Jump to content

Васкрс и забрана кретања

Оцени ову тему


Препоручена порука

PinkAV.jpg

"Господ је неизрециво милосрдан, али нам се даје у мери у којој смо ми, надарени неограниченом слободом, спремни да Га примимо"

Архимандрит Софроније

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево ме у реду:

 

 

GolubSePridrzavaPreporukaStruke.jpg

"Господ је неизрециво милосрдан, али нам се даје у мери у којој смо ми, надарени неограниченом слободом, спремни да Га примимо"

Архимандрит Софроније

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Тако ће и ове године бити у Топчидеру и у свим нашим другим храмовима. Празнична, најбитнија Литургија са Васкрслим Христом и са свима вама који будете могли да дођете. А како ћете? Е то ако мене питате више није питање ни за Синод, ни за патријарха, а сигурно не и за „струку“. То је питање које свакоме поставља Христос лично и од свакога очекује лични одговор."

То, како ћете, је управо било питање, и за Синод, и за патријарха, а онда не толико за струку, колико за Вучића и владу. А како је то питање постало лопта која се на неки волшебан начин разлетила на све стране па завршила и у мом дворишту, то заиста не знам, али зато слободно могу да испуцам ту лопту, па макар пала у двориште викара Христовог.

Многим поповима би боље било да ћуте и раде само оно за шта су рукоположени.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 15 минута, slovoA рече

"Тако ће и ове године бити у Топчидеру и у свим нашим другим храмовима. Празнична, најбитнија Литургија са Васкрслим Христом и са свима вама који будете могли да дођете. А како ћете? Е то ако мене питате више није питање ни за Синод, ни за патријарха, а сигурно не и за „струку“. То је питање које свакоме поставља Христос лично и од свакога очекује лични одговор."

То, како ћете, је управо било питање, и за Синод, и за патријарха, а онда не толико за струку, колико за Вучића и владу. А како је то питање постало лопта која се на неки волшебан начин разлетила на све стране па завршила и у мом дворишту, то заиста не знам, али зато слободно могу да испуцам ту лопту, па макар пала у двориште викара Христовог.

Многим поповима би боље било да ћуте и раде само оно за шта су рукоположени.

Да, видиш, у праву си. Сад кад боље размислим, испали су лицемерни. Било би поштено да те своје пропуснице нису ни узимали. Испада да нам поручују, ето ми смо добили аусвајс, а вас ко је*е! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Zmaj Pisum said:

Ne ide to tako moj dragi o. Vladimire. Nikako ne ide. 

4 minutes ago, Протомајстор said:

Да, видиш, у праву си. Сад кад боље размислим, испали су лицемерни. Било би поштено да те своје пропуснице нису ни узимали. Испада да нам поручују, ето ми смо добили аусвајс, а вас ко је*е! 


(Nisam ni čitao tekst jer sam pretpostavio šta piše.) A svojim komentarima možda hoćete da kažete da "stavljaju bremena velika i nezgodna za nošenje a jednim svojim prstom neće da se prihvate"?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Inače, pored ovakvih ne-poziva ima još jedna stvar za koju može da se kaže da nije fer. Znam, doduše, da sveštenici tu uglavnom ne mogu mnogo jer se plaše vladika ali ipak valja da znaju.

Dobijamo poziv da pratimo liturgije preko medija, isto tako i da čitamo određene molitve u vreme liturgija, da praznike i liturgije obeležimo kući. Poenta je da budemo zajedno u vreme liturgije sa sveštenstvom a svi sa Gospodom. Grci su čak pomerili Vaskrs jer ne mogu da budu zajedno sa vernima na praznik.

