Jump to content

Зоран Ђуровић: Утук на Латиновића

Оцени ову тему


Препоручена порука

  On 4. 4. 2020. at 19:08, Zoran Đurović рече

Проблем је што ја нисам човек једног текста. Развијам проблем указујући на неодрживост екстремистичких ставова. Све сам ово и раније мислио, али полако возим причу, мада брзаци ми помену фамилију, а неки пријатељи ми писали и приватно јер нису капирали где ово иде. Треба да напишем још један текст на ову тему и да тиме завршим. Од мене је било довољно. Није се нашло јунака или лудака који је писао на ову врућ кромпир тему колико ја.  

Expand  

Знам ја да ти ниси човек једног текста. Али је проблем што нека твоја духовна чада не умеју увек да рашчивијају лејере у твојим учењима. Илустроваћу: узмимо хипотетички да ти кренеш да пишеш текст о не-постојању Бога из угла ареопагитске традиције. Дакле не-постојању, не непостојању Бога. Поједини би се убили да докажу да Бог не постоји, а противнике би ранили лекићима и звали курсистима борбе за вечеру. Тако то видим. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 294
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 4. 4. 2020. at 20:14, Просечан србенда рече

Па и није данашњем вернику толико лоше! Устане ујутру у 5-9, укључи тв и већ је на литургији. Зврцне свештеника и ето на вратима св. Причешћа и нафоре. Слава Богу за све:sunce:

Expand  

Тако ћемо и наставити после овога. Рум сервис услуга. Док буде клијената

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2020. at 20:20, Broken рече

Ja vec legao u postelju.

Expand  

 :( 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2020. at 18:43, Ivan Marković рече

Има ли се аусвајс? Ја га не видех, али могуће је да је у процесу, што каже Благовесник. Али што то није урађено пре седам дана, а не да сутра неко крепа без причешћа. Хистерије има, али око овог чудног вируса који туче све медијске рекорде. 

Expand  

Не бој се. Сви смо у Његовом промислу. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2020. at 18:55, Zoran Đurović рече

Еразмо, не живиш више ти него Ава у теби!:)) Тако и ја мислим. Ризик је јако мали или никакав, али пошто немамо егзактних метода - наиме никоме не бих саветовао да гура причешће под микроскоп и да га тестира, јер је у питању Тајна и чудо које се ту дешава, ја сам само за опрез у изражавању, док су ови са ТеологијаЊет заступници да ћеш нешто сигурно фасовати. Данас су кориговали нишан. 

Expand  

„Богословље које се учи као наука обично проучава ствари историјски и зато разумева ствари само са спољашње стране. Будући да ту нема отачкога подвижништва и унутарњег опита, ова врста богословља је пуна нејасности и питања.“ Старац Пајсије Светогорац (1975.)

 

Мислим да је ово по среди, а не само неко пуко противљење Синоду, мада, можда и тога има.

Не знам како ти гледаш, али ви теолози имате велику одговорност као учитељи. Имате одговорност за сваку написану реч. Зато мислим да је највећа замка без провере трчати за сваком мишљу, која се учини сјајном, већ све проверавати оцима Цркве. Али и ту има замки, џабе вађење цитата, ако се селективно ваде да би се оправдало неко своје гледиште, које лако може бити промашено. 

И ја се овако осећам после многих прочитаних текстова - више нејасноћа и питања, него одговора, као што каже Свети Старац Пајсије.

Ако ништа, бар би Синод морао да реагује и да опомене, или склони све који муте воду и потурају нека протестантска учења.

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 2. 4. 2020. at 17:25, Zoran Đurović рече

Неки секташ ће ме питати где се у Библији налази реч Тројица, које нема нигде, и по први пут се јавља у Тертулијана, и испало би, ако бисмо следили резон ВЛ, да ју је Тертулијан измислио и неопрезно се изразио и да она нема упоришта у Писмима!

