Jump to content

Питајте професора и свештеника др Зорана Ђуровића

Оцени ову тему


Препоручена порука

Најдражи авво, отац Тадеј је био у праву и нема ничега саблажњивог у његовој изјави. Није на сабору кроз саборске оце проговорио Дух Свети већ је сабор био видљива победа масонерије у римској цркви. За православне је Други ватикански сабор VIII васељенски сабор у толико што се одлуке донесене на њему имају под утицајем моћника овог света спровести и у православној цркви. А то што се римске папе донекле (колико могу) опиру одлукама Другог ватиканског сабора је зато што виде да је моћницима овог света институција римског папе све мање потребна и да се прилижава време нестанка папства.

Нема победе масонерије. То је заблуда. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 702
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Нема победе масонерије. То је заблуда. 

Авво драги, ниси позорно слушао старца Тадеја или пак читао транскрипте његових изјаве. И папство и масонерија су средства којима се користе закулисни играчи. И масонерија ће бити одбачена када дође време за то.

Само је једна вера права - вера хришћанска православна!

Само је једна црква права Црква Исусом Христом Господом основана - Црква православна!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Авво драги, очито си се дружио само са римокатолицима од иноверних нам. Са римокатолицима се нисам упознавао, родио сам се међу њима и живим међу њима и знам како дишу, као и њихову духовну немоћ (нажалост!!!). А упознао сам и неке друге авво. Ти други све теже скривају предмесијанској еуфорију. Екуменизам као обједињење хришћана треба само сагледати кроз призму свеопште глобализације.

Само је једна вера права - вера хришћанска православна!

Само је једна црква права Црква Исусом Христом Господом основана - Црква православна!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче Зоране, једно питање.

 

Недавно сам опоменуо пар православних хришћана, па су ме погледали чудно и испод ока, да није исправно да термин „Свето Тројство“ проглашавају за римокатолички, само зато што га ми традиционално не користимо. Наравно, неко је под утицајем медија, филмских превода и (могуће) хрватске терминологије запамтио да је Бог „Свето Тројство“, па су га ови опоменули да је тај термин неправославан, малтене га напали као јеретика, објашњавајући да је и то двојство Тројица-Тројство један од примера суштинске разлике православља и римокатоличанства.

 

Колико ја разумем, „Света Тројица“ је традиционалан српски термин који нам је остао као наслеђе црквенословенског језика и тог термина се држимо из истих разлога као што се држимо правилног стандардног језика. Нису „ускрснути“ и „узнети се“ католичке речи, због тога што традиционално говоримо Васкрс и Вазнесење, а не Ускрс и Узнесење. Колико је мени познато, догма о Тројици је код православаца и римокатолика иста, а немају сви језици такву прецизност као словенски језици, да су троје, тројица, три, тројство, трио, триада различите речи. Друго, упркос истоветном језику Срба и Хрвата, православље у Срба је везано за црквенословенску језичку традицију која код Хрвата не постоји, већ су сви црквени термини превођени директно са латинског на савремени језик.

 

Дакле, мој одговор је био: На српском се каже само и искључиво Света Тројица, али не због тога што су други термини католички, хрватски или секташки, већ зато што тројства, тринитете, тријаде и трија једноставно нису део црквене и теолошке терминологије. Да ли је овај став у складу са оним што би рекао један свештеник и теолог?

 

Такође, једно језичко питање. Навели сте недавно да се служите са неколико језика: У којима од њих је у употреби форма Тројство, а у којима Тројица или Три? На пример, у немачком и енглеском се користи варијанта Тројство. Штавише, у енглеском је немогуће рећи Тројица, могуће је рећи само Три.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То и мене занима! Постала је малтене јавна ствар да је Тројство=католички, Тројица=православно. Чак је и један вероучитељ на томе инсистирао... а и мени је пало на памет зар нису православна и римокатоличка догма о Тројици једнаке? И шта са језицима који немају реч "тројица", нпр. енглески?

 

П.С. Јест да је ово вероватно превише "школско" питање у односу на теме у којима је отац Зоран тренутно активан, али волео бих да чујем одговор једног теолога-полиглоте баш о овоме. :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То и мене занима! Постала је малтене јавна ствар да је Тројство=католички, Тројица=православно. Чак је и један вероучитељ на томе инсистирао... а и мени је пало на памет зар нису православна и римокатоличка догма о Тројици једнаке? И шта са језицима који немају реч "тројица", нпр. енглески?

 

П.С. Јест да је ово вероватно превише "школско" питање у односу на теме у којима је отац Зоран тренутно активан, али волео бих да чујем одговор једног теолога-полиглоте баш о овоме. :)

Нема много да се каже. Исправно је и једно и друго. Злонамерни код нас би хтели да тројство протумаче као својство једне суштине. То једноставно не стоји у старој теологији, а поготово не у новој католичкој тријадологији. Цела стара прича се састојала у једном процесу који је покренуо Плотин, а онда га формулисао Порфирије о три божанска начела, ипостаси, које су код Грка значиле оно општо и природу, а овде добијају значење бића које постоји у себи. Преко Оригена то ће доћи до кападокијаца. Три ипоистаси су самопостојећа бића иако су у перихорези и односу. Дакле, исто значи Тројица и Тројство. Има се на уму три особе, три бића која су у себи сједињена и преклопљена. Можемо да кажемо и тријада. Не би било ни "католичко" ни "православно" а било би исправно. Етимологија нам овде буквално ништа не значи.

