...pff, :sossos: mislim brate, pusti te stvari, kakve jeresi i ostala cudesa, .....brate, mislim, ono, sta ce nam takve stvari, ja djavla i jeres se plasim i da za nekog pomislim , a kamoli i da i kazem za nesto da je jeres,....jer, jeres je anatema i odvaja od Boga.

Ono sto znam, da sama liturgija u ikoni i izobrazenju i obredima i mistagogiji izobrazava sve ovo sto si naveo..... rodjenje i sav zivot i domostroj Hristov, raspece i krst i smrt i na kraju i vaskrsenje i vaznesenje. I, mi takodje tajanstveno na liturgiji prolazimo kroz sve te dogadjaje zivota Hristovog, u duhu i umu i kroz sozercanje ovih stvari u veri u Isusa Hrista.

Dok je samo pricesce, onaj cilj i svrha nase vere, sam Bog prisutan kroz hleb i vino - koje se prizivom sv.Duha pretvaraju u istinskog Boga. I, mi kroz veru i u duhu, vidimo samo Boga u pricescu, Onoga koji se vaskrslim telom uzneo na nebo i sedi sa Ocem. Vec sam postavljao od sv.Amvrosija Milanskog :

"Зато и Црква, видећи толику благодат, подстиче синове своје и ближње да приступе тајни:"Једите", вели, "и пијте пријатељи моји, напијте се браћо моја" (Песма. 5, 1). Шта једемо и шта пијемо назначио је Дух Свети преко Пророка, рекавши:"Пробајте и видите да је благ Господ. Блажен човек који се узда у њега"(Пс. 33, 9). У тој тајни је Христос, јер је она тело Христово. Према томе, храна није телесна него духовна. Зато и Апостол говори о њеној праслици:"Оци наши јели су духовну храну и пили духовно пиће" (1. Кор. 10, 3). Божије тело је духовно, наиме, Христово тело је тело Божијег духа. Христос је дух; тако читамо:"Пред лицем нашим је Господ Христос - дух" (Плач. 4, 20). Имамо и у посланици Петровој:"Христос је трпео за вас" (1. Пт. 2, 21). Та храна, на крају, јача наша срца. То пиће, како напомену Пророк - "весели срце човечије" (Пс. 103, 15)."

Znaci,  hleb i vino koje u pricescu postaju (pretvaranje) istinito Telo i Krv Boga i mi i jedemo pricesce verujuci u duhu, umu i srcu da uzimamo u sebe i sjedinjujemo se sa samim Bogom. I, zato ne znam Vlado gde je tu neka smrt i truleznost (jer za smrcu ide truleznost i propadanje), ako verujemo da je istinski Bog prisutan u pricescu.

Ne znam sta vise da kazem.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Bokisd рече

Znaci,  hleb i vino koje u pricescu postaju (pretvaranje) istinito Telo i Krv Boga i mi i jedemo pricesce verujuci u duhu, umu i srcu da uzimamo u sebe i sjedinjujemo se sa samim Bogom. I, zato ne znam Vlado gde je tu neka smrt i truleznost (jer za smrcu ide truleznost i propadanje), ako verujemo da je istinski Bog prisutan u pricescu.

mislim da ti Vlada želi da ukaže na činjenicu naše propadljivosti (a i generacija hrišćana koji su umrli, ili bili bolesni i umrli) a koja ostaje i pored toga što se pričešćujemo samim Bogom, te onda nju (dakle činjenicu propadljivosti: i nas i toga čime se pričešćujemo) traži (malo nezgrapno) u nekakvom razlikovanju Hristovaog tela (kojim se pričešćujemo) pre Vaskrsenja i posle Vaskrenja. meni je ovo razlikovanje malo na klimavim nogama, jer ako ta razlika zaista postoji onda extrapolacijom možemo doći do zaključka da naša priroda ustvari nije ni spašena nego da se pojavila neka nova... drugačija... "priroda". da ne spominjem da to ne bi bilo ni u skaldu sa onim da je Hristos isti juče dans i sutra te da se upravo tim i takvim, ne promenljivim, Hristom, mi i pričešćujemo.

