Jump to content

"Đaci me gledaju bledo, pitaju me što ih smaram"


JESSY

Препоручена порука

ovo je deo teksta koji je ista autorka napisala pre godinu dana...

 

Mi smo dozvolili da oni rastu u ovakvom društvu. Nas treba da je sramota što smo dozvolili eroziju svih vrednosti, mešetarenje kao stil poslovanja, bahaćenje polupismenih kao stil života, Cecu i Kristijana kao idole. Birali smo loše, ili smo se gadili biranja. Ćutali smo, ili smo mrmljali sebi u bradu. Nismo se bunili kada je krenuo uvoz somova iz Argentine, kada su nam stigle Nesle čokolade od GMO sastojaka, plastične igračke iz Kine kojima se raduju i Gajger i Miler. Nismo se bunili dok je Željko Mitrović uvodio i na kraju nametnuo “pink kulturu” (kakav oksimoron!). Nismo se bunili kada su nam smanjivali prava i tovarili besmislene obaveze. Ćutali smo kada su uvodili politički iznuđene predmete. Ćutali smo kada su se iz godine u godinu povećavala učenička prava, iako smo znali da su mnoga od njih na štetu vaspitanja, ili bar vaspitne uloge škole.

Da li je jedna jedina škola u Srbiji zamandalila vrata i oštro protestovala kada je školska uprava vratila u školu đaka koga je nastavničko veće pre toga isključilo, jer je mrtav pijan u jutarnjoj smeni psovao profesoru majku? Pa, naravno da nije.

Podvijali smo repove i poslušno trpeli SVE i UVEK, uz svetle primere drugačijih među nama, koji su toliko retki da su na nivou statističke greške.

Deca, pa i mladi ljudi pred kraj srednje škole, nemaju dovoljno godina da bi potpuno sama snosila odgovornost za to kakva su. Odgovornost je mnogo više na njihovim porodicama, ambijentu koji im je društvo stvorilo za odrastanje, na sistemu obrazovanja koji nije u stanju da prepozna, prati i prihvati promene koje nam se odvijaju ispred nosa

Deca, pa i mladi ljudi pred kraj srednje škole, nemaju dovoljno godina da bi potpuno sama snosila odgovornost za to kakva su. Odgovornost je mnogo više na njihovim porodicama, ambijentu koji im je društvo stvorilo za odrastanje, na sistemu obrazovanja koji nije u stanju da prepozna, prati i prihvati promene koje nam se odvijaju ispred nosa

Jedino bi fer bilo da im se izvinimo što im nismo stvorili pravedniji i vredniji svet od ovoga u kome živimo – oni, a da to nisu zaslužili, i mi, a da smo za to potpuno odgovorni.

Pokažimo im da se mi borimo za bolje društvo, a ne da pristajemo na ovu kaljugu po kojoj se svi zajedno valjamo.

Pokažimo im, da bi sutra oni bar malo doveli u red ono što smo mi upropastili, a jesmo!

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 minute ago, Тања1 рече

razočarana nastavnica Ljubinka Nedić.

Možda je komentar trebalo da ide uz tekst gde se pominje nastavnica Ljubinka Nedić,moj komentar je više uopšten,tako da mislim da ste ga stavili na pogrešno mesto,pa je zato malo konfuzan i nerazumljiv.

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

7 minutes ago, Нифада рече

Možda je komentar trebalo da ide uz tekst gde se pominje nastavnica Ljubinka Nedić,moj komentar je više uopšten,tako da mislim da ste ga stavili na pogrešno mesto,pa je zato malo konfuzan i nerazumljiv.

 

15 minutes ago, Тања1 рече

Битно је да створи неке тихе тренутке у којима има довољно времена, пре свега, СЛУШАТИ и покушати да се стави у искуство деце - не изражава своје мишљење или криви, без обзира колики је притисак. Не, она нема храбрости да призна да је сама крива, чује само саму себе.

sve je vrlo razumljivo

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

9 minutes ago, Нифада рече

Možda je komentar trebalo da ide uz tekst gde se pominje nastavnica Ljubinka Nedić,moj komentar je više uopšten,tako da mislim da ste ga stavili na pogrešno mesto,pa je zato malo konfuzan i nerazumljiv.

А шта, није дозвољено коментарисати 'уопштене коментаре'? Ставила сам га да се односи на овај део: оdnosno model u kome je svaka ozbiljnija tema nešto što smara.

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Тања1 рече

А шта, није дозвољено коментарисати 'уопштене коментаре'? Ставила сам га да се односи на овај део: оdnosno model u kome je svaka ozbiljnija tema nešto što smara.

Контекст?

То је ок или не што свака озбиљна тема смара?

 

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

1 minute ago, Тања1 рече

А шта, није дозвољено коментарисати 'уопштене коментаре'? Ставила сам га да се односи на овај део: оdnosno model u kome je svaka ozbiljnija tema nešto što smara.

Може се дискутовати на конкретну тему,а може уопште.Пошто сам ја коментарисала уопште,само мислим да је коментар имао више смисла уз текст где се помиње поменута професорка

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

36 minutes ago, Нифада рече

Lepo je videti neka rešenja i iskustva u radu sa decom u svetu.

