Jump to content

Biskup Ivan Šaško o euharistiji u vrijeme pandemije koronavirusa

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 24 минута, Нифада рече

Uostalom, znamo dobro da Bog svoju milost nije ograničio na sakramentalnu milost (to također susrećemo u učenju sv. Tome Akvinskoga), odnosno: znamo da nam je on darovao Crkvu i sakramente kao darove spasenja, ali je On uvijek slobodan milost darivati na druge načine.

Неки су увек на бранику вере,а некима је дуг пут од стана о храма,неки су слабији у вери,неки имају неке недоумице...а неки имају лепа објашњења :pop:Но,причешће је увек израз заједнице и потврда заједнице,а не само индивидуални чин.

Цитат

 

 

 

 

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Djogo...

...

Ово су времена искушења.
Времена када смо дужни да знамо шта су приоритети и који је ред и поредак у Православној Цркви.

Да се разумијемо: не треба и не смије да нас савлада малодушност. Не треба да подпаднемо под атмосферу страха. Не треба ни да искушавамо Бога живога, нити да посумњамо у Његову ријеч да ће увијек бити са нама до свршетка вијека и да ће нам дати силу да одолимо сваком искушењу. Ниједно ни друго нису добре крајности. Али треба да разазнајемо и распознајемо шта јесте шта.

Причешће. Много се говори. Изнанађујуће је и мени колико и сами људи у свештенству различито о томе пишу и размишљају. Тужан сам, не мало због тога. Ја не сумњам, ни једне секудне. Ја знам. Могу да вам посвједоче Оци који сам мном служе да причешће у највећем броју случајева послије свих људи који се причесте употријебим ја. Наравно, и сви остали оци учествују. Дакле, ако је егзактност мјерило нечега, егзактно је да не живим на инфективном, иако осим Ковида19, који засад нисмо забиљежили, у Фочи су забиљежени случајеви и Н1Х1 и других вироза. Светиња Тијела и Крви јесте светиња.

Ако вам је вјера на искушeњу: причестили бисте се, али имате неко "али" (дајте одвојене кашичице, дајте ово или оно) - уздржите се од причешћа. И не, не осуђујем, вас, браћо мила. Грлим вас и волим, али најбоље јесте да се изборимо сви са сумњама и страховима. И желим да вас опет видим у Цркви, препорођене. Немојте да се сасвим удаљимо и немојте да разумом називамо сумњу. Само толико. Останите кући. Боље него да роптећи долазите и проклињете и нас "фундаменталисте" и све око вас. Ако је срце затрептало, нека га кући. Боље него у смутњи свеопштој.

А још битније је: морамо да раздвојимо оно обичајно од Светиње. Знам да смо ми Срби навикли да је то једно те исто: па нам онда и Причешће дође као обичај, а саучешће као света тајна.

Али то тако није. Напросто није.

Причешће је Света Тајна. Саучешће (предавање саучешћа) није.

Када пођемо на саучешће, да испоштујемо све што се од нас тражи. Причам сваки дан и час са вјерујућим љекарима. Кажу: знамо да нећемо спреијечити долазак ове или било које друге пандемије, али нам треба времена да можемо да помогнемо људима. Ми сада купујемо вријеме. И зато је врло, ВРЛО ВАЖНО да поштујемо све мјере предострожности. Ако је икако могуће, да се не грлимо, не љубимо, по могућности - не рукујемо. Поклонимо се једни другима и рецимо из дубине срца да нам је жао. Знам да је болно. И мени је још свјежа једна рана. Али је врло битно да купимо вријеме за наше љекаре. Да сведемо све контакте на минимум. Проћи ће и ово.

Стари људи су нарочито осјетљиви. Молим вас: неће старцима ништа бити од причешћа. Али могу бити изложени до Цркве и назад. Зато, ето ме да причестим свакога ко то жели. 066 812 630 Или позовите вашег парохијског свештеника. Сваки ће се одазвати.

Чувајмо једни друге да бисмо се сви заједно Христу предали!

https://www.facebook.com/ddjogo?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARBbU6tCsZ-HP3yGz6DBYuxw9b-XQMD5

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Djogo...

