Jump to content

Архимандрит Никодим Богосављевић Отворено о екуменизму у Србији

Оцени ову тему


Препоручена порука

брате, не замери ми, али ја тебе ништа не разумем. како се то Бог може оваплотити кроз Адама? мислиш да уђе у Адама као дух и запоседне га?

Kako može da uđe u ženu devicu i oplodi je i da ona pritom ostane devica?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nisam ja ni mislio da kažem da bi se on transformisao i postao Sin,on to ne može po prirodi,kao što ne možemo ni mi ali kao što mi možemo i verujemo da hoćemo biti Bogovi po blagodati u Hristu tako je i on to mogao da ostvari.To ne da isključuje Hristovo ovpaloćenje nego ga podrazumeva.Samo ne bi bilo kroz ženu,Bogorodicu nego kroz Adama opet na nama neki nepoznat način kao što nam je i nepoznat način začeća Presvete.

Нема тога. То је мушка прича. Без Марије не би било нас. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nisam ja ni mislio da kažem da bi se on transformisao i postao Sin,on to ne može po prirodi,kao što ne možemo ni mi ali kao što mi možemo i verujemo da hoćemo biti Bogovi po blagodati u Hristu tako je i on to mogao da ostvari.To ne da isključuje Hristovo ovpaloćenje nego ga podrazumeva.Samo ne bi bilo kroz ženu,Bogorodicu nego kroz Adama opet na nama neki nepoznat način kao što nam je i nepoznat način začeća Presvete.

Naprotiv bilo bi kroz zenu, na isti nacin kao i preko Marije. Nesto si pobrkao.

Српски менталитет карактеришу изненадни подвизи кратког даха, понесеност која прво улије наду, али капитулира у завршници, све се то после правда вишом силом и некаквом планетарном неправдом што само на нас вреба.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

мислиш да би тако ушао и у Адама, само што га не би оплодио.. или можда и би  :D

A ti misliš da je tako ušao u Bogorodicu da ona nije ni osetila njegov ulazak?

Ti si brate za politiku,čovek te pita jedno ti pričaš ono što tebe svrbi.Setih se i one priće i obeščešćavanju Noja od strane sinova.Mnogo si ti sklon nešto tim ulascima. :D

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема тога. То је мушка прича. Без Марије не би било нас. 

Ne bre.Bez Eve ne bi bilo nas. :D

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

значи, требало је да Адам роди Христа  :D  ово је хит!

 

на шта да га роди, црни сине  :))

A el su se Trojica koja su javila pred Avbrama rodila od neke žene i od koje?Dal ti misliš da je Bog ograničen ko terasa da pa da mora da se rodi kao što se rađa i svaki čovek?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Naprotiv bilo bi kroz zenu, na isti nacin kao i preko Marije. Nesto si pobrkao.

Znači Bog je ograničen i ne može ni na koji drugi način da se ovaploti?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

можда сам ја за политику, али ти свакако ниси за теологију.

 

како си мислио да Адам роди Христа, живота ти  :D

Ja nigde rođenje nisam spominjao već ovaploćenje.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

аман човече, Адам је човек, а не Бог. телесно биће. одакле ће му изаћи Христос, кад није створен да рађа. његово тело није предвиђено за тако нешто. ајде да си рекао да је требало да оплоди Еву, али Адама  :D  значи, тешка мизогинија.

Blage veze sa mizoginijom nema.Ti ograničavaš Boga zakonima stvorenog sveta.Može i kroz Evu .Nema uopšte veze da li je muško ili žensko.Sve si pobrkao.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

немој сад да се вадиш. узео си Марију као пример и образац - њу је осенио Дух Свети и она је родила Богочовека Христа. није она сама постала Христос. то се требало десити (по твом убеђењу) са Адамом. значи, Адам је требало да роди Христа. а како, то Бог сами зна  :D

Navedi gde sam rekao da Adam treba da rodi Hrista?

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

нисам побркао ја, него си побркао ти. а што се тиче твоје мизогиније, верујем да тако мисле и многи калуђери женомрсци  :D

El ovo ex cathedra?  :D Ako ti patiš od disleksiije tu ja već ne mogu da ti pomognem.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Цртква није институција, црква јесте институција. Израел кад се расколио, и на северу и на југу су били прорци. Наш видљиви раскол није и Божији. Једноставно треба да верујемо да Дух дува/дише где хоће. Никада Бог није наше власништво. И велики пророк Јона се наљутио на Бога. Па и Илија је мислио да је једини остао... Нема тога што нам је дато да видимо да нас чини црквом. Неверници траже чудо, знак од Бога. Ми, ако имамо љубави, видимо да је Бог у великој цркви (Православна/Католичка). Делује и код протестаната. Нема сумње. И мислим да је сав њихпв напор да се присаједине некој од ових великих цркава. Јер, једноставно су у расколу. Наравно, без обзира на елементе црквености који се могу препознати у разним конгрегацијама, то њих не чини црквама. - Код православних и католика се не може говорити о повратку у тор, него само о сједињењу, а код протестаната о прицепљењу.