Ali ako se verni već zovu da gledaju liturgije ili da ih prate molitvom, da bi bili zajedno sa sveštenstvom, zašto ti koji na taj način zovu verne ne daju vernima i pričešće da imaju kući i kada se sveštenstvo pričesti da se pričeste i verni kući, uz molitvu koja im je preporučena. Jer ako su verni dostojni da molitvom prate liturgiju iz kuća zašto su nedostojni da dobiju i pričešće da imaju kući? Jer sveštenik ne može da obiđe i pričesti sve koji bi bili na liturgiji. A na taj način bi stvarno bili zajedno (i) u pričešću tj. liturgiji pored molitve. A i Grci bi isto tako rešili svoj problem bez pomeranja Vaskrsa. Preko svega i naš Sinod je dao tu preporuku episkopima. Ali ne, sveštenici ne smeju a vladike o tome izgleda i ne razmišljaju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

2 hours ago, Zmaj Pisum said:

Liturgija je liturgija i mi svake nedelje slavimo vaskrsenje Hristovo.
Ništa ova nije svetija od svakonedeljne niti je arhijerejska svetija od one koju služi seoski popa.
Pa ako smo već ZA, neka bude tražnje za svaku. 

То мени све изгледа као релативизација што ти кажеш. Свака недеља је мали Васкрс. Простим речником (другачије не умем, не знам да ли ћете замерити), цео годишњи биоритам Цркве је устројен наспрам Васкрса. 40 дана поста, па страсна седмица. Неколико недеља пре самог поста читања из Јеванђеља су такође "подешена" да припреме човека за овај велики пост, велики празник и велику гозбу (духовну). Цела небеса славе Васкрс и Црква на земљи. На Велику Суботу чак силази благодатни огањ у Јерусалиму, изузетан дар Божије милости. Ово су посебни и велики дани. Не слажем се са релативизацијом.

Друго, ако смо ЗА па хајде да тражимо за сваку литургију, кажеш. Надам се да не желиш рећи да сви који су сад хтели у храм на службу иначе не иду редовно, па им се сад ето ћефнуло ради неке традиције и сујеверја. Не! То није случај. Јутрос сам био на Светој Литургији, хвала Богу, и срео сам људе за које знам да су редовни на служби и у Светом Причешћу. И самог себе сматрам таквим и свака служба ми је драга. Дакле, могао бих чак закључити и супротно, да су се људи који не иду редовно сад улењили па само налазе изговоре и смирују себи савест да неће опет ићи из одговорности и љубави ка другима, али знам да није све "црно-бело" и да би то била погрешна генерализација па је нећу прихватити.
Такође, сваке недеље славимо васкрсење Христово, апсолутно! Зато ми је жао и осталих недеља кад су људи спречени од овоземаљских власти да посете службу.

 

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@jovanstanic Не може, не размишљај о томе уопште. Христос "за понети" обесмишљава причешће, као што га обесмишљава и неузимање из једне чаше. Причешћујемо се искључиво на Литургији, непосредно, осим изузетно ако умиремо, па нам је то можда последње.

Исто тако, одлагање празника га потпуно обесмишљава. Не разумем откуда сада та теологија да сваке недеље и празника славимо Васкрс? Па то је у реду ако славимо прво Васкрс! Од њега све почиње, а почетак се не прескаче, а поготово се на богослужењу не прескаче почетни возглас.

Све што гледамо ових дана је велики суноврат теологије и да нема ових неколико часних изузетака, после Васкрса би могли да објавимо коначну предају пред нечастивим и да лагано претварамо храмове у супермаркете, а свештенослужитеље у касирке.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Давид рече

То мени све изгледа као релативизација што ти кажеш. Свака недеља је мали Васкрс. Простим речником (другачије не умем, не знам да ли ћете замерити), цео годишњи биоритам Цркве је устројен наспрам Васкрса. 40 дана поста, па страсна седмица. Неколико недеља пре самог поста читања из Јеванђеља су такође "подешена" да припреме човека за овај велики пост, велики празник и велику гозбу (духовну). Цела небеса славе Васкрс и Црква на земљи. На Велику Суботу чак силази благодатни огањ у Јерусалиму, изузетан дар Божије милости. Ово су посебни и велики дани. Не слажем се са релативизацијом.

