Jump to content

Koпти служили у Патријаршијској капели у Београду

Оцени ову тему


Препоручена порука

On 13. 9. 2024. at 22:42, Предраг М рече

Како објашњаваш присуство Копта у цркви Христовог гроба на велику суботу када се призива Благодатни огањ? 

 

Тако да Духу Светоме не смета оно што зурлотима смета.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 262
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Не смемо осуђивати Копте више него што можемо. Морамо тражити разумевање и усаглашење вероисповедања. Тај спор није завршен у потпуности, односно потребно је појаснити и поједноставити решење.

Баш ми можемо да се усагласимо, трагајући са заједничким Оцима, односно свим исповедницима и тиховатељима. Данас је могуће развејати сваки неспоразум, само треба бити доследан и упоран за јединством.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Врло је занимљиво оно што су излагали св.Исповедник, Палама и остали православни Оци, али и ранији Оци, св.Г.Ниски, и остали. Ми тек данас можемо закључити да постоји конкретна логика у разликовању двеју природа, и како може нешто да из непостојања настане, захваљујући нествореним Божанским силама.

Створена природа је чудесна, самим величанством тројичног логосног деловања. Бог је дао природу која има сопствену вољу, односно дао је природу која увек остварује нешто из више могућности, а у човеку врхуни тај слободни избор. Самим давањем могућности за избор, настаје створена природа.

Све остало је креација обликовања и давање слободе — као свакога човека. Дакле, створена природа је дејство ,,логоса твари", који дају могућност да природа делује, а дејство природе је избор од више могућности. Питање природе превазилази интуицију палог човека. Зато су Оци важни.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Тако да Духу Светоме не смета оно што зурлотима смета.

Jeste Petrovicu, eto i svetiteljima i saborima su smetali monofiziti, verovatno sv.Duhu i tada nije smetalo, jer eto svetitelji su bili zurloti.

Daj bre Vladimire malo porazmisli :scratch_head: pre nego sto napises nesto ovako, pa bre Petrovicu pricamo o monofizitstvu jedna od najgorih jereresi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Milan Nikolic рече

Не смемо осуђивати Копте више него што можемо. Морамо тражити разумевање и усаглашење вероисповедања. Тај спор није завршен у потпуности, односно потребно је појаснити и поједноставити решење.

Баш ми можемо да се усагласимо, трагајући са заједничким Оцима, односно свим исповедницима и тиховатељима. Данас је могуће развејати сваки неспоразум, само треба бити доследан и упоран за јединством.

Jok bre Milance, spor je zavrsen odavno, sve grane monofizita su osudjene svetiteljima i saborima, jedinstvo moze biti vrlo jednostavno, monofiziti da priznaju jasno i glasno dve prirode i gotova stvar, pa da onda bude nekih ikonomija.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Разуме се, Боки, да је све тако потребно, али разговор о томе је важан. Могу да се појаве роботи који ће прихватити све што им кажеш, али они неће бити то што је суштина наше вере. Живимо у времену када је теорија логике, да тако кажем, узнапредовала, када имамо нове начине сагледавања и потврђивања старог учења и предања.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Постоје међу православнима људи који мисле да није никакав проблем уопште, а ни за њихову душу, бити дрзак, увредљив, непријатан према неистомишљеницима. Па ће тако, између осталог, незазорно  користити термин "зурлот", мислећи да тако "службу Богу чине". Међутим, било би добро да се присете да су сви Свети Оци давних времена, а и модерни, били оно што они погрдно називају "зурлоти". Сви они који су на Саборима осудили јереси, међу њима и монофизитску, као и сви који су те осуде Сабора прихватили. И сви, међу модерним Светима, који не прихватају екуменизам, то ишчадије Истанбулске патријаршије од 1920. године па надаље, којим се рушила Црква, уз помоћ антихришћанских покровитеља са Запада. Дакле, "зурлоти" су и свети Пајсије Светогорац, и свети Јефрем Катунакијски, и свети Јован Шангајски, и свети Гаврило Грузијски, и свети Јoван Румун, и свети савремени румунски старци - Георгије Калчиу, Јустин Перву, Клеопа... наравно, и свети Јустин Србски... Sapienti sat. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Milan Nikolic рече

Разуме се, Боки, да је све тако потребно, али разговор о томе је важан. Могу да се појаве роботи који ће прихватити све што им кажеш, али они неће бити то што је суштина наше вере. Живимо у времену када је теорија логике, да тако кажем, узнапредовала, када имамо нове начине сагледавања и потврђивања старог учења и предања.

Jel moze da se promena teorija gravitacije, ne moze, ali danas moze bolje da se objasni, tako slicno i ovo Milance, teorija gravitacije - dve prirode u jednoj licnosti Isusa Hrista, pa mozemo da primenjemo novu loguku kolko ocemo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Вероватно мало ко размишља о неколико питања која расветљују теолошке изазове. А то су питања ,,тројичног поретка" Божијег Бића по Себи, и објашњења да тај ,,поредак" чини беспочетно својство Божије. Поредак славословља Лицâ Тројице, од Оца, Сина и Светога Духа, тиче се најбитнијег тријадолошког сагледавања, односно без тог сагледавања немогуће је јасно разумевање целокупне теологије.

То Божанско прожимање Тројичне Љубави је из вечности пренесено у творевину, дајући створеној природи да има, с једне стране, бесмртност Божанског поретка, а са друге стране дајући разноврсност могућности као предуслов слободе. Чињеница да је створена природа увек другачија од Божије, и да ће једна од двеју створених природа рађати друге, до Самога Сина Божијег, предмет је саблазни палих бића. 

