Jump to content

НИЈЕ ЗА ВЕРНИЧКЕ УШИ!

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 32 минута, Bokisd рече

Da, naravno, jednostavno, kao sto kazes, Jevreji su, optuzivali Hrista pred Rimskom drzavom, i iskoristili su Njegove reci i dela, da predstave njega kao nekog pobunjenika protiv poretka i Carstva.

А заправо, он се у томе разликовао од сви харизматика и лажних месија који су се похјављивали у јудаизму, они су проповедали оно што су Јеверји желели, док је Господ наш благовестио вест не о јудејсмо царству кога треба створии револуцијом против Римљана, већ ''револуцијом'' свакога од нас која води у Царство Небеско.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Apsolutno , je tako VSB.

Inace, citao sam da je jedan kanadski profesor i intelektualac, skupio od otaca prva tri veka, iz njihovoh beseda, knjiga, pisama i slicno,...i, povadio sve citate iz sv.Pisma koje su ovi oci koristili,.....i, uspeo je, veliki deo pisma, da rekonstruise iz tih uzetih citata.

I, to je, jedan od dokaza, da nije bilo naknadne , bilo kakve ispravke pisma, u Konstantinovo doba.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

Inače kritičari koji naučno istražuju život Istorijskog Isusa, govore kako su mnoga Jevanđelija pisana u vremenu postistorijskog eshatološkog Hrista i da se uvođenjem Hrišćanstva u Rim Konstantinom, jesu prepravljala i šminkala jevanđelija.....

Ja se sada pitam, kako je Konstantin opšte i uzimao u razmatranje Hrišćanstvo ako se u Jevanđelijima u bilo kakvom kontekstu spominje pretenzija Isusa na zemaljsko a ne nebesko duhovno Carstvo.

Razumevam, da mogu da se našminkaju delovi, razumevam da može da se našminkaju i tri glave ali ne razumem da može da se našminka cela jedna vera, nepromenjena od Isusovog vremena pa do danas.

Jer vera kojom nas je Hristos ohrabrio, jeste vera koja sa zemaljskim carstvom ništa nema, niti zemaljsko carstvo smatra nepotrebnim. Hristos nas uči da poštujemo zemaljsku vlast i da se pridržavamo njihovih zakona i da će nam On sam dati da udelimo porez Ćesaru.

Hristos u svojim propovedima ne kaže da je zemaljsko u suprotnosti sa nebeskim i da ako ispunjavaš zemaljske zakone automatski ne ispunjavaš nebeske.

Mnogi za Hrista su položili živote, jer nisu hteli da se odreknu Isusa Hrista kao Bogočoveka, kao jedinog istinskog Boga a caru zemaljskom treba dati njegovo.

Isus kao Nebeski, nije došao da uništi zemaljsko, već da podigne one koji su nebeski u nebesko, ostavljajući ih na zemaljskom svetu da ne poginu od tog sveta. Da Hristos poziva na rušenje zemaljke vlasti i carstva, on bi to već učinio i pozvao nas na to nedvosmisleno.

Апосолутно. И просто за историчаре је несхватиљво како је нешто локалног карактера, нешто што је сматрано за јеврејску скету, постало глобано. Е ту се крије тајна Вере Живе сваког припадника Цркве чија су се дела светлила пред лицем свих народа, и која су нагнала исте да спознају Пут, Истину и Живот.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Bokisd рече

Apsolutno , je tako VSB.

Inace, citao sam da je jedan kanadski profesor i intelektualac, skupio od otaca prava tri veka, iz njihovoh beseda, knjiga, pisamma i slicno,...i, povadio sve citate iz sv.Pisma koje su ovi oci koristili,.....i, uspeo je, veliki deo pisma, da rekonstruise iz tih uzetih citata.

I, to je, jedan od dokaza, da nije bilo naknadne , bilo kakve ispravke pisma, u Konstantinovo doba.
 

Da pogotovo što se taj argument ne može koristiti u samom suđenju, jer Hristos nije pokazao nikavu naznaku i pretenziju prema zemaljskoj vlasti.

Neki bi Hristova dela i mogli u ono vreme protumačiti kao politčka kandidatura ali ako uzmemo u obzir do tadašnju jevrejsku propoved poznati ljudi božjih, čudotvoraca, iscelitelja itd....

Frka je upravo nastala kad Hristos ne istuša kao politički kandidat u samoj Judeji samim tim u Rimskoj imperiji opšte, upravo je to i smetalo Judejima.