Expand  

Zoki, moram da te ispravim. Sv Teofilo Antiohiski u svojoj drugoj knjizi Avtoliku tumačeći prve tri glave Postanja upotrebljava izraz Sv Troica  Tako da se on računa kao prvi koji je upotrebio taj izraz.  

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2020. at 12:59, Trifke рече

Zoki, moram da te ispravim. Sv Teofilo Antiohiski u svojoj drugoj knjizi Avtoliku tumačeći prve tri glave Postanja upotrebljava izraz Sv Troica  Tako da se on računa kao prvi koji je upotrebio taj izraz.  

Expand  

Да, Св. Теофило Антиохијски користи израз али према коментару у фусноти човека који је приредио текст из старих манускрипата, по њему израз није прецизан и не односис се прецизно на Св. Троицу....

Ево и линк где се може преузети цела књига грчки-енглески превод на страни 52-53:

https://libgen.is/book/index.php?md5=84738709DF1EF077E7EC8FA8E1142ECC

 

Има превод на француски у едицији Sources Chrétiennes  грчки-француски превод овде:

https://libgen.is/book/index.php?md5=58D7F611559AFA8326362DCD74019DBB

 

али неамам времена да то тражим... ако има неко нека погледа  шта пише-као и то да ли има нека белешка у фусноти....

 

 

Ad_Autolycum_Theophilus_of_Antioch.jpg

Ad Autolycum Theophilus of Antioch.pdfFetching info...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2020. at 12:59, Trifke рече

Zoki, moram da te ispravim. Sv Teofilo Antiohiski u svojoj drugoj knjizi Avtoliku tumačeći prve tri glave Postanja upotrebljava izraz Sv Troica  Tako da se on računa kao prvi koji je upotrebio taj izraz.  

Expand  

Јесте, али мени стално Латини напамет, због тога поменух Тертулијана.:0212_rolleyes:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево и француски текст тј. грчки-француски превод.... у фусноти према мишљењу прирђивача текста стоји коментар да је ово први случај-пут у списима Ране Цркве и да се то односи на Св. Троицу....

АЛИ АЛИ АЛИ није довољно само читати превод већ треба знати како ствари функционишу у науци....

Овако: пошто је француски  превод који сам окачио Sources Chrétiennes из 1948 а Оксфорд едиција-превод је из 1970 године, требало би погледати студије вероватно да има, али биће да  приређивач енглеског текста има право, људи који пишу они не цитирају увек све..... тако да он сигурно није написао безвезе детаљ у фусноти, биће да не постоји консензус у науци како тачно да се разуме ово конкретно место....

Поред овога има ново издање SC Trois livres à Autolycus из 1976 могуће да на крају књиге има нека напомена-исправка.... обично тако у тој SC едицији никад не исправљају текст који је већ раније изашао, већ ако на основу нових истраживања има неких промена у тексту-студијама они то обично као што рекох ставе на крају књиге ....

Тертулијан има велики број списа, тако да је веома могуће да он заиста први пише о Св. Троици детаљније како ми то схватамо данас или приближно.... треба видети вероватно имају студије на ову тему а које показуј који све рани писци и на који начин говоре о Св. Троици.... у раној Цркви има доста примера где неки Цркени писац спомене нешто само, а тек касније неко о томе детаљније пише... ово је карактеристично за Списе Ране Цркве...

сигуран сам да ови детаљи нису баш путно интересантни свима....али ето написах ако има неко кога ово занима....

Théophile d’Antioche SC 20.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2020. at 15:40, uomo del Ve.Te. рече

Ево и француски текст тј. грчки-француски превод.... у фусноти према мишљењу прирђивача текста стоји коментар да је ово први случај-пут у списима Ране Цркве и да се то односи на Св. Троицу....

АЛИ АЛИ АЛИ није довољно само читати превод већ треба знати како ствари функционишу у науци....

