Jump to content

Raskol se zahuktava

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 4 часа, Pontifex Emeritus рече

Добро је што увиђаш да не знаш, јер ево шта кажу канони:

Епископ Цариграда мора имати првенство части после Епископа Рима, јер је онај град нови Рим. (Канон 3 Другог васељенског сабора)

Част није исто што и власт!

Власт и част не иду заједно!

Ко се уздигне у власти, унизи се у части!

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 11.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Постоване слике

пре 34 минута, Pontifex Emeritus рече

Да, али част коју има епископ Рима по канонима укључује и власт (судску). 

Коју му Мајка (у Стамболу на Босфору) не признаваше ни у она давна времена када је Рим сам себи додели. Што ме то подсећа на ово садашње време... додуше са другим учесницима... како оно у Хагу кажу - у удруженом злочиначком подухвату...

 

Него питам се није ли Мајка (у Стамболу на Босфору), онда мајка и Риму? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Pontifex Emeritus рече
пре 5 часа, بسم الله الرحمن الرحيم рече

Како ћемо изаћи на чистац онда са Фирентитнском унијом и Сабором Источних Патријараха 1583. Константинопољског Јеремије, Александријског Силвестера и Јерусалимског Софронија са другим Архијерејским Синодима,којим је изречена је анатема на све оне који следе Григоријански календар:

За мене је Милутин Миланковић највећи примјер анти-српства у прошлом вијеку.

Календар није никад био питање Цркве, него питање науке (астрономије и математике). Сматрам да тако треба и да остане. 

А те 1583. године није одржан никакав сабор, него је цариградски патријарх Јеремија II упутио једно писмо Арменима (које је потписао и тад присутни патријарх александријски Силвестер), у коме саветују Армене да нипошто не прихватају грегоријанску пасхалију, јер је та новина довела у питање одлуку никејских Отаца да сви хришћани славе Пасху у исти дан. О календару писмо ништа не говори.

Сабор источних патријараха (цариградског Јеремије II и александријског Мелетија, који је заступао другу двојицу- антиохијског Јоакима и јерусалимског Софронија) јесте одржан, али 1593. године, уз учешће још 41 епископа Цариградске Цркве. А главни разлог саборовања било је признање руском првојерарху достојанства патријарха. У писму које је сабор/синод упутио руском Цару додати су и одређени канони, међу којима и 1. канон Антиохијског сабора којим се потврђује никејско правило о одређивању дана празновања Пасхе. Дакле, само је одбачена грегоријанска нова пасхалија, док о календару није било речи. О свему томе имаш код владике Атанасија у његовој књизи Заблуде расколника тзв. старокалендараца. 

Da ti ovde odgovorim za ovaj sabor, pogledacu ovo sto si linkovao da li je taj Sigilion falsifikat,..... znam da je i e.Atanasije pisao o tom saboru kao 'problematicnom' u smislu da li postoji taj sigilion.... ali, je mnogo bitnije da je bio taj neki mini sabor 1583. godine (kao neki pripremni za ovaj veliki sabor 1593. kada je prakticno data autokefalija Moskvi da sam postavlja mitropolita i svoje episkope .... gde mozemo videti da je zajednickom odlukom svih tadasnjih velikih patrijarsija data autokefakija i patrijarsija Moskvi....a, ne kako danas radi Vartolomej, sam samcit daje autokefaliju....:0201wink:) imamo jednu odluku car. patr. o Pashaliji.

I, to smo vec pricali i evo potvrdjuje se ono sto sam pisao, da je problem Pashalije koja se izracunava po Gregorijanskom kalendaru u tome sto pada pre jevrejske pashe i ovde car. patr. Jeremija II pise o tom problemu papske pashalije po novom kalendaru koja krsi odredbe slavljenja pashe po odluci Nikejskog sabora.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Pontifex Emeritus рече

Како су били у свему равноправни ако канони Сардичког сабора из 343. године дају епископу Рима апелациону надлежност над целом Црквом. Ја сам можда “човек једне књиге”, али ти си очигледно ”човек ниједне књиге”. 

Ovo ipak brate nije bas tako..... vec smo skoro nesto pricali o tome na nekoj temi,....Sardicki sabor samo daje Rimu i papi da pokrene ponovo neki slucaj ako bude potrebe i onda tamo gde je i bio slucaj - tamo se i ponovo odvija novo crkveno sudjenje uz prisustvo papskih legata koji nemaju izvrsnu vlast (i papa i ne mora da ih posalje)....i to vazi samo za Zapadne krajeve, ne i za Istok....

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Ромејац рече

Него питам се није ли Мајка (у Стамболу на Босфору), онда мајка и Риму? 

I cija je onda dijaspora :0426_feel: 

  • Хахаха 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Pontifex Emeritus рече

Не, ствар је у томе да је увођењем нове пасхалије од стране Римске Цркве прекршено основно правило које су у вези са тим питањем одредили Оци у Никеји- да сви хришћани морају да славе Пасху у исти дан.

Da, u isti dan, ali je Nikejski sabor i odredio kako ce taj zajednicki dan da se i izracunava (mora da padne posle dana jevrejske pashe,....vec smo to pricali..)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Pontifex Emeritus рече

Па то јесте апелациона надлежност, али не апсолутна, него ограничена, баш као што и пише у канонима. И није тачно да се протеже само на Запад, него на целу Цркву. 