...

Ово су времена искушења.

Времена када смо дужни да знамо шта су приоритети и који је ред и поредак у Православној Цркви.

Да се разумијемо: не треба и не смије да нас савлада малодушност. Не треба да подпаднемо под атмосферу страха. Не треба ни да искушавамо Бога живога, нити да посумњамо у Његову ријеч да ће увијек бити са нама до свршетка вијека и да ће нам дати силу да одолимо сваком искушењу. Ниједно ни друго нису добре крајности. Али треба да разазнајемо и распознајемо шта јесте шта.

Причешће. Много се говори. Изнанађујуће је и мени колико и сами људи у свештенству различито о томе пишу и размишљају. Тужан сам, не мало због тога. Ја не сумњам, ни једне секудне. Ја знам. Могу да вам посвједоче Оци који сам мном служе да причешће у највећем броју случајева послије свих људи који се причесте употријебим ја. Наравно, и сви остали оци учествују. Дакле, ако је егзактност мјерило нечега, егзактно је да не живим на инфективном, иако осим Ковида19, који засад нисмо забиљежили, у Фочи су забиљежени случајеви и Н1Х1 и других вироза. Светиња Тијела и Крви јесте светиња.

Ако вам је вјера на искушeњу: причестили бисте се, али имате неко "али" (дајте одвојене кашичице, дајте ово или оно) - уздржите се од причешћа. И не, не осуђујем, вас, браћо мила. Грлим вас и волим, али најбоље јесте да се изборимо сви са сумњама и страховима. И желим да вас опет видим у Цркви, препорођене. Немојте да се сасвим удаљимо и немојте да разумом називамо сумњу. Само толико. Останите кући. Боље него да роптећи долазите и проклињете и нас "фундаменталисте" и све око вас. Ако је срце затрептало, нека га кући. Боље него у смутњи свеопштој.

А још битније је: морамо да раздвојимо оно обичајно од Светиње. Знам да смо ми Срби навикли да је то једно те исто: па нам онда и Причешће дође као обичај, а саучешће као света тајна.

Али то тако није. Напросто није.

Причешће је Света Тајна. Саучешће (предавање саучешћа) није.

Када пођемо на саучешће, да испоштујемо све што се од нас тражи. Причам сваки дан и час са вјерујућим љекарима. Кажу: знамо да нећемо спреијечити долазак ове или било које друге пандемије, али нам треба времена да можемо да помогнемо људима. Ми сада купујемо вријеме. И зато је врло, ВРЛО ВАЖНО да поштујемо све мјере предострожности. Ако је икако могуће, да се не грлимо, не љубимо, по могућности - не рукујемо. Поклонимо се једни другима и рецимо из дубине срца да нам је жао. Знам да је болно. И мени је још свјежа једна рана. Али је врло битно да купимо вријеме за наше љекаре. Да сведемо све контакте на минимум. Проћи ће и ово.

Стари људи су нарочито осјетљиви. Молим вас: неће старцима ништа бити од причешћа. Али могу бити изложени до Цркве и назад. Зато, ето ме да причестим свакога ко то жели. 066 812 630 Или позовите вашег парохијског свештеника. Сваки ће се одазвати.

Чувајмо једни друге да бисмо се сви заједно Христу предали!

https://www.facebook.com/ddjogo?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARBbU6tCsZ-HP3yGz6DBYuxw9b-XQMD5

Осим што је оптужује за маловјерје све који не мисле као он, не наводи нити један теолошки аргумент нити Оца, што је поражавајуће јер ипак је доктор теологије и декан, тако не видим што је ово приведено, нити шта се има коментарисати?

 

 

 

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Једино што је добро у овом Ђогином тексту је што је поменуо обичајност, само је требао да доведе то до краја, да напише рад о томе шта је обичајност у Цркви и причешћу а шта догма, врло лако би дошао до закључака да је причешће на кашичицу обичај, а онда би могао и даље.

 

Обичајност је заиста проблем, нпр. људи нису навикли да носе маске и рађе ће да се изложе ризику него да разбијају устаљену моду.