Човек је заиста у могућности да учествује у Божијем Животу, али и да одбаци тај Дар. Најзанимљивије је то што Литургија представља тај ,,избор", тако што се тим чином крећемо, и стижемо Циљу: сједињењу са Богом и вечном животу. Нема веће Тајне од те, јер то сједињење подразумева ,,поредак" који омогућује сједињење. Црква не износи "своје", шта хоће или неће, него само указује на начин остварења тог Циља.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Bokisd рече

Jeste Petrovicu, eto i svetiteljima i saborima su smetali monofiziti, verovatno sv.Duhu i tada nije smetalo, jer eto svetitelji su bili zurloti.

Daj bre Vladimire malo porazmisli :scratch_head: pre nego sto napises nesto ovako, pa bre Petrovicu pricamo o monofizitstvu jedna od najgorih jereresi.

Мајсторски покушај замјене тезе, свети оци били зурлоти као ти и Роћко:0426_feel:, па што онда се онда не изволи Светоме Духу да будете ви насљедници светих отаца које устари и опадате јер сте православнији и од Светога Духа, а иначе мислите да сте православнији од САС-а.:pop: Јест и ја би прешевао Марадону... и Ђоковића добио у тенису.

Моја интенција је била да и поред присутства монофизита свети огањ ипак силази, а не неко оправдавање монофизитства које ми ти ничим изазван приписујеш, о којем узгред и не причамо, него о односима наше Цркве  према разним јересима па и монофизитству и о малуомним ловцима у ријечи, на екуменистичке вјештице, односно о подлом опадању данашњих (сљедника) светих отаца,

Роћко има образа па је признао да је горе рећи Црква што и сам ради за јеретике, а ти би се можда и рвао љетни дан до подне и опет би остао при своме и никад не би признао да си лупио, што уопште није тако сташно и свима се дешава, е то није дух православља ако ме разумијеш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Родољуб Лазић рече

Постоје међу православнима људи који мисле да није никакав проблем уопште, а ни за њихову душу, бити дрзак, увредљив, непријатан према неистомишљеницима. Па ће тако, између осталог, незазорно  користити термин "зурлот", мислећи да тако "службу Богу чине". Међутим, било би добро да се присете да су сви Свети Оци давних времена, а и модерни, били оно што они погрдно називају "зурлоти". Сви они који су на Саборима осудили јереси, међу њима и монофизитску, као и сви који су те осуде Сабора прихватили. И сви, међу модерним Светима, који не прихватају екуменизам, то ишчадије Истанбулске патријаршије од 1920. године па надаље, којим се рушила Црква, уз помоћ антихришћанских покровитеља са Запада. Дакле, "зурлоти" су и свети Пајсије Светогорац, и свети Јефрем старци - Георгије Калчиу, Јустин Перву, Клеопа... наравно, и свети Јустин Србски... Sapienti sat. 

И њихови насљедници су Родољуб Лазићи Боксид12:smeha:. Није Из св, Прифирија изашо +Иринеј, а из Њега Патријарх Порфирије, А из Јустина Атанасије, јер су они екумењаре него Вас двојица:naklon:, Побројани свети оци и Свети Дух су на Вас пренјели правослвље и његово достајанство, а не на њих?

Да ли да Вам повјерујемо, притом нити сте их обилазили, нити Вам је светиња Гроба добар примјер нити сте дали испит из вјеронауке у основној, средњој, или факултету, нити имате тезе, нити сте у чину.

А сјетио сам се то је зато што свјет и злу лежи:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Bokisd рече

Jel moze da se promena teorija gravitacije, ne moze, ali danas moze bolje da se objasni, tako slicno i ovo Milance, teorija gravitacije - dve prirode u jednoj licnosti Isusa Hrista, pa mozemo da primenjemo novu loguku kolko ocemo.

Дуалност, као „и једно и друго“, ипак није довољна за аналогију са природама у Христу. Много више и боље о том разликовању говори управо учење које са коптима морамо да разрадимо, јер космологија која задовољава критеријуме теологије управо испливава на светску сцену (већ деценијама). Дешавају се промене попут коперниканских, али критичан број људи још увек то не поима.

Мени је интересантно како нико не коментарише на теолошком нивоу, то што светски водећи физичари објашњавају конституенте у категоријама безвремености и беспросторности. Верујте ми, људи, у науци је од термодинамике до космологије све повезано једним изузетним појмом, а то је „информација“. Оно што се суштински деси, јесте извесни ,,избор“.

То је као откриће да нешто „онострано“ даје некакву „матрицу времена“, тако што „тренутно“, кроз читав космос, делује у остварењу догађаја. Морам признати да о овоме ни најљући креационисти нису могли да сањају. А то омогућава: потпуно сачувано Предање, без примесе модернистичких спекулација којима се релативизује његово дословно залагање. Међутим, није све тако лако.

Треба увек чувати аутономност вере у односу на науку, и обратно, али то је најмањи проблем. Тежина овог открића створила је две крајности, које заједно чине штету предањском учењу. Једни ће веровати у случајност бесконачних могућности, а други неће ни разумети о чему се ту говори, већ ће негирати пријемчљивост космолошких аргумената. И ови и они ће заједно бити изазов.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да додам мало и што се монофизитства тиче, кад ми већ припасте његобу апологију, да се не би нашли лажови. Као и све остале јереси и оно је данас као искушење присутно код православних, свакако не у својој осуђеној форми, јер нечастиви који је извор свих јереси и данас куша православне.

Оно се не пројављује у односу на учење о природима Христовим, свако ће правилно исповједити двије природе у Христу, али у практичном животу или у некој даљој разради или антрополошки врло брзо и врло лако ће доћи до неправилног схватања дијалектике створено нестворено, до понижавања тијела и полних односа у корист духовности, до свођења човјека на само створено биће... итд

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не знам ко понижава полне односе, али полни односи свакако нису део ни христологије ни есхатологије.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...