Jump to content

Препоручена порука

  On 6. 4. 2017. at 18:21, Zoran Đurović рече

Боксит, ако си ти прочитао 5 пута Агиорита, онда ме не би чудило што си старокатолик. Јер та књига је израз старокатоличке духовности. Фратар те је васпитао. Знаш ону језуитску: Дајте нам дете до седме године, после га слободно узмите.

Ја гарантујем да ти ту књигу ни један једини пут ниси прочитао. Јер би сада нас могао да назидаш барем у 2-3 момента где је она проблематична, односго где је Никодим "кориговао" фратра. Ти немаш појма о ти стварима. Зато не смарај. Ево ти га и Иван, он је интелигентан човек, он би ти рекао да не зна где су биле те "корекције". Јер тај посао захтева барем 2-3 месеца посла, под условом да познајеш теологију, као и да познајеш језике. Ти ништа од тих предуслова немаш и онда само млатиш. Да ли си прочитао барем Јанарасову критику на рачун Агиорита? Ниси. И онда се љутиш кад те ја зовем кафанским филозофом, трубадуром и слично... Нисам ја уопште суров и безобразан, него реалан, поготово са људима који неће да разумеју где им је место. Због тога добијаш по носу.   

Expand  

Ali, vidi, ne znam sta ti meni uopste i zameras. Stvarno.

Jer, ako je knjiga Nevidljiva borba vec kao ispravljena i korigovana od strane sv. Nikodima, kako moze neko naci sta je to korigovano confused1 .....kada je vec napisana po pravilu duhovnosti predanja Istocne crkve i Svete Gore ? 

Jedino da uzmemo original od Lorenca i da uporedjujemo sa Nevidljivom borbom i da nadjemo mesta koja se ne slazu u tekstu.

Mislim, jednu jednostavnu i prostu stvar toliko iskomplikovati, ne razumem cemu vodi takva stvar.

Procitacu ovo od Janarasa ( ako nadjem ).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

  On 6. 4. 2017. at 18:20, Volim_Sina_Bozjeg рече

Ne ti meni.

Nego Nikodim da li je rekao vlasniku kaputa da ga kaput greje i gde je to rekao?

Expand  

Sta sad, igramo se neke logicke slagalice ?

Sta ocekujes da ti odgovorim ? Ako je vec vrsio korekcije, valjda to nesto znaci ili ne ?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 18:33, Bokisd рече

Ako je vec vrsio korekcije, valjda to nesto znaci ili ne ?

Expand  

Znači itekako, dakle gde je vršio korekcije?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Što se tiče Agiorita ne može se reći da je on od Skupolija izbacio nepravoslavno i slično jer je Agioritova knjiga veća.On je dodao.Dok Skupoli još i može da se čita.kod Agiorita je toliki juridizam i jedna vrsta ograničenosti.Postoje one veće Duhovne vežbe i one manje za svaki dan.One veće meni izgledaju kao da je prepisivao Lojolu ali dok je kod Lojole samo prva četvrtina o paklu kod Agiorita je skoro sve o pokajanju,vragovima i sotonama.Moram priznati i to da me je prodavac upozorio da su Agioritove knjige teške (u smislu mučne) ali da nisam verovao.Duhovnu literaturu poznajem i stvarno tu težinu i muku kao kod Agiorita nisam nigde našao.Kada sam se zainteresovao malo i naišao na delo verovsali ili ne"Kako dva ipođakona dočekuju arhijereja" shvatio sam da je čovek opterećen juridizmom i nekim strahom.Nije od dobar pisac i nikom ga ne bih preporučio.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 18:42, Августин рече

Što se tiče Agiorita ne može se reći da je on od Skupolija izbacio nepravoslavno i slično jer je Agioritova knjiga veća.On je dodao.Dok Skupoli još i može da se čita.kod Agiorita je toliki juridizam i jedna vrsta ograničenosti.Postoje one veće Duhovne vežbe i one manje za svaki dan.One veće meni izgledaju kao da je prepisivao Lojolu ali dok je kod Lojole samo prva četvrtina o paklu kod Agiorita je skoro sve o pokajanju,vragovima i sotonama.Moram priznati i to da me je prodavac upozorio da su Agioritove knjige teške (u smislu mučne) ali da nisam verovao.Duhovnu literaturu poznajem i stvarno tu težinu i muku kao kod Agiorita nisam nigde našao.Kada sam se zainteresovao malo i naišao na delo verovsali ili ne"Kako dva ipođakona dočekuju arhijereja" shvatio sam da je čovek opterećen juridizmom i nekim strahom.Nije od dobar pisac i nikom ga ne bih preporučio.

Expand  

Dobro, knjiga je kako se kaze, namenjena monasima i nije bas lako stivo.. Nije bas za svakog.

Recimo, ovde je , po mom misljenju, dobro i lepo objasnjena sustina duhovnih pouka ove knige :

http://www.eparhija-dalmatinska.hr/Publikacije-Krka23-L.htm

Zakljucak teksta :

"Dostigavši ovaj stepen očišćenja čovek pripremljen da preko te unutrašnje čistote primi u sebe nadprirodnu blagodat i energiju Božiju i na taj način dostigne stanje oboženja koje jedino predstavlja punoću i autentičnost istinskog bića i života čovekovog.