Dakle ostajemo na nesporazumu Pilat - Isus, pa ako je tako draga gospodo, onda Rim i nije imao tako uređeno sudstvo da nije mogao da se sporazume u jednom običnom sudskom procesu ali onda otpada argumentacija o najbolje uređenom sudstvu u tadašnjoj istoriji.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 минута, Страле рече

Апосолутно. И просто за историчаре је несхватиљво како је нешто локалног карактера, нешто што је сматрано за јеврејску скету, постало глобано. Е ту се крије тајна Вере Живе сваког припадника Цркве чија су се дела светлила пред лицем свих народа, и која су нагнала исте да спознају Пут, Истину и Живот.

To je tek smešno objšnjenje, jer je navodno Pavle krivac za to, propovdao je nekog judejca ljudima koji su bili potpuni stranci judejskoj kulturi.

I pomalo je čudno da umesto da se začude tom neshvatljivo uspehu, oni govore da se upravo zbog toga Hrišćanstvo proširilo i na globalnom nivou....

Mogu nekada i opširnije objasniti suludost tog "argumenta".

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Страле рече

Апосолутно. И просто за историчаре је несхватиљво како је нешто локалног карактера, нешто што је сматрано за јеврејску скету, постало глобано. Е ту се крије тајна Вере Живе сваког припадника Цркве чија су се дела светлила пред лицем свих народа, и која су нагнала исте да спознају Пут, Истину и Живот.

U principu jevrejski sud nije imao kapitalnu jurisdikciju, ne vidim da bi to mogao biti predmet spora.

Ono što je interesantno je neverovatna preciznost Isusa Hrista kad govori o predstojećem stradanju a između ostalog i suđenje Hristu je vrlo interesantno.

Kad Hristu sude Jevreji sude mu po Mojsijevom zakonu a Hristos ispunivši zakon upozorava ih ujedno zakonom, pa Jevreji biše upozoreni i na Mojsijev zakon koji kaže da svedok koji lažnim iskazom učini da neko bude pogubljen, takođe je kriv za ubistvo i zaslužuje kaznu smrti.

Zašto je to zanimljivo, zato što su Jevreji lažno svedočili Rimljanima i optuživali Hrista da diže pobunu protiv Rimske imperije (naravno nije to bilo baš sve tim jednostivnim rečnikom), međutim Pilat nije neko ko baš ne razume šta mu Judejci govore, zato sam lično ispituje Hrista. Ne našavši na njemu Judejske optužbe Pilat koji je kao sudija i dobar poznavaoc zakona pribegava (po njemu fantastičnom rešenju) i kaže: Evo vam razbojnika Varabu i evo vam Isusa koga vi zovete Car judejski. Koga da vam oslobodim?

Pilat je znao da prvosveštenici znaju da im je dao izbor i znaju da je prbegao triku upravo radi Mojsijevog zakona koji kaže da ako daš lažni iskaz i budeš kriv za smrt nekoga, onda si i ti učesnik u ubistvu i osuđuješ se na smrt.

Pošto je Pilat shvatio da je to verski sukob a u nemogućnosti vremena da podrobnije istraži slučaj "Hristos", taj trik mu je bio prihvatljivo rešenje.

Zato kad je narod okupljeni odlučio da Hristos bude taj koji će iči na raspeće, Pilat poručuje, da nema ništa sa krvlju Hristovom aludirajući na Mojsijev zakon i dajući poslednju šansu jevrejima da mu kažu istinu i priznaju da li su optužbe lažne ili ne. Zato jevreji povikoše KRV NJEGOVA NA NAS I NA NAŠU DECU.

Dakle nema spora, da je i Pilat upravo argumentima koje je potegao avokado kao vrhunski sudac bio upoznat i sa jevrejskim zakonodavstvom koje je do pre nekoliko godina pre Pilata imalo i kapitalnu jurisdikciju i važilo je za jedno od naprednijih i boljih zakonodavstava koje su bile poznate.

Izvođenje Isusa Hrista pred narod jevrejski na sud, nije bila Pilatova dobra volja, nego Pilatov trik kao odličnog i vrhunskog sudije, jer je poznavao Mojsijev zakon koji je bio osnova zakona jevrejskog velikog suda i bio je dovoljno upoznat sa verskim sukobom prvosveštenici vs Hristos da bi tom triku mogao i da pribegne.

Po meni, briljantan profesionalni potez ali bi više voleo da je ostao samo briljantan blef, jer Pilat je negde duboko u sebi znao da je Hristos lažno optužen.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Posle tog briljantnog profesionalnog poteza Pilata, Rim više i nije smatrao judejce za verske zakonike.

Moguće je takođe, ovo ostavljam kao ličnu špekulaciju, da je to bilo prvo suđenje koje je ukinulo kapitalnu jurisdikciju jevrejskog velikog suda, jer je i pored toga da je do uhićenja Isusa Hrista možda i postojala kapitalna jurisdikcija velikog suda jevrejskog, jevrejima bila potrebna Rimska pomoć da Hrista osude na smrt jer je Hristos u jevrejskom narodu tada već uveliko važio za Božjeg čoveka.