 

Ови обичајци било какву промјену унутар обичаја сматрају издајом вјере, а то је зато што им вјера на обичајном нивоу.

 

Епидемија условљава промјену хигјенских обичаја, оправдавати непоштовање додатних хигјенских мјера због побожности доводи до питања: Зашто упражњавати било какве мјере хигјене ако вјерујемо, јер нас молитва, благодат, литургија савршено очишћују?

То спољње - изглед умјесто икона, је постало претежно и у побожности и у хигјени, рецимо запрљам се кречом и пјеском бојама и прљав сам, али све је то чисто, гледам љубе псе у уста, дотјерани, а пси њушкају по канализацији.

Ови "наши" талибани који промјену хигјенских обичајансматрају издајом догме ме подсјећају на једног правог, са чијим сам се лешом срео и Дреници: помолећи Бога крено око поноћи сам са снајпером на српске положаје, видили су га на 400м међутим пошто то није била екипа која одмах пуца, сачекали су га да доће до на 20, и "отресли ко балавац слине", на себи је имао наопако обучену униформу, ваљда да га сачува од урока.

 

Ако вам је за утјеху многи су имали талибанску фазу, тако сам ја дигао ауто на дизалицу и сад нешто нисам закрпио гуму и стоји тако данима, каже стари: хапиће ти неко дизалицу, одговарам му неће чува је Бог... и наравно за једно два три дана ауто на клоцни, моја покојна баба кад је чула цркла од смјеха и рекла: Нема Бог паметнија посла него да теби чува дизалицу. Дакле Талибани, Билдери како год хоћеш направите разлику између обичаја и догме, обичаје треба чувати, али и мјењати по потреби, ово врјеме захтјева промјену обичаја.

 

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 59 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Дакле Талибани, Билдери како год хоћеш направите разлику између обичаја и догме, обичаје треба чувати, али и мјењати по потреби, ово врјеме захтјева промјену обичаја.

Mozda si malo promasio cilj mete Just_Cuz_19..... jer, mozda nije fora u tome da treba da se promeni obicaj - ako tako naloze crkvene vlasti,..... nego je mozda glavna fora da ljudi veruju da ni preko kasicice kojom se daje sveto pricesce i sa kojom (kasicicom) se i posle pricesca jednog vernika, svestenik sa njom ponovo uzima Telo i Krv Hristovu iz Putira,....i samim time i zbog takvog 'tehnickog' postupka prilikom pricesca ne moze se covek zaraziti, .....jer pored toga, takva je i praksa vec vekovima i nije se dosad nesto pokretala prica o zarazama i bolestima iako su se vec tim vekovima tako pricescivali i svestenici i vernici, i ko zna koliko je bolesti i zaraza proslo kroz te vekove i nije bilo nekih problema.... i to je valjda kao neko poverenje u Boga i to je valjda i poenta ove price oko kasicice.

Inace, postoje razne vrste body bildera i svarcenegera :))),.....recimo, meni su interesantni oni koji se pricescuju cesto, pa i svake nedelje,.... pravo da kazem bas bi voleo da vidim taj duhovni zivot i tu poboznost i tu vrstu body bildinga i te duhovne misice :stadaradim: ... koji imaju neki od nas koji se tako pricescuju.... tako da my Petrovicu vidis da postoje te neke razne teretane, nije tako bas uniformno kako se cini,... :coolio:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mozda si malo promasio cilj mete spacer.png..... jer, mozda nije fora u tome da treba da se promeni obicaj - ako tako naloze crkvene vlasti,..... nego je mozda glavna fora da ljudi veruju da ni preko kasicice kojom se daje sveto pricesce i sa kojom (kasicicom) se i posle pricesca jednog vernika, svestenik sa njom ponovo uzima Telo i Krv Hristovu iz Putira,....i samim time i zbog takvog 'tehnickog' postupka prilikom pricesca ne moze se covek zaraziti, .....jer pored toga, takva je i praksa vec vekovima i nije se dosad nesto pokretala prica o zarazama i bolestima iako su se vec tim vekovima tako pricescivali i svestenici i vernici, i ko zna koliko je bolesti i zaraza proslo kroz te vekove i nije bilo nekih problema.... i to je valjda kao neko poverenje u Boga i to je valjda i poenta ove price oko kasicice. Inace, postoje razne vrste body bildera i svarcenegera spacer.png,.....recimo, meni su interesantni oni koji se pricescuju cesto, pa i svake nedelje,.... pravo da kazem bas bi voleo da vidim taj duhovni zivot i tu poboznost i tu vrstu body bildinga i te duhovne misice spacer.png ... koji imaju neki od nas koji se tako pricescuju.... tako da my Petrovicu vidis da postoje te neke razne teretane, nije tako bas uniformno kako se cini,... spacer.png   

