Jump to content

Је ли ово исто као када неко истетовира св. Николу на леђима или није?

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 4 часа, obi-wan рече

Da si rek`o Papandreua ili Micotakisa, pa da pitanje ima i neke logike...

A da je umesto ikone Papandreu ili Micotakis......(jel sad ima neke logike)

  • Хахаха 1
пре 31 минута, HOA+ рече

(dodeljivanje ordenja): Тиме свака Црква сваком верном народу указује на систем хришћанских вредности и врлина које хришћанин треба да има.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, VaSa110 рече

A da je umesto ikone Papandreu ili Micotakis......(jel sad ima neke logike)

More, nesto si mi sumnjiv... nema te poduze na forumu, i cim si dos`o odma - neka pitanja oko AV... da nisi imao sendvic za rucak? :smeh1:

Ali bez shale - da je bilo cija slika, bilo kog coveka, na tom mestu, svakako da bi bilo skroz nenormalno i bezveze. Jer slikama tu svakako nije mesto.

  • Свиђа ми се 1

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, obi-wan рече

da je bilo cija slika, bilo kog coveka, na tom mestu, svakako da bi bilo skroz nenormalno i bezveze. Jer slikama tu svakako nije mesto.

А да је ставио слику своје девојке, дечка или шта му је већ? Него на то нико не би онда обраћао пажњу а поента прајда је да се скрене пажња... А и поента тетоважа је мислим углавном да се скрене пажња...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, Vladan ::: рече

А да је ставио слику своје девојке, дечка или шта му је већ? Него на то нико не би онда обраћао пажњу а поента прајда је да се скрене пажња... А и поента тетоважа је мислим углавном да се скрене пажња...

Da to negde vidim, meni bi bilo cija slika na tom mestu odma` izgledala krajnje bezvezno i nenormalno.

  • Свиђа ми се 1

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 17 минута, Vladan ::: рече

А како ти изгледа било чија слика истетовирана на нечијем телу?

Kako kad. Nekad mi je bzvz, narocito ako je u pitanju neki "turbo-folk", tj. neki neukus i nesklad. S druge strane, vidjao sam poneke koje su izvedene krajnje odmereno, i bez problema mogu da se nazovu pravim umetnickim delom. Znaci, tu mi sve nekako zavisi od konteksta i ciljanosti, kao i kod ukrasavanja tela uopste.

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, obi-wan рече

i bez problema mogu da se nazovu pravim umetnickim delom

Потпуно се слажем.

Али ја идем и даље па размишљам: шта би било када би неко исписао неку Јесењинову песму преко неке иконе рецимо милешевског анђела? Јесењин је ван дискусије врхунски уметник али нико не би одобрио да се то испише преко (чувене) иконе. Тако гледам и (уметничке) тетоваже у односу на тело човека.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 13.6.2018. at 13:46, ninaana рече

Ikoni Svetitelja nije mesto tu. Podseća me na onu priču o devojci Zoji kojoj, valjda, dečko nije došao na zabavu, pa je uzela ikonu Sveca i igrala sa njom uprkos upozorenjima prisutnih i snašla je strašna kazna. :(

On 13.6.2018. at 14:07, ninaana рече

Је л' може неко да ми објасни одакле потичу ове приче? Пуне књиге су написане оваквих причи, месили хлеб у недељу па видели црве или змије у њему, радили у недељу па их снашла страшна казна, опсовали бога па их снашла страхотна казна, итд итд углавном све се своди на крајње озбиљне казне, повреде, болести и страх.

Ја баш имам проблем са овим причама. Јер с једне стране имаш нпр. рад у недељу који се најстрожије кажњава, а са друге најстрашније ствари које се догађају по свету и ником ништа?

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Vladan ::: рече

Потпуно се слажем.

Али ја идем и даље па размишљам: шта би било када би неко исписао неку Јесењинову песму преко неке иконе рецимо милешевског анђела? Јесењин је ван дискусије врхунски уметник али нико не би одобрио да се то испише преко (чувене) иконе. Тако гледам и (уметничке) тетоваже у односу на тело човека.

To moze da bude sasvim tacno, samo sto onda pod takav sud potpada i mnogo drugih vrsta ukrasavanja tela.

Medjutim, kako god uzeo, ipak je to sve neuporedivo drukcije od skarednog izgleda sa pocetka teme.

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Vladan ::: рече

Али ја идем и даље па размишљам: шта би било када би неко исписао неку Јесењинову песму преко неке иконе рецимо милешевског анђела? Јесењин је ван дискусије врхунски уметник али нико не би одобрио да се то испише преко (чувене) иконе. Тако гледам и (уметничке) тетоваже у односу на тело човека.

Пази, није баш исто. Човек јесте у симболичком смислу икона Божја, али човекова кожа је платно. И место које покрива носи симболику, постоје часна и нечасна места. Нико, на пример, неће тетовирати лик светитеља на стопалу или на бутини, него на десној мишици, са леве стране груди где је срце или на плећима. Цинцари су на пример, бар се тако каже, под Турцима још као мали тетовирали крст на челу како не би били одведени у јањичаре и како бих их саме као одрасле тај жиг опомињао да не пређу на ислам јер могу да промене име или место живота, али тај крст ће и њима самим, а и свакоме ко их види говорити ко су заправо.

