Jump to content

Саопштење Светог Архијерејског Синода поводом ревизионистичке кампање о броју жртава концентрационог логора смрти Јасеновац

Оцени ову тему


Препоручена порука

On 30. 9. 2023. at 1:09, Родољуб Лазић рече

Једино што би се евентуално могло додатно закључити је да еп. Јован не дели општеприхваћен став црквеног предања да је јеврејски месија антихрист него и Јевреје, не зна се како, на основу чега, прикључује онима који чекају хришћанског Месију, само не други пут, него први пут.

Па... разлог зашто хришћани чекају други долазак, а јевреји први је исти, ништа од пророштава о месијанском добу се није испунило првим доласком: нису се сви јевреји сабрали у обећану земљу, није наступио светски мир - нису нестали ратови и смрт, животиње месождерке нису почеле да се хране биљем, итд. итд.

Знаш како је апостол Павле писао да је Бог отврднуо јевреје како би еванђеље отишло незнабожцима:

А и они, ако не остану у неверовању, биће накалемљени, јер је Бог моћан да их опет накалеми. Јер кад си ти, одсечен од маслине, по природи дивље, и накалемио се, не по природи, на питому маслину, колико ће се пре, ови који су по природи, накалемити на своју маслину? Јер нећу, браћо, да ви не знате ову тајну, да не мудрујете сами по себи: Израиљ делимично отврдну, док не уђе пун број незнабожаца. И тако ће се спасти сав Израиљ, као што је написано: Доћи ће од Сиона Избавитељ и одвратиће безбожност од Јакова.

...

Јер као што и ви некад не покоравасте се Богу, а сад сте помиловани због њихове непокорности, тако се и они сада не покорише ради вашега помиловања да би и они били помиловани;

 

Не знам одакле ти то да је антихрист = јеврејски месија, кад је Исус јеврејски месија. Антихрист је био цар Нерон.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 265
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 20 минута, mirko1929 рече

А и они, ако не остану у неверовању, биће накалемљени, јер је Бог моћан да их опет накалеми. Јер кад си ти, одсечен од маслине, по природи дивље, и накалемио се, не по природи, на питому маслину, колико ће се пре, ови који су по природи, накалемити на своју маслину? Јер нећу, браћо, да ви не знате ову тајну, да не мудрујете сами по себи: Израиљ делимично отврдну, док не уђе пун број незнабожаца. И тако ће се спасти сав Израиљ, као што је написано: Доћи ће од Сиона Избавитељ и одвратиће безбожност од Јакова.

...

Јер као што и ви некад не покоравасте се Богу, а сад сте помиловани због њихове непокорности, тако се и они сада не покорише ради вашега помиловања да би и они били помиловани;

:dobro:

 

пре 20 минута, mirko1929 рече

Не знам одакле ти то да је антихрист = јеврејски месија, кад је Исус јеврејски месија.

Isus je svaciji Mesija, jer ne mogu biti dvojica. Kad Ga je ko prepoznao i kad ce Ga ko prepoznati to je stvar za diskusiju.

Kad Rodjo prica kako vladika generalizuje, kako "ne govori o pojedincima", evo i kontrapitanja: a zar ti, Rodjo, ne generalizujes? Svi proroci i starozavetni pravednici, Majka Bozija, roditelji njeni, Joakim i Ana, roditelji Sv. Jovana, Zaharije i Jelisaveta, Preteca, svi apostoli, njihovi ucenici i sav rod pomenutih i svi neznani Jevreji koji su prihvatili Hrista i njihovi potomci (pa oni se ne reklamiraju niti smeju biti bucni u danasnjem Izraelu) - pa ko kaze da je vise Jevreja koji i sada nisu sa Hristom a tek da ih nece biti vise? Ovo sto Pavle pise da se otpale grane opet nakaleme na SVOJU Maslinu?

