Jump to content

Депресија-болест или грех?


Препоручена порука

2. ОЧАЈАЊЕ ЈЕ ПОСЛЕДИЦА НЕДОСТАТКА ВЕРЕ
 
Роптање, нетрпељивост, малодушност, а поготово очајање су греси пред Богом. То су изопачене последице богохулног неверја.
 
свети Игњатије Брјанчанинов (+ 1867)
Христова чаша
 
3. УМЕРЕНА ТУГА МОЖЕ ДОНЕТИ КОРИСТ
 
Сви демони одводе душу у сластољубље. Само демон туге доноси смутњу, тако што пресеца сваку душевну сладост и суши је тугом, будући да дух жалостан суши кости (Пр. 17, 22). Међутим, умерени напади туге отшелника чине искуснијим, јер га охрабрују да презре сва добра овога света и да искорени свако задовољство. Уколико, пак, напади трају дуже, онда га они терају да се више не брине о својој души или га присиљавају да бежи на неко друго место.

Чак је и Јова мучио овај демон: Кад би било могуће, сам бих себе убио, или бих замолио другог да ми то учини (Јов 30, 24).
Символ овога демона јесте аспида, чији отров у малој количини уништава друге отрове, али у већој количини убија свакога ко га прими. Том демону је свети апостол Павле предао коринтског безаконика, али је одмах затим написао: Потврдите љубав према њему, како тај не би био савладан од превелике жалости (2. Кор. 2, 7-8). Апостол је знао да демон туге, упркос томе што измучи човека, може га привести истинском покајању.

Зато је свети Јован Претеча назвао „породом аспидиним“ оне које је обузео овај дух и који су прибегли Богу: Ко вам каза да бјежите од гњева који иде? Родите, дакле, род достојан покајања. И не мислите и не говорите у себи: Имамо оца Авраама (Мт. 3, 7-9). Уосталом, свако ко подражава Авраама и напусти земљу и свој род (Пост. 12, 1), постаје јачи од овог демона.
 
ава Евагрије (+ 399)
Поглавља о различитим рђавим помислима
 
4. ЖАЛОСТ ЈЕ САМО ОД ОВОГА СВЕТА
 
И Бог ће отрти сваку сузу из очију њихових, и смрти неће бити више, ни жалости ни јаука, ни бола неће бити више; јер прво прође.
 
свети Јован Богослов (+ 101)
(Отк. 21, 4)

Спознај своју грешност у гордости и нетрпељивости, и смири се под јаку руку Божију, не кривећи никога осим себе. Тада ћеш видети помоћ Божију: како те Бог умирује и код оних који ти се супротстављају ствара наклонст срца према теби.Треба се прво очистити, а онда чистити,себе умудрити,а онда умудривати,постати светлост,а потом просветљивати,приближити себе Богу,па приводити,осветити, а онда освећивати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

5. ЖАЛОСТ ПО БОГУ И ЖАЛОСТ ОД ОВОГА СВЕТА
 
Јер ако вас и ожалостих посланицом, не кајем се, ако се и кајах; јер видим да она посланица, ако и за мало, ожалости вас.

Сада се радујем, не што се ожалостисте, него што се ожалостисте на покајање; јер се ожалостисте по Богу, да ни у чему не будете оштећени од нас.

Јер жалост која је по Богу доноси покајање за спасење, за које се не каје; а жалост овога свијета доноси смрт. јер гле, баш то што се ви по Богу ожалостисте, какву брижљивост створи у вама, па правдање, па незадовољство, па страх, па жељу, па ревност, па кажњавање! У свему показасте себе чистим у овој ствари.
 
свети Павле (+ 67)
(2. Кор. 7, 8-11)
 
6. СТРАХ РАЂА ЖАЛОСТ
 
У љубави нема страха, него савршена љубав изгони страх; јер је у страху мучење, а ко се боји, није се усавршио у љубави.
 
свети Јован Богослов (+ 101)
(1. Јн. 4, 18)
 
7. ЖАЛОСТ ЈЕ ДЕО ЧОВЕКОВЕ ПРИРОДЕ
 
Свети Григорије Ниски рече да се птице и остале животиње радују, јер нису словесне, док човеку, иако је обдарен разумом, туга никада не допушта да се радује.