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ако би Агнец изгубио свој пређашњи вид хлеба па се уместо њега појави у виду тела, меса, или у виду детета; вино у виду крви човечије, онда свештеник тиме да се не причешћује, јер то нису право тело и крв Господња, већ чудо од Бога, које се појавило услед невјерја свештеникова или због неког другог узрока.
У овом пак случају, свештеник да пре свега пажљиво и побожно уклони на страну тај Агнец, па да узме другу просфору и прописно извади други, нови Агнец. Потом да од речи из Служебника: „Со сини и ни блаженими силами… “ све остало доврши, како је раније казано тј. освети Агнец и њиме се причести.
Равним начином, да свештеник исто тако поступи ако би се и освећено вино у св. Путиру чудно претворило у обичну природну крв људску, тј. да ту крв излије у чист суд, па у св. Путир наспе вина и мало воде, па прописно освети, како је раније казано.
Но, ако би чудно претворени Агнец у месо и вино у крв, кроз кратко време добили првашњи свој изглед – Агнец изглед хлеба а крв изглед вина, онда свештеник да не спрема други Агнец, ни освећује друго вино, но да то употреби.
Али ако би пређашњи Агнец и даље остао у виду меса а вино у виду крви, онда да поступи како је мало час казано, а потом да одмах извести своју претпостављену власт и очекује њихово даље упуство.

.... Овде је све евидентно шта се дешава.. Али читајући даљне преписке, намеће се једно врло рационално питање- ако хлеб и вино остају такви у свим својим физичким својствима, без икакве промене по силаску Духа Света на њих, како се онда непропадљивост тела Угодника Божијих , чије је тело спуштено у земљу и по свим законима природе је морало да се  распадне и уквари, а оно остаде миомирисно и цело, појединима је остала и кожа.... Поједине руке красе накити поједини, расте коса и нокти. То су сва пропадљива тела, подложна променама и заразама, која су требала црви и гмизавци појести, напунити се буђи, а она из земље изађоше цела и миомирисна?

 Како ћемо звати светитеље којима се клањамо који су причасници Духа Светог,чија је телесна и душевна (духовна) компонента апослутно измењена о не подлеже законима природе?

Зар то није исто хлеб и вино које се освећује и даје нама на духовну радост и уздање и доказ да је Он дошао на земљу ОВАПЛОТИВШИ СЕ од  Духа Светога и Марије Дјеве. Та иста крв и тело није се родила, Владичица је остала девственица. А, то исто Тело и Крв је трпело за нас болове да би нам показао пут Спасења. То исто Тело и Лрв у телесном облику се даје нама у сада телесном облику претходно облагодаћенон тим истим Духом Светим који је осенио утробу Пречисте Богородиц и одржао телеса Његових Угодника нетљена!