Pa, ograniceno apelaciona, i to samo ako papa smatra da postoji neka potreba da se neki slucaj ponovo ispita, onda papa trazi od te tamo neke crkve da se ponovo slucaj preispita,...(i moze, a i ne mora papa da posalje svoje legate na taj ponovni sud,....znaci moze i bez papskih izaslanika, mogu sami da ponovo sude).

Ipak ne vazi Pontifeks za celu crkvu, sama predistorija i posle Sardickog sabora to svedoci, to je lokakna stvar - stvar crkvenih Zapadnih oblasti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Pontifex Emeritus рече

Да ли си ти читао Константинове посланице упућене са Никејског сабора?

Jesam, koliko se secam pise da se ne slavi sa Jevrejima pasha,.... ima i onaj sabor pomesni Antiohijski i 1.kanon koji svedoci jasno o odredbi Nikejskog sabora o Pashaliji da se ne slavi sa Jevrejima ...(jer ove odluke Nikejskog nisu sacuvane u pisanoj formi)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Pontifex Emeritus рече

Како су били у свему равноправни ако канони Сардичког сабора из 343. године дају епископу Рима апелациону надлежност над целом Црквом. Ја сам можда “човек једне књиге”, али ти си очигледно ”човек ниједне књиге”. 

Над којом ,,Црквом''? Када кажеш ,,целом Црквом''. Није ваљда да си само већ не више ни лукави римоотпадник? :)

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Pontifex Emeritus рече

Имаш Писмо Цара Константина Великог упућено са Сабора у Никеји свим Црквама код Сократа Схоластика у његовој Црквеној историји (1,9), и код Теодорита Кирског у његовој Црквеној историји (1,10); као и део који се тиче тог питања код Јевсевија Кесаријског у његовом Константиновом животу (3,5 и 3,18), па прочитај. 

da znam.... veceras cu ponovo da procitam, hvala ti sto si mi skratio da trazim pismo...:ok:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 51 минута, Pontifex Emeritus рече

Па која је Црква постојала у 4. столећу кад је Сабор одржан?

Ваљда си чуо за католичанственост Цркве. :) То римоотпадници не виде више. Свака помесна Црква је заиста пуна у Христу Црква, а управо у тој пуноћи је и католичанска, само што римоотпадници то не рачунају. Они имају своје антикатоличанство које се кити именом као истином, слично змији пред Евом. Ево живећете вечно, јер то је воља Божија, благовољење Божије, а подмећем ти да страдаш. Наивни људи. Тако сада и све катедре које претендују на било какво римско име. Како само није стид неког ко и даље тражи да буде први. Па нисмо луди да прихватимо било какво папство, тј. апсолутизован примат. Црква је саборна и тачка. Сви епископи света даће свој суд. Тражити да то запад прихвати не мора да буде сметња општој примени. Запад, једноставно, треба да схвати да је премали. Једна култура изграђена на хегемонији над обичним племенима и вековни инжењеринг нација антиидентитета, на пример од Срба против Срба, треба да заврши у поразу на сваком нивоу. Црква, ни мање ни више, оправдава српске интересе као аутентично сведочење Божије правде и светости морала. Наравно, живимо у динамичном добу сазревања људи, тако да је историја Немањића врхунски допринос развијању Божијих планова. Кад се сагледа реална слика света у историјском моменту, српски владари су били ништа мање изложени светским искушењима као и пређашњи и неки каснији ратници широм света. Али Србија се заветовала на правду и истину. Време ће показати да Бог има своје рачунице.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Pontifex Emeritus рече

Није Рим ништа сам себи доделио. Доделили су му Оци Сардичког сабора. Узми па прочитај каноне који су тад донети, и биће ти јасно. 

Сардички Сабор је сазван због Аријанске јереси. Да бисмо каноне Сардичког Сабора схватили како треба, потребно је сагледати историјске околности у којима су донети.
Цркве на истоку су имале проблем да одрже православно учење (најблаже речено) односно падале су у јерес. На истоку су православни епископи били прогоњени и бежећи на запад (где би другде - запад је тада био православан), обраћали су се највећој (најзначајнијој, најуваженијој...) катедри на Западу, римској катедри и њеном епископу. На западу је владао Констанс православни владар. Прогнани са својих катедри источни епископи обраћали су се римском епископу да се њихови случајеви испитају и да се донесе праведна одлука (Саборска одлука а не одлука римског епископа).
3, 4 и 5 канон Сардичког Сабора говоре о апелацији римском епископу Јулију.
Сва три канона односе се искључиво на територију римске јурисдикције (Илирик је у то време био део наведене јурисдикције).
Пети канон који разрађује право апелације римском епископу, донет је на предлог епископа Наиса (Ниша) Гауденција, и имао је за циљ да спречи злочиначку праксу јевсевијеваца у Илирику. Они су наиме на обласним Саборима на брзину свргавали епископа никејца (православца) и постављали свог кандидата (такорећи преко ноћи).

Ове каноне су касније римски епископи покушавали да искористе у циљу ширења своје моћи и власти али им то није полазило од руке. После је та жеђ за влашћи и моћи спласла до времена папе Николе I и псеудоисидорових декреталија. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, The Godfather рече
ORTHOCHRISTIAN.COM

On January 6, the feast of Theophany, Patriarch Bartholomew ordained a...

 

Ђакон Георгије је пропутио прилику да их се трикратно одрекне.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...