Nije je Sv. Pavle imao dva principa tokom svog delovanja? Jedan je da se izdrzavao od svoga rada - rukodelje, i drugi je da je UVEK kada je misionario isao "svojima", isao je najpre u jevrejske zajednice u "dijaspori". Samo su Bogu poznati oni koje je tada obratio. Jevreji kao MINORITET u tadasnjem rimskom carstvu, koje je imalo 100-ine naroda, naravno da su se "utopili", kao manjina, u "Novi Izrailj" (=hriscane novohristianizovane iz vecine paganskih naroda).

Judeizam je taj koji cini da mi svi generalizujemo pa poistoecujemo sa Jerejstvom. Nije to isto. Judeizam je potekao iz jevrejskog naroda, isto kao i hriscanstvo - Jevreji hriscani su se utopili u "Novi Izrailj" jer "tu nema Jelina ni Jevrejina" (Pavle) - a Judeizam je ostao na periferiji MONOTIZMA i zato je poistovecen sa Jevrejima! Kasnije kad je dosao Muhamed jos je vise marginalizovan i jos vise se poistovecivao sa Jevrejima. Zato kad kazemo "Jevrejin" a ko kaze da taj nije hriscanin? I Marija, i Pave i Petar i Jakov, i Jovan, i Andrej...su Jevreji!

Hristos i Antihrist ne dolaze zajedno, vec jedan predhodi Drugom - daklenema tu poistovecivanja niti ce oi koji prihvate prvog mocu da se "predomisle" i docekaju Drugog.

Prosto je suludo optuzivati pravoslavnog vladiku da poistovecuje prvog i Drugog.

пре 20 минута, mirko1929 рече

Антихрист је био цар Нерон.

Neron nije bio antihrist (onaj o kojem se govori, ali je jedan od milijrde antihrista tokom istorije koji su potiv Hrista bili, ima ih i bice ih) - ne razumem sta si ovde hteo reci.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, mirko1929 рече

Не знам одакле ти то да је антихрист = јеврејски месија, кад је Исус јеврејски месија. Антихрист је био цар Нерон.

Антихрист же теми принят будет, которые его со всяким вожделением ожидают. Таковые же есть иудеи, которые ожидают Массию царем быть временным, каким будет антихрист.

Язычники же никого не ожидают, христиане ожидают антихриста, но со страхом и трепетом, а не с веселием и желанием. Как Христос первым к иудеям пришел, ибо им обещано было, и от них же ожидал быть принятым, потом собрал себе народы; так и антихрист к иудеям первым придет, от них же ожидает быть принятым, потом и народы себе соберет.

Так разумеют отцы святые Златоуст, Кирилл Александрийский в толковании пятой главы Иоанна святого. Иоанн Дамаскин в книге четвертой в главе 27 говорит так: "Иудеи тогда Сына Божьего, Господа нашего Иисуса Христа и Бога не приняли; обманщика же, себя самого называющего богом, принимают".

Антихрист непременно придет, непременно придет к Израилю и с восторгом будет принят им. Антихрист придет не к христианам, а к иудеям, и "в храме Божием сядет он, как Бог, выдавая себя за Бога" (2 Фес. 2, 4), -- не в христианском храме, а в иудейском. В означенных словах Послания к Солунянам апостол "разумеет разоренный иудейский храм. Да не будет же того, -- пишет св. Кирилл Иерусалимский, -- чтобы разумелся сей храм, в котором мы! Но для чего говорим это? Да не подумают, что говорим из лести к себе. Если антихрист придет к иудеям, как Христос, и от иудеев восхощет поклонения, то, чтобы более обольстить их, покажет великое усердие ко храму, внушая о себе ту мысль, что он от рода Давидова и что ему должно создать храм, созданный Соломоном. Придет же он, когда в иудейском храме не останется камня на камне, по определению Спасителя (Мф. 24, 2)"(185). Антихрист "придет не к нам, но к иудеям", и в церкви Божией сядет "не нашей, но древней -- иудейской" (преп. Иоанн Дамаскин). (186).

