Jump to content

Питајте професора и свештеника др Зорана Ђуровића

Оцени ову тему


Препоручена порука

А само да ти кажем да је и у Септуагинти иста логика - антхропос (човек) са чланом и без члана. Дакле, није само масоретски текст у питању.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 702
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 4. 4. 2015. at 19:39, Александар Милојков рече

Аво, праштај на упадици. :)

Само напред, Ацо! Нисам залуд типовао на тебе да ми будеш десница! Гужванције ме ухватиле, па сам немам времена. Поздрав свима, срећан Васкрс онима који га данас славе! Како уграбим, јављаћу се, а Аца само нека настави. Супер! 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2015. at 16:51, grigorije22 рече

Objasnjavao si kako pise u masortskom tekstu. Ali kako to da Sveti oci ne govore o vise ljudi? Drugo mnostvo ljudi znaci postojanje koadamita,a to ucenje je osudjeno kao jeres.

"Мене су послали из Штаба, ја ћу вам помоћи". :))) Оци се не питају о другим људима не зато што су били површни и нису запазили ово питање у библији, него зато што су постојање неадамових узимали здраво за готово. Тако Јефрем Сирин (Ком. на Пост, 3, 11) говори како каин напушта родитеље и родбину, одлази далеко од Едена, јер зна да ниједна од сестара не би пошла за њега (супротно рабинској егзегези) и настањује се у Ноду. Његове потомкиње се после сједињују са "синовима Божијим", који су живели на вишим земљама, док су ове биле у долини (Јефрем, Химне о рају, 1, 11).     

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2015. at 9:51, Zoran Đurović рече

"Мене су послали из Штаба, ја ћу вам помоћи". :))) Оци се не питају о другим људима не зато што су били површни и нису запазили ово питање у библији, него зато што су постојање неадамових узимали здраво за готово. Тако Јефрем Сирин (Ком. на Пост, 3, 11) говори како каин напушта родитеље и родбину, одлази далеко од Едена, јер зна да ниједна од сестара не би пошла за њега (супротно рабинској егзегези) и настањује се у Ноду. Његове потомкиње се после сједињују са "синовима Божијим", који су живели на вишим земљама, док су ове биле у долини (Јефрем, Химне о рају, 1, 11).     

Боже како некад имаш дивно светло, да просто разумемо живот свој од постања наовамо. (обраћам се Богу)

 

Просто једно питање Богонадухнуто одговорено, отвара сва ама свим словом сва питања упознавања Живота, који су наслоњени једно на друго и не само да стварају континуитет, него их носимо подједнако као што ти Боже носиш сунце и чиниш светлост планети овој.

 

ЖРУ, је добио, многе опције за флексибилно размишљање и не одбацивање, ставова, без икакве промисли. Хвала Аво.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2015. at 16:11, Adelaida рече

Postovanje oce Zorane, pomaze Bog. Jedno pitanje mi se vrzma po glavi, zapravo, nejasnoca. Kaze : U pocetku bese rec. E, sad razmisljala sam mnogo o tome koja bi to rec mogla da bude, ali nikada nisam ni sa kim o tome razgovarala. Mozete li mi Vi reci, zna li se konkretno koja je to rec bila, ili.....?