Тетоважа је врста жига, човек је одабира као своје начело и симбол свог живота. Има свакако оних који православље практикују као позерај, али ако је неко поштен и побожан човек који се истиче својом ревношћу и телесно чистим и непорочним животом, заиста не видим на који начин би му могло бити приписано у грех ако нпр. преко срца има истетовиран лик светитеља или било који други хришћански симбол. Зар не?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, obi-wan рече

samo sto onda pod takav sud potpada i mnogo drugih vrsta ukrasavanja tela.

neuporedivo drukcije od skarednog izgleda sa pocetka teme

Јесте, онда ту потпада и штошта друго и онда се поставља питање: ко, где и зашто поставља границу?

Можда јесте другачије од оног скаредног изгледа али зашто би моје или твоје повлачење граница обавезивало њега или га дефинисало као скаредног?

Мени је можда скаредна свака тетоважа, теби можда само које нису уметничке, а њему ништа од онога што је урадио није скаредно и још је то оверио и иконом.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 hour ago, Дидим рече

Човек јесте у симболичком смислу икона Божја

Ово ти је догматски јако клизава изјава јер се знак, симбол и икона разликују и нису исто. Овако формулисано могао би да кажеш и да је Христос симболички Реч Божија и да загазиш у неку од древних јереси.

1 hour ago, Дидим рече

али човекова кожа је платно

То што може да се користи као платно не значи да то и јесте тј. да јој је то намена нити можеш неки део људског бића да одвојиш од назначења прилике Божије па да га користиш као платно а остало да буде изоловано од тога. Цео човек у свим аспектима је икона укључујући и кожу. Осим тога не знам да игде у Писму или код отаца има оваква изјава :) 

1 hour ago, Дидим рече

Нико, на пример, неће тетовирати лик светитеља на стопалу или на бутини, него на десној мишици, са леве стране груди где је срце или на плећима.

Можда хоће неки сатаниста баш намерно, као што је овај лик можда баш намерно из негативних побуда ставио лик светитеља на место гениталија. Можда је и истетовирао нешто ко зна где...

1 hour ago, Дидим рече

Тетоважа је врста жига, човек је одабира као своје начело и симбол свог живота.

За мене је ово опште место које не мења ништа. Јер неки блудник може за своју страст да каже да му је то жиг, начело и симбол живота. И онда је то ОК?

1 hour ago, Дидим рече

ако је неко поштен и побожан човек који се истиче својом ревношћу и телесно чистим и непорочним животом, заиста не видим на који начин би му могло бити приписано у грех ако нпр. преко срца има истетовиран лик светитеља или било који други хришћански симбол. Зар не?

Не, јер се оно што је означено као грех не мења у зависности од тога да ли је то учинио неко поштен, побожан итд. или неко непоштен, непобожан итд. Ако рецимо украду обојица су згрешили без обзира што су у неким другим делима чисти или не.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не знам, ја сам навикао да градиво учим са разумевањем и да све критички посматрам, чак и своју веру. Ја за грех волим да разумем зашто је грех, а не да је неко некад рекао да је то грех и да ту свака моја мисаона активност престаје. На пример, речено је и то директно од Бога да је грех не поштовати суботу као седми дан Богу посвећен и прописани су начини како се лечи од заразних болести, па се данас тога не придржавамо.

За човека сам рекао да је симболички икона Божја, јер су део човека и нокти, коса, стидни и прљави делови једнако као и бубрег, слепо црево или баш та кожа. Бог је човеку дао и слепо црево, па нити је слепо црево део те иконе, нити је грех хируршки га одстранити заувек. Правимо фризуре, мењамо природан изглед свог лица, што неки бријањем, што други шминкањем, прекривамо своју кожу оделом, трудимо се да се учинимо лепим. Не видим по чему је тетоважа сама по себи грех, као таква, ван контекста. Идем дотле и да кажем да није грех и да по томе Бог (бар онај Бог у кога ја верујем) неће људима судити на тај начин, сад да ли сам у праву, не знам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И поред правописних грешака, много ми било слатко где и ШТА је човек тетовирао.

Цитат старца Тадеја.

На десној руци којом свакодневно ради, да не преузима на себе посао преко мере - што најчешће изазива смутњу и немир. 

Подлактица, унутра а не споља, да себе подсећа а не да се другима намеће или да се размеће...

Ретка за коју могу да кажем да ми је ОК.

IMG_20180612_125340.jpg

"Христос васкрсе, радости моја!"

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Дидим рече

Ја за грех волим да разумем зашто је грех

Имаш људи којима мораш да нацрташ зашто је крађа грех или зашто је присвајање нечијег новчаника који је нађен на улици једнако крађи. Ми нисмо увек у стању да разумемо зашто нас нешто одваја од Бога (и самих себе и других људи) али је мноштво хришћанских отаца током 2000 година Цркве то разумело па би рецимо можда било добро да их послушамо на поверење док и сами то не схватимо.

пре 10 минута, Дидим рече

Не видим по чему је тетоважа сама по себи грех, као таква, ван контекста.

Па и није дискутовано ван контекста него у контексту човека као иконе Божије.

пре 11 минута, Дидим рече

Идем дотле и да кажем да није грех и да по томе Бог (бар онај Бог у кога ја верујем) неће људима судити на тај начин, сад да ли сам у праву, не знам.

Идеш дотле да тврдиш нешто а не знаш да ли си у праву? Ако, као што кажеш, све радиш са разумевањем и критички посматраш ваљда си дошао до тога да си у праву пре него што си стигао дотле да то тврдиш?

Али добро, имамо и такву слободу, али можда је добро да припазиш да таквим релативизовањем не обесмислиш тог Бога у којег верујеш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...