п.с. за умирање свештеника не мисли се директно на заразу од Причешћа но од контакта са болесником.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Појавило се питање: могу ли се и треба лу се причешћивати лица, која су заражена заразним болестима: дифтеријом, венеријом, тифусом, шарлахом, богињама итд. На ово питање т. звани „учевњаци“: доктори, поједини чиновници и други, категорички захтевају, да се забрани причешће и деци и одраслима, где се која од поменутих зараза појави, јер би се веле, скупљањем и причешћивањем из једног суда (Путира) и једном лажичицом, зараза преносила од болних на здраве. Због оваквог гледишта ових световњака, чешће су изилазиле званичне забране причешћивања и здравих, у оним местима, у којима ова или она заразна болест влада.
Па шта да се рече на ово?
С гледишта науке и искуства зараза се додиром здравих са болеснима (пијење из једног суда, једење из једног чанка итд.) доиста може преносити и преноси са болних на здраве. То се дакле не може и не сме спорити.
Али, да чак и св. тајна причешћа може послужити оруђем преноса заразе са болних на здраве, апсолутно се не може примити ни усвојити. Јер по јасном учењу св. цркве Христове, св. тајна причешћа лечи и тело и душу: душу од духовних недуга – грехове, а тело од болести, јер се она даје „в сњед“ вернима, „во исцејленије души и тјела“. Разуме се, да су ови и оваки плодови св. тајне причешћа условљени спремом и достојним примањем св. тајне. Јер „јадиј и пијај недостојње, суд в себје јаст и пијет…“
А св. тајна причешћа пак сама је по себи доиста право, јединствено лекарство душе и тела: лекарство, коме нема на земљи равна.
Па следствено ни сами они сасуди, из којих се (Путир) и којима се (лажичица) преподаје св. Причешће, никако не могу бити оруђима преноса заразних бакцила, јер су и она (оруђа) освећена драгоценом крвљу Христовом.
Но у ово слабоверно доба људско и ради спокојства оних, који су на раскрсници духовној, те се у оваквим појавама колебају и незнају на коју ће страну тј. да ли уз учење свете цркве и савете свештеникове, или уз слабоверне по неке докторе и чиновнике, свештеници, по нашем и руских писаца мишљењу, могу допустити следеће: при свакој цркви треба да има по неколико лажичица (кашичица) за давање св. Причешћа и по 2-3 убруса. Кад се пак појави која од заразних болести онда, да свештеник при причешћивању поступи овако: чим кога причести, да спусти ту лажичицу (којом је причестио) у лонац топле воде, (који да се намести са северне стране Царских Двери у Олтару) и узме другу лажичицу. Црквењак, или кога он одреди, одмах ће избрисати спуштену лажичицу чистим, новим убрусом и држати у рукама, па свештенику одмах додати избрисану, а узети од свештеника употребљену, спустити у лонац и одмах потом избрисати итд.
Друго, други црквењак или тутор (или ђакон где га има), који буде убрисивао причаснике, да има 2 – 3 чиста убруса код себе и при убрисивању сваког причасника, да убрише сувим делом убруса, а не једним и истим крајем убруса, како то обично бива.
Треће, ове убрусе после причешћа сагорети, па пепео од њих сместити у јамицу под св. Престо.
Четврто, свештеник свагда треба најпре, да причести здраве, по обичају, па тек болесне по овон означеном начину.
Пето, где има два св. Путира и две лажичице, то би се болни могли причестити из другог св. Путира, сипавши у њега св. тајну колико треба, а из првога, односно из онога св. Путира, који је употребљен на Литургији, причешћивати здраве. (Хојнацки стр. – 110).
У осталом главно је ово: свештеник ни у ком случају не сме одбити од св. причешћа онога, који је за то достојан и спреман, па био он здрав или болестан. „Градушчаго ко мње не изжену вон“ рекао је Господ Исус Христос. А свештеник у Литургији повереник је, сатрудник је самога Господа; вршиоц воље његове, извршилац закона његовог."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ovo od kraja, ...pff, spacer.png mislim brate, pusti te stvari, kakve jeresi i ostala cudesa, .....brate, mislim, ono, sta ce nam takve stvari, ja djavla i jeres se plasim i da za nekog pomislim , a kamoli i da i kazem za nesto da je jeres,....jer, jeres je anatema i odvaja od Boga. Ono sto znam, da sama liturgija u ikoni i izobrazenju i obredima i mistagogiji izobrazava sve ovo sto si naveo..... rodjenje i sav zivot i domostroj Hristov, raspece i krst i smrt i na kraju i vaskrsenje i vaznesenje. I, mi takodje tajanstveno na liturgiji prolazimo kroz sve te dogadjaje zivota Hristovog, u duhu i umu i kroz sozercanje ovih stvari u veri u Isusa Hrista.

Dok je samo pricesce, onaj cilj i svrha nase vere, sam Bog prisutan kroz hleb i vino - koje se prizivom sv.Duha pretvaraju u istinskog Boga. I, mi kroz veru i u duhu, vidimo samo Boga u pricescu, Onoga koji se vaskrslim telom uzneo na nebo i sedi sa Ocem. Vec sam postavljao od sv.Amvrosija Milanskog :