Друго, ако смо ЗА па хајде да тражимо за сваку литургију, кажеш. Надам се да не желиш рећи да сви који су сад хтели у храм на службу иначе не иду редовно, па им се сад ето ћефнуло ради неке традиције и сујеверја. Не! То није случај. Јутрос сам био на Светој Литургији, хвала Богу, и срео сам људе за које знам да су редовни на служби и у Светом Причешћу. И самог себе сматрам таквим и свака служба ми је драга. Дакле, могао бих чак закључити и супротно, да су се људи који не иду редовно сад улењили па само налазе изговоре и смирују себи савест да неће опет ићи из одговорности и љубави ка другима, али знам да није све "црно-бело" и да би то била погрешна генерализација па је нећу прихватити.
Такође, сваке недеље славимо васкрсење Христово, апсолутно! Зато ми је жао и осталих недеља кад су људи спречени од овоземаљских власти да посете службу.

 

Ето, истовремено смо писали, али ти си то боље и лепше објаснио. И ја сам данас био на Литургији која се такође не пропушта, јер је успомена на ону прву. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

врата храмова су нам отворена. можемо у храмове, можемо и кућама остати. Благословено је и једно и друго. Свако нека расуди и поступи по својој савести. Сигурно је да Христос неће заобићи ни ове што су као друштвено неодговорни и "угрожавају" друге, а такође неће заобићи ни ове што су као "маловерни" ал друштвено одговорни. Христос је свакако посреди свих нас. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Наравно, проведите празнике у миру и са ближњима. И међусобном љубављу да се покажемо достојним звања. Праштајте!

Вера, слога и поштење – српско су спасење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

50 minutes ago, Протомајстор said:

Не може, не размишљај о томе уопште. Христос "за понети" обесмишљава причешће, као што га обесмишљава и неузимање из једне чаше. Причешћујемо се искључиво на Литургији, непосредно, осим изузетно ако умиремо, па нам је то можда последње.

Mnogo skučeno to gledaš. Ti si Telo Hristovo ne samo u trenutku pričešća nego i kući i sutradan i svakog dana do naredne liturgije (naravno dok ne uradiš neku glupost i dobiješ epitimiju). Ne misliš valjda da si Telo Hristovo samo tih par sekundi dok ne progutaš pričešće? Ili dok ne izađeš iz hrama? Imaš liturgije koje se služe na livadama gde nema ni hrama ni porte. Misliš da je Marija Egipćanka bila Telo Hristovo samo nakon pokajanja i pred smrt a svo vreme između to nije bila?

Pričešće su nosili u kuće i kelije i monasi i mirjani po celom Egiptu i Aleksandriji sve do vremena sv. Vasilija Velikog tj. u 4. i 5. veku. Vidi napomenu pod 22.

izobraziteljna02-a2.png.f91f9b34d0f0d4d35066b7f121f46b35.png

 

50 minutes ago, Протомајстор said:

Па то је у реду ако славимо прво Васкрс! Од њега све почиње, а почетак се не прескаче

Opet skučeno gledaš. Vaskrs se u prvim vekovima praznovao na različite načine i u različita vremena. Jedna od tema Prvog v. sabora je bila i usklađivanje vremena i načina praznovanja. Svaka (nedeljna) liturgija ti je Vaskrs. A ako ti svaka nije Vaskrs onda ti ni Vaskrs nije Vaskrs. Šta ako se razboliš na Vaskrs? Gubiš liturgijsku godinu? Pozdravljamo se sa Hristos Vaskrse sve do Spasovdana i radnim danima i nedeljom. Neki zbog toga, bez obzira na naš tipik, uopšte i ne poste do Spasovdana jer im je besmisleno da nazdravljaju Vaskrs i proslavljaju ga u hramu i na bogosluženjima a istovremeno da poste.
 

50 minutes ago, Протомајстор said:

Све што гледамо ових дана је велики суноврат теологије

Ne, nego je isplivalo još nekih neslaganja i nedoumica koje su do sada bile "manje bitne" jer su se više vodile polemike o drugim stvarima. Ova epidemija je sada otkrila još nekoliko nanosa u našoj telogiji i praksi koje je odavno trebalo da obradimo. Ali smo imali "preča" posla.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...