Дакле, без обзира на унитаристичке идеје у тријадологији, које су на Западу, али и на Истоку биле јако присутне, ови термини по себи не означавају ништа православно или неправославно. Јер, када ми кажемо Тројица, онда то може да значи субординацију: има један први, други трећи и који се разликују по бићу. И Арије је могао користити израз Тројица, а да значи сушту јерес.      

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Авво, мене интересује ваш одговор на чувени проблем теодицеје. Значи шта ви мислите на основу дела Отаца и проучавања теологије, због чега постоје патња, страдање и биолошка смрт у свету? Базираћемо се на то, пошто зло као оно које долази од људске воље је јасно, али ово прво типа страдање невиних животиња, деце, добрих људи, онда физички болови и разне патње, због чега постоје у свету?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomaže Bog,

Kako shvatamo ,,Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio"?

Inače čini mi se da na samo tom mestu Isus kaže „Bože" umesto „Oče", ne znam koliko je bitno, ali taj vapaj od strane samog Isusa kako shvatamo?

Mislim da smo svi nekad osetili: Bože pomagaj!!!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomaže Bog,

Kako shvatamo ,,Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio"?

Inače čini mi se da na samo tom mestu Isus kaže „Bože" umesto „Oče", ne znam koliko je bitno, ali taj vapaj od strane samog Isusa kako shvatamo?

Mislim da smo svi nekad osetili: Bože pomagaj!!!

Зато што се ту цитира Псалм. Да је промењено, не би се одмах Власи досетили. Иначе о томе сам писао мало у оном тексту: Доћи ће смрт и имаће твоје очи... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Авво, мене интересује ваш одговор на чувени проблем теодицеје. Значи шта ви мислите на основу дела Отаца и проучавања теологије, због чега постоје патња, страдање и биолошка смрт у свету? Базираћемо се на то, пошто зло као оно које долази од људске воље је јасно, али ово прво типа страдање невиних животиња, деце, добрих људи, онда физички болови и разне патње, због чега постоје у свету?

Мене интересује да ли ће газда да нас избаци из стана јер му дугујемо 4 кирије (није први пут, а код њега смо већ 13 година). Не бих на ово одговарао, јер требају дуги одговори. Превише је тешко питање. Праштај за сада. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче, шта мислите о т.з. условљавања са стране свештника лаика пред прићешћа пр. ко се припремио да приступи, ко није да одступи, ко има благослова свог. духовног оца, ко нема, приступи-одступи, ко се исповедио ко није и незнам какве све друге креације са стране клира.

 

Вакву праксу сам видео једном на ТВ мису код римокатолике кад је свештеник остро узвико: ко је иповеђен да приступи ко није не смије да приступи!

ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ! vaistinu 0442_feel

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зато што се ту цитира Псалм. Да је промењено, не би се одмах Власи досетили. Иначе о томе сам писао мало у оном тексту: Доћи ће смрт и имаће твоје очи...

Ne razumem??? Šta je poenta metafore?

Inače, pročitao sam tekst, previše je mračan, jer predstavlja obzervaciju stradanja i našeg osećanja nemoći u ovom svetu, ali ne daje nikakav odgovor, a ni utehu.

Uopšte se nismo razumeli, ali pitaću nekog drugog. Samo bih hteo da znam šta znači ono gore?

Ps: nikad ne znaš kakva ti se muka obraća sa druge strane

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomaže Bog,

Kako shvatamo ,,Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio"?

Inače čini mi se da na samo tom mestu Isus kaže „Bože" umesto „Oče", ne znam koliko je bitno, ali taj vapaj od strane samog Isusa kako shvatamo?

Mislim da smo svi nekad osetili: Bože pomagaj!!!

Kao projavu ljudske prirode,volje u Hristu.Ja bih lično rekao da zbog prihvatanja greha čitavog stvorenog sveta Bog na kratko napušta Sina Čovečijeg.Bog mrzi greh.Sin Božiji nikada nije napušten od strane Oca.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne razumem??? Šta je poenta metafore?

Inače, pročitao sam tekst, previše je mračan, jer predstavlja obzervaciju stradanja i našeg osećanja nemoći u ovom svetu, ali ne daje nikakav odgovor, a ni utehu.

Uopšte se nismo razumeli, ali pitaću nekog drugog. Samo bih hteo da znam šta znači ono gore?

Ps: nikad ne znaš kakva ti se muka obraća sa druge strane

Ни ти не знаш моју причу. Текст може да делује мрачно, али ја не лажем људе. Нема никаквих утеха. Живимо живот, а онда ћемо право пред Бога. Да ли си хтео да ти кажем како се шалио кад је урликао на крсту? Није се шалио ни претварао. Али и ти мораш да прођеш кроз ту богоостављеност да би био са Богом. Због тога ја не дајем одговоре, нема рецепта. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Оче, шта мислите о т.з. условљавања са стране свештника лаика пред прићешћа пр. ко се припремио да приступи, ко није да одступи, ко има благослова свог. духовног оца, ко нема, приступи-одступи, ко се исповедио ко није и незнам какве све друге креације са стране клира.

 

Вакву праксу сам видео једном на ТВ мису код римокатолике кад је свештеник остро узвико: ко је иповеђен да приступи ко није не смије да приступи!

То је стара иживљавајућа пракса. Не треба се обазирати. Кад убацују у литургију те речи које не постоје: Ко се спремио... прави се луд и иди на причешће. Ако те пита: Јеси ли постио, кажи: Јесам. - Сав грех нека иде на Авину душу. Нема поста пред причешће, осим регуларног. Норма је да се сви стално причесте. Нико не долази у цркву као на провод. Слика коју користе о причешћу као супи је хулна и злонамерна.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...