преп. Ефрем Сирин: "Всего более воздадут честь и обрадуются царствованию его (антихриста) иудеи. Посему и он как бы из предпочтения, промышляя о них, укажет всем им место и храм".

Св. Амвросий Медиоланский: "...Иудеи примут антихриста за мессию, говоря, что он есть тот Христос, пришествие Которого предсказали Божественные пророки в своих предвещаниях"(187).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, Ćiriličar рече

Kad Rodjo prica kako vladika generalizuje, kako "ne govori o pojedincima", evo i pitanja: a zar ti ne generalizujes?

Понекад ме стварно изненађује твоја неспособност да разумеш оно што пишем. Три пута сам покушао да ти објасним да еп. Јован, кад говори да ће Месија за неке доћи први пут а за неке други пут, да се то не односи на појединце, неко на хришћане и Јевреје као скупине, као целине. У том смислу сам употребио реч "генерализује", дакле не говори о појединцима него има у виду опште, тј. скупине. Очито ниси разумео.

пре 32 минута, Ćiriličar рече

Hristos i Antihrist ne dolaze zajedno, vec jedan predhodi Drugom - daklenema tu poistovecivanja niti ce oi koji prihvate prvog mocu da se "predomisle" i docekaju Drugog.

Владика јасно говори да је то једна и иста особа која за једне (Јевреје) долази први пут, а за друге (хришћане) други пут. И после наставља да "заједно (хришћани и Јевреји) говоримо да ће ући на јерусалимску капију" итд.

Ево ти још једном, да се подсетиш шта је рекао:

"Господ када дође да суди свету, КАДА ДОЂЕ МЕСИЈА —ЗА НЕКЕ ПО ПРВИ, ЗА НЕКЕ ПО ДРУГИ ПУТ  — ЗАЈЕДНО ГОВОРИМО ДА ЋЕ УЋИ НА ВРАТА ЈЕРУСАЛИМА".

Значи потпуно је јасно да је иста особа (Господ када дође да суди свету) коју ће хрићани дочекати други пут, а Јевреји ту особу први пут. И јасно је да говори  о Јеврејима и хришћанима као целинама, да тај први и други долазак не посматра са аспекта неких појединаца, јер у наставку каже да  ти који га дочекају први, одн. други пут "заједно говоре да ће он ући на ту-и-ту јерусалимску капију". Све је јасно као дан, али ти си "забаговао" и не желиш да видиш јасну ствар.

пре 32 минута, Ćiriličar рече

Prosto je suludo optuzivati pravoslavnog vladiku da poistovecuje prvog i Drugog.

На то могу да поновим оно што сам већ рекао:

On 30. 9. 2023. at 1:09, Родољуб Лазић рече

Једино што би се евентуално могло додатно закључити је да еп. Јован не дели општеприхваћен став црквеног предања да је јеврејски месија антихрист него и Јевреје, не зна се како, на основу чега, прикључује онима који чекају хришћанског Месију, само не други пут, него први пут.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 35 минута, Ćiriličar рече

Neron nije bio antihrist (onaj o kojem se govori, ali je jedan od milijrde antihrista tokom istorije koji su potiv Hrista bili, ima ih i bice ih) - ne razumem sta si ovde hteo reci.

Од првог до петог века по Христу, било је широко распрострањено веровање, да не кажем страховање (не само међу хришћанима, већ и међу јеврејима и паганима) да ће цар Нерон да се врати, чак је постојало и пророчанство o томе у Сибилским Пророчанствима.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 32 минута, Родољуб Лазић рече

Антихрист же теми принят будет, которые его со всяким вожделением ожидают. Таковые же есть иудеи, которые ожидают Массию царем быть временным, каким будет антихрист.

Язычники же никого не ожидают, христиане ожидают антихриста, но со страхом и трепетом, а не с веселием и желанием. Как Христос первым к иудеям пришел, ибо им обещано было, и от них же ожидал быть принятым, потом собрал себе народы; так и антихрист к иудеям первым придет, от них же ожидает быть принятым, потом и народы себе соберет.