Duhovna metodika sv. Nikodima po preimućuvstvu može se smatrati molitvenom metodikom koja svoje ispunjenje i ostvarenje ima u Tajni Evharistije koja je Tajna same Crkve. Gospod Isus Hristos je rekao: koji jede Moje Telo i pije Moju Krv stoji u meni i ja u njemu (Jov. 6. 56), dakle svoje savršenstvo na koje smo pozvani ostvarujemo jedino u zajednici Tela i Krvi Gospodnjeg. AMIN "
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 18:51, Bokisd рече

Duhovna metodika sv. Nikodima po preimućuvstvu može se smatrati molitvenom metodikom koja svoje ispunjenje i ostvarenje ima u Tajni Evharistije koja je Tajna same Crkve. Gospod Isus Hristos je rekao: koji jede Moje Telo i pije Moju Krv stoji u meni i ja u njemu (Jov. 6. 56), dakle svoje savršenstvo na koje smo pozvani ostvarujemo jedino u zajednici Tela i Krvi Gospodnjeg. AMIN "

Expand  

Tako original kaže?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 18:56, Bokisd рече

Nije problem u ispunjenju kroz sv.Tajnu Evharistije, nego u toj 'duhovnoj metodici'.

Expand  

original je dozvoljavao takvu duhovnu metodiku?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 18:42, Августин рече

Što se tiče Agiorita ne može se reći da je on od Skupolija izbacio nepravoslavno i slično jer je Agioritova knjiga veća.On je dodao.Dok Skupoli još i može da se čita.kod Agiorita je toliki juridizam i jedna vrsta ograničenosti.Postoje one veće Duhovne vežbe i one manje za svaki dan.One veće meni izgledaju kao da je prepisivao Lojolu ali dok je kod Lojole samo prva četvrtina o paklu kod Agiorita je skoro sve o pokajanju,vragovima i sotonama.Moram priznati i to da me je prodavac upozorio da su Agioritove knjige teške (u smislu mučne) ali da nisam verovao.Duhovnu literaturu poznajem i stvarno tu težinu i muku kao kod Agiorita nisam nigde našao.Kada sam se zainteresovao malo i naišao na delo verovsali ili ne"Kako dva ipođakona dočekuju arhijereja" shvatio sam da je čovek opterećen juridizmom i nekim strahom.Nije od dobar pisac i nikom ga ne bih preporučio.

Expand  

То је и Јанарасова препорука, који је и извршио анализу текстова, али ове наше замлате мисле да је "православни" имприматур гаранција да је нешто добро. Ту имамо комбинацију Лоренца и Лојоле, али у најгорој могућој варијанти. И Боксит сада млати о светогорској духовности. Земљо, отвори се!

Ја бих пре препоручио људима Лојолу, него овај конгломерат ничега, или пак да иду на духовне вежбе код неких квалитетних језуитских духовника. Никодимова симбиоза је неприродна. Зато треба или једно или друго. Мени су стране језуитске духовне вежбе, јер су ми блиска искуства Пајсија, Силуана, Софронија и сличних људи. Из те сам културе. Нису ми јасни ови православци који би да нас покатоличе.  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не ради се о томе да је Агиорит тежак јер је за монахе или тежак за провођење.Тежак је јер је депресиван и води у депресију.Нема ту никакве радости,као код о.Пајсија например.А још у ово време када су људи депресивни да им даш то да читају могу само да се поубијају.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 19:00, Volim_Sina_Bozjeg рече

original je dozvoljavao takvu duhovnu metodiku?

Expand  

Znas kako, sigurno je i za nas Istocne i za Zapadne hriscane cilj obozenje i ispunjenje u sv. Tajni Pricesca. Mislim da i ne bi smelo da budu razlike povodom toga.

Duhovna metodika koja ce dovesti do ociscenja je druga strana price.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 19:02, Zoran Đurović рече

Ту имамо комбинацију Лоренца и Лојоле, али у најгорој могућој варијанти

Expand  

Evo prvog traga,ćisto da boksid zna da se neko naravno bavio razikama ako ne zbog verovanja na reč nego zato što su ga interesovale izmene i u čemu se se one sastoje, koji je izvor za izmene i kako to odstupa od originalnog razumevanja smisla i suštine?

Tako da argumenet samim tim što je napravio izmene sigurno nešto znači?

Na šta ciljaš na svetost njegovih izmena?

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 19:06, Августин рече

Не ради се о томе да је Агиорит тежак јер је за монахе или тежак за провођење.Тежак је јер је депресиван и води у депресију.Нема ту никакве радости,као код о.Пајсија например.А још у ово време када су људи депресивни да им даш то да читају могу само да се поубијају.

Expand  

Сјајно, потписујем!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 6. 4. 2017. at 19:06, Августин рече

Не ради се о томе да је Агиорит тежак јер је за монахе или тежак за провођење.Тежак је јер је депресиван и води у депресију.Нема ту никакве радости,као код о.Пајсија например.А још у ово време када су људи депресивни да им даш то да читају могу само да се поубијају.

Expand  

Dobro, sad , reci da bas vodi i depresiju, ne znam koliko je tacno. Da li onda ne ispada, da svetitelj nije bio svestan tih svojijh reci koje je pisao u knjizi ? Da'  nije bio svestan greha i pokajnickih stanja koje treba da negujemo,  da bi se razresili od greha....... i u isto vreme, nadanja u Boziju milost u oprostaj grehova, ....bas zbog toga, da ne bi pali u depresiju ili kako se kaze u monaskoj litelatiru u uninije.

Mislim, da je Nikodim bio upoznat sa ovim stvarima vrlo dobro, kako teorijski , tako i prakticno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...