Veliki jevrejski sud donosi odluku da je bolje da Hrista osude i razapnu rimljani, nego da ga jevreji kamenuju i tako smišljaju način i uspevaju da Hrista osumnjiče za protivnika samog Rima.

Pilat baš i nije mogao da ignoriše spremnost jevreja da pošalju pismo u Rim i da u pismu navode da im Pilat ne veruje u spremnost Hrista da se obračuna protv rimskih vojnika na prostorima Judeje.

Kao što rekoh Pilat pribegava triku izvodeći Hrista pred okupljen narod i koristi Mojsijev zakon.

Od tada ubedjen u Hristovu nevinost i ubedjen da jevreje više ne može gledati kao verske zakonike (nekog ko poštuje i svoj najsvetiji zakon) obaveštava o svemu Rim i Rim oduzima kapitalnu jurisdikciju jevrejima.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 часа, Avocado рече

ne uklapa se ni u jevrejske običaje i procedure... pojedine stvari, poput toga da rimski prokurator pita svetinu koga od dva osuđenika na smrt da pusti na slobodu su prosto potpuno bizarne... 

 

Poenta je u onome o cemu nemate pojma,   Levitski zakon vezan za Oprostnu godinu ili godinu jeke otvara vrata da se moze osloboditi bilo ko, te Pontije Pilat zeli iskoristiti taj stari obicaj kao poslednji pokusaj da oslobodi Gospoda i Spasa svih nas Isusa Hrista! Zaslepljene jevrejske staresine, zele Gospoda Isusa razapeti, ne zato sto kaze da je car, vec zato sto kaze da je Sin Bozji,  u smislu da je preegzistirao u Bogu (Ocu) kao Sin Boziji:

 

 

 

 

И одговори Исус и рече учећи у цркви: Како говоре књижевници да је Христос син Давидов?

 

Јер сам Давид каза Духом Светим: Рече Господ Господу мом: Седи мени с десне стране, док положим непријатеље Твоје подножје ногама Твојим.

 

Сам дакле Давид назива Га Господом, и откуда му је син? И многи народ слушаше Га с радошћу.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тада Му рекоше Јевреји: Још ти нема педесет година, и Авраама ли си видео?

 А Исус им рече: Заиста, заиста вам кажем: Ја сам пре него се Авраам родио.

 

Тада узеше камење да баце на Њ; а Исус се сакри, и изађе из цркве прошавши између њих и отиде тако.

 

 

Medjutim, znajuci da ga ne mogu osuditi na smrt  pod parolom da je verski fanatik ili jeretik, idu na sigurnu kartu tj. optuzbu da podriva rimsku vlast jer govori i da je car.

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Благовесник рече

Levitski zakon vezan za Oprostnu godinu ili godinu jeke, kada se mogao osloboditi bilo ko u njoj, te Pontije Pilat zeli iskoristiti taj obicaj kao poslednji pokusaj da oslobodi Gospoda i Spasa svih nas Isusa Hrista. Zaslepljene jevrejske staresine, zele Gospoda Isusa razapeti, ne zato sto kaze da je car, vec zato sto kaze da je Sin Bozji  u smislu da je preegzistirao u Bogu (Ocu) kao Sin Boziji:

Pontije Pilat je bio surov i ambiciozan profesionalac.

Da je Pontije Pilat imao samilost i milost on bi je to sa punim pravom i iskoristio.

Pontije Pilat je bio kao sudija vrlo dobro i temeljno upoznat sa jevrejskim zakonima i znao je za zakon da su lažni svedoci ti koji zaslužuju smrtnu kaznu ako se smrtna kazna njihovim lažnim iskazom završi tako da okrivljeni bude pogubljen.

Krv Njegova na nas i na našu decu, nije pranje krivice Pontija Pilata, jer je navodno Pontije pokazao milost prema Sinu Božjem, već je posledica upravo toga što je Pilat vrlo dobro znao i vrlo jasno stavio do znanja jevrejima da zna da osuđuju nevinog po osnovu njihovih lažnih optužbi.

Pilat i Rim su to kasnije iskoristili po mojoj špekulaciji, da oduzmu kapitalno pravo jevrejima i više ih ne gledaju kao verske zakonike i jevrejski zakon više ne doživljavaju kao dobro uređen.

Tu je možda i kraj svih verskih zakonika u novijoj civilizaciji.