Так разумеют отцы святые Златоуст, Кирилл Александрийский в толковании пятой главы Иоанна святого. Иоанн Дамаскин в книге четвертой в главе 27 говорит так: "Иудеи тогда Сына Божьего, Господа нашего Иисуса Христа и Бога не приняли; обманщика же, себя самого называющего богом, принимают".

Антихрист непременно придет, непременно придет к Израилю и с восторгом будет принят им. Антихрист придет не к христианам, а к иудеям, и "в храме Божием сядет он, как Бог, выдавая себя за Бога" (2 Фес. 2, 4), -- не в христианском храме, а в иудейском. В означенных словах Послания к Солунянам апостол "разумеет разоренный иудейский храм. Да не будет же того, -- пишет св. Кирилл Иерусалимский, -- чтобы разумелся сей храм, в котором мы! Но для чего говорим это? Да не подумают, что говорим из лести к себе. Если антихрист придет к иудеям, как Христос, и от иудеев восхощет поклонения, то, чтобы более обольстить их, покажет великое усердие ко храму, внушая о себе ту мысль, что он от рода Давидова и что ему должно создать храм, созданный Соломоном. Придет же он, когда в иудейском храме не останется камня на камне, по определению Спасителя (Мф. 24, 2)"(185). Антихрист "придет не к нам, но к иудеям", и в церкви Божией сядет "не нашей, но древней -- иудейской" (преп. Иоанн Дамаскин). (186).

преп. Ефрем Сирин: "Всего более воздадут честь и обрадуются царствованию его (антихриста) иудеи. Посему и он как бы из предпочтения, промышляя о них, укажет всем им место и храм".

Св. Амвросий Медиоланский: "...Иудеи примут антихриста за мессию, говоря, что он есть тот Христос, пришествие Которого предсказали Божественные пророки в своих предвещаниях"(187).

Добро, ако они раде за Антихриста онда следи да су нацоши и ујке заправо великa добрa чинили, не? Иронично, у најмању руку, за тему о Јасеновцу...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Родољуб Лазић

1. Општеприхваћен хришћански став је следћи - Јевреји НЕ чакају антихриста, они чекају Месију! Проблем је у томе што (неки) - како што њихови преци нису препознали Христа када се Оваплотио - неће знати да је антихрист који се појави НИЈЕ Месија!

Дакле, Родољубе Лазићу - Месија је један. Када дође антихрист људи ће га прихватити зато јер ће МИСЛИТИ да је он Месија.

Било ко ко исповеда Христа НЕ може поистоветити те две особе! Ако то ради онда он или није нормалан (ментално) или везе нема (теоријски) о хрићанству. Дакле са равни рационализма НЕмогуће је те две особе поистоветити!

2. Видиш, изашли смо "на чистац" - знам ја шта ти говориш, али  емогу да верујем да идеш у такве крајност.

Понављам: на рационалној равни, нико ко зна иоле ишта о хришћанству, дана, теоријски не може поистоветити те две особе. А ти управо тврдиш да владика то говори - а то је сулудо! То што ти говориш - "закључујеш" - а не оно што он говори. Мени је смешно горе оно о икономији и сл. - везе то нема са контестом. Проблем је да ви стављате у уста нешто човеку што је толико драстично за шта треба не да му иде Чин него да се одлучи од Цркве. Наравно да не треба, али такве отужбе изночите "закључујући". Просто је невероватно то. За мене шокантно.

И да дода - шта је рекао Павле на Аеропагу паганима када су приносили жртве "непознатом Богу"? Текао је ТОГА БОГА (=којему ви приностите жртве) ја вам проповедам, видео сам Га!

Дакле, по твојој "методологији" туачења, ти би рекао да Павле проповеда исту ону веру и "исту личност" којима су ти пагани принели жртве.