 

Боксид, упоран си у небулозама, зашто би вјерници вјеровали да се не могу заризити, која је то вјера и којим Сабором или оцем утврђена, нема те вјере у отаца, осим код вас што ново бреме намећете...Ок, вјежбај ти своју побожности како хоћеш, дуби на трепавицама, бери цвјеће, али немој то да намећеш Цркви. Ти сањаш као онај несретни покојник којег сам горе помено, али сањаш ултимативно и за друге, поред упозорења, поред тога што их можда доводиш у животну опасност ти тврдиш да је то вјера: вјеровати да се не можеш заразити....Притом немаш ни један избор своје накарадне вјере у Писму, Оцима, саборима, а упознат си са супротним.То није вјера, то је наука, по ономе што знамо о ширењу можеш.

Не ти попиреш науку и надаш се у редовно - не ванредно чудо, а знаш шта каже писмо о онима који чуда траже, да ти не наводим приведи сам.

 

Или додај члан у исповједању и да у причешћу не важе закони створеног свјета.

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Боксид, упоран си у небулозама, зашто би вјерници вјеровали да се не могу заризити, која је то вјера и којим Сабором или оцем утврђена, нема те вјере у отаца, осим код вас што ново бреме намећете...Ок, вјежбај ти своју побожности како хоћеш, дуби на трепавицама, бери цвјеће, али немој то да намећеш Цркви. Ти сањаш као онај несретни покојник којег сам горе помено, али сањаш ултимативно и за друге, поред упозорења, поред тога што их можда доводиш у животну опасност ти тврдиш да је то вјера: вјеровати да се не можеш заразити....

Притом немаш ни један избор своје накарадне вјере у Писму, Оцима, саборима, а упознат си са супротним.

То није вјера, то је наука, по ономе што знамо о ширењу можеш.

Не ти попиреш науку и надаш се у редовно - не ванредно чудо, а знаш шта каже писмо о онима који чуда траже, да ти не наводим приведи сам.

Pravo da ti kazem, obracas se nepostojecem Boksitu - taj boksit o kome pricas si stvorio kao imaginaran, stvarno....:D

Jer, kako su bre Vlado verovali ranije vekovima da nece da se zaraze od neke tadasnje bolesti, kako veruju i danas, pa nisam valjda ja jedini, vidis da se i mnogi nasi SPC episkopi tako izjasnjavaju i druge crkve.

Moras da razlikujes ono - naravno da sada dodje neko ko ima koronu da necemo bas da se zajedno pricescujemo (to je slicno onome oko otrova sto smo pricali.... iako imamo i primera svetitelja koji svojom licnom verom prisecuju se i sa tesko obolelima i zarazenima,.... imamo cak i 'obicne' svestenike po bolnicama koji svedoce o tome) i o tome da se pricescujemo po ustaljenom poredku i praksi i to je predanju koje opstaje vekovima uprkos mnogobrojnim bolestima koje su postojale i tada i sada. Ako se oni koji tako misle i veruju da ne mogu da se zaraze pricescivanjem iz iste case, onda sta ti imas sa time, pusti ljude na miru, ne moras da se pricescujes sa njima, nadji nacin kako ces da izvedes i mirna backa.   ...... i takvi ljudi kako se kaze, stoje ili padaju sami pred Bogom, niko tu ne trazi neko cudo od Boga, nego eto ima poverenje u Njega i pricescivanje da ce biti na zdravlje i cistotu i telesnu i dusevnu.