 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 минута, Благовесник рече

Levitski zakon vezan za Oprostnu godinu ili godinu jeke, kada se mogao osloboditi bilo ko u njoj, te Pontije Pilat zeli iskoristiti taj obicaj kao poslednji pokusaj da oslobodi Gospoda i Spasa svih nas Isusa Hrista.

Мислим да ово ипак није имало везе са Опросном годином, јер чини ми се да на једном месту каже како је обичај био да се сваке године за Пасху ослободи један затвореник. То је изгледа било извесно снисхођење Рима према поданицима у тој својој колонији. Мени је то сасвим веродостојан сценарио.

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Desiderius Erasmus рече

Мислим да ово ипак није имало везе са Опросном годином, јер чини ми се да на једном месту каже како је обичај био да се сваке године за Пасху ослободи један затвореник. То је изгледа било извесно снисхођење Рима према својој колонији. Мени је то сасвим веродостојан сценарио.

A što veli Pilat da nije našao krivice na Isusu?

I da li je taj običaj baš bio takav da masa ispred trga bira koga će Pilat osloboditi?

Mislim da rimljani kao ozbiljna imperija nisu dozvoljavali sebi taj vašar u najmanju ruku da kažem a kamoli da Pilat učestvuje na sceni kao jedan od glavnih glumaca na tom vašaru.

Mislim da je Pilat ipak iskoristio radi svoje ambicije tu situaciju, prevario jevreje i oduzeo im kapitalnu jurisdikciju, koju pretppstavljam po svom ličnom nahodjenju je do tada vrlo moguće bila u upotrebi.

No i da je bila u upotrebi vidimo da nije bila i potpuno samostalna pošto je Rim u 15 godini smenio Anu kao prvosveštenika iako je po jevrejskom zakonu prvosveštenik taj koji dok god je živ obavlja tu funkciju..

Pretpostavljam da je Rim tražio način da ukine i potpuno kapitalnu jurisdikciju a da pri tom i izbegde negodovanje verskih fanatika kako ih je tada rim i gledao realno.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tako su ateisti i drugi   nasi savremeni sadukeji, da bi osporili Gospoda Isusa osporavali duuuugo vremena postojanje Pontija Pilata, jer eto nije bilo nigde spomena o njemu. I na tu foru su pogubili nemali broj nekad verujucih dusa. Medjutim, u nase dane pronadjeni su neoborivi dokazi o postojanju i namesnistvu Pontija Pilata! 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pontije Pilat je zelo da pomiluje Isusa i zbog molbi svoje blazene supruge Klaudije. Ali strah od cezara je prevagnuo, jer se uplasio kako da opravda to sto Isus zaista priznaje, ne samo da je Sin Bozji, nego da jeste i car, da se zato i rodio na zemlji, a imperator razmislja -  drugog cara na zemlji nema osim cezara, a ni na nebu, osim rimskih bogova. A Pontije Pilat je i pre toga vec imao dosta propusta u sluzbi i putera na glavi. 

,,Јер Отац не суди никоме, него сав суд даде Сину, да сви поштују Сина  као што  поштују 

Оца!"   Јеванђеље, Јн 5:23

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 минута, Благовесник рече

Pontije Pilat je zelo da pomiluje Isusa i zbog molbi svoje blazene supruge Klaudije. Ali strah od cezara je prevagnuo, jer se uplasio kako da opravda to sto Isus zaista kaze da je car, jer imperator razmisl -  drugog cara na zemlji nema osim cezara, a ni na nebu, osim rimskih bogova.

Pa sad to malo vređa inteligenciju samog Pontija Pilata koji je bio vrhunski obrazovan sudac, pri tom dobar poznavaoc i rimskog zakona naravno ali i judejskog.

Više je zbog svoje ambicije pribegao triku koji ja navodim i tako jednim udarcem po njegovom mišljenju dobio sve.

Sve osim mira u sopstvenoj duši ali to je već neka druga priča.

Tada je za nekog inteligentnog, pametnog, ambicioznog sudiju to bio fantastičan profesionlni potez, koji je konačno doveo i do toga da su Rimljani jevrejima koji su po njima bili verski fanatici konačno mogli da oduzmu i kapitalnu jurisdikciju i tako jevrejskom sudu ukinu bilo kakvu samostalnost.

A to se nije baš moglo silom slažeš se?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, Volim_Sina_Bozjeg рече

A što veli Pilat da nije našao krivice na Isusu?

Можда зато што заиста није видео никакву кривицу која заслужује смрт. Нагледао се тај и убица, и разбојника, и лопова, и зилота; па му није било тешко да види да Исус не личи на припадника иједне од тих групација.

porukom-dobrote-nahrani-gladnog.thumb.jpg.e6722ef9e536dc201ac006f5bb88acb0.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...