Иста аналогија: У Којег Бога верују Јевреји? У Једнога (и три тачке)! У којег Бога верујемо ми? у Једнога (и три тачке)! У Којег Бога верују Муслиман? У Једнога (И три тачке)! И Јевреји, и ми и Муслимани имамо различите вере а верујемо у ИСТОГА БОГА! И слажемо се да ако је Бог ЈЕДАН да нема другог! То су аксиоми те три МОНОтеистичке вере!

И шта сад да кажемо по твојој методологији закључивања: да су то ТРИ Бога? Па нису!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Ćiriličar

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Св. Амвросий Медиоланский: "...Иудеи примут антихриста за мессию, говоря, что он есть тот Христос, пришествие Которого предсказали Божественные пророки в своих предвещаниях

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Антихрист же теми принят будет, которые его со всяким вожделением ожидают. Таковые же есть иудеи, которые ожидают Массию царем быть временным, каким будет антихрист.

Язычники же никого не ожидают, христиане ожидают антихриста, но со страхом и трепетом, а не с веселием и желанием. Как Христос первым к иудеям пришел, ибо им обещано было, и от них же ожидал быть принятым, потом собрал себе народы; так и антихрист к иудеям первым придет, от них же ожидает быть принятым, потом и народы себе соберет.

Так разумеют отцы святые Златоуст, Кирилл Александрийский в толковании пятой главы Иоанна святого. Иоанн Дамаскин в книге четвертой в главе 27 говорит так: "Иудеи тогда Сына Божьего, Господа нашего Иисуса Христа и Бога не приняли; обманщика же, себя самого называющего богом, принимают".

Једино што би се евентуално могло додатно закључити је да еп. Јован не дели општеприхваћен став црквеног предања да је јеврејски "месија" антихрист него и Јевреје, не зна се како, на основу чега, прикључује онима који чекају хришћанског Месију, само не други пут, него први пут.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Родољуб Лазић рече

Јован не дели општеприхваћен став црквеног предања да је јеврејски "месија" антихрист него и Јевреје, не зна се како, на основу чега, прикључује онима који чекају хришћанског Месију, само не други пут, него први пут.

Ово је, Рођо, ван памети! Код нас би рекли: "Јеси ти сав свој"?

Не ради то владика Јован, него ти му приписујеш.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Волим што ништа не оспораваш конкретно, него само бацаш флоскуле и фразе - ти ниси свој, немогуће је ово, немогуће је оно, ван памети, и сличне стварчице. Па добро, хајде да се и ја придрзужим. Слажем се да је ван памети то о чему причамо. 

Него, пре него што си све ово о првом и другом доласку накнадно "упаковао" у твоју фину заврзламу, дакле пре накнадне памети о томе шта тај први и други долазак могу да значе, ти си поводом тих речи еп. Јована рекао:

"Ту се ужасно лоше изразио МАДА може се оправдати теолошки:"

После си све у вези са његовим речима о првом и другом доласку "изгладио" и "објаснио" (а објашњење се своди на то да се подразумева да владика није мислио оно што је рекао), па остаје нејасно шта је ту "ужасно лоше"? У чему се састоји та "ужасна лошост"?  Или си и ти видео и схватио исто оно што сам и ја, и што јесте "ужасно лоше", али си после "схватио" да еп. Јован није мислио то што је рекао?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Ćiriličar рече

Мени је смешно горе оно о икономији и сл. - везе то нема са контестом.

Што си посто онако бре  ;)...... бре дај ако имаш нешто кажи бре директно немој да си овако ко неки шибицар прво јесте па није ,..... први си се позво на неко икономијско обраћање владике и када ти се одговори слично..... онда ти је нешто смешно,.... 