Јер, каже он, ми се не удостојисмо ни познања благослова који смо изгубили. Зато нас природа учи да тугујемо, јер је живот пун боли и патње, попут изгнанства у коме царује грех.
 
свети Петар Дамаскин (12. век)
Двадесет четири поглавља о духовном животу
 
8. ДУХОВНА СМРТ
 
Пасти у окамењену неосетљивост је исто што и умрети. Имати помрачен ум је исто што и изгубити вид телесних очију. Онај ко је пао у неосетљивост, лишен је животворне силе, док онај ко је помраченог ума, лишен је Божанске светлости којом човек може да види и у којој је виђен.
 
свети Григорије Синаита (+ 1346)
Главе о заповестима и догматима
 
9. ПОД БОЖИЈОМ СМО КАЗНОМ
 
Грех је препустити се туговању. Ми смо прогнани у овај свет, а изгнаници не размишљају о увреди и повреди. Ми смо под Божијом казном непрекидних лишавања и невоља. Ми смо болесног тела и душе, а горки лек оздрављује болесне.
 
свети Теофил Кијевопечерски (+ 1853)
Јеросхимонах Теофил
 
10. ГЛАВНИ ПРОТИВНИЦИ СПАСЕЊА
 
Старац Гаврило се увек трудио да сваког охрабри да би био духовно јак, постојан на путу спасења и да би одагнао сваку досаду и жалост, јер су то главни непријатељи спасења.
 
новомученик Симеон Холмогоров (+ 1937)
Житије старца Гаврила

Спознај своју грешност у гордости и нетрпељивости, и смири се под јаку руку Божију, не кривећи никога осим себе. Тада ћеш видети помоћ Божију: како те Бог умирује и код оних који ти се супротстављају ствара наклонст срца према теби.Треба се прво очистити, а онда чистити,себе умудрити,а онда умудривати,постати светлост,а потом просветљивати,приближити себе Богу,па приводити,осветити, а онда освећивати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

11. БЕЗНАЂЕ
 
Безнађе! Ти представљаш одрицање од свега, одрицање од наде, одрицање од неба, одрицање од Творца света, ти си равна безбожности. Ти одричеш Божију промисао и свемоћ и одбацујеш постојање Спаситеља и Искупитеља оних који су у невољи.

Куда ти уђеш, отуда изгониш наду на којој је свет утемељен. Твоје дело је пропаст, а послање ти је уништавање. Ти и смеле природом страшиш, и врле по природи у страх натерујеш, мужаственог чиниш плахим, неустрашивог чиниш бојажљивим, храбре борце лишаваш храбрости, одважне борце за отачаство и слободу понижаваш, оне који се подвизавају за врлину и истину сламаш, оне који страдају за правду, част, доброту и знање наводиш на посустајање и кукавичлук, предјући их у ропство непријатељима. (…)
Кукаван је човек који је напустио наду, котву спасења, и себе самога предао безнађу!
 
свети Нектарије Егински (+ 1920)
Господу на Небесима

Спознај своју грешност у гордости и нетрпељивости, и смири се под јаку руку Божију, не кривећи никога осим себе. Тада ћеш видети помоћ Божију: како те Бог умирује и код оних који ти се супротстављају ствара наклонст срца према теби.Треба се прво очистити, а онда чистити,себе умудрити,а онда умудривати,постати светлост,а потом просветљивати,приближити себе Богу,па приводити,осветити, а онда освећивати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Грех је таман колико је и псоријаза грех или аритмија. 

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да, таман толико. Мрзи ме да понављам, доста сам писала о преживљеном паклу. Још трпим стигматизацију, пуф

баш је лако носити крст депресије.

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја мислим да није грех, нити срамота бити болестан. Али јесте срамота стигматизовати болесне људе. Срамота је и не лечити се.