I, opet, niko bre ne bije nikoga da se pricescuje iz iste case i kasicice sa mnom i kako onda licno nekog ugrozavam,.... (ako moze body bildujte na neki drugi nacin,....ne morate sa mnom na bilding...:D)..... i niko nikome ne namece, ako nasa SPC tako odredi kao i RPC, naravno da cemo svi postovati (vec sam se izjasnio u korist ovoga sto je ustanovila RPC, ... jel pratis sta pisem...ne_shvata)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pravo da ti kazem, obracas se nepostojecem Boksitu - taj boksit o kome pricas si stvorio kao imaginaran, stvarno....[emoji3] Jer, kako su bre Vlado verovali ranije vekovima da nece da se zaraze od neke tadasnje bolesti, kako veruju i danas, pa nisam valjda ja jedini, vidis da se i mnogi nasi SPC episkopi tako izjasnjavaju i druge crkve.

Moras da razlikujes ono - naravno da sada dodje neko ko ima koronu da necemo bas da se zajedno pricescujemo (to je slicno onome oko otrova sto smo pricali.... iako imamo i primera svetitelja koji svojom licnom verom prisecuju se i sa tesko obolelima i zarazenima,.... imamo cak i 'obicne' svestenike po bolnicama koji svedoce o tome) i o tome da se pricescujemo po ustaljenom poredku i praksi i to je predanju koje opstaje vekovima uprkos mnogobrojnim bolestima koje su postojale i tada i sada. Ako se oni koji tako misle i veruju da ne mogu da se zaraze pricescivanjem iz iste case, onda sta ti imas sa time, pusti ljude na miru, ne moras da se pricescujes sa njima, nadji nacin kako ces da izvedes i mirna backa.   ...... i takvi ljudi kako se kaze, stoje ili padaju sami pred Bogom, niko tu ne trazi neko cudo od Boga, nego eto ima poverenje u Njega i pricescivanje da ce biti na zdravlje i cistotu i telesnu i dusevnu.

I, opet, niko bre ne bije nikoga da se pricescuje iz iste case i kasicice sa mnom i kako onda licno nekog ugrozavam,.... (ako moze body bildujte na neki drugi nacin,....ne morate sa mnom na bilding...[emoji3])..... i niko nikome ne namece, ako nasa SPC tako odredi kao i RPC, naravno da cemo svi postovati (vec sam se izjasnio u korist ovoga sto je ustanovila RPC, ... jel pratis sta pisem...spacer.png)

 

Добро, без обзира како се именијуш, преко пута мене је постојећа ипостас, примјеру које наводиш су мутни и немају отачко утемељење, Кипарска Црква иде дотле да сматра богохуљењем и само размишљање о томе да ли се може заразити путем дараова.Као што је Ава љепо примјетио ради се о објективизацији причешћа, још мало па ће се наши зилоти клањати причешћу као католици.

Шта је тај проблем објективизације није лако овјаснити народу, али ти послушај:

Законититости субјект - објект су плод западне метафитике, касније се то развија у селфобјект - који ти мени спочитаваш и у интерсувјект који спочитавам Зизијуласу.

Углавном у тим пројекцијамс нема православља па ни правилног разумјевања дарова.

Субјект није личност него перспектива, интерсувјект није заједница, а причешће није свети објект.

Сасвим одговорно тврдим да ниједан објект није свет нити иједан субјект.

 

Дакле причешће је сами Христос, кроз Христа ту је и Отац, a Свети Дух га са нама зготовљује, у њему је и сва Црква, сви свети и живи и упокојени, затим кроз човјека и вино и хљеб као предобразце сва природа жива, биљке и животиње и нежива твар и дакле стјене и наравно вируси.

Све је то од увјек и за увјек у Чаши, дакле све што се ухристовљује јесте Тјело Христово, то тјело страда.

 

Али субјекат у објекат не владају у Чаши, него Христос који је све у свему и има обје природе и енергије, што нас чини хришћанина.

Јер ако правилно схватиш Тјело Христово, онда се ни ти који си Тјело Христово не можеш разболити од било које болести, јер и ти си у Чаши и мене пијеш као и ја тебе.

