Jump to content

Разговарајте са теологом Александром Милојковим о догматским темама

Оцени ову тему


Guest свештеник Иван Цветковић

Препоручена порука

Поштовани Господине Александре. Ја нисам теолог али сам урадио један теолоски рад из области онтологије, на тему Света Тројица. Рад сам назвао „Тројични Образац“ (48 страна, може се послати путем мејла). Интересује ме да ли је погуће да тај рад неко од теолога погледа и да своје мишљење. Додуше моја жеља је да након консултација  тај рад, ако је икако  могуће погледа и доктор Иринеј Буловић.  Да ли је то изводљиво?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Обзиром дасе бавим онтологијом и етиком на мастер студијама, било би јако лепо да ми тај ваш рад пошаљете. Радо ћу га прочитати, па можемо после продискутовати.

Мој маил је:

[email protected]

Ја могу да рад проследим неким нашим еминентним епископима. По питању онтологије најмеродавнији је +Игњатије Мидић.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Hocu da pohvalim ovakvu vrstu teme, gde teolog odgovara na pitanja neupucenih vernika. Bilo bi lepo kad bi jos neke sledio primer gospodina Aleksandra i zrtvovao svoje vreme i trud da bi rasvetlio neka pitanja drugih.

Заиста би било лепо. Мислим да је ово тема бр.1. Право место да човек пита оно што не зна.

Будимо људи

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

Imam jednu nedoumicu koju vec dugo ne mogu da resim.Da li prilikom Anafore dolazi da pretvaranja darova tako da oni postaju stvarno Telo i Krvi Hristova,ili pak dolazi do njihovog osvecenja Duhom Svetim,tako da kroz Evharistiju primamo Bozanske energije?Citao sam negde kod +Ignatija da se to ucenje o pretvaranju uvuklo valjda tek u 11-12.veku ili tako nesto.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Imam jednu nedoumicu koju vec dugo ne mogu da resim.Da li prilikom Anafore dolazi da pretvaranja darova tako da oni postaju stvarno Telo i Krvi Hristova,ili pak dolazi do njihovog osvecenja Duhom Svetim,tako da kroz Evharistiju primamo Bozanske energije?Citao sam negde kod +Ignatija da se to ucenje o pretvaranju uvuklo valjda tek u 11-12.veku ili tako nesto.

Колико сам ја схватио Дарови постају Тело и Крв по благодати а не по суштини; дакле не транссубституишу се као што римокатолици уче. Знам да се рецимо у Дидахеу нигде у делу о Евхаристији не помиње Тело и Крв, а у целом Дидахеу нигде нема ни помена васкрсења, али знамо да су се такве ствари међу раним хришћанима преносиле усмено као најсветије тајне хришћана, како не би пале у руке незнабожаца...

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Imam jednu nedoumicu koju vec dugo ne mogu da resim.Da li prilikom Anafore dolazi da pretvaranja darova tako da oni postaju stvarno Telo i Krvi Hristova,ili pak dolazi do njihovog osvecenja Duhom Svetim,tako da kroz Evharistiju primamo Bozanske energije?

Мислим да смо негде о томе већ говорили. Да, хлеб и вино (дарови) заиста постају Тело и Крв Христова, али не мењајући своју суштину (нема пресушстаствљења, како уче римокатолици). Реч је о симВолизму. Препоручијем ти да прочташ о.Александра Шмемана, "Евхаристија" и "За живот света" (издања "Хиландарски преводи"). У виду хлеба и вина ми ЗАИСТА окушамо Тело и Крв Христову.

Кључ разумевања јесте правилно схватање СИМВОЛА, СИМВОЛИЗМА. Како то хлеб и вино јесу Тело и Крв Христова не престајући да по суштини буду хлеб и вино? У књизи "За живот света" о.Александар Шмеман (опасни смо ти ми Александри :cheesy2:) каже:

"Ми смо тај однос назвали епифанијом (јављањем). "А јесте Б" значи да цело А изражава, саопштава, открива, пројављује "реалност" Б (премда не неопходно његову целину), при чему не губи своју онтолошку реалност, тј. не растаче се у другу "res" (ствар).И управо је промењен овај однос између А и Б, између знака и онога што он означава. Због свођења сазнања на рационално или дискурсивно знање између А и Б отворио се haitus (јаз)."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mislim da cu morati da procitam tu knjigu. :cheesy2:

Ionako sam planirao da ovih dana odem do patrijarsijske knjizare.

Тешко да ћеш је тамо наћи. Погледај преко пута Светог Марка.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomaze Bog Aleksandre !

Da li biste znali mozda da mi date neke smernice po pitanju eshatoloskih momenata u Otkrovenju (za vezbu iz dogmatike),jer sam Otkrovenje procitala mnogo puta i nisam se snasla uopste a ne znam koga da pitam.

Blagodarim! girl_jumping

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomaze Bog Aleksandre !

Da li biste znali mozda da mi date neke smernice po pitanju eshatoloskih momenata u Otkrovenju (za vezbu iz dogmatike),jer sam Otkrovenje procitala mnogo puta i nisam se snasla uopste a ne znam koga da pitam.

Blagodarim! bendoff

Ау сестро, Бог ти помого, где то узе! Ако мене питаш, мењај тему. Наравно, не могу овако из прве ништа да ти кажем. Одговор на твоје питање тражио би једну озбиљну студију књиге Откривења.

Али ајде, да ти бар нешто кажем. Када би се нашао у тако небраном грожђу као ти (ако си сама бирала тему, онда те заиста не разумем), ја бих се закачио за литургијске моменте у Откривењу. Литургија је икона Будућег века. Покушај да у Откривењу нађеш слике Литургије. Нпр. свећњаци, дванаесорица око Јагњета и сл. То су литургијски а самим тим есхатолошки моменти. Дакле, читај и бележи слике које ти личе на Литургију. Кад све сабереш јави се да то некако сложимо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

nisam uzela sama vec mi je tako dato  klapklap

inace i ovim ste mi pomogli mnogo! bendoff victory78 :cheesy2:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

×
×
  • Креирај ново...