Овако: пошто је француски  превод који сам окачио Sources Chrétiennes из 1948 а Оксфорд едиција-превод је из 1970 године, требало би погледати студије вероватно да има, али биће да  приређивач енглеског текста има право, људи који пишу они не цитирају увек све..... тако да он сигурно није написао безвезе детаљ у фусноти, биће да не постоји консензус у науци како тачно да се разуме ово конкретно место....

Поред овога има ново издање SC Trois livres à Autolycus из 1976 могуће да на крају књиге има нека напомена-исправка.... обично тако у тој SC едицији никад не исправљају текст који је већ раније изашао, већ ако на основу нових истраживања има неких промена у тексту-студијама они то обично као што рекох ставе на крају књиге ....

Тертулијан има велики број списа, тако да је веома могуће да он заиста први пише о Св. Троици детаљније како ми то схватамо данас или приближно.... треба видети вероватно имају студије на ову тему а које показуј који све рани писци и на који начин говоре о Св. Троици.... у раној Цркви има доста примера где неки Цркени писац спомене нешто само, а тек касније неко о томе детаљније пише... ово је карактеристично за Списе Ране Цркве...

сигуран сам да ови детаљи нису баш путно интересантни свима....али ето написах ако има неко кога ово занима....

Théophile d’Antioche SC 20.jpg

Expand  

Ti znaš da ne postoji stvar za koju se ne može naći 2 suprotna mišljenja. Meni se ipak čini da je ovo kod Teofila Sv.Trojica. I sam kontekst u kome je pomenut ovaj termin ukazuje na to. 

 

 

"Лажно смирење је смирење које има потребу да се покаже. На првом месту, то је смирени изглед (кад кроз понашање и изглед глумимо смиреног човека). Као друго, то је коришћење "смирених" речи и фраза: човек говори о себи да је велики грешник и гори од свих, а ако га у реалности неко увреди он се одмах буни и врло ревносно брани своја права. Као треће, лажно смирење се показује у томе што човек понавља неке научене смирене фразе, рецимо изреке Светих о смирењу, сматрајући да он мисли тако искрено, док смисао тих изрека уопште не долази до његовог срца."

Схиархимандрит Авраам

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 5. 4. 2020. at 16:02, Trifke рече

Ti znaš da ne postoji stvar za koju se ne može naći 2 suprotna mišljenja. Meni se ipak čini da je ovo kod Teofila Sv.Trojica. I sam kontekst u kome je pomenut ovaj termin ukazuje na to. 

 

Expand  

И ми смо учили тако.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

I šta ćemo sada? Revnitelji i Artemijevci vrište da su Crkve zatvorene zbog Antihrista.
 

KRAGUJEVACDANAS.COM

Kako smo nezvanično saznali, a informaciju potvrdili od meštana , monahinje manastira Divostin zaražene su...

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 4. 4. 2020. at 18:13, Zoran Đurović рече

 

Expand  

Nedaj Bože,bit će to i gore ako je prokletstvo u pitanju..po mom skromnom mišljenju još će oteći i pocrveniti a onda se otvaraju rane pa ide antibiotik..ako se ne varam(daj Bože da se varam)..?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тертулијан је сублимирао и систематизовао јеванђелско-апостолску веру у Свету Тројицу:,,Ми се клањамо Богу јединоме! Невидљив је, премда је видљив, недоступан, премда је доступан по милости, несхватљив, премда се људским чулима може схватити, стога је истинит и велик..." Сведочи да је Бог ТРОЈИЧАН  ,,али не по природи, него ступњем, не по бићу, него формом, не по сили, него по специфичности једног бића, једне силе, јер Бог је један... Верујемо, да једини Бог  има и Сина, СВОЈУ РЕЧ, који од њега самога произилази, по којем је све створено и без којега ништа није створено, који је послан од Оца у Дјеви, да се од ње роди Он - Бог и човек, Син Божји  и  Син људски... Верујемо, да је по своме обећању, Исус Христс послао од Оца Духа Светог, Утешитеља (Помоћника), просветитеља вере који верују - у Оца, у Сина и Духа!" 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...