"Зато и Црква, видећи толику благодат, подстиче синове своје и ближње да приступе тајни:"Једите", вели, "и пијте пријатељи моји, напијте се браћо моја" (Песма. 5, 1). Шта једемо и шта пијемо назначио је Дух Свети преко Пророка, рекавши:"Пробајте и видите да је благ Господ. Блажен човек који се узда у њега"(Пс. 33, 9). У тој тајни је Христос, јер је она тело Христово. Према томе, храна није телесна него духовна. Зато и Апостол говори о њеној праслици:"Оци наши јели су духовну храну и пили духовно пиће" (1. Кор. 10, 3). Божије тело је духовно, наиме, Христово тело је тело Божијег духа. Христос је дух; тако читамо:"Пред лицем нашим је Господ Христос - дух" (Плач. 4, 20). Имамо и у посланици Петровој:"Христос је трпео за вас" (1. Пт. 2, 21). Та храна, на крају, јача наша срца. То пиће, како напомену Пророк - "весели срце човечије" (Пс. 103, 15)."

Znaci,  hleb i vino koje u pricescu postaju (pretvaranje) istinito Telo i Krv Boga i mi i jedemo pricesce verujuci u duhu, umu i srcu da uzimamo u sebe i sjedinjujemo se sa samim Bogom. I, zato ne znam Vlado gde je tu neka smrt i truleznost (jer za smrcu ide truleznost i propadanje), ako verujemo da je istinski Bog prisutan u pricescu.

Ne znam sta vise da kazem.

 

Да кренем и ја од краја, ако нема смрти нема је ни за вирусе, признај бар то.То што наводиш из отаца, да је то Бог, могло би неко да помисли и на природу божанску, али од отаца знамо да је она неоричасана.

Старима је било немогуће причести се овим што имамо ми данас. Је ли нама баш дато да окусимо стање будућег вјека, јесте у вјери као што су они чекали Христа, плашим се да је то што тврдиш као да тврдиш у старо доба да се прочешћујеш Тјелом.

Духован си могао и тад бити и задобити благодат.

Буквалистички приступ погрешан и многи траже да се директно тврди.

Ево ти си устврдио да се причешћујемо васкрслом природом и само њом, од куд ти то? Од којег оца или како си ти из дошао до тога?

Немој сад да кажеш Васкрслим Христом, јер иако Кажеш да се причешћујеш Богом, природом Божијом не причешћујеш.

 

Што се тиче овог првог то је мало зачин, да се ствар уозбиљи, а не да се учење изводи из чуда. Наводе светог Јефрема Филотејског који говори о једном чуду, али није рекао то што си ти рекао: да нам је већ дата васксрла и само васкрсла природа.

 

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

(Тако то раде организоване Цркве и државе. Ми Срби смо се поклали око завесе и двери, бабе почеле да устају на владике, а владике између се' почеле да се оптужују, па 2 Србина 3 мишљења. Руска црква је издала саопштење са јасним препорукама свештенству и народу како се спрема за Причешће и др., скоро без речи решили проблем. Обнова литургијског живота кренула да се народ скоро сваке литургије причешћује. Ал' не би Србин био Србин да није паметнији од самог себе)

 

Руска црква формирала радну групу за борбу против вируса корона

 

Руска православна црква формирала је радну групу при патријарху московском и целе Русије Кирилу, ради координисања активности црквених установа у условима ширења вируса корона, саопштено је данас на сајту Московске патријаршије.

Циљ ове радне групе је, између осталог, сарадња са руским властима, које се боре против ширења КОВИД-19.

Како се наводи у саопштењу, овa сарадњa поверена је управнику Московске патријаршије митрополиту Воскресенском Дионисију, као и портпаролу РПЦ Владимиру Легојди.

Подсетимо, раније је патријарх Московски и целе Русије Кирил дао инструкције о санитарним мерама за спречавање ширења инфекције вирусом короне током богослужења.

У Русији је од новог коронавируса КОВИД-19 до сада оболело 438 особа.

Према најновијим подацима у свету је заражено више од 372 хиљаде људи, око 101 хиљадe се опоравило, а више од 16 хиљада је умрло.

 

RS.SPUTNIKNEWS.COM

Руска православна црква формирала је радну групу при патријарху московском и целе Русије Кирилу, ради...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
×
×
  • Креирај ново...