"Што се човек присније сједињује с Господом бива мудрији, а самим тим и срећнији."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

нико од св отаца колко сам ја разумео не каже да јесте грех...али да је у вези са неким стањима која уводе у депресију а јесу грех...као претерана туга ,малодушје  и сл.да у неким случајевима и долази као последица греха....као што је свака душа прича за себе ,тако је и свака ситуација тј појава депресије прича за себе...наравно не треба генерализовати

Спознај своју грешност у гордости и нетрпељивости, и смири се под јаку руку Божију, не кривећи никога осим себе. Тада ћеш видети помоћ Божију: како те Бог умирује и код оних који ти се супротстављају ствара наклонст срца према теби.Треба се прво очистити, а онда чистити,себе умудрити,а онда умудривати,постати светлост,а потом просветљивати,приближити себе Богу,па приводити,осветити, а онда освећивати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

примарни узрок свих (психичких) обољења ... дефициг Божије благодати. 

Примарна последица је поремећај у централном нервном систему, а секундарна последица  су психичка обољења. Отац Арса(Јовановић)

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Рапсоди рече

примарни узрок свих (психичких) обољења ... дефициг Божије благодати. 

Примарна последица је поремећај у централном нервном систему, а секундарна последица  су психичка обољења. Отац Арса(Јовановић)

brate, dal si realna?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 минута, Рапсоди рече

примарни узрок свих (психичких) обољења ... дефициг Божије благодати. 

Примарна последица је поремећај у централном нервном систему, а секундарна последица  су психичка обољења. Отац Арса(Јовановић)

Постао је лекар у међувремену? Честитам... :D 

Шалу на страну, могао бих се начелно сложити да је примарни узрок свих проблема (укључујући онда и болести и саму смрт) недостатак пуне заједнице са Богом - онакве какву ће човек имати у Есхатону. Међутим, то је толико опште место, да га није вредно посебно помињати у оваквим разговорима.

Опасно је што људи из Цркве којима многи слушаоци верују износе овако безрезервне тврдње на тако осетљива питања, не знам како не схватају колико могу људе да обесхрабре и да им отежају.

Et cognoscetis Veritatem et Veritas liberabit vos.
"Овако вели Господ : ево, што сам саградио ја разграђујем, и што сам посадио искорењавам по свој тој земљи. А ти ли ћеш тражити себи велике ствари? Не тражи..." Јер. 45, 4, 5.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Милан Ракић рече

brate, dal si realna?

Тако каже  отац Арса ( наравно да не треба генерализовати) имаш снимак на теми о његовим предавањима...последње странице, надам се да сам га добро схватила.  Човек једноставно разликује узроке од последица.Опет гажем уопште узев тачно је, но не треба генерализовати. И уосталом шта је то  реално, хтео си ваљда рећи  нормална, а ниси :smeh1: и уосталом шта је то нормално, а шта ненормално.  

                               :1321_womens:  Carpe Aeternitatem  :1321_womens:    

Заиста вам кажем, ако се не повратите и не будете као деца, нећете ући у царство небеско.

                                                      Јеванђеље по Матеју   глава 18:1-10

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 минута, Рапсоди рече

Тако каже  отац Арса ( наравно да не треба генерализовати) имаш снимак на теми о његовим предавањима...последње странице, надам се да сам га добро схватила.  Човек једноставно разликује узроке од последица.Опет гажем уопште узев тачно је, но не треба генерализовати. И уосталом шта је то  реално, хтео си ваљда рећи  нормална, а ниси :smeh1: и уосталом шта је то нормално, а шта ненормално.  

E jbga. Nisam mislio da nsi normalna, taman posla. No sam te citirao i crvenom bojom označio "problematičan" deo

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 21 минута, Милан Ракић рече

brate, dal si realna?

можда није формулисано како би требало...

не долазе ли  болести по Божје промислу -допуштењу? уколико неко себи не направи неки зулум да оболи..

Спознај своју грешност у гордости и нетрпељивости, и смири се под јаку руку Божију, не кривећи никога осим себе. Тада ћеш видети помоћ Божију: како те Бог умирује и код оних који ти се супротстављају ствара наклонст срца према теби.Треба се прво очистити, а онда чистити,себе умудрити,а онда умудривати,постати светлост,а потом просветљивати,приближити себе Богу,па приводити,осветити, а онда освећивати.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Доћи ће неко болестан да чита ово лупетање. 

Боље ће бит да одма тражимо камен за себе!

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...