Реч из Јн 1, 1 је гр. Логос. У словенском је преведена са Слово. Без обзира на својих осамдесетак значења, чак и код Отаца из 4. века, углавном се узима као Реч. Одаје семитску традицију, а не грчку како би неко одмах могао помислити. У јеврејском је Давар - Реч. Бог говори и ствара (Пост). Зато и Јован понавља да кроз Реч све би створено. За семите, истина је у Речи, у говору, слушању. За Јелине у виђењу, форми. Јован као да каже Од почетка беше Истина код Бога. Бог (Отац) се оспољашњава кроз Реч; не можеш га чути док не проговори. Тек тада чујеш или видиш. Платоничка философска линија развија идеју Логоса/Речи у којој се Врховни и недокучиви Бог открива и огледа. И једни и други говоре о суштинској повезаности Логоса са Богом, али и о ономе ко је други у односу на Бога. Доникејска теологија ће зато, следећи неоплатонистичку спекулацију, субординирати Логоса (Сина) Оцу. Постникејска ће у њему видети пуну особу (Ипостас) тако да ће га поставити напоредо са Оцем (седи са десне Оцу), зато што инсистира на једнакости њихових природа. Наша реч није исто што и ми. Није човек. У Богу је пак стално присутна, израз је његовог бића (светлост од светлости, бог истинити од бога истинитог). Ускраћени смо језички и појмовно. Зато наше представе никада не могу да одговарају ономе што јесте божанска стварност. Православни ће инсистирати на истоветности природа Сина и Духа, док ће аријанци ове, истина разликовати као особе поред Бога, али ће их поделити по природи, тако да ће их избацити са божанског плана постојања.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2015. at 9:51, Zoran Đurović рече

"Мене су послали из Штаба, ја ћу вам помоћи". :))) Оци се не питају о другим људима не зато што су били површни и нису запазили ово питање у библији, него зато што су постојање неадамових узимали здраво за готово. Тако Јефрем Сирин (Ком. на Пост, 3, 11) говори како каин напушта родитеље и родбину, одлази далеко од Едена, јер зна да ниједна од сестара не би пошла за њега (супротно рабинској егзегези) и настањује се у Ноду. Његове потомкиње се после сједињују са "синовима Божијим", који су живели на вишим земљама, док су ове биле у долини (Јефрем, Химне о рају, 1, 11).     

Iz ovoga mozemo da zakljucimo da i Jefrem Sirin posredno priznaje postojanje vise ljudi. Inace hvala vam na pomoci,jos kada biste imali vremena za neki manji tekstic na ovu temu, mislim da bi svima bilo od duhovne koristi. A citali bi svi sa odusevljenjem :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2015. at 13:18, R2D2 рече

Postovani o. Zorane,

 

Mozete li malo da nam pojasnite pricu o Nojevoj barci?

 

Kako tu pricu treba shvatiti?

Нојева барка је праслика Бошове слике: Брод лудака, а где су окупљени "прави православци"...:))) Шалим се, Заиста сам без времене. Када буде, онда и на друга питања. Поздрав свима и да се радујете у предстојећем Васкрсењу!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2015. at 13:12, grigorije22 рече

Iz ovoga mozemo da zakljucimo da i Jefrem Sirin posredno priznaje postojanje vise ljudi. Inace hvala vam na pomoci,jos kada biste imali vremena za neki manji tekstic na ovu temu, mislim da bi svima bilo od duhovne koristi. A citali bi svi sa odusevljenjem :)

 

Hvala oce na odgovoru od ranije, a posto smo dosli i do ovde i ja se slazem da bi svi sa odusevljenjem citali. Kao i vasu knjigu koju planirate da napisete.

 

Hvala jos jednom i vama i g. Aleksandru sto koristite vase dragoceno vreme ovde

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...

Oce Zorane, sta znace ove cudne reci sv. Irineja lionskog u 2. glavi, 31. poglavlju, njegove knjige Adversus Haereses?

 

II.31. And so far are they from being able to raise the dead, as the Lord raised them, and the apostles did by means of prayer, and as has been frequently done in the brotherhood on account of some necessity— the entire Church in that particular locality entreating [the boon] with much fasting and prayer, the spirit of the dead man has returned, and he has been bestowed in answer to the prayers of the saints— that they do not even believe this can be possibly be done, [and hold] that the resurrection from the dead is simply an acquaintance with that truth which they proclaim.

http://www.newadvent.org/fathers/0103231.htm

 

Mozda je u originalu ili latinskom prevodu drugacije?

Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 29. 4. 2015. at 19:41, Жељко рече

Попе само те посматрам како тролујеш ову омладину

Умрех::::::::::::::))))))))))))))))), што би рекла Софи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...