Гледам шта пишеш потпуна заврзлама :takeoff: мешаш бабе и жабе нон стоп..... 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Родољуб Лазић рече

"Ту се ужасно лоше изразио МАДА може се оправдати теолошки:"

После си све у вези са његовим речима о првом и другом доласку "изгладио" и "објаснио" (а објашњење се своди на то да се подразумева да владика није мислио оно што је рекао), па остаје нејасно шта је ту "ужасно лоше"? У чему се састоји та "ужасна лошост"?  Или си и ти видео и схватио исто оно што сам и ја, и што јесте "ужасно лоше", али си после "схватио" да еп. Јован није мислио то што је рекао?

Види  Рођо, Владика Николај је написао 15000 страна највећих духовних мудрости и спознаја без да има фус-нота колико 2 семинарска рада.

Са друге стране сектачи, посебно Јехови, толико цитирају Писмо, рео би чоек да имају кључева Царства. Мани.

Поента је једноставна: да, изразио се несмотрено јер НИСКОразумни и злонамерни могу да то схавте како оће. Са друге стране то о чему говори је толико НЕподлежно дискуији, и толико је општеприхваћено да је немогућеда се ствари које ти спочитаваш спочитавају икоме, јер онда то личи на скоро па сатанизам. Дакле о томе се ради.

Кити ти твоје секташко туачење како ти воља, копирај све њњњ.светосаље.орг, не помаже, капираш. Желиш да кажеш да један еископ сматра да је Христос и нтихрсист једно те исто, то јесте један те исти. Просто је невероватно имати храбрости за то.

Ја да оћу могао би ти накитити овде шта ти воља да докажем ово или оно, али чисте небуозе које си поводом овога изнео просто су шокантне, и нема шта да се доказује.

Ок је да се ради и некој ствари, не мора бити догматска, која је сложенија, која није општепрхваћена вековима, онда би разумео. Овако то што ишеш је чиста лудос.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 43 минута, Ćiriličar рече

Ово је, Рођо, ван памети! Код нас би рекли: "Јеси ти сав свој"?

Не ради то владика Јован, него ти му приписујеш.

 

Изгледа да ипак не разумеш шта говорим. Ја овом својом тврдњом, "извлачим" еп. Јована. Али ти то не капираш. Дакле, он је рекао да када дође Месија, хришћани ће тог Месију дочекати други пут (Други Христов долазак) а Јевреји ће том истом приликом тог истог Месију дочекати први пут. Пошто је, видели смо, у хришћанском предању прихваћено да ће антихриста Јевреји дочекати као месију, произилази да еп. Јован одбацује тај део предања и сматра да и Јевреји очекују и дочекују Христа као свог Месију. Да, неки Јевреји ће поверовати у Христа, али ти који буду поверовали у Христа, они су такође хришћани, а  онда је за њих то, као и за све хришћане Други долазак, а ме први. Једноставно не постоји координатни систем у коме би Јевреји као Јевреји чекали истог месију са нама хришћанима, као што говори епископ. Јевреји који поверују у Христа, да, али то су онда хришћани и то је за њих Други, а не први долазак.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Bokisd рече

Гледам шта пишеш потпуна заврзлама :takeoff: мешаш бабе и жабе нон стоп.....

Где сам поменуо икономију?

А пишем не мож бит конкретније. Сваки првачић верује да антихрист и Христос нису једно...и да це, да, многи веровати антихристу да је месија...али то је друга ствар, то је ЛАЖ, јер он долази од оца лажи...дакле сама по себи је ствар немогућа.

Чак сам горе писао ако смо злонамерни да НИ тада не може да се припише владики то што му приписје Рођо, не знам ти.

Која икономија...човек гвори о људима других вера...ту не спада православна икономија. Не уређује православн владика туђу кућу. Икономија н еспада у ову причу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Ćiriličar рече

Желиш да кажеш да један еископ сматра да је Христос и нтихрсист једно те исто, то јесте један те исти. Просто је невероватно имати храбрости за то.

Нема потребе да губиш живце и вређаш. Ајде смири се и реци нешто аргументовано. И ниси рекао шта је то "ужасно лоше". У чему се састоји та лошост коју си препознао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...