Тако говоре оци.

 

Закључак: причешће је спасење и за вирусе, а не спасење од вируса.

 

Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

 

 

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Добро, без обзира како се именијуш, преко пута мене је постојећа ипостас, примјеру које наводиш су мутни и немају отачко утемељење, Кипарска Црква иде дотле да сматра богохуљењем и само размишљање о томе да ли се може заразити путем дараова.Као што је Ава љепо примјетио ради се о објективизацији причешћа, још мало па ће се наши зилоти клањати причешћу као католици.

Шта је тај проблем објективизације није лако овјаснити народу, али ти послушај:

Законититости субјект - објект су плод западне метафитике, касније се то развија у селфобјект - који ти мени спочитаваш и у интерсувјект који спочитавам Зизијуласу.

Углавном у тим пројекцијамс нема православља па ни правилног разумјевања дарова.

Субјект није личност него перспектива, интерсувјект није заједница, а причешће није свети објект.

Сасвим одговорно тврдим да ниједан објект није свет нити иједан субјект.

 

Дакле причешће је сами Христос, кроз Христа ту је и Отац, a Свети Дух га са нама зготовљује, у њему је и сва Црква, сви свети и живи и упокојени, затим кроз човјека и вино и хљеб као предобразце сва природа жива, биљке и животиње и нежива твар и дакле стјене и наравно вируси.

Све је то од увјек и за увјек у Чаши, дакле све што се ухристовљује јесте Тјело Христово, то тјело страда.

 

Али субјекат у објекат не владају у Чаши, него Христос који је све у свему и има обје природе и енергије, што нас чини хришћанина.

Јер ако правилно схватиш Тјело Христово, онда се ни ти који си Тјело Христово не можеш разболити од било које болести, јер и ти си у Чаши и мене пијеш као и ја тебе.

Тако говоре оци.

 

Закључак: причешће је спасење и за вирусе, а не спасење од вируса.

 

Evo od kraja,.... slazemo se da ako pravilno i verno shatimo Pricesce i da svi kroz pricescivanje postajemo Telo Hristovo, onda nas i ne interesuje ni virusi - jer se pricescujemo i sjedinjujemo sa Bogom i verujemo da nas blagodat moze odbraniti od bilo kakvih virusa i zaraza.

Jer, vidi Vlado, vrlo je jednostavna postavka stvari, .... imamo svedocanstva svetitelja i svestenika  (koji pricescuju bolesne) i onih koji imaju dodira sa bolesnima,.....da pricesce u njihovim slucajevima ne moze da prenese bilo kakvu bolest i zarazu.... znaci osnovna postavka i premisa na osnovu ovih mnogobrojnih svedocanstava jeste - PRICESCE NE MOZE DA PRENESE BOLESTI .....

I, ako je tako, onda sta nama laicima vernicima ostaje da radimo,.... pa, opet po meni imamo jednostavno resenje,.... ili cemo da verujemo ovim slucajevima u kojima je vera u pricesce Bogom pobedila svaku bolest,.... ili, cemo imati nesto, neku misao, neki strah, da mozemo da se zarazimo kroz pricescivanje.

I, onda, sta na kraju imamo.... mi prvi vernici verom i dobrom savescu i radoscu prilazimo pricescu i pricescujemo se u poverenju prema Bogu.

I, oni drugi vernic koji ne zele da se priceste iz iste case, zasto bi imali nesto protiv ovih (nabildovanih :takeoff:), pogotovo sto mozda moze da se pronadje nacin da se priceste i oni na odgovarajuci nacin.

I, ovako kada porazmislim, a gde je onda ovde problem sa pricescem, ako neko hoce da se pricesti i pricestice se sa dobrom verom i savescu, a oni koji ne zele mozda pronadju neki crkvu ili manastir gde se pricescuju slicno kao i u RPC. Ili ce se svuda uvesti praksa RPC i opet cemo svi zajedno da se pricescuje,.... i da se nasalim za kraj, .....i svi zajedno da se nabildujemo i duhovno da se uzdizemo i dizemo i 200 duhovnih kilograma iz bencha....:D

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...