Sećam se priče nekih roditelja u reprtažama,emisijama,snimljenim u Danskoj,Finskoj i sl.kako daju decu u vrtiće gde je koncept takav da deca provode dosta vremena u prirodi,da nije problem i ako padnu,pokisnu...jer kažu da ih spremaju za život u kome će biti i prepreka i padova,a ne za egzistenciju pod staklenim zvonom.Prezaštićena deca su često nesigurna ai sklona lakšem razbolevanju.Poslednjih decenija imamo trend prezaštićene dece kod nas.

Pa onda kada uzmemo kakvi kulturološki obrasci im se nude,rijaliti kao model života,laka zabava,nije čudo što deca sve češće život i shvataju kao zabavu,odnosno model u kome je svaka ozbiljnija tema nešto što smara.

 

ovo je model koji nesrecna nastavnica nije usvojila kao svoj i to je tanjin kontekst

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Погледах минимум бодова ученика који су уписали школу у којој радим. 

За четворогодишње профиле просек 63 поена. Таман помислих да се обрадујем, кад ме искуство лупи по ушима. Да је све нормално, имали би вероватно 43. Значи, опет од септембра по десетак ђака у сваком одељењу који од енглеског језика знају штампана слова латинице. Након осам година учења. А онда ћемо се чудом чудити што нам земљу воде људи стручни само за хватање кривина и лов у мутном. Негујемо пролажење на фору, а после се згражавамо.

toma+diploma.jpg

 

Шта ли радимо, чему ли се надамо, да ми је знати.

Да ли ће неко поново да размотри ту наметнуту и наређену попустљивост у основној школи? Да ли ће некоме пасти на памет да смањи број ђака у одељењу, смањи обим градива, прецизно пропише механизме оцењивања напретка (и провери њихово спровођење), заиста наћи начина да се ради на остваривању стандарда који су за сада мртво слово на папиру?

Да ли смо стварно учинили услугу основцу који се провукао и уместо заслужене јединице добио бедну климаву двојку? Све што смо му тиме поручили јесте да се може провлачити до краја школовања. Да је једном понављао, можда би схватио да ипак мора мало и да се потруди.

Нема нама бољитка док тетошимо основце, док свако ко упише мора и да заврши, а да онда са нацифраним успехом бира у коју ће школу.

(исти аутор)

http://ljubinkabobanedic.blogspot.rs/search?updated-max=2016-07-28T11:54:00%2B02:00&max-results=3&start=3&by-date=false

''Старајте се да имате љубав. Иштите свакодневно од Бога љубав. Заједно са љубављу долази сво богатство добара и врлина. Волите, да бисте били вољени од других.''
(Св.Нектарије Егински)

ЖИВА ДЕЛА УТЕХЕ - искрено се надам да ће ова акција пробудити оно најбоље у нама

Link to comment
Подели на овим сајтовима

2 minutes ago, JESSY рече

Погледах минимум бодова ученика који су уписали школу у којој радим. 

За четворогодишње профиле просек 63 поена. Таман помислих да се обрадујем, кад ме искуство лупи по ушима. Да је све нормално, имали би вероватно 43. Значи, опет од септембра по десетак ђака у сваком одељењу који од енглеског језика знају штампана слова латинице. Након осам година учења. А онда ћемо се чудом чудити што нам земљу воде људи стручни само за хватање кривина и лов у мутном. Негујемо пролажење на фору, а после се згражавамо.

toma+diploma.jpg

 

Шта ли радимо, чему ли се надамо, да ми је знати.

Да ли ће неко поново да размотри ту наметнуту и наређену попустљивост у основној школи? Да ли ће некоме пасти на памет да смањи број ђака у одељењу, смањи обим градива, прецизно пропише механизме оцењивања напретка (и провери њихово спровођење), заиста наћи начина да се ради на остваривању стандарда који су за сада мртво слово на папиру?

Да ли смо стварно учинили услугу основцу који се провукао и уместо заслужене јединице добио бедну климаву двојку? Све што смо му тиме поручили јесте да се може провлачити до краја школовања. Да је једном понављао, можда би схватио да ипак мора мало и да се потруди.

Нема нама бољитка док тетошимо основце, док свако ко упише мора и да заврши, а да онда са нацифраним успехом бира у коју ће школу.

 

http://ljubinkabobanedic.blogspot.rs/search?updated-max=2016-07-28T11:54:00%2B02:00&max-results=3&start=3&by-date=false

Takodje se najvise (cast izuzecima) zgrazavaju nastavnici koji ocene dobrano naplacuju od upravo 90-tih dalje i pink kulture koja je jedina i imala da im da malo pastete uy onaj lebac koji je besplatno na trgu delio vuk draskovic.

Poslusajte Tanju, jer vam ona govori o PRISTUPU ucenicima i sasvim novoj ORGANIZACIJI skolstva.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

27 minutes ago, Нифада рече

Тања1: да се стави у искуство туђе деце

Нисам стигла да направим исправку, имала сам две различите мисли/ситуације у глави док сам писала коментар, као 'туђе искуство' не као искуство 'туђе деце'. Била сам брже цитирана од писања коментара. :)

Јачи од смрти и лажи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...