Jump to content

Зоран Ђуровић: Лазарево васкрсење

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 24 минута, Кратос рече

Ne bih rekao da je baš tako jer kako se kaže čovek je stvoren po obličiju Božijem

Наведен је горе Кавасила, зато немој да мудрујеш. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 10/27/2017 at 21:09, Zoran Đurović рече

Ти не знаш шта је МН... отворио си Пандорину кутију. Ово што си покушао да натегнеш па да га "оправославиш" је дечија игра. Нема везе што не разликује ипостаси/усију/енергије. Тип је хиромант. Зато ти ја рекох да могу да ти улете још 10 ипостаси, зависно од тога како је надахнут...

Топли поздрави из суштине божије и леп провод!...:)) 

Ако прихватимо да можемо спознати Божију суштину онда уводимо да је Бог многоипостасан, тј. онолико личности које би имале учешћа у Његовој суштини.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Жика рече

Ако прихватимо да можемо спознати Божију суштину онда уводимо да је Бог многоипостасан, тј. онолико личности које би имале учешћа у Његовој суштини.

Da t je Zoran i rekao.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Жика рече

Ако прихватимо да можемо спознати Божију суштину онда уводимо да је Бог многоипостасан, тј. онолико личности које би имале учешћа у Његовој суштини.

Ko je govorio o spoznaji Božanske suštine? Nema govora.

Reč je o sagledavanju istinskog pojma neispitivosti te suštine. Pogledaj kako sv.Grigorije Niski to sagledava:

 

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Milan Nikolic рече

Ko je govorio o spoznaji Božanske suštine? Nema govora.

Reč je o sagledavanju istinskog pojma neispitivosti te suštine. Pogledaj kako sv.Grigorije Niski to sagledava:

 

U vezi ovoga, evo ti Milane jos jedan citat od Niskog, pa, iskoristi ( :ani_biggrin: ) :

"4. Ako je, dakle, čovjek zato dozvan u opstanak da ima česti u božanskim dobrima, bilo je nužno da ga Bog tako oblikuje kako bi bio sposoban sudjelovati na njegovim dobrima.Slično je kao i s našim očima. One radi vida koji je u njih od prirode položen postaju dionikom svjetla. Po urođenoj sili privlače što im je srodno. Jednako je bilo potrebito da se u ljudsku narav umijesi stanovita srodnost s božanstvom da bi na taj način, po odgovarajućem, čeznula za onim što joj je srodno.

6. Čovjek je bio urešen životom, umom. mudrošću i svim ostalim božanskim dobrima da bi po svakom pojedinom dobru ćutio žudnju za onim koji mu je srodan. Budući da je i vječnost jedno odličje božanske naravi, ( prirode ) zacijelo je bilo potrebno da i to padne u dio građi naše naravi ( prirode ) te da ona u sebi posjeduje besmrtnost. Tako će čovjek, po urođenoj moći, spoznati što ga nadilazi i biti prožet čeznućem za božanskom vječnošću."   ( Velika Kateheza )

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Жика рече

Појасни.

Suština Božija je neispitiva, ne može se opštiti sa njom. Međutim, možemo sagledati u kom je smislu ta neispitivost, da ne bismo upali u neku zabludu koja bi tobože imala opravdanje u neispitivosti suštine.

Suština Božja se navodi na određenim mestima u učenju svetih otaca iz više razloga. Uglavnom da bi se ukazalo na jedinstvo Božije, ali i radi ispravnog razumevanja drugih božanskih kategorija kao što su ipostas i energija.

Sveti Grigorije Niski je od onih otaca koji su doprineli razumevanju trijadologije. Da bi neko doprineo u tome, mora imati iskrenu veru i istinsko iskustvo svetotrojičnog života.

Grigorije veli: ,,Iskrenom verom sagledajmo Božansku prirodu i istinski pojam te Božanske i transcendentne prirode''. Istinito razumevanje trijadologije podrazumeva iskustvo.

Наука верујућих каже:

Апсолутан је само Бог

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...