Мало је збуњујуће да кажемо како дишемо истим Духом, а да се истовремено међусобно искључујемо из Цркве. Чак не можемо ни да се договоримо око самих догмата. Мало ми то звучи шизофрено (не мислим овде на вас). Заиста Дух дише гдје хоће, а логика налаже да ако учимо од истог Духа ваљда онда треба да имамо исто исповједање вјере. Могу да разумијем евентуално разилажење због историјских околности и тадашње политичке ситуације која је утицала да настане спор око првенства. Међутим, не могу да схватим да неко ко је надахнути истим Духом може да направи такву битну разлику у дефинисању самих догмата. Првенствено овде мислим на проблем додатка филиокве. О даљим разилажењима да и не говорим. Мислите ли да би овај проблем могао да се упрости тако што би се пребацила одговорност на поље људске ограничености у поимању односа међу божанским ипостасима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

па постојале су две опције - или да Адам постане Христос тако што ће Логос запосести његово тело па ће Адам+Логос постати Богочовек. или ће се Логос оваплотити кроз Адама тако што ће Адам родити Христа Богочовека. треће нема. на шта си мислио?

Evo ti pa nauči nešto pošto već voliš da kakiš ex cathedra:

 

Архимандрит др НИКОДИМ (Богосављевић)
СВЕТООТАЧКО БОГОСЛОВЉЕ vs ХУМАНИСТИЧКО ФИЛОЗОФИРАЊЕ
 
 
Обожење Адама
 
И на крају, наше мишљење о разлозима због којих се Син Божији не би оваплотио да прародитељи нису сагрешили. Сматрамо, на основу наведеног, да би се циљ због кога су човек и свет створени - обожење - могао испунити у Адаму, да није било пада. Свето Писмо каже: "Тада погледа Бог све што је створио, и гле, добро беше веома. И би вече и би јутро, дан шести (1. Мој. 31)". Није рекао "и гле, савршено беше". Не, рекао је "и гле, добро беше веома". Толико је савршени Творац добро створио човека да је он на начин који му је заповеђено да постигне савршеност, то могао да, Божијом благодаћу, оствари. Требало је да дуготрајном - не знамо колико дугом - послушношћу своју покретну вољу "веже" за Бога, да би је Он, коначно, када Он утврди да је дошло време, учинио непокретном. Није, наравно, случајно што се та заповест односила на неједење са дрвета познавања добра и зла: Адам је требало да са Богом општи читавим својим бићем, а не расуђивањем, размишљањем, које је отпочело управо после окушања забрањеног воћа - отвориле су му се телесне очи, тј. почео је да ради ум, и он је "сазнао" да је наг. Бог је дао слободну вољу словесним бићима да му не би приговарали да нису питани о свом постојању; слободном вољом анђели и људи могли су да се определе да ли желе или не живот са и по Богу. И после дугог поучавања у послушности, која је последица и плод вере, поверења и љубави, Бог би Адама обожио - учинио би га богом по благодати, и од тог часа његова воља би била непокретна и он би задобио "вечно добро биће", и више не би могао да сагреши нити да умре. "Према томе, првосаздано блаженство није било обожено стање, већ извесно његово предрасположење, тј. савршенство творевине која је устројена и усмерена ка свом циљу".[1] Са, да тако кажемо, умртвљењем његове слободне воље, била би умртвљена могућност греха а са њим и могућност смрти, која је у њему обитавала. Другим речима, његова природа би била лишена могућности смрти, била би обесмрћена. Тврдња да у Адаму човек није могао да достигне обожење јесте приговор Творцу да његова творевина није "добро" створена, да, поред благодати Божије, потребује још нешто да би остварила циљ, назначен при стварању. Разумљиво је да човек, као што је после пада анђела и човека потврђено, нема у себи моћи да сам оствари обожење; у том случају он би био бог не по благодати, већ по природи, што значи да не би био створен, већ вечно сапостојећи Богу - дакле сушти Бог.
В. Лоски пише: "По учењу Светог Максима први човек је био призван да у себи сједини целокупност створеног постојања: требало је да истовремено достигне савршено сједињење са Богом и да стање обожења саопшти свој творевини... Најзад, немајући изван себе ништа осим Бога, човек је требало да му се у пориву љубави у потпуности преда и уручи читаву васељену која је обједињена у његовом људском бићу. Тада би и сам Бог са своје стране себе дао човеку, који би по дару, тј. по благодати имао све оно што Бог има по природи. На тај начин би се остварило обожење човека и читавог тварног света. Адам, међутим, није испунио мисију која је дата човеку, услед чега је можемо подразумевати у делу Христа - Новог Адама"[2]. Значи, Адам је могао да постигне, Божијом помоћу, сопствено и обожење читаве творевине; могао је, али није.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

брате, насмејао си ме за све паре  :D  замишљам Адама у благословеном стању и умирем од смеха  :))

Ono što je smešno koliko se sa katedre ovde nalupetao.Tako je to kad umisliš da se vicarisu fili dei. :ani_biggrin:

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
×
×
  • Креирај ново...